Městská divadla pražská [Divadlo Rokoko]
Simon Stone (podle Federica Garcíi Lorcy)
Yerma
Premiéra: 10.6.2022 | 2:35
Překlad: Viktor Janiš. Dramaturgie: Jana Slouková. Výprava: Eva Jiřikovská. Hudba: Ivan Acher. Režie: Marián Amsler.
Nina Horáková, Viktor Dvořák, Tomáš Havlínek / Aleš Bílík, Petra Tenorová / Beáta Kaňoková / Romana Widenková, Eva Salzmannová, Renáta Matějíčková
Mistrovské dílo Federica Garcíi Lorcy zasazené do současnosti, jiskřivá konverzační hra ze života současných třicátníků, do níž pozvolna pronikají temné tóny. Yerma je úspěšná novinářka, která miluje svou práci v redakci, píše blog pro mnoho followerů, nedávno jí bylo třiatřicet, prožívá pohodový vztah se skvělým přítelem a konečně s ním může oslavit první večer v novém bytě. Při té příležitosti také poprvé vysloví nahlas, že by „možná bylo fajn založit rodinu“. Jejího partnera to překvapí, ale není proti a rozhodnou se společně nechat věcem volný průběh. Tato prostá situace ale začne nečekaným způsobem ovlivňovat idylický svět Yermy i ji samotnou...
15! Hodnocení inscenace
Redakce
80 %
Uživatelé
79 %
Hodnocení redakce
Lukáš Holubec 80 %
Anežka Kotoučová 80 %
Lukáš Dubský 70 %
Michal Novák 80 %
Jan Pařízek 80 %
Pavel Širmer 80 %
Iva Bryndová 80 %
Helena Grégrová 80 %
Jiří Landa 90 %
Lukáš Holubec 80 %
Anežka Kotoučová 80 %
Lukáš Dubský 70 %
Michal Novák 80 %
Jan Pařízek 80 %
Pavel Širmer 80 %
Iva Bryndová 80 %
Helena Grégrová 80 %
Jiří Landa 90 %
Chci vidět - přidat do seznamu
Termíny představení
|
Volby
Hodnocení (121)
HODNOCENÍ REDAKCE
Lukáš Holubec 80 %
22.12.2023 | 747 hodnocení
+ souhlasím
--- Blíží se dvanáctá hodina --- (více v článku na blogu)
Anežka Kotoučová 80 %
3.5.2023 | 231 hodnocení
+ souhlasím
Rozhodně smysluplně aktualizovaný Lorcův text, byť z originálu čerpá inscenace jen vztahový trojúhelník a téma bezdětnosti titulní postavy. Právě tato v i dnešní době velmi citlivá problematika divákem po celou dobu silně rezonuje, aby jej dovedla k nevyhnutelnému závěru. Inscenaci Mariána Amslera pozvedá skvělý text, výborně gradující děj, působivá scéna i hudba a herecké výkony, zejména Viktora Dvořáka a Niny Horákové. Palec nahoru za velmi aktuální a přesto v rámci divadelního prostoru spíše vzácné téma.
Lukáš Dubský 70 %
20.1.2023 | 1194 hodnocení
+ souhlasím
75%. Povedený převod Lorcovy hry do současných souřadnic vypráví o destruktivní touze naplánovat si vlastní život. Přerod hlavní hrdinky od "děti mít nechci" k "bez dětí nemůžu žít" mi přišel trochu moc ostrý, ale její představitelka N.Horáková dokázala tento vývojový oblouk obhájit. V.Dvořák jí je ideálním partnerem, výborná je rovněž E.Salzmannová jako ironická matka. Minimalistická scéna E. Jiřikovské je funkční a nechává vyniknout hereckým výkonům. I přes náročné téma a temné vyznění se v inscenaci najdou i humorné okamžiky. Yerma naplňuje prototyp inscenace, která má ambice vyjádřit se k dnešnímu světu, ale je i divácky přístupná.
