Profil uživatele
honzy
VolbyHodnocení
Redaktoři s podobným hodnocením
jméno redaktora: průměrný rozdíl hodnocení (počet společně hodnocených inscenací)
Jiří Landa: 15 % (154)
Jiří Koula: 16 % (49)
Michal Novák: 16 % (118)
Helena Grégrová: 18 % (122)
Iva Bryndová: 18 % (125)
Seřadit dle: data přidání sestupně | názvu hry vzestupně | procenta hodnocení sestupně
(zadáno: 18.11.2024)
Nový muzikál Beetlejuice v HdK zaujme především velkolepou scénografii D. Bensona.Tento renomovaný scénograf vytvořil opravdu pěknou a funkční scénu, která dává muzikálu nový rozměr. Herecký výkon hlavního představitele Beetlejuice Jana Sklenáře je dobrý, ovšem ostatní herecké, především ženské role, příliš na umělecké úrovni nejsou.Jde hlavně o Ines Ben Ahmed a Ivu Pazderkovou.Jejich herectví a hlavně zpěv, rozhodně nelze pochvalit.Dobře působí herecká company.Jako celek lze Beetlejuice doporučit vidět, i když jedničkou v HdK tato nová inscenace není.13.11.24
(zadáno: 30.3.2024)
Slogan za muzikálem do Plzně se naplňuje.Nejnovější počin na Nové scéně DJKT je hitov muz.JESUS CHRIST SUPERSTAR.Tvůrci v čele s režisérem L.Olšovským nastudovali Ježíše novým způsobem,pro mnohé diváky to bylo překvapení,jak v kladném,tak i v záporném slova smyslu.Jde o moderní pojetí Ježíšovi cesty na kříž,včetně sejmutí a položení jeho těla do náručí matky(pieta),přikrytím bílým plátnem a následným zmizením z hory na Kalvárii.Ježíš v podání P.Klimendy působí křehčím dojmem než v podání P.Režného.Výkon Máří Magdaleny N.Dvořákové není takový,jaký bychom očekávali,velmi dobří jsou L.Ondruš a M.Holec a P.Cimmermann.Repríza 29.3.24-14h.
(zadáno: 2.3.2024)
Válka Roseových v režii Tomáše Svobody nepřináší nic nového,co by divák již neviděl.Na strohé scéně se odehrává konverzačka s minimálním nábojem vzrušujícího herectví mezi hlavními protagonisty Anetou Krejčíkovou a Martinem Písaříkem.Śkoda promarněné příležitosti.Mezi Barbarou a Jonathanem to nefunguje,hra se postupem času stává pouhým vršením dialogů.Bohužel i souboj představitelů právníků Lukáše Rouse a Jana Holíka postrádá větší přesvědčivost,aby divák byl více vtažen do děje.Psáno s předpremiéry 29.2.2024
(zadáno: 19.2.2024)
Nejnovější uvedení Bídníků v GMH je zase o poznání lepší než inscenace předešlé!Hlavní devízou je výborný zvuk,všem představitelům je velmi dobře rozumět.(i v různých místech hlediště)I nová výprava se povedla,kulisy dobře vystihují dobu děje.Kostýmy ovšem byly použity z dřívějších verzí.Z hereckých výkonů nutno vyzdvihnout Gazdíkova Valjeana (držitel Thalie za tuto roli).Velkým překvapením byl Štěpán Komárek v roli Enjolrase.(Vaněk obsazen omylem?)Javert Josefa Štágra též parádní výkon.Marius Lukáše Randáka velmi dobrý (ikdyž věk Randáka je za zenitem studenta Mária)Nové aranže jsou povedené a orchestr hraje bezchybně.Bídníci určitě potěší.
(zadáno: 3.2.2024)
Nový muzikál TROJA nijak nevybočuje z kolekce titulů uváděných producentem Oldřichem Lichtenbergem v Divadle Broadway.Hudební nahrávka,zpivání live,trojí obsazení jednotlivých postav,opulentní,drahé kostýmy a zadní,boční projekce mění náladu scény.Hlavní slabinou je u Troji muzika.Bohužel šest různých autorů nenašlo společný hudební jazyk a muzikál v celkové presentaci působí nejednotně.Zpěv některých herců je zvláště ve výškách přinejmenším nepříjemný.(Bohouš Josef,Jitka Boho,Tomáš Trapl,Petr Vondráček,Ondřej Havel)Snad si Troja po dalších reprízách sedne a celkový obraz bude přijatelnější.Hodnocení 50%.Psáno z odpol.předpremiery 30.1.2024.
