Městská divadla pražská [Divadlo ABC]
<< Proč muži neposlouchají a ženy neumí číst v mapách | Romulus Veliký, komedie antických rozměrů >>
Georges Feydeau, David Drábek
Pupek Paříže
Premiéra: 25.11.2022 | 1:30x
Dramaturgie: Barbora Hančilová. Scéna: David Marek. Kostýmy: Sylva Zimula Hanáková. Hudba: Darek Král a citace. Texty písní: Xindl X, Maxime Mededa. Pohybová spolupráce: Martin Šimek. Režie: David Drábek.
Poslední uvedení: červen 2023.
Poslední uvedení: červen 2023.
Vojtěch Dvořák, Nina Horáková, Eva Leinweberová, Radim Kalvoda, Renáta Matějíčková, Denis Šafařík, Milan Kačmarčík, Tomáš Milostný, Zdeněk Vencl / Tomáš Weisser, Maxime Mededa, Orest Pastuch, Lucie Ducháčková, Kristýna Jedličková, Lucia Schubert, Ivana Stejskalová, Leoš Peteráč...; ze záznamu Tereza Rychlá
Klasická francouzská situační komedie v netradičním pojetí. V hotelu Eden se potkají stavitel, jeho milenka, podváděný manžel, koktavý advokát, jeho vnučky a pár dalších. Hotel totiž poskytuje azyl a diskrétnost každému, kdo zaplatí. Vyhledávají ho proto nejrůznější existence včetně těch z vyšší společnosti. Stavitel Adalbert například věří, že v tomhle zaplivaném podniku nikoho známého jistě nepotká. Nemohl se ale více mýlit. Zdá se, že celé jeho okolí mělo podobný nápad. A tak se z hotelu nízké kvality opravdu stává Pupek Paříže. Romantická noc s milenkou se pro Adalberta promění spíš v očistec. Záměny, nehody a náhody vytvoří z místa přespání fantasmagorický bdělý sen. Nebo noční můru? Jen jedno je jasné. Z téhle noci nikdo nevyjde stejný...
inscenace již byla stažena z repertoáru
Volby
Hodnocení (34)
HODNOCENÍ REDAKCE
Pavel Širmer 50 %
20.1.2023 | 2072 hodnocení
+ souhlasím
45%. Feydeauovu hru „Noc v Edenu“ D. Drábek výrazně upravil, resp. přepsal. Modernizované východisko s obohacením zápletky abstraktními prvky budí sice jisté sympatie, ale dotáhnout se jej nepodařilo. Vznikl sled nesourodých výstupů, jehož směr a smysl je těžké nalézt, návaznost v celku je odbytá. Závěrečná píseň, byť s efektní hudbou D. Krále, už vyznívá jen jako bezradné gesto. Mezi nevyrovnanými hereckými výkony někteří jedinci sice zaujmou, ale to na výsledných rozpacích mnoho nezmění. Na inscenaci bylo žádoucí ještě pracovat, v této podobě neměla být prezentována.
Iva Bryndová 50 %
30.12.2022 | 617 hodnocení
+ souhlasím
Pupek Paříže v MDP funguje po režijní stránce jako přesvědčivá barevná taškařice tam, kde se inscenace drží dvou manželských párů, synovce, služebné a jejich milostných dobrodružství. Jakmile se do příběhu začala zamotávat navíc linka s příšerou z temnot a dalšími linkami spojenými s hotelem, jsem se v Drábkově inscenaci (opět) ztratila - metaforu, ani myšlenku tyto prvky vysvětlující jsem nenašla / nepochopila. Mezi herci nejvýrazněji přesvědčil Radim Kalvoda a zaujali i Eva Leinweberová, Renáta Matějíčková a Denis Šafařík, ostatní za nimi poněkud pokulhávají.