Michal Novák 80 %
28.12.2022 | 1170 hodnocení
+ souhlasím
(+1)
Až strašidelně silný současný text inspirovaný Lorcovou hrou Pláňka. Stone motiv bezdětné ženy přivádí do krajnosti. Partnerská dvojice z generace Y má problém a neschopnost smířit se s osudem roztáčí vír stahující pod hladinu žití. Inscenováno s gradační linkou takové spirály. Přesvědčivé a o psychologii opřené herecké výkony Niny Horákové a Viktora Dvořáka k tomu napomáhají významnou měrou. Řaďte si je mezi nejlepší výkony roku. Vedlejší postavy umetou cestu k destrukci nevědomky, nebo sledujeme přímo kořeny předurčenosti. Slabší stránkou je překlad, některé výrazivo působilo jako marné hledání českých ekvivalentů.
Jan Pařízek 80 %
29.11.2022 | 928 hodnocení
+ souhlasím
Hodně silné a emočně dosti vypjaté. Původní text se podařilo zdařile aktualizovat a přenést do dnešní doby, aniž by to na něm bylo jakkoli poznat. Inscenace velmi dobře postupně graduje až k samotnému závěru, který jen těžko někoho nezasáhne. Zároveň to ale není nijak přehnané, naopak to působí velmi přirozeně a uvěřitelně. Hlavní podíl na tom má bezesporu vynikající výkon N. Horákové, vedle ní však zaslouží potlesk též velmi dobrý V. Dvořák. Společně jim to funguje náramně. Mimo to potěší i jednoduchá a funkční scéna, ve které daný děj dobře rezonuje. Celkově počin, jenž určitě nezapadne.
Pavel Širmer 80 %
7.7.2022 | 2052 hodnocení
+ souhlasím
75%. Z původní Lorcovy hry použil S. Stone především motiv bezdětné ženy a ten přenesl do současnosti. Hrdinka ale řeší odlišné vztahové a osobní peripetie, propadá beznaději jiného druhu, vyústění se odchyluje zásadně. Lorcův motiv je domyšlen a pozměněn účelně a výstižně. Výprava i hudba slouží poctivé inscenaci M. Amslera, která stojí zejména na jím dobře vedených hercích. V náročné hlavní roli N. Horáková prakticky nezmizí z jeviště a poradila si s obtížně vyjádřitelnou proměnou postavy. Ve vedlejších rolích herci věrohodně zachytili funkce svých úloh v dramatu. Výborný dramaturgický tah!
Iva Bryndová 80 %
1.7.2022 | 605 hodnocení
+ souhlasím
(+1)
85% - V podstatě velmi děsivá studie toho, jak se "projekt" (slovy programu) či přání nebo touha pod tikotem biologických hodin mění v zoufalství a posedlost a hroutí se pod nimi vše ostatní. Atmosféra, zprvu hravá a uvolněná, houstne společně s tím, jak se prostor jeviště zaplňuje jednotlivými mobilními záhonky evokujícími inkubátory a jak se mezi hlavními postavami vytrácí původní, snad až přílišná upřímnost. Inscenaci zdobí řada výborných hereckých výkonů, velmi efektní je i jednoduchá scéna a práce se světly.
Helena Grégrová 80 %
25.6.2022 | 1722 hodnocení
+ souhlasím
(+1)
85 %. Inscenace, která tepe především v rytmu nerovného zápasu ústřední partnerské dvojice s časem odměřovaným biologickými hodinami. Pozvolně, ale s každou vteřinou naléhavěji. Od bezstarostného ticha ke stále neklidnějšímu tikotu až po neúprosnou fatální ránu kyvadlem, jejíž razanci umocní krize vztahu i determinace matčiným modelem přístupu k rodičovství. Vyrovnaným hereckým výkonům dominuje ve všech emočních polohách postavy autentická Nina Horáková. Trefně načasovaný a cíl nemíjející sarkasmus matky ve skvělém podání Evy Salzmannové pak vítaně koření tento ne úplně snadno stravitelný, tematicky bolestný, ale každopádně silný divácký kus.
