Národní divadlo [Stavovské divadlo]
<< Sněhová královna | Srpen v zemi indiánů >>
Ladislav Fuks, Jan Mikulášek, Marta Ljubková
Spalovač mrtvol
Premiéra: 15.12.2016 | 1:50x
Dramaturgie: Marta Ljubková. Výprava: Marek Cpin. Režie: Jan Mikulášek.
Poslední uvedení: červen 2019.
Poslední uvedení: červen 2019.
Martin Pechlát, Pavla Beretová / Tereza Vilišová, Lucie Polišenská, Radúz Mácha / Sebastian Jacques, Vladimír Javorský, Klára Sedláčková-Oltová / Tereza Vilišová...
Adaptace známé novely Ladislava Fukse, proslavené volným filmovým zpracováním Juraje Herze. Příběh o někdejším vojákovi z 1. světové války, teď zaměstnanci krematoria a vzorném manželovi a otci Karlu Kopfrkinglovi, je nejen hororem ze spalovny lidí, ale také groteskním obrazem rozkladu lidské osobnosti...
14! inscenace již byla stažena z repertoáru
Hodnocení inscenace
Redakce
69 %
Uživatelé
59 %
Hodnocení redakce
Iva Bryndová 80 %
Veronika Boušová 70 %
Helena Grégrová 70 %
Lukáš Dubský 70 %
Michal Novák 60 %
Anežka Kotoučová 70 %
Jan Pařízek 60 %
Pavel Širmer 70 %
Iva Bryndová 80 %
Veronika Boušová 70 %
Helena Grégrová 70 %
Lukáš Dubský 70 %
Michal Novák 60 %
Anežka Kotoučová 70 %
Jan Pařízek 60 %
Pavel Širmer 70 %
Volby
Hodnocení (106)
HODNOCENÍ REDAKCE
Iva Bryndová 80 %
12.2.2018 | 605 hodnocení
+ souhlasím
Na mě tahle inscenace zapůsobila maximálně. Ano, je studená a jistým způsobem odtažitá, ale díky tomu sterilnímu chladu okolí působí o to silněji. Vše funguje, příběhu to nijak neublížilo, naopak. Kopfrkingl M.Pechláta je od počátku krajně nepříjemný, nedůvěryhodný, slizký - již v prvním monologu. Dál to jen graduje, měrou děsivou, ale způsobem naprosto uvěřitelným. P.Beretová mu vytváří dokonalý protiklad. Bytost krásnou, láskyplnou, plnou života, která o vlastní ideály i život bojuje až do úplného konce. V.Javorský představuje skvěle pokušitele a svůdce ke zlu, zajímavý byl i R.Mácha.
Helena Grégrová 70 %
11.4.2017 | 1725 hodnocení
+ souhlasím
(+1)
On je ten Mikuláškův inscenační klíč vlastně geniální aneb co může dnes, v rámci celosvětového kontextu, atakovat divácké smysly trefněji než naše pokřiveně falešná představa konzumního blahobytu? Přestože cesta příběhem se místy poněkud ztrácela v přemíře symbolik, stálo za to se po ní vydat, vyšlapána byla inspirativně a naléhavě. Herecký koncert, civilnost Martina Pechláta a Vladimíra Javorského má až mrazivě účinný efekt.
Lukáš Dubský 70 %
31.3.2017 | 1211 hodnocení
+ souhlasím
65%. Mikuláškův Spalovač mrtvol je inscenace chladná a odtažitá, nikoliv však děsivá a mrazivá jako její předloha. Vyznačuje se mnoha zajímavými mizanscénami, v některých okamžicích ale spíše nudí. Vypreparovat z psychologického románu psychologickou drobnokresbu vede zkrátka k jisté sterilnosti celkové výpovědi. Přesto je to zajímavý pokus o modernizaci známého díla, který by divákům neměl uniknout. Musím říct, že mě bavila práce s hudbou. Z herců kromě Pechláta, který ztvárnil Kopfrkingla civilně bez patologických rysů, zaujme hlavně V.Javorský a jeho studie mefistovského našeptávače Reinka.
