Divadlo Na zábradlí [hlavní scéna]
Jan Mikulášek, Dora Viceníková
Požitkáři
Premiéra: 24.10.2014 | 1:20x
Dita Kaplanová, Anežka Kubátová / Barbora Bočková, Jana Plodková, Magdaléna Sidonová / Johana Matoušková, Václav Vašák (původně Jan Hájek), Petr Jeništa, Miloslav König, Jiří Černý (původně Leoš Noha), Jakub Žáček
Autorská hra na jedno z největších témat filozofie, literatury i života vůbec – a to je smrt, skon, zánik, loučení, umírání. I tato na první pohled nejsmutnější témata však v sobě skrývají velké divadlo, rituály, klišé a fráze, které lze vnímat odlehčeným i leckdy humorným způsobem...
Hodnocení inscenace
Redakce
75 %
Uživatelé
79 %
Hodnocení redakce
Lukáš Holubec 80 %
Anežka Kotoučová 80 %
Veronika Boušová 70 %
Jan Pařízek 70 %
Pavel Širmer 60 %
Jiří Koula 80 %
Michal Novák 60 %
Jiří Landa 80 %
Helena Grégrová 80 %
Lukáš Dubský 90 %
Lukáš Holubec 80 %
Anežka Kotoučová 80 %
Veronika Boušová 70 %
Jan Pařízek 70 %
Pavel Širmer 60 %
Jiří Koula 80 %
Michal Novák 60 %
Jiří Landa 80 %
Helena Grégrová 80 %
Lukáš Dubský 90 %
Chci vidět - přidat do seznamu
Termíny představení
19.12. | Čt | 19:00 | vstupenky | ||
28.12. | So | 19:00 | EN - English friendly | vstupenky | |
17.1. | Pá | 19:00 | vstupenky | ||
18.2. | Út | 19:00 | vstupenky |
| ||||||||||||
| ||||||||||||
| ||||||||||||
|
Volby
Hodnocení (182)
HODNOCENÍ REDAKCE
Anežka Kotoučová 80 %
16.4.2015 | 231 hodnocení
+ souhlasím
(+1)
"Mám smysl pro humry."
Nápadité, na téma, jež tak rádi vypouštíme z mysli, plné černého humoru, s perfektní scénou a vynikajícím souborem, krátké, ale zhuštěné, nefilozofující, přesto bytostně se nás dotýkající a konečně, se stylovým finálním danse macabre. Směřování divadla Na zábradlí stylem této hry je možná trochu monotónní, přesto - které jiné české divadlo by si trouflo vytvořit autorskou inscenaci na podobné, žádoucí téma? Jen tak dál, prosím.
84%
Nápadité, na téma, jež tak rádi vypouštíme z mysli, plné černého humoru, s perfektní scénou a vynikajícím souborem, krátké, ale zhuštěné, nefilozofující, přesto bytostně se nás dotýkající a konečně, se stylovým finálním danse macabre. Směřování divadla Na zábradlí stylem této hry je možná trochu monotónní, přesto - které jiné české divadlo by si trouflo vytvořit autorskou inscenaci na podobné, žádoucí téma? Jen tak dál, prosím.
84%
Jan Pařízek 70 %
12.1.2015 | 930 hodnocení
+ souhlasím
Vše v životě je třeba si svým způsobem vychutnat, a to včetně smrti, neb i smrt patří k životu. Jedná se o dosti svérázný, často dosti černý, humor. Ale je možné se i u tohoto tématu dobře pobavit. Většinu obrazů není lehké pochopit a většinou se mi to též příliš nepodařilo, přesto každý je zajímavý a určitě nijak nenudí. Zvolená forma pro mě byla poutavá, oceňuji také dobře postavenu scénu a užíval jsem si i doprovodnou hudbu. Jako celek inscenace hodná pozornosti.
Pavel Širmer 60 %
12.1.2015 | 2052 hodnocení
+ souhlasím
(+6)
Je dobře, že právě toto téma se někdo odvážil zpracovat i s humorem. Inscenace však ve výsledku není ničím víc než sledem scének, jejichž provázanost a vnitřní smysl občas vázne. Nic proti práci režiséra a zdatných herců. Vadí mi však, že vedení Divadla Na zábradlí od svého nástupu připravuje projekty, které se vzájemně až příliš podobají. Důsledně budovaná poetika je patrně záměrná, ale je správně, že jednotlivé počiny budou nepochybně časem splývat? Osobně jsem nenašel důvod, proč někomu doporučovat právě tuto inscenaci (se zařazením mezi tipy redakce se neztotožňuji).