Jiří Landa 90 %
11.6.2022 | 3036 hodnocení
+ souhlasím
(+1)
Podobných inscenací, kterým není co vytknout, během sezony vznikne naprosté minimum. V Rokoku nyní jednu takovou nastudoval M. Amsler, jenž se soustředil na budování atmosféry, situací a svoji pozornost v maximální možné míře věnoval hercům. Vznikla tak inscenace se silně vyrovnanými hereckými výkony, jimž dominuje N. Horáková v hlavní roli, která ústřední postavu provází s neskutečnou suverenitou velkým vývojovým obloukem. V pravém smyslu toho adjektiva lze její výkon označit za strhující. Amslerovo nastudování Stonovy Yermy má všechny parametry jak festivalové, tak divácké inscenace. A taková kombinace se na jevištích jen tak nevidí.
HODNOCENÍ UŽIVATELŮ
Fantomo 90 %
25.10.2024 | 31 hodnocení
+ souhlasím
Silné představení, téma, zpracování. Téměř perfektní herecké výkony. Sice je to depka, ale rozhodně stojí za to být u toho. Doporučuji.
Svaaaca 60 %
23.10.2024 | 14 hodnocení
+ souhlasím
První polovina 80 %, druhá 50 %.
Zatímco první polovina skvěle pracuje s náznaky nevyhnutelné tragédie, posledních cca 50 minut se jen a jen křičí. Za každé situace, pořád. Gradace tak jednoduše nefunguje. Je těžké nechat se zasáhnout silným momentem, když už dobrou hodinu všechny postavy bez výjimky mlátí pěstmi do zdi, vzlykají a řvou.
Nina Horáková je v Yermě lidská, Evě Salzmannové pak silně typizovaná role feministické matky svědčí. Na přesvědčivosti ale hře ubírá text prošpikovaný těmi největšími klišé, co snad lze ve vztahovém dramatu nalézt (?náš vztah je jako nádor?).
Zatímco první polovina skvěle pracuje s náznaky nevyhnutelné tragédie, posledních cca 50 minut se jen a jen křičí. Za každé situace, pořád. Gradace tak jednoduše nefunguje. Je těžké nechat se zasáhnout silným momentem, když už dobrou hodinu všechny postavy bez výjimky mlátí pěstmi do zdi, vzlykají a řvou.
Nina Horáková je v Yermě lidská, Evě Salzmannové pak silně typizovaná role feministické matky svědčí. Na přesvědčivosti ale hře ubírá text prošpikovaný těmi největšími klišé, co snad lze ve vztahovém dramatu nalézt (?náš vztah je jako nádor?).
Jakub Janata 100 %
23.10.2024 | 6 hodnocení
+ souhlasím
Na povrchu je Yerma příběhem o touze po mateřství. Hlavní protagonistk žije ve šťastném a slibně se rozvíjejícím vztahu plném humoru a porozumění. Přesto jí něco chybí.
A ač se zdá, že tento příběh může rezonovat pouze s určitou částí populaci, je v jeho nitru mnohem hlubší a univerzálnější zpověď o údělu lidské existence. Hořkosladké poselství, že pokud až příliš lpíme na vizi neuskutečněné a často neuskutečnitelné verze života, a propůjčujeme-li takovéto vizi života hodnotu a význam, přestáváme si uvědomovat hodnotu života reálného, toho jediného života, který opravdu máme, který nám patří.
Nezapomentulný jevištní zážitek. (více v článku na blogu)
A ač se zdá, že tento příběh může rezonovat pouze s určitou částí populaci, je v jeho nitru mnohem hlubší a univerzálnější zpověď o údělu lidské existence. Hořkosladké poselství, že pokud až příliš lpíme na vizi neuskutečněné a často neuskutečnitelné verze života, a propůjčujeme-li takovéto vizi života hodnotu a význam, přestáváme si uvědomovat hodnotu života reálného, toho jediného života, který opravdu máme, který nám patří.
Nezapomentulný jevištní zážitek. (více v článku na blogu)
DeeCee 60 %
24.3.2024 | 22 hodnocení
+ souhlasím
No, co na to říct...čekala jsem víc. O dost víc. Dala bych 50%, ale o 10% to zvednu pro závěr v podání Niny Horákové.