Michal Novák 60 %
15.3.2017 | 1170 hodnocení
+ souhlasím
Jedno z nejmrazivějších děl české literatury 20. století, opřené o historickou zkušenost, je inscenováno s chladnou odtažitostí a příznačně rozvíjí motivy, které jsou odlesky také naší konzumní společnosti. Nebyl by to Jan Mikulášek, kdyby všemu nedominovala forma. Sdělení hry jakoby v ní zůstávalo až příliš uzavřené a neútočí na diváka motivem prvotního impulsu nebo utahovanou spirálou ohrožení. Což je, myslím, u psychologického textu škoda. Místo hloubky, makarena... Martin Pechlát je zcela jiný Kopfrkingl, především více civilní - anonymní jedinec, jeden z davu. A to ku prospěchu věci je.
Anežka Kotoučová 70 %
25.1.2017 | 231 hodnocení
+ souhlasím
Je dobře, že se Jan Mikulášek opět vrátil k pevnému textu. Ve Stavovském divadle se mu díky tomu podařilo vytvořit inscenaci chladnou, ale současně oduševnělou, zcela nezávislou na kultovním filmu. Tvůrci úspěšně využili řadu v knize skrytých myšlenek. Scénografické pojetí je možná až příliš nuceně aktualizační, ale má své opodstatnění. Téměř civilní Martin Pechlát je tradičně skvělý. Za jednoznačně nejlepší považuji poslední scénu Marie/Lakmé, kterou k mému velkému potěšení ztvárnila Pavla Beretová jako nepasivní, energickou a vroucně milující postavu.
Jan Pařízek 60 %
19.12.2016 | 930 hodnocení
+ souhlasím
Musím přiznat, že z toho mám trochu rozporuplné pocity. Na jedné straně zajímavá, působivá scéna a v tomto směru i celý způsob zpracování, jenž mě rozhodně zaujal a hodnotím ho dosti kladně. Na straně druhé právě mé možná až příliš velké zaujetí formou, výkladem jednotlivých scén a zvolených symbolik, mě více odtáhlo od vnímání obsahu. Nebylo to pro mě následně tak šokující a mrazivé, jak bych si u této hry představoval a ani příliš emočně vypjaté. Nicméně rozhodně nenudilo a po herecké stránce nikdo nezklamal. Zaujal mě především V. Javorský, jehož výkon byl pro mě nejvíce přesvědčivý. 65%
Pavel Širmer 70 %
18.12.2016 | 2052 hodnocení
+ souhlasím
(+1)
Jan Mikulášek v předloze našel a v inscenaci následně rozvinul motivy, s nimiž jsme se v interpretacích setkali okrajově či vůbec. Kopfrkinglovi žijí v klamné iluzi zdánlivého povrchního štěstí připomínajícím dnešní prázdné konzumní existování. Kopfrkingl se snaží toto štěstí budovat, zmasírován nenápadnou manipulací se přizpůsobí a stane se ohrožením pro celý svět. Může chvíli trvat, než se divák do inscenace „dostane“, ale třeba se posléze dočká zásahu či mrazivých pocitů. Herci s výborným M. Pechlátem v čele jsou prodlouženou rukou režiséra, vydařená scénografie pomáhá až do samého konce.
HODNOCENÍ UŽIVATELŮ
Kuba_r 50 %
16.6.2019 | 100 hodnocení
+ souhlasím
Převést Fuksův specifický literární tvar na jeviště je asi nemožné. Mikuláškův studený tvar tomu moc nepomohl. Dívat se na takové představení je jako lízat zmrzlinu přes sklo.
Alcha 80 %
12.4.2019 | 130 hodnocení
+ souhlasím
Jediné, co můžu hře vytknout je pro mě méně působivý konec než ten filmový, ale zase se hra více drží knižní předlohy. Dobré herecké výkony, vše dokonale promyšlené, každý pohyb má svůj význam, vše má své místo. Chvílemi jsem měla pocit, že se na scéně odehrává dokonalá choreografie. Jan Mikulášek dokazuje, jak je téma aktuální.
BloggarSumec 80 %
10.3.2019 | 70 hodnocení
+ souhlasím
(+1)
Přestože mám rád film, který je vlastně hodně klasický a konzervativní, divadelní zpracování J. Mikuláška se mi moc líbilo. Zajímavé výtvarní zpracování, moderní výklad a hlavně skvělé herecké výkony M. Pechláta, P. Beretové, R. Máchy, L. Polišenské, V. Javorského a K. Sedláčkové. Prostě lahůdka sledovat. A excelentní scéna oběšení Lakmé. Ze druhé řady jsem viděl téct slzy Beretové, když se tato scéna blížila. Dávám 85%. A doporučuji všem, kterým nevadí moderní a trošku i dekadentní provedení.