Michal Novák 40 %
28.12.2022 | 1179 hodnocení
+ souhlasím
(+1)
Inscenovat tuto méně známou situační feydeauovskou hříčku o noci v hotelu Eden jako zběsilou vykloubenou fantasmagorii? Proč ne! Je to tak trochu i náhled na Belle Époque a co procházelo na jejím pozadí. Ono to není až tak nepodobné dnešku. Razance Davida Drábka je však už taková, že marně jsem hledal (v grimasách a zakroucených hlasech, výtvarné hyperbolizaci, podivuhodných postavách vstupujících do děje…) smysl toho všeho a něco, co by mě vlastně bavilo a napomohlo naladit se na eskapádu metafor. Nebo ještě jinak, na toto potřebujete pro žánr disponované herce. Jako je třeba Radim Kalvoda. A o čem třeba vůbec nepřesvědčil Vojtěch Dvořák.
HODNOCENÍ UŽIVATELŮ
Valmez 10 %
24.6.2023 | 552 hodnocení
+ souhlasím
Nedivím se, že po necelé sezóně tento Drábkův kus končí. Sám jsem měl problém určit konec této frašky.
Viděno na derniéře(24.6.2023).
Viděno na derniéře(24.6.2023).
Kristina Kurcová 50 %
7.6.2023 | 41 hodnocení
+ souhlasím
Asi největší divadelní divočina od Drábka (viděla jsem vše v MDP, něco v Olomouci...). Skvělý kostýmy, ale děj žádnej odvaz. Původní přelohu (možná díkybohu) neznám. Ale jako oddechovka dobrý a ve vyhrazeném čase rozhodně zahodíte všechny myšlenky, protože nebudete stíhat čučet! Možná se nabízí otázka, v jakém delíriu tato hra byla vymyšlena. Spíš ale nenadchlo, tak 50 %. V červnu má derniéru, ale vyprodáno asi není.
Kvapnik25 90 %
27.4.2023 | 71 hodnocení
+ souhlasím
(+1)
Moje parta čítající 12 lidí odcházela z tohoto představení nadšená, takže po obavách z recenzí a těch nul tady fakt nechápu, co se divákům na tomto kusu nelíbilo.
Čiko 50 %
5.4.2023 | 1099 hodnocení
+ souhlasím
Z předchozích hodnocení je evidentní, že se tato inscenace buď velmi líbí, nebo velmi nelíbí, přičemž druhá skupina uživatelů je o dost početnější. Já jsem jako jeden z mála někde uprostřed.
Mám pocit, že D.Drábek používá stále stejné režijní nápady. Někde to zafunguje (Elefantazie), někde ne, navíc to může časem začít nudit. Pupek Paříže je živý, barevný, třeskutý, ale za mě dost nedotažený a až příliš vzdálený předloze.
Tady je i těžké hodnotit herecké výkony, protože jsem cítil z jeviště, že někteří herci s tím zkrátka nebyli ztotožněni.
Mám pocit, že D.Drábek používá stále stejné režijní nápady. Někde to zafunguje (Elefantazie), někde ne, navíc to může časem začít nudit. Pupek Paříže je živý, barevný, třeskutý, ale za mě dost nedotažený a až příliš vzdálený předloze.
Tady je i těžké hodnotit herecké výkony, protože jsem cítil z jeviště, že někteří herci s tím zkrátka nebyli ztotožněni.
Eduard Mácha 10 %
27.3.2023 | 21 hodnocení
+ souhlasím
PROČ?!
Inscenace, kde jsem měl pocit, že ze mne inscenatori neustále dělají hlupáka.
Inscenace, kde jsem měl pocit, že ze mne inscenatori neustále dělají hlupáka.
Eliduc 10 %
22.2.2023 | 46 hodnocení
+ souhlasím
(+1)
Vubec nechápu, proč jsem musel být svědkem něčeho takového. 10 % za vizuální stránku.
Lu.Ptá.K. 0 %
1.2.2023 | 22 hodnocení
+ souhlasím
(+1)
Cestovat dvě hodiny do Prahy "za kulturou" a nakonec vidět tuhle zhůvěřilost...?!