Ela B. 90 %
25.1.2024 | 13 hodnocení
+ souhlasím
(+1)
opravdu silné a sugestivní... sledovat tu proměnu a bolest.
Zorro 30 %
16.1.2024 | 7 hodnocení
+ souhlasím
Velké zklamání. Toto vidět v divadle prostě nechcete.
Výkony herců dobré, ale ta hra je hrozná.
Výkony herců dobré, ale ta hra je hrozná.
Maranta 70 %
16.1.2024 | 61 hodnocení
+ souhlasím
Zajímavá a vypjatá inscenace, nosné téma, výborné výkony, originální, byť strohá, scéna. Proč tedy nedávám vyšší hodnocení? První půlku pro mě bylo utrpení poslouchat dialogy, které byly silně intimní, až na hranici trapnosti. Po přestávce se charakter děje změnil, místo debat o holení intimních míst a smrdění nastoupila vážná témata a předzvěst tragédie, která mě vtáhla a přesvědčila.
Rejpalka 70 %
12.11.2023 | 218 hodnocení
+ souhlasím
Moderní, současná hra o tom, že lidi vlastně nevědí, co chtějí. Vynikající Nina Horáková tahounem představení. První půlka spíš do komediálna (skvělá Eva Salzmannová jako matka), druhá půlka už hutný nářez. Jen pokud jste viděli britskou verzi, tak ta česká scénografie je skutečně tristní.
Fr2709 90 %
31.10.2023 | 196 hodnocení
+ souhlasím
(+1)
Vynikající představení. Výborné herecké výkony plus jednoduchá a nápaditá scéna.
Zzzz 90 %
30.5.2023 | 110 hodnocení
+ souhlasím
Druhá polovina rozhodně silnější.
Technicky bezvadné, tématicky ne zrovna můj šálek kávy, ale myslím, že si každý může z této hry odnést něco, co pro něj samotného bude mít význam.
Technicky bezvadné, tématicky ne zrovna můj šálek kávy, ale myslím, že si každý může z této hry odnést něco, co pro něj samotného bude mít význam.
Guildenstern 80 %
27.4.2023 | 468 hodnocení
+ souhlasím
(+1)
Efektně vystavěný, i když poněkud přímočarý a do extrému dovedený příběh jsem sledoval se zájmem hlavně díky civilnímu a uvěřitelnému projevu všech zúčastněných. Výborné výkony V. Dvořáka a A. Bílika... a Nina Horáková? To je zkrátka bohyně!
JirkaS 70 %
22.4.2023 | 381 hodnocení
+ souhlasím
Silné herecké výkony jsou jednoznačnou devizou této téměř komorní tragédie o spalující posedlosti mateřstvím. V. Dvořák i N. Horáková jednoznačně dominují a jejich herectví, tak přesné, tak živé, tak naléhavé se vpíjí pod kůži a vede diváka bez váhání celou tou zpočátku bezstarostnou cestou až přímo do bažin, ze kterých se jen velmi těžko škrábe ven. Bohužel mám ale problém s textem samotným. Já prostě nevěřím, že zde naznačený vývoj je reálný. Navíc mi vadí i to, že inscenace se odvolává na Lorcu, ale on to Lorca téměř není. Ale naštěstí se vzájemně nevylučuje můj problém s textem a nadšení z hereckých výkonů. /19.4.2023 v Táboře/
Fekete 90 %
13.4.2023 | 210 hodnocení
+ souhlasím
13.4.2023, 3 rada. Krasne a po vsech myslitelnych strankach zajimave predstaveni. Nina Horakova jako hlavni predstavitelka a tahounka hry uchvatna. Jsem zvykly z DD na perfekcionismus a tady se mi ho prekvapive dostalo. 90 %
19.6.2024 v Rokoku, 1 rada, 150 min vcetne prestavky.
Dramaticky pribeh jak tikajici biologicke hodiny jedne zeny prevrati jeji uspesny zivot zcela naruby. V 38 letech je zabaven rodinny dum, vyhozena z prace, rozejde se s manzelem a skonci s nozem v ruce. Scena prazdna, jen schody a vyssi patro. Soubor ve slozeni s T. Havlinkem a R. Widenkovou. Predstaveni zcela presvedcive. Potvrzuji vysokych 90 %. Dekuji a tleskam
19.6.2024 v Rokoku, 1 rada, 150 min vcetne prestavky.