Jiří Koula 80 %
27.12.2014 | 1601 hodnocení
+ souhlasím
75% Vedle důsledné Mikuláškovy stylizace, která u mě tentokrát slavila úspěch, musím vyzdvihnout i obsah, konkrétně určitou svéráznou mikroteologii.
Michal Novák 60 %
4.12.2014 | 1170 hodnocení
+ souhlasím
Hra je bezpochyby velmi zajímavý tematický kompilát, inscenovaná způsobem až strhujícím. Je to divadlo přísné stylizace, postavené na detailu a oscilování mezi vážným a komickým (až diváka fascinuje, kolik humoru tvůrci nacházejí v hodně morbidním tématu). Estetický požitek maximální úrovně. Ale také manýra, opakování stále téhož. Inscenace připomene i Havelkovo Šílenství. Pro mnohé z vás je to ještě nové, neokoukané, tak si to užívejte...
Jiří Landa 80 %
16.11.2014 | 3036 hodnocení
+ souhlasím
(+3)
Emotivní podívaná evokující, byť možná někdy až příliš odlehčenou formou černého humoru, snad všechny lidské pocity spojené se smrtí a umíráním. Smutek, dojetí, únava, pocit "vysvobození", to vše a mnohem víc v sobě obsahuje výtvarně a hudebně precizně zpracovaná inscenace, kterou navíc zdobí perfektní souhra všech devíti herců. Jeden z největších divadelních požitků posledních měsíců.
Lukáš Dubský 90 %
5.11.2014 | 1211 hodnocení
+ souhlasím
(+3)
Jan Mikulášek s Dorou Viceníkovou se opět pustili díla, které je řetězcem volně navazujících scén na dané téma. Scénky jsou většinou zdařile pointované, ale občas se tématu smrti dotýkají jen velmi volně. Hlavní motiv tak vlastně jen dříme pod povrchem, nahoru se vydere jen občas. Pokud se tak stane, bývá to ale mrazivě působivé. Požitkáři patří k vrcholům dosavadní tvorby nového Zábradlí. Trochu retardující jsou jen časté zatmívačky, které ale divák rád odpustí. Málokdy se mu totiž stane, aby se v divadle královsky bavil, a přesto při odchodu z divadla cítil, že mu není úplně lehko u srdce.
HODNOCENÍ UŽIVATELŮ
Fekete 80 %
10.2.2024 | 223 hodnocení
+ souhlasím
85 %. Videno 10.2.2024 Na zabradli, 80 min, 2 rada
Cerna groteska o smrti, s nadhledem. V popredi na dvoutretinach sceny rudy pokoj s dvema kresly, stolkem s alkoholem a Petrofem, v pozadi za plexisklem vyvysena chodba s WC. V uvodu navozujici monolog J. Zacka. Sestava s A. Kubatovou a J. Matouskovou. Nejvyraznejsimi v predstaveni byl jiz zminovany J. Zacek a usmevava J. Plodkova, ktera si take jako jedna z mala uzivala zaverecnou dekovacku. Vsechny myslenky jsem nepobral ale to nevadi. Usmival jsem se neustale, nejen pod vousy. Dekuji, tleskam a doporucuji.
Nesahejte mi na manzela, seberu si ho sama. Milacku promin, nebyla to moje chyba.
Cerna groteska o smrti, s nadhledem. V popredi na dvoutretinach sceny rudy pokoj s dvema kresly, stolkem s alkoholem a Petrofem, v pozadi za plexisklem vyvysena chodba s WC. V uvodu navozujici monolog J. Zacka. Sestava s A. Kubatovou a J. Matouskovou. Nejvyraznejsimi v predstaveni byl jiz zminovany J. Zacek a usmevava J. Plodkova, ktera si take jako jedna z mala uzivala zaverecnou dekovacku. Vsechny myslenky jsem nepobral ale to nevadi. Usmival jsem se neustale, nejen pod vousy. Dekuji, tleskam a doporucuji.
Nesahejte mi na manzela, seberu si ho sama. Milacku promin, nebyla to moje chyba.
Milloš 70 %
18.12.2023 | 28 hodnocení
+ souhlasím
Moc se mi líbili výkony herců a scéna. Trochu mi vadilo ,že nebylo z čeho vypozorovat ,že to jsou ,,požitkáři,,.