Buď se zbláznil pan Drábek, nebo ti co ho zaměstnávají...???
V podstatě mě to přesvědčilo jen o tom, že na jakékoliv divadelní představení, se kterým má cokoliv společného David Drábek, už zkrátka nemá cenu jít.
Velký obdiv patří hercům... že se uvolili hrát takový paskvil.
Buď se zbláznil pan Drábek, nebo ti co ho zaměstnávají...???
V podstatě mě to přesvědčilo jen o tom, že na jakékoliv divadelní představení, se kterým má cokoliv společného David Drábek, už zkrátka nemá cenu jít.
Velký obdiv patří hercům... že se uvolili hrát takový paskvil.
Tvidatko 30 %
25.1.2023 | 80 hodnocení
+ souhlasím
(+1)
Mělo by být ilegální takovéto hry inscenovat i někým jiným než amatérskými soubory. Každopádně vizuálně to bylo nápadité a bavilo mě se na to dívat. Kdybych zvládla úplně vytěsnit, že tam někdo taky něco hraje, možná bych dala % o trochu více.
Michal1982 50 %
19.1.2023 | 174 hodnocení
+ souhlasím
Taková excentrická mnohobarevná taškařice, na kterou jsem byl jakžtakž nalazen, avšak k pochopení všech metafor, to nestačilo. Jak mě Drábek bavil v Klicperově divadle, tak tady má sestupující tendenci. Zaujali zejména herci z ústřední čtveřice, kteří mě, a to se přiznám, občas i rozesmáli. Působilo to vše na mě jako bláznivý animák, jen v živém provedení, Kačer Donald však chyběl, howgh.
Hufulek 100 %
5.1.2023 | 14 hodnocení
+ souhlasím
(+4)
Naprostá spokojenost .
V dnešní depresivní době je to velice milé představení .
Hra splnila mé očekávání -odcházeli jsme rozesmátí, pozitivně naladění a nabití energií do dalších dní.
Proč budu platit za tragédii na divadle , když ji je všude kolem nás více než dost ????.
Nerozumím hodnocení 0%- příště si pusťte večerní zprávy a nezabírejte místo v divadle !
V dnešní depresivní době je to velice milé představení .
Hra splnila mé očekávání -odcházeli jsme rozesmátí, pozitivně naladění a nabití energií do dalších dní.
Proč budu platit za tragédii na divadle , když ji je všude kolem nás více než dost ????.
Nerozumím hodnocení 0%- příště si pusťte večerní zprávy a nezabírejte místo v divadle !
RaB 10 %
30.12.2022 | 409 hodnocení
+ souhlasím
Proč něco takového muselo vzniknout na půdě městem zřizovaného divadla? A ještě na velké scéně?
Trapnost, přehrávání, afektovanost - přehlídka nevkusu, během které diváci odcházejí v průběhu představení (sám jsem odešel po zoofilní scéně).
Drábek už opravdu své nejlepší předvedl a je čas, aby své místo v MDP přenechal někomu jinému, kdo bude tvořit hry, které alespoň herci budou chtít hrát.
10 % za začátek Niny Horákové, poté začíná mordor.
Trapnost, přehrávání, afektovanost - přehlídka nevkusu, během které diváci odcházejí v průběhu představení (sám jsem odešel po zoofilní scéně).
Drábek už opravdu své nejlepší předvedl a je čas, aby své místo v MDP přenechal někomu jinému, kdo bude tvořit hry, které alespoň herci budou chtít hrát.
10 % za začátek Niny Horákové, poté začíná mordor.
