Goja Music Hall
libreto: Alain Boublil, Jean-Marc Natel
hudba: Claude-Michel Schönberg
texty písní: Herbert Kretzmer
Les Misérables (Bídníci)
Premiéra: 16.2.2024 | 3:10
Podle stejnojmenného románu Victora Huga. Překlad: Zdeněk Borovec. Scéna: Daniel Dvořák. Kostýmy: Zita Miklošová. Choreografie: Pavla Harangová. Dirigenti: Pavel Kantořík, Martin Peschík. Režie: Martin Novotný.
David Uličník / Petr Gazdík, Josef Štágr / Marian Vojtko (původně také Radim Schwab), Kateřina Brožová / Monika Sommerová, Tomáš Löbl / Lukáš Randák, Kateřina Herčíková / Felicita Prokešová, Natálie Grossová / Adéla Haviar, Petr Matuszek / Jan Urban / Bronislav Kotiš, Renáta Podlipská / Venuše Zaoralová Dvořáková / Monika Absolonová, Tomáš Vaněk / Štěpán Komárek, Eva Cichovská / Anežka Hezká / Darja Kňavová / Andrea Kohoutová / Mariana Mezerová / Sofie Petráková / Emma Nicole Rose / Valentina Vozňuk / Marie Anna Červinková, Matěj Hezký / Thomas Kocian / Tobiáš Skružný / Adam Šrámek / Prokop Česaný, Michaela Květenská / Denisa Veverková, Pavlína Rainová / Jana Štěpánková, Kateřina Jindrová / Viola Richterová / Kristýna Selešiová, Adéla Suchánková / Adéla Wegschmidová, Petra Jandíková / Marie Šléhoferová, Adriana Bajtková / Aneta Dobešová / Kateřina Kotroušová, Lucie Sopčáková / Veronika Vršecká, Šárka Dreiseitlová / Jitka Jirsová, Richard Bergman / Tomáš Böhm, Viktor Aaron / Lukáš Jindra / Kamil Řezáč, Petr Komínek / Martin Suk, Michal Smrkovský / Viktor Georgiu, Matěj Maruš / Jan Hönig, Jaromír Adamec / Karel Valenta, Jan Jašek / Vojtěch Placek, Jakub Vostřák / Jan Jašek, Ondřej Bláha / Pavel Syrový, Viktor Georgiu / František Valenta, Jindřich Nováček / Tomáš Ringel...
Legendární muzikál podle stejnojmenného Hugova románu. Strhující příběh o uprchlém galejníkovi Jeanu Valjeanovi a jeho neúnavném pronásledovateli, komisaři Javertovi, se odehrává v rozpětí dvaceti let, prolíná se s milostnými, komickými i tragickými osudy dalších hrdinů a končí roku 1830, kdy v Paříži vyrostly barikády revoluce...
Anketa 2023/24
Pro tuto inscenaci, stejně jako pro všechny ostatní s premiérou od září 2023 do srpna 2024, včetně hereckých výkonů, můžete hlasovat v naší výroční anketě.
Uzávěrka ankety je 9. prosince 2024.
Hlasování končí za 13 dní.
Pro tuto inscenaci, stejně jako pro všechny ostatní s premiérou od září 2023 do srpna 2024, včetně hereckých výkonů, můžete hlasovat v naší výroční anketě.
Uzávěrka ankety je 9. prosince 2024.
Hlasování končí za 13 dní.
Volby
Hodnocení (68)
HODNOCENÍ REDAKCE
Iva Bryndová 70 %
25.3.2024 | 605 hodnocení
+ souhlasím
65% - Největší výhodu pražským Bídníkům poskytuje samotný lety prověřený muzikál: příběh, hudba, texty. Podařilo se i vybrat ideální obsazení, minimálně stran pěveckých výkonů, D.Uličník v hlavní roli dominuje, skvělé komplexní výkony podávají K.Herčíková a L.Randák. Bohužel po stránce scénografické, režijní i stran práce company a orchestru by se dalo najít značně množství prostoru pro zlepšení. Právě Bídníci si o něj vysloveně říkají. (více v článku na blogu)
Jan Pařízek 70 %
24.3.2024 | 928 hodnocení
+ souhlasím
Pro mě je tento muzikál jedním z nejlepších děl co znám a jeho potenciál je někde jinde, než u tohoto zpracování. Nicméně i tak se aktuální pražská verze nemá za co stydět a přináší kvalitní zážitek. Jako slabší vnímám samotný orchestr a hlavně pak první třetinu, která by mohla být energičtější a v lepším tempu. Od Paříže pak již výrazně lepší. D. Uličník předvedl výborný výkon a celé to úžasně táhl. J. Śtágr bohužel slabší. Pěvecky dobré, ale ta energie tam úplně není. Vynikající hlavně K. Herčíková (Eponine) a L. Randák (Marius). Též pochvala pro T. Skružného (Gavroche). Company byla dobře sehraná, hromadné sborové scény fungovaly krásně.
Lukáš Dubský 70 %
19.3.2024 | 1194 hodnocení
+ souhlasím
65%. Oproti brněnské verzi jde o slabý odvar, ale přesto se jedná o nastudování, které má smysl navštívit. Inscenace má dva hlavní nedostatky: orchestr působí dojmem, že není příliš sehrán s protagonisty, jelikož hudba a zpěv se místy rozchází. Druhým problémem jsou režijní nedostatky při kompozici některých scén, kdy se ztrácí motivace a význam dané scény. Oba tyto problémy snad ještě půjde s přibývajícími reprízami vyladit. Pěvecké výkony jsou naopak na vysoké úrovni, casting se v tomto ohledu povedl. Výborná je především K.Herčíková jako Eponine, D.Uličník jako Valjean je pěvecky přesný, ale chybělo mi v jeho projevu víc emocí. (více v článku na blogu)
HODNOCENÍ UŽIVATELŮ
Kateřina Vodáková 60 %
6.10.2024 | 271 hodnocení
+ souhlasím
Šetřilo se! Přidávám procenta za krásnou hudbu, ač zvukové problémy přetrvávají a někdy je obtížné rozumět všechna slova. Viděno 2x - poprvé ve slabší kombinaci D. Uličník/K. Brožová (to vážně?)/L. Randák, podruhé ve výrazně lepším castu P. Gazdík/M. Sommerová/T. Löbl. Pro mě jsou ale hvězdami této verze Bídníků J. Štágr (pěvecky neskutečný v jeho věku) jako charismatický Javert (ta postava mě baví nejvíc ze všech, ale sebevraždu to chtělo pojmout jinak) a K. Herčíková jako vynikající Eponine. Režijně by si však výsledek zasloužil mnohem větší péči. A lustr a zlaté balkóny z Fantoma, které jsou posouvány k nuzným domům, jsou vyloženě přešlap.