(zadáno: 28.1.2024)
Hra amerického dramatika S PRESIDENTEM V DIVOČINĚ uváděná v Divadle v Řeznické stojí a padá hlavně na hereckých výkonech.Především Jiří Śtrébl v roli Henryho Forda je velice přesvědčivý a jeho výkon se snese i s nominací na hereckou Thalii.I jeho spoluhráči Jan Vlasák a Adrian Jastraban mu dobře sekundují.Śkoda, že hra postrádá poněkud napětí a místy i nudí.Výtky lze zaznamenat na scénografii, která nekoresponduje s vyprávěným dějem.Psáno z reprízy 27.1.2024.Hodnocení 30%.
(zadáno: 11.11.2023)
Divadlo na Fidlovačce se rozhodlo uvést hudební komedii podle filmu z 60.let HOŘÍ MA PANENKO.Nutno dodat,že výsledek je velice tristní.Herci přehrávají.Postava,kterou hraje Martin Písařík působí skoro až debilně.Režisér Tomáš Svoboda použil téměř všechny repliky známé z filmu.Ćasté zastavování děje nemá žádné
opodstatnění ani smysl.Hudba v dechovkovém hávu použitá v inscenaci je veliký omyl.Pokud si v Divadle na Fidlovačce myslí,že přenesením známých filmových titulů si zajistí návštěvnost (viz připravovaná Válka Roseových),tak jsou na omylu.Psáno z generální zkoušky 8.11.2023.Hodnocení 10%.
opodstatnění ani smysl.Hudba v dechovkovém hávu použitá v inscenaci je veliký omyl.Pokud si v Divadle na Fidlovačce myslí,že přenesením známých filmových titulů si zajistí návštěvnost (viz připravovaná Válka Roseových),tak jsou na omylu.Psáno z generální zkoušky 8.11.2023.Hodnocení 10%.
(zadáno: 30.10.2023)
Nový počin v Divadle Hybernia se nepovedl. Jedná se o ZAPOMEŇTE NA SHAKESPEARA. Autorovi libreta a zároveń režiséru J.Ledeckému se sice povedla ústřední melodie (Nedotýkejte se andělů...), ale jinak hudba je málo výrazná a je poplatná skladbám, které jsme již od Ledeckáho v minulosti slyšeli. Velkou slabinou je příběh.Herci se velice snaží, ovšem celkově velká nuda. Vše působí jako parodie na hudební inscenaci. Z herců je velmi dobrý Jan Fanta a Ivana Korolová. Na zpívání Jana Révaie raději zapomeńte! Psáno z večerní reprízy 29.10.2023.
(zadáno: 26.10.2023)
Nová inscenace rodinného muzikálu ANDÉL PÁNÉ v Hdk je velice úspěšná po všech stránkách.Je to hlavně zásluhou režiséra Martina Čičváka,který má zkušenosti s velkým jevištěm,ale klade velký důraz na herecké vyznění muzikálu.Pochválit lze všechny protagonisty,v čele s Ondrou Rychlým a Janem Sklenářem,výbornou scénografii,kostýmy i pohybovou složku.
Psáno z předpremiéry 21.10.2023
Psáno z předpremiéry 21.10.2023
(zadáno: 22.10.2023)
Inscenace je herecky,scénograficky,včetně původního scénáře,jeden velký děs,běs.10% za hudbu a live kapelu.
(zadáno: 14.10.2023)
Přenesení muzikálu z oblasti do Prahy se nepovedlo,Zpívání v dešti se na velkém jevišti ztrácí,inscenaci chybí tempo,zkrátka to nešlape. Hvězdou muzikálu je Robert Urban,který svým výkonem ostatní převyšuje.Ústřední
scéna se odehrává v malém bazénku s vodou,kde se ráchá Jan Kříž,působí značně amatérsky.Bohužel i nehezké kostýmy celkový matný dojem z inscenace nevylepší.Dlouhé stmívačky a přestavba jeviště diváka ruší.Tento klasický muzikál je nad síly všech protagonistů.Psáno z reprízy dne 13.10.2023
scéna se odehrává v malém bazénku s vodou,kde se ráchá Jan Kříž,působí značně amatérsky.Bohužel i nehezké kostýmy celkový matný dojem z inscenace nevylepší.Dlouhé stmívačky a přestavba jeviště diváka ruší.Tento klasický muzikál je nad síly všech protagonistů.Psáno z reprízy dne 13.10.2023
(zadáno: 17.5.2023)
Zeyerova půvabná pohádka RADÚZ a MAHULENA byla nad síly posluchačů 3.ročníku JAMU.Kam se vytratila celková poetika díla? Bohužel u všech herců se našly chyby jak v interpretaci, tak i v nepřenositelnosti tohoto díla na diváka.Texty hry plynuly,