Dramaticky pribeh jak tikajici biologicke hodiny jedne zeny prevrati jeji uspesny zivot zcela naruby. V 38 letech je zabaven rodinny dum, vyhozena z prace, rozejde se s manzelem a skonci s nozem v ruce. Scena prazdna, jen schody a vyssi patro. Soubor ve slozeni s T. Havlinkem a R. Widenkovou. Predstaveni zcela presvedcive. Potvrzuji vysokych 90 %. Dekuji a tleskam
Kucavik 90 %
27.2.2023 | 14 hodnocení
+ souhlasím
(+1)
Silný divadelní zážitek. První polovina byla překvapivě vtipná. Divák jde na hru s očekáváním vážného a silného dramatu, který se najednou dostaví v druhé části.
Herecký výkon Niny Horákové je excelentní.
Herecký výkon Niny Horákové je excelentní.
Mamaria 90 %
24.2.2023 | 32 hodnocení
+ souhlasím
(+1)
Silný zážitek, herecky i obsahově. Ti dva začínají na stejné vlně, ale přesto dojdou do fáze, kde se ženský a mužský svět jednoduše neprotnou. Přemýšlím, kde se stala první chyba? A mám ráda divadlo, kde je o čem přemýšlet.
MMK 40 %
24.2.2023 | 193 hodnocení
+ souhlasím
Nechápu, proč se zmiňuje Lorca, s ním to má společné jen to, že to je divadelní hra. První část je zoufale dlouhá a nezáživná, spíš tlachání určené generacu "júťúberů" a oživuje ji jen skvělá E. Salzmannová. První části by prospělo zkrácení tak na třetinu. Po přestávce se úroveň zvedla, ale i tak se v ní střídají dramatické pasáže, v nichž se mi tajil dech, s "júťúberským" tlacháním. Občas se objeví zajímavé momenty či témata (například když někdo píše příspěvky na (a)sociální sítě a zmiňuje v nich své blízké, jak to ovlivňuje tyto lidi), ale celkové vyznění je dost rozpačité.
Kjell 80 %
17.2.2023 | 40 hodnocení
+ souhlasím
Nina Horáková diváka hypnotizuje, nelze se od ní odpoutat pohledem. Dospěla do výrazné osobnosti své herecké generace, ať už ji vidíte v MDP nebo třeba v muzikálu Vlasy v Kalichu. A inscenace samotná je zářným příkladem, jak se účelně a efektně postavit ke klasice, kterou má jistě kdekdo z nás za poněkud zaprášenou...
Tereza.vogeltanzova 90 %
17.2.2023 | 7 hodnocení
+ souhlasím
Ač adaptace a aktualizace her nemám příliš v oblibě, tohle se prostě povedlo. Skvělé herecké výkony všech, Nina Horáková a Viktor Dvořák v hlavních rolích dechberoucí. Jednoduchá funkční scéna umocňuje stupňující se tíseň, kdy hra neodvratně spěje k tragickému vyústění.
J.anek 80 %
16.2.2023 | 514 hodnocení
+ souhlasím
S dívkou beze jména padáme až na temné dno zoufalství - a je úplně jedno, jestli jde o Lorcův španělský venkov před bezmála sto lety, nebo Stoneovo současné předměstí Londýna. Zoufalec ničí všechny a všechno kolem sebe - jen kvůli zarputilé touze po něčem, co nemá. Nina Horáková je báječná - zabil bych ji okamžitě a s chutí. Děsivá je bezmoc všech kolem - situaci chápou, leč řešit ji nemohou, nedovedou. Scéna pomáhá budovat atmosféru a když už je nesnesitelná, přijde matka Evy Salzmannové a hned je zase o trochu líp. Skvělá inscenace.