Luciferie 60 %
2.7.2024 | 135 hodnocení
+ souhlasím
(+1)
Bídníci jsou hudebně moje srdcovka, nicméně pěvecky pro mě dost zklamáním.
Janule 20 %
9.6.2024 | 18 hodnocení
+ souhlasím
Pokud máte tento muzikál jen trochu v lásce, do GoJa na něj nechoďte... Nelituji, že jsem viděla a slyšela Lukáše Randáka a Kateřinu Herčíkovou. Ti dva jsou hvězdami tohoto představení, oba do toho dávají maximum, hrají si s texty, melodiemi, dynamikou i emocemi. Dobrý Tomáš Vaněk a Adéla Haviarová. Ostatní špatně, jak systémové chyby režie, choreografie, obsazení, kulis atd., tak provozní chyby jako špatný zvuk, pozdě zapínané porty atd. (více v článku na blogu)
Aperolka 70 %
9.6.2024 | 61 hodnocení
+ souhlasím
Ač má toto představení rozhodně i řadu slabin (především v režii či hudebním nastudování nebo místy poněkud nelogicky řešenou scénu, kdy se pak početná company na jeviště téměř nevejde), musím ocenit výborně zvolené obsazení prakticky všech důležitých postav. Nejvíce zaujali Petr Gazdík, Monika Sommerová a Felicita Prokešová.
Romana35 70 %
19.5.2024 | 350 hodnocení
+ souhlasím
V Goje to byly moji první "Bídníci". Předchozí nastudování jsem nestihla, tak nemám s čím porovnávat. Herecky i pěvecky výkony herců se mi líbily , v naší alternaci D. Uličník svým výkonem výrazně vyniká, dobří byli též J. Štágr (pěvecky určitě, trochu méně energie, což je vzhledem k věku pochopitelné), F. Prokešová, T. Lobl i K. Brožová. Sborové scény mě neoslovily, nebavila mě scéna "vzpomínání na padlé kamarády". Scéna sebevraždy komisaře Javerta se myslím moc nepovedla. Pobavil výstup pana Thénardiera (u nás J. Urban).
J.anek 50 %
12.5.2024 | 514 hodnocení
+ souhlasím
Úroveň nastudování slavného muzikálu je žalostná.
Jakéhosi očekávaného standardu dosahují ženy - skvělá je K. Herčíková (Eponine), z mužů L. Randák (Marius) a T. Vaněk (Enjolras), jinak je to smutek. Naprosto zoufalý je P. Gazdík (Jean Valjean) - žádná energie. A přece vyšvihnul luxusní modlitbu za Mária, jako by ho falzet probral k životu. Třeba neměl svůj den.
Režie mě dvaktát rozesmála - když ve scéně soudu nastrčila za domnělého Valjeana sotva dvacetiletého mladíčka - toho by si s uprchlým čtyřicátníkem opravdu spletl leda debil - a zcela diletantská byla smrt Javerta.
Síla poslednich scén ledacos zachrání, ale všemocná není.
Jakéhosi očekávaného standardu dosahují ženy - skvělá je K. Herčíková (Eponine), z mužů L. Randák (Marius) a T. Vaněk (Enjolras), jinak je to smutek. Naprosto zoufalý je P. Gazdík (Jean Valjean) - žádná energie. A přece vyšvihnul luxusní modlitbu za Mária, jako by ho falzet probral k životu. Třeba neměl svůj den.
Režie mě dvaktát rozesmála - když ve scéně soudu nastrčila za domnělého Valjeana sotva dvacetiletého mladíčka - toho by si s uprchlým čtyřicátníkem opravdu spletl leda debil - a zcela diletantská byla smrt Javerta.
Síla poslednich scén ledacos zachrání, ale všemocná není.
Martin Látal 60 %
22.4.2024 | 35 hodnocení
+ souhlasím
Těžký průměr. Inscenaci zachraňují skvělými výkony především sólové výstupy, zejména pak Uličník, Grossová a Štágr, kteří jsou po celou dobu představení skvělí.
Neočekávám režii na úrovni mezinárodní scény, ani mě nijak neuráží kostýmy nebo kulisy. Klíčový problém je však zvuk - při skupinových scénách postrádám jakýkoliv náznak pokusu o mixáž a vyrovnání hlasitosti jednotlivých vystupujících, ve výsledku pak nejde rozumět vůbec nikomu.
Tragičnost zvuku tak zásadně snižuje úroveň celého zážitku, což zrovna u budovy, která nese v názvu ?Music Hall?, vnímám jako dost zásadní problém.
Neočekávám režii na úrovni mezinárodní scény, ani mě nijak neuráží kostýmy nebo kulisy. Klíčový problém je však zvuk - při skupinových scénách postrádám jakýkoliv náznak pokusu o mixáž a vyrovnání hlasitosti jednotlivých vystupujících, ve výsledku pak nejde rozumět vůbec nikomu.
Tragičnost zvuku tak zásadně snižuje úroveň celého zážitku, což zrovna u budovy, která nese v názvu ?Music Hall?, vnímám jako dost zásadní problém.