Jula 60 %
7.3.2019 | 36 hodnocení
+ souhlasím
Sice zajímavé představení, ale podle mě poněkud zmatené. Chvílemi docela nudné. Působilo to na mě jako zbytečná exhibice. Výborná scéna i hudba. Výborný V. Javorský ( jako vždy).
Greetchen 70 %
20.2.2019 | 80 hodnocení
+ souhlasím
(+1)
(7.6.2017) Spalovače mrtvol mám ráda jako knihu a snad ještě radši jako film. Inscenace jsem se trochu bála, ovlivněna až moc silným dojmem filmového pana Kopfrkingla v excelentním podání Rudolfa Hrušinského. Mikulášek naštěstí servíruje naprosto odlišnou, osobitou podívanou. Fuchsovo téma pojal po svém, výstředně a civilně současně. Fascinující je scéna, působivý výkon Martina Pechláta, doplněný neméně kvalitním Vladimírem Javorským. Věřím, že zpracování nebude pro každého, je iritující, ale pro mě příjemně iritující.
Edna E 40 %
14.2.2019 | 28 hodnocení
+ souhlasím
Dílo bohužel nedosahovalo kvalit knižní předlohy, ani mistrovského filmového zpracování, které považuji za jedno z nejlepších děl v tomto žánru. Je mi jasné, že divadlo nemůže využít efektů co film, ale dle mého by se dala více propracovat psychologie celého díla. Líbila se mi obrazovost, tj. scény mimo hlavní scénu. Pechlát/Javorský/Beretová, trio, co umí snad vše, ale nekouzlí. Pocity při odchodu nebyly nikterak silné, prostě jen divadlo.
Mouni 90 %
2.10.2018 | 24 hodnocení
+ souhlasím
Naprosto ostudně mi nebyl příběh knihy ani filmu důvěrně známý, což se vlastně ve finále, hlavně při šokujícím a emotivním závěru představení, ukázalo jako výhoda. Výkony všech herců a zejména pana Koprfkingla, mi připadaly úchvatné a celé zpracování mě nadchlo, nemohla jsem z něj spustit oči. Pointa celého příběhu na mě doznívala ještě hodně dní po divadle ...
Monulinka 70 %
27.7.2018 | 391 hodnocení
+ souhlasím
M. Pechlát je hodně jiný Kopfrkingl, než má člověk zafixováno z filmu, řekla bych "normálnější" a možná i o to děsivější. Mikulášek opět pracuje s mnoha symboly, není to ze začátku pro diváka úplně jednoduché nejen rozklíčovat, ale také vše stihnout, děje se tam toho hodně naráz. Místy rozvleklé, ale závěr výborný.
Jirkan 70 %
5.6.2018 | 564 hodnocení
+ souhlasím
4.6. 2018: Ze začátku nápaditá inscenace, ze které se ale pro mne trochu vytrácelo napětí. Na druhou stranu někdy poměrně trefně (nebo i drsným humorem) parafrázuje obsah se současnou situací, společností. Symbolů v této inscenaci je až přemíra. Ze začátku rušivá scéna (ale s výborným nápadem) své opodstatnění dostala v samotném závěru. Vedle Martina Pechláta, který hraje po svém a nekopíruje film, zmínit musím Pavlu Beretovou. Její výkon mne překvapil a bavil nejvíce.
Pid 10 %
3.6.2018 | 22 hodnocení
+ souhlasím
Už to asi zní jako klišé, ale vždycky když vidím podobné dílo mě napadne, proč si ti umělci nenapíšou vlastní text, proč musí prznit cizí. A také by mě zajímalo, jak se tu cítí tak výborní herci jako je třeba Pechlát nebo Javorský, když z nich režie udělá mechanické loutky. V tomto pojetí jsou dobří herci zbyteční, tady by mohl hrát klidně komparz.