Michalmusek 100 %
16.1.2023 | 324 hodnocení
+ souhlasím
(+1)
Kam až může vést nenaplněná touha po dítěti. Co vše se dá tomu obětovat. Nina Horáková a Viktor Dvořák jsou zde absolutně dokonalí.
Mattiska 60 %
15.1.2023 | 5 hodnocení
+ souhlasím
(+1)
Představení se mi docelo líbilo, Viktor Dvořák hraje skvěle, ale přišla mi nepřesvědčivá hlavní ženská herečka Nina Hořáková. Kromě toho hlavní myšlenky naprosté klišé, je dávno jasné kam to spěje, ta hlavní linie je příliš předvídatelná, opakující se, nudná (byť některé momenty jsou vtipné). Nicméně nás tam bylo asi osm ženských divaček, cca půlka úplně nadšená, půlka za druhou půlku celkem dobré představení.
Jerman 60 %
12.1.2023 | 137 hodnocení
+ souhlasím
Moderní adaptace předlohy F.G. Lorcy přenesené do současnosti. Hlavním tematem je nenaplněná (trochu pozdě přicházející) nezměrná touha ženy po dítěti, která vede až k jejímu sestupu do pekel. Nebudu asi zcela souznít s ostatmími hodnotiteli. Na rozdíl od většiny mi děj připadá místy poněkud křečovitý, až zbytečně se "tlačí na pilu". Na příklad citu neschopná feministická matka intelektuálka nepůsobí zcela věrohodně, podobně jako přeměna úspěšné mondénní novinářky v lidskou trosku. Jinak herecké výkony na dobré úrovni MDP, hlavně naplněná herecká příležitost pro Ninu Horákovou. 65%
Jarmil Křemen 70 %
17.12.2022 | 272 hodnocení
+ souhlasím
mám pocit, že v temnosti se dalo zajít ještě o dost dál, a nebylo by to na škodu
Denisa H. 90 %
9.12.2022 | 385 hodnocení
+ souhlasím
Velmi silná hra, jejíž konec mě tak zasáhl, že jsem jej musela hluboce rozdýchávat. Moc jsem Jí fandila, byť mi bylo jasné, že marně. Že to však dopadne tak, jak dopadlo, to jsem nečekala.
Herecky naprosto bravurní! Zejména N. Horáková a T. Havlínek.
Doporučuji, ale opatrně. Opravdu to není lehké téma a pro ženy obzvlášť.
Herecky naprosto bravurní! Zejména N. Horáková a T. Havlínek.
Doporučuji, ale opatrně. Opravdu to není lehké téma a pro ženy obzvlášť.
Barbora 90 %
6.12.2022 | 35 hodnocení
+ souhlasím
Velmi emotivní příběh dvou mladých lidí, kteří se postupně odcizují. Viktor Dvořák hraje skvěle, civilně. Představitelka Yermy je také velmi přesvědčivá, z jejího podání mrazí v zádech. Kladně hodnotím scénu, strohou, ale plně funkční, působivou. Člověk ještě dlouho o příběhu přemýšlí. Nedoporučuji ženám, které zrovna chtějí otěhotnět.
Radarrius 80 %
30.11.2022 | 74 hodnocení
+ souhlasím
Skvělá studie ženy, které její biologické hodiny dovedou k totální destrukci všeho kolem ní i ji samé. A také názorný doklad, že od hysterky je nutné utéci dříve než na vás vezme nůž. Vynikající a přesvědčivé herecké výkony Niny Horákové, Viktora Dvořáka a Evy Salzmannové. Jednoduchá a přesto skvělá scéna, která dává další dynamiku celé inscenaci. Tohle představení se povedlo.
Vladimír Rogalewicz 60 %
29.11.2022 | 822 hodnocení
+ souhlasím
(+1)
V prvním jednání,při rozhovoru N.Horákové a V.Dvořáka,jsem měl pocit,že jsem se ocitl v nějakém jiném neznámém světě,a to jak obsahem,tak volbou jazykových prostředků.Ten jazyk se pak táhne dál celou inscenací;šokující pro mne bylo,že generaci 20-30 podle jejich reakcí připadal naprosto normální.Hlavní sdělení hry je silné a dalo velkou hereckou příležitost N.Horákové,která Yermu ztvárnila skvěle.Obsazení je vůbec silnou stránkou celé inscenace.Rušila mě víceméně prázdná scéna,zjevně levné řešení.Co se příběhu týče,jsem přesvědčen,že většina postav (kromě Yermy) by v realitě reagovala jinak.Pro mne hlavně šokující pohled na život generace Z.