Monty70 70 %
11.4.2024 | 276 hodnocení
+ souhlasím
Ani zklamání, ani nadšení. Pěvecky všechny hlavní i střední role obsazeny dobře, herecky celkem také. Sborové scény company zpočátku trochu chaotické. Scéna navržena tak, že poměrně delší dobu se děj odehrává v jedné části jeviště, takže diváci sedící na opačné straně mají prostě smůlu, vidí hůře.(Raději sektor D, H nežli A, E). Zbylé kulisy z Fantoma opět čekají na svoji příležitost. Poprvé jsem při sledování v muzikálu v Goje sledoval hodinky, představení mě nedokázalo úplně vtáhnout do děje.
Rejpalka 40 %
9.4.2024 | 218 hodnocení
+ souhlasím
Oproti verzi z roku 2003 je to úplně slabé. Nejspíš jsme "vyhráli" suverénně nejstarší Fantine na světě. Ačkoli výkon Brožové byl z těch lepších. Scéna příšerná resp nijaká, zvlášť v první půli jen černý lajntuch. Javertova sebevražda fraška. Vaněk má charisma asi jako telefonní budka, company se mi vůbec nelíbila (zvlášť pánská). Nechápu proč se u "prázdný stůl" promítá jakési planetárium. Jestli jet, tak kvůli poslechu nádherných melodií, na show si radši zaleťte do Londýna nebo kamkoliv na západ.
Brňák 40 %
24.3.2024 | 7 hodnocení
+ souhlasím
Bídníky jsem za 32 let viděl ve třetí verzi. Pyramida otřesná, horko i když bylo venku 7 stupňů. V červnu nechci vidět. Zvuk, zejména v první půli, špatný, hudba překřikovala zpěváky. Scéna by ušla, až na barikádu, která kamenným lícem připomínala spíš přehradní hráz. Uličník, Štágr, Herčíková dobří, ostatní také. Režisér selhal mnohokrát, nejvíce ve scéně Javertovy sebevraždy. Jako když v Trháku režisér Kohoutek ztvárňoval scénu "nemůže se odtrhnout od okna" s lepidlem a paní Kozderkovou nemohli pak s parapetem naložit do taxíku... Skok se dá ztvárnit i bez skákání, ale to by světla musela lépe hrát. Osvětlení patřilo ke slabinám inscenace.
Silencia 70 %
24.3.2024 | 44 hodnocení
+ souhlasím
Představení mělo vzestupnou tendenci. Na začátku chaos a ani nebylo rozumět slovům. Scéna v krčmě byla jakýsi zlom a konec byla pecka. Kostýmy se mi zdály maličko moc, ale v představení s pro mě naprosto neznámými lidmi zazářili Uličník, Herčíková a Löbl. Určitě to je lepší, než film. Skvělá byla vzpomínková scéna na kamarády. Myslím ale, že v jiném divadle by byl zážitek lepší, překáželi mi lidi přede mnou.
HawkeyeSaw 30 %
23.3.2024 | 228 hodnocení
+ souhlasím
Inscenaci lze vystihnout jedním slovem: laciné. Neuvěřitelně laciné v řadě inscenačních složek, což činí z těchto Bídníků bohužel to nejslabší provedení, jaké bylo u nás dosud uvedeno. Většina herců sice hraje s plným nasazením - Natálie Grossová byla jako Eponina opravdu úžasná a její Samotářka fenomenální - ale úspory všude kolem celkový dojem silně sráží. (více v článku na blogu)
AlexVačice 60 %
22.3.2024 | 5 hodnocení
+ souhlasím
Jsem ohledně inscenace hodně na hraně. Určitě nejhorší Goja produkce co jsem měla možnost vidět, což je taky diskutabilní, jelikož ze sektoru M půlka představení ani nebyla vidět. Nevím koho napadla kulisa, která jednoduše blokuje polovinu scény. Za lístky z KMD bych si asi neměla stěžovat, ale kolem mě rozhodně neseděli jen ostatní studenti ale chudáci platící 499kč. Chuť mi spravily jen herecké a pěvecké výkony a kostýmy, které má Goja prostě zmáknuté.
Martin21 60 %
4.3.2024 | 468 hodnocení
+ souhlasím
Hodnotil bych i více, ale rozčiluje mne šílené zázemí GoJa, pan Janeček by mohl do svého hudebního stánku zainvestovat. Také již trapné kulisy a lóže z Fantoma opery, které jen zhoršují výhled divákům, jsou otřesné. Z alternací mne zklamalo duo Thénardieur - vyčpělý Kotiš a Podlipská, která nedává své roli potřebný drive, komičnost a hlas. Také M. Sommerová je velmi slabá. Naopak z druhého soudku fantastický D. Uličník, fenomenální F. V. Prokešová a dobrá A. Haviar. Diváci uvidi veškeré dění POUZE ze sektorů B a C, popř výše nad těmito. Z míst za 899,- v sektoru A jsme měli značně zhoršený výhled. Zde by se měl p. Janeček také stydět...
Guildenstern 40 %
26.2.2024 | 468 hodnocení
+ souhlasím
(+2)
Je vidět, že panu dr. Janečkovi už asi muzikálový byznys tolik nenese, a tak se musí vracet k osvědčeným titulům a hodně šetřit. Šetřilo se na poloprázdné papundeklové scéně, na orchestru, jehož výkon se dá popsat jako boj se sólisty (v dubnu už je přece jen znát zlepšení), na company a nejvíce bohužel na režisérovi. Hodně zachraňují výborní Uličník, Prokešová/Herčíková, Grossová a Komárek. Na Štágrovi už je hodně znát věk, ale má tam silné momenty. Role překvapivě nesedí M. Sommerové a T. Löblovi. Takhle chudá verze je celkově spíše k pláči. Pro P. Gazdíka musí být účast v tomto projektu guilty pleasure, nebo nevím...