JirkaS 70 %
29.4.2018 | 382 hodnocení
+ souhlasím
Je to zvláštní, je to sterilní, je to chladné, ale přesto je to fascinující. Do divadla jsem šel nezatížen znalostí díla (film ani jinou verzi jsem neviděl a knihu nečetl). Teprve z programu, který jsem si po představení přečetl, jsem pochopil některé scény. V tomto směru tedy režie nezabodovala. Na druhou stranu to bylo fascinující a nemohl jsem spustit oči z jeviště. Velmi chválím herce. M. Pechlát, V. Javorský, P. Beretová předvádějí dokonalé a přesné výkony. Závěr je krásně mrazivý a využití točny v úplném závěru i beze slov geniálním způsobem ilustrovalo zmar a beznaděj války. /26.4.2018/
Eviik 70 %
27.3.2018 | 289 hodnocení
+ souhlasím
Musím přiznat, že první polovina hry mě příliš nebavila, trochu jsem se ztrácela ve všech symbolech. Zhruba od vánoční části ale představení přestalo být tolik abstraktní a začalo se více soustředit na motivaci jednotlivých postav a přerod hlavního "hrdiny" v chladnokrevné monstrum. Během děsivého závěru hry celé publikum ani nedutalo. Martin Pechlát hraje svou roli velmi civilně a možná o to děsivěji jeho postava působí. Výborný byl také Vladimír Javorský jako ďábelský našeptávač.
Vladimír Rogalewicz 60 %
18.1.2018 | 824 hodnocení
+ souhlasím
Chladné, odtažité. Formálně dokonalé, k obsahu se divák dostává těžce. Marek Cpin dostal k dispozici obrovské jeviště, a to výsledku bohužel neposloužilo; tentokrát rozhodně zaostal za svými mnohými jinými výpravami. Herecky proměnlivé - excelovali Pechlát, Beretová, Javorský. Celkový dojem velmi rozpačitý.
J.S. 40 %
7.1.2018 | 149 hodnocení
+ souhlasím
Fuksův příběh o proměně spořádaného maloměšťáka ve vraždící zrůdu zůstal v půli cesty. Dramaturgie vsadila na výraznou stylizaci a ze Spalovače mrtvol udělala jakousi hru na Spalovače mrtvol. Není ovšem jasné, k čemu to, co se na jevišti odehrává, slouží. Jako argument nestačí, že velká scéna Stavovského divadla vyžaduje stylizaci a velká gesta. Dobrá inscenace si jednoduše nevystačí s pouťovou přehlídkou současných konotací (co inscenátory při čtení Fuksovy předlohy napadlo) a nezachrání ji ani výkon jednoho herce - V. Javorského (který je na rozdíl od M. Pechláta výrazově přesný).
Kliste 30 %
28.10.2017 | 17 hodnocení
+ souhlasím
Snad to nejotřesnější představení, co jsem kdy v Národním divadle viděla. Hloupý humor, nevhodný hudební doprovod a zasazení do prostředí obchodního centra jsem pochopila až po přečtení recenze po představení. Za mě obrovské zklamání.
honzy 30 %
28.5.2017 | 285 hodnocení
+ souhlasím
(+1)
Fuchsovská grotesknost SPALOVAČE MRTVOL přecházející až do groteskního hororu mění smysl celého díla.Vedle slabých hereckých výkonů působí záměrně i výtvarná stránka"moderně",takže se není na co dívat ani poslouchat.Konstrukce horizontálně i vertikálně členité,prosklené prostory-akvárium upatlané od krve, stahované a vytahované rolety,tak to dnes vidíte u avantgardních režisérů všude.A na hlavu papírový pytlík nebo papírovou tašku.Jakoby režiséři mezi sebou soutěžili,kdo vytvoří horší kus.Bohužel,psychologická proměna hlavní postavy spalovače není vykreslena a dílo působí nevěrohodně.28.5.17
Borboleta 70 %
19.5.2017 | 16 hodnocení
+ souhlasím
Ačkoliv samotný příběh jede až překvapivě přesně podle předlohy, celkovým pojetím se pohybuje v jiném vesmíru, než film, což hodnotím kladně. Nic mě totiž pak nenutí srovnávat Pechláta s Hrušínským a rybí oko obchoďákem. Jsou to zkrátka dvě rozdílná díla a nedají se tedy navzájem poměřit. Javorský hraje geniálně. Makarena a další libůstky dokreslují absurditu všeho a zdůrazňují, jak se Karel vzdaluje od okolního světa. Přerod "slušného" člověka ve zrůdu je krásně pozvolný, vražda Lakmé skvělá. Nicméně občas je explicitnosti a pitoresknosti příliš a chtělo by to o něco zkrátit.
Anna R. 10 %
12.5.2017 | 41 hodnocení
+ souhlasím
(+1)
Za poslední dobu opravdu nejhorší divadelní představení, které jsem viděla. Chvílemi mi bylo herců, kteří tam hráli až líto. Ti opravdu hráli - čišelo to z každé scény, jak úporně se snaží svou roli nějak zvládnout. Kde jsou ty doby, kdy v Národním divadle byly v angažmá skutečné herecké elity? Hlavně výkon představitelky Lakmé by se dal přirovnat k výkonu subrety v ochotnickém spolku. Nuda, křečovitost, trapnost. Opravdu jsme si oddechli, když to skončilo. Deset procent čistě jen za zkušenost s hodně nepovedeným představením.