Xenty 80 %
11.6.2023 | 8 hodnocení
+ souhlasím
Absurdní drama, jehož hlavním tématem je smrt. Nosné téma je tedy poměrně těžké, ale i přesto jsem se v průběhu představení několikrát zasmál. Kombinace vážného tématu s humorem, a často velmi absurdními situacemi zde funguje velmi dobře. Herecké výkony na velmi dobré úrovni, stejně tak kulisy.
Hoolek 60 %
28.5.2023 | 39 hodnocení
+ souhlasím
možná je to můj problém. ale přišlo mi to takové poslepované.
Natalieo 70 %
4.5.2023 | 14 hodnocení
+ souhlasím
75%
První třetina představení - monolog J. Žáčka mi přišla úmorná. Pak se ale pro mě představení zvrhlo do hlubokého zážitku a od monologu K. Císařové mi až do konce tekly slzy. Pro mě až s překvapením hodně silná druhá půlka představení, celé mi to ke konci sedlo dohromady.
Vyzdvihuji nenápadný výkon A. Kubátové, kterou jsem konečně viděla v jiné herecké poloze a M. Königa. A taky mi přišlo, že bylo na jevišti až moc herců.
První třetina představení - monolog J. Žáčka mi přišla úmorná. Pak se ale pro mě představení zvrhlo do hlubokého zážitku a od monologu K. Císařové mi až do konce tekly slzy. Pro mě až s překvapením hodně silná druhá půlka představení, celé mi to ke konci sedlo dohromady.
Vyzdvihuji nenápadný výkon A. Kubátové, kterou jsem konečně viděla v jiné herecké poloze a M. Königa. A taky mi přišlo, že bylo na jevišti až moc herců.
Čiko 60 %
30.4.2023 | 1095 hodnocení
+ souhlasím
65%
Musím napsat to, co už jsem jednou napsal. Kdybych viděl tuto inscenaci DNz jako první a až poté ty mnohé další, asi bych sdílel zdejší nadšení. Ale všechny jsou si tak vizuálně a koncepčně podobné, že mi to začíná splývat.
Jinak se mi líbila scéna, samotné téma (o smrti s humorem) a herecky především J.Plodková.
PS: Mám rád černý humor, tady mi vlastně jenom vadilo, že mi je jedno, jestli uvidím o scénku míň nebo víc, protože jsem mezi nimi nenašel žádné promyšlenější pojítko...
Musím napsat to, co už jsem jednou napsal. Kdybych viděl tuto inscenaci DNz jako první a až poté ty mnohé další, asi bych sdílel zdejší nadšení. Ale všechny jsou si tak vizuálně a koncepčně podobné, že mi to začíná splývat.
Jinak se mi líbila scéna, samotné téma (o smrti s humorem) a herecky především J.Plodková.
PS: Mám rád černý humor, tady mi vlastně jenom vadilo, že mi je jedno, jestli uvidím o scénku míň nebo víc, protože jsem mezi nimi nenašel žádné promyšlenější pojítko...
Slamajak 80 %
1.11.2022 | 72 hodnocení
+ souhlasím
Super scénografie a herci, celý koncept těžce ňuňu, klasicky nazábradlíovsky perfektně zvládnutý balanc vážného tématu a až překvapivé vtipnosti, kterého se mi nikde jinde takhle systematicky nedostává. A těžce se zamilovávám do Magdalény Sidonové a Dity Kaplanové (a do monsieur Vašáka už jsem zamilovaný dlouho). Někdy mi sice trochu unikal záměr některých scén nebo jejich (ne)provázanost, ale tak nějak se mi to prostě fakt líbilo a až šokantně hodně jsem se nasmál, takže suma sumárum, ano prosím, a možná se budu muset vrátit.
Majdin_kulturni_svet 90 %
24.4.2022 | 176 hodnocení
+ souhlasím
(+1)
Jeden z mých nejlepších divadelních zážitků v životě. Jan Mikulášek s Dorou Viceníkovou napsali hru přesně na míru pro své divadlo. Výborné a vyrovnané herecké výkony, poutavě krásná scéna, důrazy na ty nejmenší detaily, černý humor a spoustu hlubokých otázek a témat bez přímých odpovědí. I přesto, že jsem některé narážky nepochopila, neubírám na hodnocení kvality inscenace. Ono to totiž nevadí. Každý si tam najde to svoje.