EvčaK 50 %
21.2.2024 | 13 hodnocení
+ souhlasím
(+1)
Bídníky jsem viděla už 2x, proto jsem si nové nastudování nemohla nechat ujít u potřetí.
Věděla jsem do čeho jdu, avšak zdá se mi, že představení se nikam neposunulo, ba naopak. Scéna je na tak obrovský muzikal chudá, písničky nádherné, krásné zazpivané. Chválím Uličníka, Prokešovou atd.
Představení by si za ty roky zasloužilo někam posunout, v tomhle případě aspon proškrtat.
Věděla jsem do čeho jdu, avšak zdá se mi, že představení se nikam neposunulo, ba naopak. Scéna je na tak obrovský muzikal chudá, písničky nádherné, krásné zazpivané. Chválím Uličníka, Prokešovou atd.
Představení by si za ty roky zasloužilo někam posunout, v tomhle případě aspon proškrtat.
PéEf 80 %
20.2.2024 | 13 hodnocení
+ souhlasím
Legenda se vrátila. Miluji Bídníky, ale něco jim scházelo. Představení nemělo pro mě očekáváný spád. I tak se jedná o úžasné dílo a zážitek. Skvělé výkony - Petr Gazdík, Kateřina Herčíková, Monika Sommerová, Natálie Grossová, Lukáš Randák, Tomáš Vaněk, company v sólech nevyrovnaná, ale v celku fungující.
Teddy 70 %
20.2.2024 | 309 hodnocení
+ souhlasím
Pěvecky obsazeno velice dobře. Jako vždy v Goje. Líbil se mi D. Uličník, i J. Šlágr, přes svůj věk, byl dobrý. Z ženských postav zaujala především F. Prokešová v roli Eponite. K. Brožová v roli Fatime v dobrém překvapila. Sborové scény mě v tomto muzikálu na rozdíl od jiných (Ples upírů, Fantom) nenadchly. Známé melodie pěkné, celkový dojem z představení převažuje pozitivní, ale k úplné spokojenosti mi něco chybělo.
Makaluzo1 80 %
19.2.2024 | 85 hodnocení
+ souhlasím
(+2)
Les Misérables bývají označováni jako muzikál superlativů.A právem.Dokazuje to i poslední pražké uvedení.Strhující hudba ve skvělé interpretaci,herecké i pěvecké výkony interpretů(Gazdík,Sommerová,Štágr,překvapili i Randák,Herčíková a Dvořáková).Funkční,nápaditá scéna,staronové kostýmy,vynikající zvuk i světelný design i sborové scény,vše v jednolitém celku pod promyšleným režisérským vedením.Praha nemá v současnosti lepší muzkál.Jen by si zasloužil důstojnější stánek.
honzy 80 %
19.2.2024 | 285 hodnocení
+ souhlasím
(+2)
Nejnovější uvedení Bídníků v GMH je zase o poznání lepší než inscenace předešlé!Hlavní devízou je výborný zvuk,všem představitelům je velmi dobře rozumět.(i v různých místech hlediště)I nová výprava se povedla,kulisy dobře vystihují dobu děje.Kostýmy ovšem byly použity z dřívějších verzí.Z hereckých výkonů nutno vyzdvihnout Gazdíkova Valjeana (držitel Thalie za tuto roli).Velkým překvapením byl Štěpán Komárek v roli Enjolrase.(Vaněk obsazen omylem?)Javert Josefa Štágra též parádní výkon.Marius Lukáše Randáka velmi dobrý (ikdyž věk Randáka je za zenitem studenta Mária)Nové aranže jsou povedené a orchestr hraje bezchybně.Bídníci určitě potěší.
Dramaticz 70 %
19.2.2024 | 6 hodnocení
+ souhlasím
(+1)
Slušné představení. Oproti původním Bídníkům jiné - nové. Scéna zajímavá, kostýmy neurazí a nenadchnou, režie místy chybějící, choreografie dostačující (nejedná se o taneční muzikál, některá hodnocení jsou zde v tom těžce mimo).Orchestr je opravdu špatný, místy tragický.Za zmínku stojí výborné výkony D. Uličníka, F. Prokešové, J. Urbana a R. Podlipské. J. Štágr je ve svém věku také velmi dobrý. Ostatní podávají vyrovnané výkony. Skvělá je dámská company, která nemá na jevišti tolik prostoru. U pánů zaujmou herecky nebo pěvecky Smrkovský, Jašek, Honig, Komínek a Bláha. Ostatní pánové jim skvělé sekundují. Jiní bohužel až moc přehrávají.
Jsaman 10 %
19.2.2024 | 6 hodnocení
+ souhlasím
(+3)
Kdyby to byla školní besídka, tak si řeknu: "Snažili se". Jenže ono jde o plnou komerční verzi světového fenoménu. Vůbec nechápu, jak na toto mohl získat Dr. Janeček práva od Sira C. Mackinstoshe z Londýna. Pozitivně lze hodnotit výkony jen R. Schwaba (Javert) a F. Prokešové (Eponine). Pak už jen bohužel velké špatné. Hlavní role hodně často neintonují. Chybí režie i choreografie. Scéna, orchestrace a světla jsou vyloženě trapné. Od začátku jsem tam seděl s pocitem, že produkce asi zkouší, co ještě český divák snese. Za poměrně vysoké vstupné (odpovídá levnějším lístkům ve West Endu) uvidíte něco jako fajn školní besídku.
Jaromirnavratil. 80 %
19.2.2024 | 5 hodnocení
+ souhlasím
(+3)
Jak to celé shrnout. Viděno 17.2. 19:00. Představení má dost svých ALE. Ale ve výsledku je vydařené. Pravdou je, že režie mi tam chybí, ale tím pádem se s tím všichni poprali jak nejlépe mohli. Někteří členi company nevyrovnaní, ale výsledek také není špatný, pozitivně hodnotím výkony- Důstojník z hlediště, Jašek, energie a herectví Komínka a dále příjemna energie Tomáše Ringela. David Ulicnik v roli Valjeana ohromující. Pan Štágr také, ale jde už velmi znát, že mu síly nestačí. Urban výborný Thenadier! Löbl a Grossová nezklamali, krásná energie mezi nimi a zpěv fenomenální. Hodnotím jako příjemný večer. Určitě jsme nebyli naposledy.