Lenkakebulka 40 %
7.4.2017 | 63 hodnocení
+ souhlasím
Postrádala jsem nějaké tajemno, gradaci. Scéna chvílemi až příliš moderní, píseň Last Christmas mi přišla nemístná. Řada lidí odcházela během představení. My jsme vydrželi do konce a alespoň poslední třetina za to stála.
J.anek 80 %
6.4.2017 | 519 hodnocení
+ souhlasím
Temná Mikuláškova jevištni báseň. Pevně ukotvená v čase, a přece nadčasová. Geniální Pechlát, ale skvělí všichni. Dostala mě atmosféra Vánoc, ale bavil mě vlastně každý symbol. Monumentálnost kulis, fascinující závěrečný obraz. Esence Fuksovy novely. Radost. A smutek z některých diváků...
Kevinator 60 %
29.3.2017 | 201 hodnocení
+ souhlasím
Hodně vizuálně zajímavé představení. Herecky se mi líbila Pavla Beretová. A přesto mě představení chvílemi velmi nudilo. Nějak to na mě nefungovalo.
Adaben 70 %
28.3.2017 | 49 hodnocení
+ souhlasím
Ten příběh nemusím. Film jsem kdysi jednou viděl a už se na něj nejspíš nikdy dívat nebudu. Ale představení to není špatné. A využití symbolů obchodního centra a současného nakupování mi nevadily. A výkon Martina Pechláta hlavně ve druhé půli je nadmíru zajímavý a i ostatní herci jsou velmi dobří.
Kateřina Vodáková 50 %
24.3.2017 | 271 hodnocení
+ souhlasím
Tohle mi nesedlo. Hutné, dusivé, totálně chaotické. Místy jsem usínala. Vyzdvihla bych výkony M. Pechláta a R. Máchy, ale dva herci přirozeně neutáhnou celou hru. Co se týče V. Javorského - dlouho jsem neviděla, že by někomu role až tak moc sedla jako jemu "Willi Reinke". Rovněž kvituji, že ND dává prostor L. Polišenské, která dokazuje, že kvalitní herečky nemusí být zároveň i modelky. Z toho nadbytku všech možných bizarností (obličejové masky, ponurá hudba, krev a zase krev, otravná projekce, popcorn, vitríny, nákupní vozíky, plynové masky a psycho pohyb) mi bylo nepříjemně.
Bethrezen 10 %
2.3.2017 | 51 hodnocení
+ souhlasím
Tak tohle se opravdu nepovedlo. Další z děl, které se v Národním divadle pokusily naprosto nesmyslně a diletantsky takzvaně modernizovat. Proboha proč to naprosto nedomyšlené přesunutí z krematoria do obchoďáku? Tohle není modernizace, to je prznění původní předlohy. A herecky to také za moc nestojí. Pár zajímavých momentů tam je, ale okamžitě je zabije hromada pitvoření a podivných výstupů, jako tančení makareny. Všechna ta sázka na pózu nakonec vede jen k tomu, že představení působí rozháraně a vůbec ne stísněně a hororově. Inscenace se úplně míjí s původní atmosféru knihy.
Michvon 70 %
2.3.2017 | 197 hodnocení
+ souhlasím
Znám dobře literární předlohu i film, tato inscenace je jiná, ale skvěle ctí původní knihu. Herecké výkony soustředěné. Pavla Beretová skvělá. Bohužel mi však chyběl hlubší, niternější zásah, je to příliš chladné - ale to je možná záměr? Každopádně doporučuji vidět.
Fr2709 70 %
28.2.2017 | 197 hodnocení
+ souhlasím
Po dlouhé době dobře udělaná inscenace. I moderní pojetí se dá unést. Výborný výkon Martina Pechláta v hlavní roli.
Terezak 60 %
29.1.2017 | 73 hodnocení
+ souhlasím
Proč, když už se konečně téměř dopracujeme k té správně tísnivé atmosféře, je potřeba to celé zabít tančením "makareny"?
Obecně si nemyslím, že moderní pojetí, které poslední dobou razí Národní divadlo, se dá úspěšně napasovat na všechno.
Herecké výkony ale nebyly vůbec špatné, zvláště u M. Pechláta a V. Javorského.