ale srdce diváka zůstalo chladné.Nápad vytvořit scénu ze stolních lamp bylo liché i uši rvouci hudba rušila a o různých spíše nesynchronizovaných pohybech herců ani nemluvě.Dokonce se ozýval z hlediště i smích.Takže suma sumárum velké zklamání.Tato pražská prezentace hereckého umění Janáčkovy školy z Brna se opravdu nepovedla! Psáno z reprízy 15.5.2023
ale srdce diváka zůstalo chladné.Nápad vytvořit scénu ze stolních lamp bylo liché i uši rvouci hudba rušila a o různých spíše nesynchronizovaných pohybech herců ani nemluvě.Dokonce se ozýval z hlediště i smích.Takže suma sumárum velké zklamání.Tato pražská prezentace hereckého umění Janáčkovy školy z Brna se opravdu nepovedla! Psáno z reprízy 15.5.2023
(zadáno: 10.5.2023)
NAŠI FURIANTI uváděné v ND v režii Martina Františáka jsou jednoznačným úspěchem.Podařilo se vytvořit plnohodnotnou,klasicky zahranou verzi Furiantů.Po různých předešlých přešlapech v činohře ND si divák konečně vychutná klasickou činohru,krásnou češtinu,pěkné kostýmy,výpravu,ale i převážně živou hudbu.Z hereckých výkonů lze především pochválit D.Matáska,M.Preissovou O.Pavelku,R.Máchu.Františákovi se podařilo zrežírovat Furianty tak,že se jistě zapíší do zlatého fondu ND a zůstanou jistě dlouho na repertoáru.Psáno z reprízy 9.5.2023
(zadáno: 9.5.2023)
Devět křížů - historický muzikál docela věrně evokuje dobu ve které se odehrává.Ikdyž hlavní představitelé ne vždy jsou pěvecky na úrovni,přesto lze je za jejich výkon pochválit.V hlavní roli Libor Matouš předvádí uvěřitelnou postavu koňského handlíře Lukyho a především píseň Uherské koně patří k vrcholům muzikálu.V hlavní ženské roli uspěla Světlana Janotová.Psáno z reprízy 8.5.2023
(zadáno: 6.5.2023)
Nová inscenace režisérky Adély Stodolové v Divadle Na Fidlovačce přináší "nediváckou" hru.Pro běžného diváka některé scény nejsou pochopitelné.Opět m.j. nulová scénografie.Takové divadlo patří na klubovou scénu.Hodnocení 20%.
(zadáno: 14.4.2023)
KREV NA KRKU KOĆKY v Divadle Disk dává příležitost studentům činohry DAMU si vyzkoušet kontroverzní adaptaci R.W.Fassbindera plnou specifických scének,účinkování v bezprostřední blízkosti diváků,nebát se nahoty aplně využít celý jevištní prostor Divadla Disk, včetně zapojení diváků.To se studentům převážně povedlo,herecké výkony jsou vyrovnané a díky hraní bez přestávky i dynamické.Divák je ke konci zapojen dohry a vcelku lze konstatovat,že hra je zajímavá a nenudí.Divadlo Disk 13.4.2023 Hodn. 60%.
(zadáno: 5.4.2023)
Muzikálová adaptace ŽEBRÁCKÉ OPERY se snaží toto dílo inscenovat novým neotřelým způsobem. Ne vždy se jí to daří. Hercům nelze nic vytknout, ovšem problém je již v dramaturgii a potažmo v režii. Celkově tento muzikál vyznívá jako velká politická satira, násilně upravená na dnešní dobu.I když jsou místa, kde se i divák zasměje, těch je však pramálo.Bohužel je studentům, lidově řečeno hodně naloženo, a je to znát. Zpívat a hrát muzikál je velice těžká disciplina. Hodnocení 50%.
(zadáno: 2.4.2023)
VZPOURA LÁSKY v Divadle na Vinohradech,nová inscenace režiséra Pavla Kheka přibližuje divákům drama,které se událo ve španělské vesnici Fuente Ovejuna v 15.století.Podle divadelní hry Lope de Vegy, se na jevišti rozehrává boj vesničanů za svoje práva a velmi okrajově také za jejich lásku.V jevištní úpravě sledujeme často zbytečné naturalistické scény,děj není bohužel nijak dramatický(překlad A.Lipusová),což neudrží diváky v pozornosti po cekou dobu.Za zmínku stojí výprava,kostýmy i scéna. Převažuje zbytečně silný hluk na scéně.Vzpoura lásky nijak nenadchne,lze jí zařadit mezi průměrné dramatizace uváděné v tomto divadle.1.4.2023 Hodnoc.40%.