DivadelniFan 60 %
18.2.2024 | 379 hodnocení
+ souhlasím
(+4)
Nezajímavý průměr. Dramatický kroužek, kterému výtvarný kroužek udělal kulisy a ze zbylých peněz zaplatil pár hostů, kteří to pozvednou. Na režiséra a choreografa už peníze nezbyly. Zlatý kýč z Fantoma prosím uklidit, vyměnit paruky a líčit tak, jak se k Bídníkům hodí. Gazdík a Štágr - jejich klasický skvělý výkon, Uličník zpívá jako Bůh, ale vizuálně to není Valjean, Vojtko nádherně zpívá Hvězdy, zbytek ale bída, excelentní Herčíková, výborní Dvořáková, Randák a Grossová, standardně dobří Urban, Kotiš a Löbl, slabší Haviar a Podlipská, nehodící se Vaněk, ovšem vedle něj naprosto dokonalý Komárek. V company zaujali Aaron, Vostřák a Placek.
Desplat 10 %
18.2.2024 | 41 hodnocení
+ souhlasím
(+3)
Tak tohle je hodně smutné. Tohle si taková legenda nezasloužila. Naprosto špatný zvuk, totální absence režie, postavy postrádají motivace, po jevišti se do jednoho pohybují zcela nelogicky, až je to někdy směšné. V tom naprosto dominuje Cosette v podání Natálie Grossové. Scéna je zoufale chudá a vyloženě nehezká. Celé to působí jako amatérské divadlo. Jednoznačně nejhorší z produkce GoJa. Těžko se mi hledá něco, co bych jako milovník tohoto muzikálu pochválil. Zklamaní bylo opravdu velké. Máte-li tento muzikál také rádi, této verzi se vyhněte obloukem.
Zidan 100 %
18.2.2024 | 17 hodnocení
+ souhlasím
(+6)
Naprosto vynikající české provedení Les Miserables, určitě lepší než před deseti lety (Praha i Brno). Viděno již třikrát, neměl jsem žádný problém s orchestrem, company, ani s nikým ze solistů, naopak, vše fungovalo, jak má, snad až na několik málo zanedbatelných nepřesností, jakože někdo přehodil dvě slova. Neuvěřitelně vtipní Thenardieři (pan i paní, všech 5 alternací), vynikající Prokešová i Herčíková, ostatní role též velice přesvědčivé, jak nováčci, tak veteráni. Petr Gazdík se od minula velice zlepšil. Snad jen zvuk by snesl ještě trochu péče, v některých sborech se to opravdu mlátilo.
Liška.Pseudoluska 40 %
18.2.2024 | 23 hodnocení
+ souhlasím
(+4)
Málo. Na výpravný muzikál docela málo. Na legendu jménem Les Misérables zoufale málo. Velká škoda.
Adelajd 10 %
17.2.2024 | 8 hodnocení
+ souhlasím
(+3)
Velke zklamani. Neverila bych, ze se tak spatne udelat klasicky musikal s krasnou hudbou. Premiera byla bohuzel parodie na vse. Prumerna az amaterska company, ve sborech az falesna. Valjean pana Ulicnika nesrozumitelny a podprumerny a Thenardier pana Kotise uplny vysmech. Rezie chybela uplne. 10% za Natalii Grossovou a kostymy.
Brezinar 20 %
17.2.2024 | 20 hodnocení
+ souhlasím
(+3)
Vážně velice nepovedený muzikál. Hodně špatný zvuk, kdy při hromadných zpěvech není slyšet skoro vůbec nikoho. Některé výstupy vypadají spíš jako parodie (např. Hlava mazaná). Věřil jsem, že druhá půlka bude lepší, ale to se nekonalo. Pár kulis z Fantoma také posloužilo, těšil jsem se, až představení skončí. V sále byl strašný vzduch. Viděno na předpremiéře 15.2.2024. 20% za Petra Gazdíka a Natálii Grossovou
Jakubson 10 %
17.2.2024 | 102 hodnocení
+ souhlasím
(+5)
Bylo to snad to nejhorší, co jsem na poli muzikálu u nás viděl. Příšerný orchestr, naprostá absence divadelní i hudební režie, papundeklová a laciná scénografie a obsazení, ze kterého zůstává rozum stát.
Při srovnání s londýnskou produkcí se mi z tohoto pojetí chtělo vážně brečet. To jsme na tom vážně až tak špatně? Nechápu nadšené reakce v publiku i zde. A už vůbec, že těmto producentům poskytli licenci.
10 % jen za zpěv a úpornou snahu to zachránit Natálie Grossové, Lukáše Randáka, Felicity Prokešové, Darji Kňavové a Tobiáše Skružného.
Viděno na premiéře.
Při srovnání s londýnskou produkcí se mi z tohoto pojetí chtělo vážně brečet. To jsme na tom vážně až tak špatně? Nechápu nadšené reakce v publiku i zde. A už vůbec, že těmto producentům poskytli licenci.
10 % jen za zpěv a úpornou snahu to zachránit Natálie Grossové, Lukáše Randáka, Felicity Prokešové, Darji Kňavové a Tobiáše Skružného.
Viděno na premiéře.
RaB 30 %
17.2.2024 | 396 hodnocení
+ souhlasím
(+4)
Jsou muzikály, které by se neměly vracet a už vůbec bychom je v Česku neměli dělat, pakliže nemáme sólisty, scénografy a další divadelní složky.
D. Uličník pěvecky dobrý, avšak už je starý a je to na něm poznat. K. Brožová téměř přišla o hlas, T. Vaněk nepřesvědčivý herecky i pěvecky (absolutně bez motivace k revoluci).