JáraTym 100 %
29.12.2022 | 38 hodnocení
+ souhlasím
(+4)
Někteří uživatelé tvrdí, že Drábek má své nejlepší období za sebou a jeho nové hry jsou jen ubohé frašky bez špetky vkusu. Po shlédnutí dnešní reprízy naprosto šíleně geniálního Pupku Paříže, musím oponovat že díky němu Městská divadla Pražská zažívají jednu ze svých nejlepších etap. Na hodinu a půl vás hra naprosto odřízne z reality a vy sledujete pohybující se, a mluvící barevná individua, posloucháte hudbu, o které byste normálně řekli že za moc nestojí, ale tady ji akceptujete a ještě vám do toho perfektně zapadá. Necháte se zcela obklopit světem ze kterého lezou monstra a makronkové ženy, a který si nechává říkat Hotel EDEN-Eden divadla.
Makaluzo1 0 %
7.12.2022 | 85 hodnocení
+ souhlasím
(+1)
Nejstrašnější divadlo, co jsem kdy viděl.Pravda,ve Feydeauových fraškách žádné moudro nikdo nehledá, leč takovýto paskvil je přes míru.Stejná hudba D.Krále už zazněla v minulých Drábkových inscenacích.Štafle na scéně taky nic nového.A kostýmy - nevkus.Lituji herce,že utápějí svůj talent v takovémto kuse.Takto pojaté divadlo patří na soukromá prkna, nikoli do kulturní instituce patřící hlavnímu městu.Myslím,že pan režisér už dostatečně předvedl,co umí.Úroveň jeho inscenací má silně sestupou tendenci.
honzy 0 %
6.12.2022 | 286 hodnocení
+ souhlasím
(+1)
Bohužel musím konstatovat,že jde o největší fantasmagorii,kterou jsem kdy v divadle viděl.PUPEK PAŘÍŽE v divadle ABC má nulovou scénografii nepočítám dvoje vysoké štafle na předscéně,nehezké kostýmy,prazvláštní herecké výkony,herce,kteří neustále přehrávají,strašnou režii,nevhodnou hudbu,absenci humoru,zkrátka trapnost nad trapnost,jednoduše děs,běs!!!Divím se,že stále režisér David Drábek dostává možnost režírovat takové inscenace v divadle podporovaném pražským magistrátem a pro jakého diváka je vlastně určeno? Představení se hraje bez přestávky,asi proto,aby diváci v polovině neodcházeli?Hodnocení 0%.
Barbora 80 %
6.12.2022 | 35 hodnocení
+ souhlasím
(+3)
Upřesnila bych hodnocení divačky přede mnou - bylo to fenomentální. Silně nadsazené, ať už herecky,kostýmově nebo scénicky obecně. Ale divadlo si to může dovolit. Je to zážitek, aktuální emoce. Ať už radost, zděšení, pohoršení, překvapení. Tohle všechno tam bylo, a proto chodím na Drábka. Kostým recepčního korýše byl naprosto geniální.
Hood 100 %
18.6.2023 | 2 hodnocení
+ souhlasím
(+1)
Pokud chcete jít do divadla na konvenčně vyprávěný příběh, zůstaňte raději doma! Tohle není činohra, tohle je metafora! Prožijte hotel Eden jako místo, kde se z člověka sloupává jeho společenské pozlátko, kde se šedavé divadlo civilizace mění v barevné exploze emocí. Eden jako místo, kde se probouzí nejtajnější obavy a sny, až hrozí, že se probudí obluda, která odedávna v člověku dřímá. Surreálně komiksové vize působí jako nesouvislý sen, hrozící změnit se v noční můru a na poslední chvíli zachráněný důvěrou ve vzdělání a uvědomělou vášeň. Očistný zážitek, takové má být umění.
Michaela Moudrá 100 %
18.1.2023 | 2 hodnocení
+ souhlasím
Mimořádně zábavné a okázale barevné představení, s nádhernou scénou a bravůrními hereckými výkony. Jakýpak Vinohrady!
Komentáře uživatelů nevyjadřují stanovisko redakce. Názory jednotlivých redaktorů nemusejí vždy vyjadřovat stanovisko celé redakce.