Obecně si nemyslím, že moderní pojetí, které poslední dobou razí Národní divadlo, se dá úspěšně napasovat na všechno.
Herecké výkony ale nebyly vůbec špatné, zvláště u M. Pechláta a V. Javorského.
Bernardblack 50 %
12.1.2017 | 329 hodnocení
+ souhlasím
"Všichni chtějí být v rakvi krásní", ale někteří toho na sebe"naplácají"tolik, až je výsledný dojem...:(bohužel spalovačův případ)
Ne, nevadí mi,"moderna v národním" či "odvážné zpracování"kultovní klasiky, ale když to nemá atmosféru, šťávu, hloubku a gradaci, tak to ani"milion serepetiček"nezachrání...
dobrý Pechlát, ostatní nevýrazní(Lucie"bublina"Polišenská jako 14letá dívenka?!?příšerná:(
Paradoxně až samotný"osvobozený a prostý"závěr nechá trošku vykouknout sílu Fuksova díla, což je prostě málo:(
Ne, nevadí mi,"moderna v národním" či "odvážné zpracování"kultovní klasiky, ale když to nemá atmosféru, šťávu, hloubku a gradaci, tak to ani"milion serepetiček"nezachrání...
dobrý Pechlát, ostatní nevýrazní(Lucie"bublina"Polišenská jako 14letá dívenka?!?příšerná:(
Paradoxně až samotný"osvobozený a prostý"závěr nechá trošku vykouknout sílu Fuksova díla, což je prostě málo:(
Ba-jo 60 %
12.1.2017 | 242 hodnocení
+ souhlasím
Od tvůrčího dua Mikulášek-Cpín jsem očekával opravdu hodně, od titulního Martina Pechláta rovněž. Bohužel má očekávání nebyla dostatečně naplněna a z představení jsem odcházel spíše zklamaný. Scénografie byla sice nádherná, ale pak už bych pochválil jen několik povedených momentů (například scéna se zabíjením kaprů anebo s oběšením Lakmé) a především dechberoucí finále. První polovina představení mě však spíš štvala a po nějakém vývoji a rozkladu osobnosti u Karla Kopfrkingla jsem jen marně toužil...
SpinarMeNudiChciDivadlo 10 %
7.1.2017 | 19 hodnocení
+ souhlasím
Naprosto nechápu, proč dávat tolik energie do něčeho, co je prostě jen nudná módní přehlídka. Trochu čekám, až někdo konečně řekne, že tudy Národní divadlo asi ne - nic proti scénografické režii, ale kořeny ND jsou někde trochu jinde. Každý, ach bože - řeknu to - průměrný divák, pro kterého se ale divadlo dělá, se na takovém představení cítí jako když ho ponižuje učitel při zkoušení. - Jakože - ti lepší z vás to chápou a ten zbytek je nám jedno...
Blanuli 60 %
27.12.2016 | 27 hodnocení
+ souhlasím
Představení stojí hlavně na Martinu Pechlátovi, který prakticky nesleze z jeviště. Nicméně nezklamal, jeho přerod z naivního dobráka v chladnokrevného zabijáka je skvělý. Jinak ve mne inscenace zanechala trochu rozporuplné pocity, které asi nedokážu dost dobře popsat, ale za shlédnutí to určitě stojí.
Michal Ernat 60 %
14.12.2016 | 27 hodnocení
+ souhlasím
Asi jsem moc zvyklý na předlohu a na filmovou verzi, kdy některé věci jsou udělány dějově jinak. Přes velký počet herců (v pozadí), jsou využíváni na vícerole pouze základní herci. Přijde mi divné, když syn hraje i další role, přestože tyto malé role mohl zahrát kdokoli z "pozadí". Diskotéková hudba mi k ději také moc nejde a tygří řev na konci mi přišel příliš dlouhý. Ale je to jen prvotní názor po veřejné generálce, možná jej ještě doupravím, až to zpracuji vnitřně.
Ci_bucek 80 %
22.3.2018 | 4 hodnocení
+ souhlasím
Velice se mi líbila chladnost hry a lehkost hereckych výkonů. Tygří zvuky mi příjemně mrazivě doplňovaly průběh inscenace. Představení mi vyvolalo mnoho myšlenek, které se týkají dnešní doby.
Komentáře uživatelů nevyjadřují stanovisko redakce. Názory jednotlivých redaktorů nemusejí vždy vyjadřovat stanovisko celé redakce.