Většina klíčových scén nudných a celkově se představení strašně táhne - nemá to energii. Režíroval to vůbec někdo?
Pozitivum - F. Prokešová je fenomenální. Její On my own patří k těm nejlepším verzím, které jsem měl kdy tu čest slyšet. Dokonalá i po herecké stránce (sbalit se a odjet na West End).
D. Uličník pěvecky dobrý, avšak už je starý a je to na něm poznat. K. Brožová téměř přišla o hlas, T. Vaněk nepřesvědčivý herecky i pěvecky (absolutně bez motivace k revoluci).
Většina klíčových scén nudných a celkově se představení strašně táhne - nemá to energii. Režíroval to vůbec někdo?
Pozitivum - F. Prokešová je fenomenální. Její On my own patří k těm nejlepším verzím, které jsem měl kdy tu čest slyšet. Dokonalá i po herecké stránce (sbalit se a odjet na West End).
MartinB 40 %
17.2.2024 | 139 hodnocení
+ souhlasím
(+3)
Promrhaná příležitost. Režie téměř nulová. Že i v Bídních je možné vytvořit příběhovou díru, jsem nevěděl. Chybí hromada motivací a logika - ať už v jednáních postav nebo u jejich smrtí. Představení se strašně táhne, např. z Hlavy mazané bylo jedno z nejnudnějších čísel. Ze sólistů jednoznačně musím vypíchnout trio Prokešová, Grossová, Randák - byli naprosto báječní, z rozporuplné company pak Valentu jako biskupa. Obsazení Kotiše je omyl. Líčení Thenardiérů na svatbu je těžce Il Muto z Fantoma říznutý T.Burtonem. Proč? Projekce při Prázdný stůl - bazén?! To vážně?! Orchestr byl vážně špatný. Bídníky mám moc rád, ale tohle akceptovat nejde.
Michal1982 70 %
17.2.2024 | 172 hodnocení
+ souhlasím
(+4)
Můj oblíbený muzikál ?.zpočátku jsem byl lehce v rozpacích, než se to tak nějak hnulo z místa ?za mě překvapil pan Randák a slečna Grossová! Hromadné scény byly top?sóla Jeana Valjeana taktéž ?sebevražda Javerta- vypadalo to spíše jak nešťastná náhoda ?vesměs u zpěvu dam mi chyběl větší prožitek, ale rozhodně příjemně strávený večer.
Pavel.little.krejčí 100 %
16.2.2024 | 5 hodnocení
+ souhlasím
(+4)
Gazdik,Stagr,Sommerova,Hercikova,Randak,Grossova,Kotis,Dvorakova
za obsazene vojtko-ten clovek absolutne neumi hrat ap brozova, ktera neumi vubec nic 0%
Treti navste va teto inscenace-ulicnik,stagr,sommerova,hrozna prokesova-dle meho ji vic zajima jak vypada nez prozitek,,skvela haviar,lobl,podlipska,kornovi se priblizujici matuzsek a ve sve roli skvely tom vanek
za obsazene vojtko-ten clovek absolutne neumi hrat ap brozova, ktera neumi vubec nic 0%
Treti navste va teto inscenace-ulicnik,stagr,sommerova,hrozna prokesova-dle meho ji vic zajima jak vypada nez prozitek,,skvela haviar,lobl,podlipska,kornovi se priblizujici matuzsek a ve sve roli skvely tom vanek
Ala 80 %
16.2.2024 | 170 hodnocení
+ souhlasím
(+6)
Vlastně nevím, jak v tomto případě hodnotit procenty, protože já Les Mis jednoduše miluju. Zůstávám tedy u 80 procent z minulé inscenace, protože sice tahle místy trpí "uměním" režiséra (Javertova sebevražda vysloveně svádí k přání, aby režisér skočil hned za ním.), ale na straně druhé tentokrát licencoři odvedli mnohem lepší práci než v minulosti a na scénu nepustili nikoho, koho by se člověk měl bát vidět. Což je v GoJa těžká rarita. Mě osobně z nováčků např. uchvátili Marius L.Randák nebo obě Eponiny (F.Prokešová/K. Herčíková). Zajímavá jsou sóla v hledišti (Fantine a Eponine, důstojník). Každopádně to stojí za vidění a pro mě ne za jedno.
Iveta Černá 100 %
19.10.2024 | 2 hodnocení
+ souhlasím
Nechápu,jak mohl někdo hodnotit jen 10ti %,to mi přijde až jako urážka a hlavně to může spoustu lidí zbytečně odradit.I já jsem tomu podlehla,ale naštěstí jsem už měla koupené vstupenky,tak nezbývalo,než jít a čekat Bídníky opravdu bídné.A o to víc jsem byla překvapena-naprosto všichni učinkující,ať hlavní nebo vedlejší,byli úžasní, byla to krásná, místy i dojemná podívaná,užívala jsem si každou minutu,pořád bylo na co se dívat. Důkazem, že můj názor není jen subjektivní,je velký a dlouhý aplaus na konci představení,kdy stáli a tleskali snad všichi diváci,tudíž myslím,že není třeba dále komentovat.Je to moc krásné,prosím,nenechte se odradit!
Petr... 10 %
15.6.2024 | 4 hodnocení
+ souhlasím
Navštívili jsme představení 15.6.2024. Velké zklamání. Libreto a režie otřesné. V první třetině představení nebylo hercům téměř rozumět. Výpravný muzikál to zdaleka nepřipomínalo, spíše ochotnické představení. Herci za to nemohou, toto se tvůrcům opravdu nepovedlo. Zázemí Goja Music Hall je žalostné, např. nefunkční kliky na WC, nefunkční toalety, chybějící toaletní papír.
Petr Noščák 30 %
25.3.2024 | 4 hodnocení
+ souhlasím
Naprosté zklamání- režie, scéna, osvětlení, hudba. Toto vše herci a zpěváci už nedoženou ač se snaží sebevíce, za to jim patří ocenění.