(zadáno: 25.3.2023)
Nový muzikál BODYGARD v HdK splnuje po všech stránkách všechny požadavky kladené na úspěšné představení.V předpremiéře vystoupila Tereza Mašková v hlavní roli a to vůbec poprvé na prknech tohoto hudebního divadla.Své role se zhostila se ctí.Ovsem na alternantku Evu Burešovou nemá.Sekundoval ji oblíbený herec Hynek Čermák.V další zpívající roli se představila úspěšně,slovenka Natálie Hatalová.I orchestrace a zvuk byl jedinečný.(pod taktovkou Kryštofa Marka)Choreografie i scéna byly funkční.Tento titul si určitě získá svoje diváky a zařadí se mezi úspěšná představení Hdk.Psáno z předpremiéry 17.3.2023 Hodn.80%
(zadáno: 16.3.2023)
Sladkobolný příběh dvou bratrů RAIN MAN podle stejnojmenného filmu v Divadle na Fidlovačce vypráví, jak k sobě nachází cestu bráškové Raimond a Charlie. Celá inscenace se dosti vleče, nepřesvědčí diváka ani herecké výkony. Matouš Ruml je herecky lepší než jeho kolega Martin Písařík. Hra postrádá jiskru a ani scénografie, kostýmy a choreografie do sebe nějak nezapadají. Chybí režijní nápady a hra diváka ničím nepřekvapí. Možná po několika reprízách si vše sedne a předváděný příběh vyzní lépe? Psáno z generálky 15.3.2023 Hodnocení 50%.
(zadáno: 6.3.2023)
Obnovený muzikál ALENKA V ŘÍŠI DIVŮ lze sledovat jen se sebezapřením.V říši divů je divák,neboť tato inscenace se rozhodně nepovedla a "dílo" by nemuselo být na repertoáru.HdK nemá zapotřebí uvádět Alenku po boku ostatních muzikálů.Nezajímavá hudba, nehezká výprava i kostýmy.Přehrávání většiny účinkujících.Hlavní nedostatek je ve scénáři.S Alenkou tento kus nemá mnoho společného.Dětem se předkládá nezajímavé dílo,které pouze kazí jejich divadelní vnímání.Představení se neskutečně vleče a vysvobozením pro diváka je jeho konec.Domnívám se,že dohoda HdK s producenty Pixa-pro, hrát jejich kusy není šťastným rozhodnutím.Repríza.5.3.2023
(zadáno: 10.2.2023)
Matilda v MdB dokazuje,že lze i v našich podmínkách inscenovat muzikál na úrovni.Dokazuje to P.Gazdík ve své režii v muzikálu plném dětí,které rozhodně nejsou pozadu za svámi dospělými spoluherci.Muzikál skvěle po hudební stránce udělal D.Kalousek.I další inscenátoři získávají pochvalu.(scénografie,choreografie,kostýmy).Matilda v Brně nezklamala a lze ji jen doporučit.Hodnocení 70%.
(zadáno: 30.12.2022)
Muzikál BIOGRAF LÁSKA má o diváky postaráno.Pisně Hany Zagorové jsou pro jeji souputníky dostatečně známe a proto si muzikál nenechají ujít.Jde konec konců o zdařilý přepis známých pisní Hany Zagorové zakomponovaných sice do slaboučkého děje,ale jak je vidět, i tak to funguje.Ke zdařilé režii Jana Kříže, lze přičíst i jeho pěknou scénografii.V neposlední řadě lze pochválit i herecké výkony.Zpěv také bez chyby,takže proč ne? Kdo má rád muzikály s písněmi retro,tak doporučuji i tento.Psáno z reprízy dne 29.12.22 Hodnocení 70%
(zadáno: 9.12.2022)
Čapkův HORDUBAL ukázal,že v historické budově Národního divadla lze uvést klasickou činoherní inscenaci,kterou divák ocení a především si vychutná herecké výkony.Již žádné experimenty paní Daniely Špinar.Nutno pochválit všechny proragonisty v čele se Zuzanou Stivínovou,dále Radúze Máchu,Filipa Kaňkovského i Davida Prachaře.V reálné scénografii sledujeme poutavý příběh,který skrývá nejedno tajemství.V režii Michala Vajdičky jsme svědky skvělého hereckého koncertu!Repríza 8.12.2022
(zadáno: 6.12.2022)
Bohužel musím konstatovat,že jde o největší fantasmagorii,kterou jsem kdy v divadle viděl.PUPEK PAŘÍŽE v divadle ABC má nulovou scénografii nepočítám dvoje vysoké štafle na předscéně,nehezké kostýmy,prazvláštní herecké výkony,herce,kteří neustále přehrávají,strašnou režii,nevhodnou hudbu,absenci humoru,zkrátka trapnost nad trapnost,jednoduše děs,běs!!!Divím se,že stále režisér David Drábek dostává možnost režírovat takové inscenace v divadle podporovaném pražským magistrátem a pro jakého diváka je vlastně určeno? Představení se hraje bez přestávky,asi proto,aby diváci v polovině neodcházeli?Hodnocení 0%.