Rozhodně se půjdu podívat znovu, očekávám, že toho v inscenaci objevím ještě víc než teď napoprvé.
Rozhodně se půjdu podívat znovu, očekávám, že toho v inscenaci objevím ještě víc než teď napoprvé.
Gimli35 60 %
6.12.2021 | 320 hodnocení
+ souhlasím
Těžko hodnotitelné, těžko uchopitelné. Výjev střídá výjev (ty silné jsou bohužel v menšině), postavy defilují jak zběsilé, pak to skončí, jdete domů a nevíte. Tedy ne nutně, například divačka přede mnou, jež se hystericky rozesmála pokaždé, když některý z účinkujících otevřel pusu či když J. Černý prostě jen přišel na jeviště, asi věděla. Docela jsem jí to záviděl.
Ivo Železný 80 %
7.10.2020 | 282 hodnocení
+ souhlasím
(+1)
Příjemné překvapení. Absurdní dívadlo okořeněné velkou dávkou humoru. Moc dobrý text. Funguje to. Kouř byl.
Janísek 90 %
3.2.2020 | 12 hodnocení
+ souhlasím
(+1)
Výborné. Je opravdu nadmíru uspokojující, vidět divadlo, které se nestará o logiku ani příběh a PŘESTO se neutopí v nějaké pseudo-avandgardistické sóse. Inscenace má zároveň (povětšinou černý) humor ale i obrovskou hloubku (to téma!!! Díky pane Mikulášek nebo čí nápad to byl!), což není na pražských prknech tak časté. Perfektní "skrumáž" herců, skvělá scéna. Od 100% mě dělí jen trochu dlouhý začáteční monolog (proč?) a poněkud delší závěrečný dance makabre. Jinak - prostě skvělé! A publikum to (alespoň když jsem tam byl) plně honorovalo 6x děkovačkou.
Suzi 20 %
13.1.2020 | 8 hodnocení
+ souhlasím
Jsem velmi zklamaná. Nemám pocit, že by mě inscenace něčím obohatila. Pokud měla jen šokovat, tak se povedlo.
JirkaS 80 %
12.9.2019 | 382 hodnocení
+ souhlasím
(+1)
Cosi, co nejde pevně uchopit, a kde nelze vše plně pochopit. Jakýmsi zvláštním kompilátem o smrti je tato inscenace, která má své silnější i slabší chvilky, která rezonuje v mysli, aby po chvíli zájem opadl a zase se navrátil, která rozesmívá i nutí k zamyšlení, která přináší poznání, že smrt je cosi blízkého a přitom vzdáleného, a že je tu pro nás všechny a s námi všemi. Herecky dokonalé, scénograficky zdařilé, režijně perfektně zvládnuté. Vynikající výkony především od Jany Plodkové, Miloslava Königa a Jakuba Žáčka. Za mě spokojenost a děkuji za vpravdě nevšední divadelní zážitek. /9.9.2019/
R.JELEN.21 40 %
14.4.2019 | 257 hodnocení
+ souhlasím
Je to tak rok a půl co jsem v tohle divadle viděla Dánskou občanskou válku (za mě jedno z nejhoršího co jsem viděla) a odhodlala jsem se k návštěvě další hry. Strašně tu hru chci mít ráda, ale něco prostě drhne. Hra má pár scén, které geniálně fungují a jsou TOP. Některé scény mi ale přijdou dost na sílu a výsledné haha mi prostě nejde před bránici :// Scéna je přitom krásná, první oneman pana Žáčka za mě boží, ale pak se nějak ztrácím v požitcích.
Diogenes 80 %
8.4.2019 | 80 hodnocení
+ souhlasím
Sled scének, opakování, čekání na... Hra nejen o smrti, ale i o životě (a není život jen příprava na smrt?). Výborné herecké výkony, skvělá scéna.
Ví někdo, kolik je hodin? A je to důležité?
Ví někdo, kolik je hodin? A je to důležité?
Brbla z Olomóca 90 %
29.10.2018 | 75 hodnocení
+ souhlasím
(+1)
Viděno dne 27.10.2018 a 5.10.2019, DNz, Praha:
+ inscenace bez příběhu, mimo prostor i čas na téma SMRT
+ vše dokonalé - scéna, herci, režie, skvělý černý až skoro morbidní humor
+ smrt je součást života, denně na ni každý myslí,
no a teď z toho udělejte divadlo ke koukání! Bravo DNz!