Pokud jste fanoušci tohoto kultovního muzikálu, tak doporučuji se vyhnout tomuto zpackanému představení.
Pokud jste fanoušci tohoto kultovního muzikálu, tak doporučuji se vyhnout tomuto zpackanému představení.
Johanka_mala 90 %
17.3.2024 | 2 hodnocení
+ souhlasím
(+1)
Nedalo mi to, byť recenze ani hodnocení normálně nepíši. Bídníci jsou srdcovka, viděla jsem Na Vinohradech, všechny uvedení v GOJE, v Londýně, Varšavě, Brně, Bratislavě. A rozhodně nepovažuji současné provedení za špatné. V Praze jsou opravdu horší muzikály. Od generálky velký posun co se týče zvuku a orchestru, i nasazení aktérů. Všechny alternace bez výhrad, jsou obsazeny po právu. Nejvíce baví Komárek-objev roku, Grossová, Haviar, Prokešová, Herčíková. Valjeanové- každý jiný, oba skvělí. Výrazné osobnosti v company- Smrkovský, Jindra, Jašek, Šlehoferová, Veverková. Občas trochu zmatená režie, ale určitě časem vše zaklapne. Doporučuji 95%
Ddivak1 90 %
13.3.2024 | 3 hodnocení
+ souhlasím
Viděno 2x. Úžasná hudba a skvělé pěvecké výkony. V roli Jeana Valjeana perfektní David Uličník. Petr Gazdík mě v roli bohužel tolik nezaujal. Úžasný Josef Štágr jako Javert, Monika Sommerová jako Fantine pěvecky dobrá, ale přijde mi, že se do role tolik nehodí. Obě Cosetty - Grossová a Haviar byly skvělé. Fenomenální Kateřina Herčíková jako Eponina. Felicita Prokešová také skvělá. Tomáš Löbl jako Marius perfektní. Dvojice Thénardiérů - Kotiš, Matuszek, Podlipská i Dvořáková - bezchybný výkon. Skvělí Enjolrasové Komárek a Vaněk. Dobrá scéna, zbylá dekorace z Fantoma neruší. I přes všechny negativní recenze rozhodně doporučuji - skvělý zážitek.
MEM 40 %
4.3.2024 | 2 hodnocení
+ souhlasím
(+2)
Celkový dojem jako trochu lepší ochotnické představení. Scéna pracuje jen s prostorem, který jí na chvíli půjčil Fantom opery (lóže po stranách jeviště a lustr zavěšený nad hledištěm čekají na svůj velký návrat). Zpěváci se často ztrácejí v nástupech, což je ale vina dirigenta, který jim to prostě neumí ukázat. Pokud je na jevišti více postav, není jednoduché se zorientovat, kdo zrovna zpívá. Příjemné překvapení byli David Uličník, Felicita Prokešová a Štěpán Komárek, velké zklamání naopak Renáta Podlipská, která se rolí spíš prokřičela. Myslela jsem, že na kvalitu provedení se dohlíží v rámci licence, ale asi už to vzdali.
Starší divák 80 %
27.2.2024 | 1 hodnocení
+ souhlasím
(+2)
Pamutuji ještě vinohradské Bídníky. Ty to nepřekoná. Ale verze 2024 je daleko lepší než předchozí z Goji v černých kulisách. Vůbec mi nevadí, že jsou herci převážně na forbíně. Kulisy jsou dobré. Žádný papundekl, jak tu někdo píše. Kvalitní dekorace, kostýmy, rekvizity - vše dobové. Zpěváci obstojí všichni, company někdy nebylo rozumět. Orchestr by měl ještě cvičit, to je největší mínus. Začátek trochu nudný, ale od Žebráků v Paříži už to musí ztrhnout každého a vzít za srdce. Byl jsem 2x a publikum na konci vždy vstalo jako jeden muž! Chce to vidět a nedat na názory pisálků.
Kristyna 60 %
20.2.2024 | 2 hodnocení
+ souhlasím
Byla jsem pozvána Vojtou Plackem, kterého jsem měla možnost vidět již několikrát v jiných muzikálech. Nezklamal, skvělý herecky a pěvecký výkon, kterým vyčníval z celé company.
Herčíková, Randák, Grossová byli velice milým překvapením celého představení. A velice se mi jejich výkon po herecké i pěvecké stránce líbil.To stejné bohužel nemohu říci o zbytku účinkujících.Jean Valjan, Fantine, Javert velké zklamání.Režie je příšerná a nemyslím, že má cenu k tomu vyjadřovat.Celkově jsem z toho zklamaná. Přijde mi to odfláknuté vzhledem k době zkoušek a toho jak dlouho se na to čekalo. Jednoduše neurazí, nenadchne.
Viděno na předpremiéře 15.2.
Herčíková, Randák, Grossová byli velice milým překvapením celého představení. A velice se mi jejich výkon po herecké i pěvecké stránce líbil.To stejné bohužel nemohu říci o zbytku účinkujících.Jean Valjan, Fantine, Javert velké zklamání.Režie je příšerná a nemyslím, že má cenu k tomu vyjadřovat.Celkově jsem z toho zklamaná. Přijde mi to odfláknuté vzhledem k době zkoušek a toho jak dlouho se na to čekalo. Jednoduše neurazí, nenadchne.
Viděno na předpremiéře 15.2.
SilverGray 60 %
19.2.2024 | 1 hodnocení
+ souhlasím
(+1)
Orchestr není dobrý. Ani company nijak neoslní. Sólisté dobří až velmi dobří .Lukáš Randák skvělý.Tomaš Vaněk jako Enjoras nebyl dobry nápad, ale zpívá skvěle. Nechápu kdo kritizuje Kateřinu Brožovou, zpěv i herectví 100%. Na inscenací je vidět šetření, ale nedegraduje ji to. Režijní změny mě baví, jen děj na barikádě postrádá logiku.
Gerimo 80 %
18.2.2024 | 2 hodnocení
+ souhlasím
(+3)
Nejdříve to negativní: chybí režie.