Tvidatko 40 %
27.10.2022 | 80 hodnocení
+ souhlasím
Kdybych hodnotila pouze herecké výkony, dám 100 %, jelikož z tohoto pohledu to byl vskutku výjimečný zážitek. Jinak jsem měla už při prvním dialogu obavu, že se budu muset pobodat (naštěstí k postupnému zhoršování nedocházelo a přežila jsem to ve zdraví). Pokud si chcete zrekapitulovat naprosto všechny stereotypy o ženách, které někdy nechtěly děti, zde je najdete. Pokud si chcete připomenout, že muži možná občas klopýtnou, ale jinak to jsou naši bohové a spasitelé, enjoy. V případě, že oceníte humor jako - LOL, SI NEHOLÍ PODPAŽÍ, ALE VULVU ANO, BIZARNÍ A ZÁBAVNÉ *chrochtychrocht* - možná si při ovacích i zavýskáte.
Kaklapak 100 %
26.10.2022 | 87 hodnocení
+ souhlasím
(+2)
Po všech stránkách vynikající představení. To, co zpočátku vypadá jako odvážnější komedie, se pomalu, ale jistě mění v těžkotonážní tragédii naditou emocemi. Skvělé herecké výkony.
Jedna z hlediště 80 %
11.10.2022 | 5 hodnocení
+ souhlasím
Současné téma vložené do jednoduché scénografie. O to silněji vnímáte a chápete všechny výrazové prostředky utvářené na jevišti včetně kostýmů. Herecké obsazení se opravdu povedlo. Já bych ocenila kratší čas. Některé scény jsou z mého pohledu zbytečně dlouhé a trochu tam padá řetěz...pak by ta jinak dobře vystavěná gradace byla o to působivější.
Karel1964 90 %
2.10.2022 | 92 hodnocení
+ souhlasím
První půlka je celkem komedie, ale pomalu to začíná temnět. A druhá půle, to je fakt psycho masakr. Je strašné sledovat, jak člověka i jeho okolí může zničit touha po něčem, co je mu upřeno.
Herci Horáková a Dvořák jsou opravdu vynikající. Ona svým postupným pádem do šílenství, on svojí bezmocí.
Je to vynikající představení, ale oddech opravdu nečekejte.
Herci Horáková a Dvořák jsou opravdu vynikající. Ona svým postupným pádem do šílenství, on svojí bezmocí.
Je to vynikající představení, ale oddech opravdu nečekejte.
Koeman2 90 %
30.9.2022 | 188 hodnocení
+ souhlasím
(+2)
Totální rozklad osobnosti a jednoho vztahu, to je Yerma, psychologická studie o tom, kam až může dojít nenaplněná touha po vlastním dítěti. Mimořádný herecký výkon Niny Horákové v hlavní roli. Skvěle jí sekunduje Viktor Dvořák v postavě jejího manžela. To se v Městských divadlech pražských opravdu povedlo!
BloggarSumec 100 %
10.7.2022 | 70 hodnocení
+ souhlasím
(+1)
Výborné představení na konci sezóny. Už jsem ani nedoufal, že něco takového uvidím. Vynikající Nina Horáková, pokud svůj výkon nepromění na Cenu Thálie, pak není něco v českých divadelních vodách v pořádku. Stejně kvalitní výkony podávají i ostatní, Viktor Dvořák, Tomáš Havlínek, Petra Tenorová a konečně dostala roli na tělo i Eva Salzmannová. Kdo má rád opravdu kvalitní a poctivé divadlo se současným tématem, tak rozhodně bude spokojen na 100%, které dávám. A zřejmě si toto opravdu výjimečné představení ještě zopakuji.