+ byl jsem podruhé a - ještě lepší!
------------------------
- dosti těžké představení, ale pro intouše výběr z hroznů!
+ inscenace bez příběhu, mimo prostor i čas na téma SMRT
+ vše dokonalé - scéna, herci, režie, skvělý černý až skoro morbidní humor
+ smrt je součást života, denně na ni každý myslí,
no a teď z toho udělejte divadlo ke koukání! Bravo DNz!
+ byl jsem podruhé a - ještě lepší!
------------------------
- dosti těžké představení, ale pro intouše výběr z hroznů!
Sirmoon 90 %
10.10.2018 | 13 hodnocení
+ souhlasím
(+1)
Technicky se mi velmi líbíla scéna, prosklené průhledy na toalety působí fakt dobře. Celkově dost morbidní podívaná, dost černého humoru, smíchu a vtipně pojatých scének (finální zombie scéna:D). Přesto celou inscenací prostupuje vážnost celého tématu umírání a smrti, která nutí k zamyšlení. Herci se skvěle doplňovali. Jakub Žáček - naprostý top.
JitkaJak 100 %
9.10.2018 | 64 hodnocení
+ souhlasím
Parádní představení! Už dlouho jsem se tak nenasmála, zvlášť ne v divadle. Půjdu ještě jednou.
Screamingsun 40 %
17.5.2017 | 38 hodnocení
+ souhlasím
(+2)
Sled nenavazujících scének, z nichž některé mají sdělení více, některé méně. Nemůžu se zbavit pocitu, že toto sdělení mají mít všechny, proto nezastírám, že jsem jich minimálně polovinu nepochopil. Výkony herců na vysoké úrovni, dramaturgie pokulhává. Podobně inscenovaná Anamnéza se mi však líbila moc...
Zizkov 100 %
27.3.2017 | 18 hodnocení
+ souhlasím
Chodime kazdy rok, neomrzi se. Cas od casu se mi vraci na mysl strasidelne znovuproziti osudu po zivotnich blocich :)
Jakubson 80 %
14.11.2016 | 102 hodnocení
+ souhlasím
Jestli je záměr, abychom se smáli při "tragických" scénách, klobou dolů. Požitkáři nezasáhnou tak jako Hamleti, ale rozhodně nejde o divadelní brak.
Luciferie 50 %
20.5.2016 | 135 hodnocení
+ souhlasím
Rozvleklý začátek mi přišel vyloženě navíc. Jedná se opět o netradiční počin, který souhlasí s náladou, kterou v divadle na zábradlí z inscenací mám - za mě to bylo potřetí a na dlouhou dobu dost.
P.s. Souhlas s P. Širmerem
P.s. Souhlas s P. Širmerem
Vaklav 70 %
24.4.2016 | 283 hodnocení
+ souhlasím
Víceméně stačí říci, že kdybych měl vyjádřit názor, vybral bych části komentářů od J. Pařízka a P. Širmera. Takže doporučuji oba komentáře, i když si vlastně celkem protiřečí - ale to může být i ta nejlepší pozvánka. Jen se jasně vyslovím pro shlédnutí hry, protože to byl fajn večer se zajímavou náladou a dojezdem.
Spotczek 70 %
14.4.2016 | 19 hodnocení
+ souhlasím
Smrt opomíjíme, ale ani inscenace, zaměřená na estetické a emocionální působení, nepojednává o tom nejpodstatnějším - proč ji opomíjíme. Defilují před námi mladí lidé, vznášející jakousi hamletovskou otázku, zda být či nebýt. Smrt je však nejodpudivější ve své fyzické, nikoliv filozofické podobě. Vše se odehrává na nejasném místě v neurčitém čase, v nepravidelných intervalech. Postavy Požitkářů jako by byly živé i mrtvé zároveň. Vysvětlující byl pro mě poslední monolog jedné z postav o místě, kde končí lidé, kteří ještě nejsou mrtví - žijí v pamětech žijících. Smrt tedy začíná již za života!?!
Ba-jo 80 %
3.11.2015 | 242 hodnocení
+ souhlasím
Vtipné představení na neveselé téma aneb smrt v ústřední roli. Po herecké a vizuální stránce se opět nezapře Mikuláškův rukopis, který mi velmi vyhovuje. Po počáteční nejistotě, co si o tom všem humbuku na jevišti mám vlastně myslet, jsem se naladil na stejnou vlnu a vtažen do hry si užíval sebemenší narážky, vtípky i gesta...."prostě mám smysl pro humra"!