Některé scény působí improvizovaně a bohužel někteří členové pánské company po sobě buď jen koukají a nebo se plácají po ramenou. Tyto scény tak působí staticky a nenaplňují nabízeny potenciál a gradaci.
A teď už to dobré.
Pěvecké výkony jsou dech beroucí. David Uličník a Petr Gazdík jsou pány jeviště.
Podlipská/Dvořáková, Grossová/Haviar, Herčíková/Prokešová Komárek/Vaněk jsou všichni skvělí.
Z pánské company chválím výkony - L.Jindra, Smrkovský, Placek, Vostřák, Jašek.
Dámská company nemá tolik prostoru ale kdykoliv jsou na jevišti tak jsou vidět. Myšleno v dobrém smyslu slova.
Viděno:14/15/18.2.
Některé scény působí improvizovaně a bohužel někteří členové pánské company po sobě buď jen koukají a nebo se plácají po ramenou. Tyto scény tak působí staticky a nenaplňují nabízeny potenciál a gradaci.
A teď už to dobré.
Pěvecké výkony jsou dech beroucí. David Uličník a Petr Gazdík jsou pány jeviště.
Podlipská/Dvořáková, Grossová/Haviar, Herčíková/Prokešová Komárek/Vaněk jsou všichni skvělí.
Z pánské company chválím výkony - L.Jindra, Smrkovský, Placek, Vostřák, Jašek.
Dámská company nemá tolik prostoru ale kdykoliv jsou na jevišti tak jsou vidět. Myšleno v dobrém smyslu slova.
Viděno:14/15/18.2.
JardaK 60 %
18.2.2024 | 4 hodnocení
+ souhlasím
18.2. K dokonalosti tomu opravdu chybí strašně moc a je to škoda. Místy pocit, že orchestr hraje podle not Hudby z Marsu. Fantastická byla Eponina - K.Herčíková jejíž smrt stejně jako umírání malého Gavroche A. Šrámek vyvolalo u diváků emoce. T. Löbl jako Marius obstál velmi dobře, stejně jako mladičká A.Haviar v roli Cosette a bavila dvojice hospodských V.Dvořáková a J.Urban. Company nevyrovnaná.
Joshua.trimidal 80 %
18.2.2024 | 1 hodnocení
+ souhlasím
(+5)
Tak nevím, kdy byli všichni 17.02 že dávají 10% asi na jiném představení než já. Zvuk hrozný? Tak to nevím kde seděli tito lidé, ale zvuk byl super a vše bylo rozumnět. Souhlasím, že horko bylo strašné a že nulová klimatizace. Souhlasím, že dát Brožovou do této insenace byla největší chyba. Ale porovnávat brodway a prahu s rozpočtem lišícím se ve sta milionech korun. Je opravdu komické. Takže hodnocení ze dne 17.02 jsou opravdu lživé, nesmyslné a totálně mimo od těchto návštěvníků a je vidět, že češi umí jen kritizovat a každý by vše udělal lépe než ostatní. Každý je najednou specialista a odborník. Komedie. Bídnící byli super.
Marek93 30 %
18.2.2024 | 4 hodnocení
+ souhlasím
(+2)
Jedno velké zklamání! Hrát Les Misérables téměř celé na forbíně nebyl dobrý nápad. Asi muselo vše z Fantoma opery zůstat na svém místě a tak se Bídníci hrají na pár předních metrech jeviště a tomu odpovídá i naprosto příšerná scénografie a projekce.
Pro mě je však největším mínusem samotná režie. Tedy pokud nějaká byla...Scény jsou nevystavěné, postavy nemají motiv jednání, často jsou tam hluchá místa. Myslím, že měl Janeček zkusit svěřit režii P. Gazdíkovi, který dělá v Brně neskutečně krásné věci. Pan Novotný by se měl všem omluvit a už nikdy nic nerežírovat. Bohužel se opět potvrdilo, že to neumí.
Pro mě je však největším mínusem samotná režie. Tedy pokud nějaká byla...Scény jsou nevystavěné, postavy nemají motiv jednání, často jsou tam hluchá místa. Myslím, že měl Janeček zkusit svěřit režii P. Gazdíkovi, který dělá v Brně neskutečně krásné věci. Pan Novotný by se měl všem omluvit a už nikdy nic nerežírovat. Bohužel se opět potvrdilo, že to neumí.
Heybalidés 80 %
16.2.2024 | 4 hodnocení
+ souhlasím
(+4)
Výpravnější a barevnější scéna.Některé pasáže postrádají režii.Naopak davová čísla jsou skvěle vystavěná, každá postava na jevišti hraje - skvělá company, které ubližuje slabý zvuk při davových scénách. Při 2.veřejné generálce company měla víc energie.
Úžasné výkony: Uličník, Sommerová, Prokešová, Randák, Podlipská.
Jejich alternace ale nejsou o nic horší.
Obrovským překvapním byl Štěpán Komárek jako Enjorlas - pěvecky jistý, herecky uvěřitelný, jeho zapálení pro "revoluci" bylo neskutečně energické. Naopak zklamáním byla jeho alternace - Tomáš Vaněk, kterému role nesedne. Jeho Enjorlas je nudný, bezpohlavní, absolutně nevýrazný.
Úžasné výkony: Uličník, Sommerová, Prokešová, Randák, Podlipská.
Jejich alternace ale nejsou o nic horší.
Obrovským překvapním byl Štěpán Komárek jako Enjorlas - pěvecky jistý, herecky uvěřitelný, jeho zapálení pro "revoluci" bylo neskutečně energické. Naopak zklamáním byla jeho alternace - Tomáš Vaněk, kterému role nesedne. Jeho Enjorlas je nudný, bezpohlavní, absolutně nevýrazný.
Komentáře uživatelů nevyjadřují stanovisko redakce. Názory jednotlivých redaktorů nemusejí vždy vyjadřovat stanovisko celé redakce.