Čiko 90 %
9.7.2022 | 1095 hodnocení
+ souhlasím
(+2)
Nádherně vystavěné drama, na němž se podepsala výborná režie, ale především skvělé herecké výkony. Nina Horáková si za tuto roli zaslouží určitě minimálně nominaci na cenu Thálie. Její proměna je prostě dokonalá. Skvělí jsou i Viktor Dvořák, Tomáš Havlínek a v menší roli Eva Salzmannová.
Doporučuji každému, kdo má rád poctivé divadlo.
Doporučuji každému, kdo má rád poctivé divadlo.
Kateřina Vodáková 100 %
29.6.2022 | 271 hodnocení
+ souhlasím
(+1)
Už jsem přestávala věřit, že někde uvidím hru ze současnosti, která se obejde bez trapností, nevtipů a situací mimo realitu. Až do Yermy, wow! Jsem teď ve věku té postavy ze začátku děje a ten dusivý tlak na mateřství kolem sebe cítím taky. Zřídka nemám co vytknout, ale tady prostě není co. Výkon N. Horákové je na Thálii, textově jsem jen žasla, jak vše sedí k realitě a z obsazení mě zaujal i T. Havlínek v pro něj neobvyklé roli. Nápad s mini skleníky je výborný, stejně jako hudba a scéna. Myslela jsem, že Neviditelný bude na dlouho nejlepší inscenací v Rokoku, ale Yerma ji předběhla. Půjdu ještě několikrát. Za mě událost této sezóny!!!
Martin21 90 %
25.6.2022 | 468 hodnocení
+ souhlasím
(+1)
Pro Ninu Horákovou jistě výkon hodný nominaci na Thálii. Celkově výtečně zpracovaná inscenace. Skvělá režie, herecké výkony i provedení scénografie. Herecky mne zaujala také Eva Salzmannová.
Michal1982 90 %
24.6.2022 | 172 hodnocení
+ souhlasím
(+1)
Nadčasové téma, dialogy plné emocí, skvěle řešená scéna, vynikající Nina Horáková a Viktor Dvořák, vše směřuje nevyhnutelně k tušenému a silně emotivnímu konci?a jako bonus pro mě famózní Eva Salzmannová!
RaB 90 %
24.6.2022 | 396 hodnocení
+ souhlasím
(+2)
Famózní Nina Horáková v hlavní roli!
Velice efektní scénografie a režie postavená na emocích.
Víc takových inscenací!
Velice efektní scénografie a režie postavená na emocích.
Víc takových inscenací!
InkaR 90 %
19.6.2022 | 37 hodnocení
+ souhlasím
Velmi poutavé představení, skvělí herci a spousta emocí. Téma je opravdu nadčasové a nevím nevím, zda by na něj měly chodit ženy, jimž tikají biologické hodinky...mohly by z toho mít slušnou depku.
Katareena 90 %
16.6.2022 | 13 hodnocení
+ souhlasím
"Já mam právo zničit svou dělohu!" Vtipně bolestivý, bolestivě vtipný... jako život sám. Moc doporučuju.
LavinieCamui 100 %
11.6.2022 | 855 hodnocení
+ souhlasím
Neskutečný zážitek. Skvělý text, herecké výkony všech v čele s Ninou Horákovou, scéna, hudba.
Slamajak 90 %
10.6.2022 | 72 hodnocení
+ souhlasím
Tohle se hodně povedlo. Na veřejný generálce se mi poprvý stalo, že mě vyloženě naštvalo, že to má přestávku, tak moc jsem se do toho zažral. Zpětně ovšem trochu dávala smysl, rozdělila první až komediální půlku od půlky druhé, komediální ani omylem. Naprosto totální herecký koncert úplně všech zúčastněných, skvěle minimalistická scénografie, fajn zvuk, konec... tak nějak adekvátně koncovatej. Vlastně mě moc nenapadá, co by se téhle inscenaci dalo vytknout, snad jen ta přestávka. Tohle si někdy budu muset zopakovat.
Komentáře uživatelů nevyjadřují stanovisko redakce. Názory jednotlivých redaktorů nemusejí vždy vyjadřovat stanovisko celé redakce.