Misa 80 %
28.10.2015 | 81 hodnocení
+ souhlasím
Protože jsem hru nepochopila, dávám 80%, jinak by to určitě bylo na 90%. Přestože ten samotný děj opravdu není úplně jasný, tak se jedná o hru mimořádně vydařenou a rozhodně stojí za vidění. Není to žádný nudný divadelní kousek, přináší skvělé nápady, legraci i vážná zamyšlení. A co mě teda nejvíc bavilo byly velmi autentické herecké výkony a opět krásná scéna.
Burgermiky 80 %
5.6.2015 | 28 hodnocení
+ souhlasím
Skvělý Jakub Žáček! Jeho vtipný monolog o smrti hned na začátku neměl chybu. Dále se mi nejvíce po herecké stránce líbili Jana Plodková, Petr Jeništa a příjemná Dita Kaplanová. Krásná scéna a hudba. Hra se světly, kdy se herci za tmy neuvěřitelně rychle a sehraně přemisťovali do dalších scén. Neoslovil mě moc závěr, kdy herci působí jako loutky. Podle mě mohl být propracovanější, což je škoda, proto ubírám body, přesto jsem odcházela z divadla velmi spokojená.
Raviolka 90 %
5.6.2015 | 30 hodnocení
+ souhlasím
(+1)
Čekala jsem morbidní komedii. Odcházela jsem z divadla ohromená, pro mě bezesporu jeden z největších divadelních zážitků této sezóny. Ano, zasmála jsem se mockrát. Ale mnohé stmívačky jsem využívala ke vzpamatování se z viděného a slyšeného doslova s pusou dokořán. Některé scénky mě neoslovily (závěr už vůbec ne), ale aspoň jsem se mohla v mysli zabývat tím, co mě skutečně zasáhlo. Moc povedená hudba a především scéna, představení je i vizuálním zážitkem. Ani jsem nestíhala všechny vjemy "pobrat". Kolik že to času v životě věnujeme přemýšlení o tom, jestli bychom neměli dělat něco jiného...?
Janis 40 %
1.6.2015 | 297 hodnocení
+ souhlasím
Tahle inscenace měla pro mě nulovou výpovědní hodnotu. Tedy až na novinku v podobě ujištění, že umřu - tak dík za informaci.
Odosobněný, chladný kus, který nedojme (viz V. Rogalewicz) a nemá schopnost emocionálně zasáhnout (ne náhodou se ke zvolenému tématu staví tak nezúčastněně). I proto se zakrývá efektní, přepjatou vizualitou, poutá divákovu pozornost ironizováním, pózuje, eklekticky pracuje s hudbou. Pro mě dokonalý divadelní kýč.
Osobně oceňuji především vynikající výkon M. Koniga (jeho herectví začínám líp vnímat a obdivovat), výborná byla i D. Kaplanová a lehce ďábelský J. Žáček.
Odosobněný, chladný kus, který nedojme (viz V. Rogalewicz) a nemá schopnost emocionálně zasáhnout (ne náhodou se ke zvolenému tématu staví tak nezúčastněně). I proto se zakrývá efektní, přepjatou vizualitou, poutá divákovu pozornost ironizováním, pózuje, eklekticky pracuje s hudbou. Pro mě dokonalý divadelní kýč.
Osobně oceňuji především vynikající výkon M. Koniga (jeho herectví začínám líp vnímat a obdivovat), výborná byla i D. Kaplanová a lehce ďábelský J. Žáček.
Vladimír10 80 %
11.4.2015 | 661 hodnocení
+ souhlasím
(+1)
Surový pohled na to, jak dnešní společnost uvažuje o smrti, je jedním z mála výjimečných počinů, který se na scéně DNz mezi všemi novými inscenacemi objevil. Rozdílné obrazy přecházejí od zdánlivě nesmyslného hereckého monologu přes všemožné absurdity až k morbidnímu závěru. V tomto okamžiku se stávají všichni "požitkáři" pouhými loutkami v rukou jediné přeživší ženy. Režisér tentokrát díkybohu omezil zbytečné využívání vulgarismů a soustředil se výhradně na vytvoření pocitu absolutního znechucení. Nejsolidnější výkony pak předvádějí nové posily souboru, tj. J. Žáček a J. Plodková.
J. Kubátová 50 %
27.3.2015 | 12 hodnocení
+ souhlasím
Jedno z nejkontroverznějších a nejbizarnějších představení, co jsem kdy viděla. Šokovalo mě, když sál burácel smíchy při popisování umírání a drsnějších scénách s urnou či podřezanými žilami...Celé podkresleno jímavou melodií z pianina. Teprve s odstupem jsem si uvědomila detaily, pointu a jiný pohled na inscenaci. Asi to tak mělo být...
Anex 60 %
23.3.2015 | 111 hodnocení
+ souhlasím
Úvod mne pobavil. Zvláštní mi připadaly výrazové prostředky dvou hereček, které jsem viděla ve hře Europeana. Byly totiž zcela shodné. Trochu deja-vu...
Vladimír Rogalewicz 60 %
12.1.2015 | 824 hodnocení
+ souhlasím
Zajímavé téma. Přesné provedení herců. Inscenace však dělá dojem školních etud bez vzájemného propojení a (hlavně) bez citového prožitku: nedojme, nerozesměje, je nezúčastněná, studená, vnitřně rozdrobená, bez spojovacího nápadu. Plný počet bodů pouze Marek Cpin za scénu.
Godot 100 %
21.12.2014 | 21 hodnocení
+ souhlasím
(+1)
Naprosto dokonalá inscenace. Téma, které je výborně divákovi podáno, s humorným odlehčením. Skvělé herecké výkony, úžasná scéna. Inscenaci se nedá skoro nic vytknout.
Adele 100 %
3.12.2014 | 46 hodnocení
+ souhlasím
(+1)
Velmi podařená černá komedie s výborným obsazením. Doporučuji a hlavně nezapomeňte na to nejdůležitejší: "Nepodceňujte smrt". Statistika, co člověk za život všechno stihne byla úžasná: "30 let prospíme, 7 let si čteme, 2 měsíce parkujeme u domu, 6 dní si stříháme nehty, 40 hodin koukáme do ledničky, 2 dny se podepisujeme.... " tak to nemělo chybu.
Denisa H. 90 %
16.11.2014 | 385 hodnocení
+ souhlasím
95 %. Hodně zajímavá hra, která sice má slabší rozjezd (úvodní monolog J. Žáčka je až příliš dlouhý), ale poté vás naprosto pohltí. Zcela nejlepší jsou "ťafky", které divákům hra uštědřuje. Ostatně - jako život sám... To se v jedné chvíli smějete (pozor, jedná se většinou o humor černý) a najednou prásk!, chce se vám brečet.
Nefungovalo by to však, pokud by herci neodvedli tak přesnou a výbornou práci! Jestli, tak vám v hlavě uvíznou vybrané výstupy, jednotlivé myšlenky.
Určitě doporučuji, ve všech ohledech hra stojí za zhlédnutí. A i za poslechnutí - živě na klavír doprovází M. König.
Nefungovalo by to však, pokud by herci neodvedli tak přesnou a výbornou práci! Jestli, tak vám v hlavě uvíznou vybrané výstupy, jednotlivé myšlenky.
Určitě doporučuji, ve všech ohledech hra stojí za zhlédnutí. A i za poslechnutí - živě na klavír doprovází M. König.
Monulinka 80 %
14.11.2014 | 391 hodnocení
+ souhlasím
Anotace hru velmi dobře vystihuje - těžké téma, ale výborně odlehčeno. V některých chvílích mi nebylo moc lehko na duši, i když se lidé kolem mě smáli, za chvíli tomu bylo opačně. Asi si tam každý najde to své... Zatmívačky mě rušily jen chvíli ze začátku, pak už jen krásně poskytovaly prostor pro přemýšlení. Nádherná scéna, hudba, kostýmy, herecky vyrovnané. A jako většinou v DNz, moc zajímavé texty v programu k inscenaci. 85 %
Marsed 80 %
5.11.2014 | 161 hodnocení
+ souhlasím
V této hře se mi zdálo trošku chaotické řazení jednotlivých příběhů. Černý humor, který provází celým představením je sice mrazivý, ale nezachází za hranici vkusu. Moc se mi líbila červená scéna, částečně prosklená, velice originální a působivá.
Furciferka 80 %
3.11.2014 | 264 hodnocení
+ souhlasím
Devět velmi svérázných bezejmenných postav v bezčasé čekárně po smrti rozehrává sérii etud o smrti (a o životě). Chvílemi vám z toho běhá mráz po zádech a padá na vás úzkost a za chvíli se smějete věcem, kterým by se slušný člověk za normálních okolností smát asi neměl.
Souhlasím s tím, že představení negraduje, tak jak by asi mohlo, ale vzhledem k délce to zas až tak velkou újmu na kvalitě nepůsobí.
Mimochodem, docela by mě zajímalo, jak to dopadlo s tím Hrušínským ;-)
Souhlasím s tím, že představení negraduje, tak jak by asi mohlo, ale vzhledem k délce to zas až tak velkou újmu na kvalitě nepůsobí.
Mimochodem, docela by mě zajímalo, jak to dopadlo s tím Hrušínským ;-)
Národosolsobě 90 %
3.11.2014 | 336 hodnocení
+ souhlasím
(+1)
Krása střídá nádheru,scéna a herectví z nebe.
Arcipes 80 %
23.10.2014 | 143 hodnocení
+ souhlasím
(+2)
Pokleslý úšklebek a přitom zvláštně důstojný úsměv nad tragikomikou lidského života a jeho konce. Danse macabre v recepci jakéhosi hotelu-limba, jehož hosté jsou "po mikuláškovsku" bezejmenní, ale v detailech čitelní, falešní, politováníhodní i groteskní. Komika jemná i hrubá na rozhraní mezi vážností a nevážností - kolikrát jsem se přistihl, že se směji velmi, velmi smutným věcem. Obraz oběšence v místě, kde se oběsil Petr Lébl, je emocionálním i tematickým vrcholem hry. Jak vystihla jedna z divaček: "To snad není možné. To je už opravdu na zvracení." - však to ani jinak nešlo. 8/10
Pajapp 10 %
7.2.2019 | 3 hodnocení
+ souhlasím
Uff kde začít. Nejdřív přijde pán a 15 minut mele páté přes deváté. Pak přijdou další herci a melou.. občas něco řeknou vtipného občas rádoby hlubokomyslného občas mají mezi sebou dialog který se k ničemu neváže a občas na sebe křičí. Snaží se nám ukázat asi tak 30 pohledů na smrt a prostě nic ani záchvěv myšlenky která by šla malinko hlouběji.
Kit Marlow 80 %
22.9.2015 | 2 hodnocení
+ souhlasím
Dokud nás smrt neomrzí. Znovu a znovu pozvedáme číši potaženou černým suknem. Dámy a pánové, jak přeplout se ctí přes řeku Styx? Seance bezejmenných napuštěna omamnou vůní neživých, nemrtvých. Filozofická groteska, groteskní freska šíří "mrazivě třaskavou" zprávu o konci lidského bytí. Žár smrti, chlad života, mystika plynutí. Morbidní hostina monologů, dialogů a vnitřní konverzační imaginace s lehkostí černého humoru. Všudypřítomná krev stále kape a rozpíjí se v hříšně sametové samotě. Smrt známá-neznámá, jako spanilá kurtizána, na palubě Cháronovy bárky stále přítomná.
Kali4 100 %
7.6.2015 | 4 hodnocení
+ souhlasím
Sto plus jedna variace na smrt aneb vkusné a chytré pohrávání s vážným tématem. Scénografie je výjimečná a Jana Plodková je ozdobou tohoto komorního souboru. Ještě si to dám minimálně jednou.
Azeret2014 90 %
26.10.2014 | 2 hodnocení
+ souhlasím
(+1)
Pokud lze o představení o smrti říci, že je krásné, tak o Požitkářích to platí zcela. Energické, výrazně červené zbarvení scény, herecké výkony, které díky improvizacím při tvorbě představení hodně čerpají z vlastního vnímání samotných postav, to dodává představení lehkost a hereckou jistotu. Samotné téma smrti, je odlehčené v podobě černého, ironického humoru, který ale nutí i k zamyšlení. Neuvěřitelně jsem se bavila, zároveň mě mrazilo a to jsem ve hře s tématem smrti nečekala, nebo v případě Mikuláška asi spíš ano:) A za ten pocit děkuji.
Komentáře uživatelů nevyjadřují stanovisko redakce. Názory jednotlivých redaktorů nemusejí vždy vyjadřovat stanovisko celé redakce.