Městská divadla pražská [Divadlo ABC]
<< Revizor | Shirley Valentine >>
William Shakespeare
Romeo a Julie
Premiéra: 25.5.2019 | 3:00
Překlad: Martin Hilský. Dramaturgie: Daniel Přibyl. Scéna: Dragan Stojčevski. Kostýmy: Eva Jiřikovská. Hudba: kapela Please The Trees a citace. Pohybová spolupráce: Lenka Vagnerová, Radek Mačák. Režie: Michal Dočekal.
Tereza Marečková, Zdeněk Piškula, Sabina Remundová, Vojtěch Dvořák / Petr Konáš, Filip Březina, Dana Batulková, Jiří Štrébl / Tomáš Milostný, Michael Vykus / Tomáš Krutina, Aleš Bílík, Pavel Čeněk Vaculík / Kryštof Krhovják, Milan Kačmarčík, Martin Donutil / Daniel Toman, Jaroslav Blažek / Matyáš Darnady / Daniel Toman / Prokop Košař, Jakub Dittrich / Daniel Krečmar / Filip František Červenka / Daniel Toman / Marek Nagl, Matyáš Darnady / Jaroslav Blažek / Ludvík Petr, Fanny Barrouquère / Lucie Anna Zatloukalová, Barbora Rokoszová / Veronika Boháčová / Lucie Anna Zatloukalová / Michaela Dzurovčínová, kapela Please The Trees...
Nejslavnější Shakespearova tragédie o nešťastné lásce. Slavný příběh o lásce a nenávisti, o osudovém nesváru mezi dvěma rody a o tom, jak může malichernost vést k osudové tragédii...
D12+ Termíny představení
|
Volby
Hodnocení (88)
HODNOCENÍ REDAKCE
Pavel Širmer 70 %
22.10.2019 | 2052 hodnocení
+ souhlasím
Proslulou tragédii se podařilo přiblížit dnešní mladé generaci, zpracování by mohlo bavit a oslovovat nejen je. Nemalou měrou k tomu přispěli T. Marečková a Z. Piškula v titulních rolích. V nespočtu nápadů zaujala např. komornější výmluvnější vyznění některých původně venkovních scén v interiéru. Nenásilně a vlastně vtipně byl stírán odstup jeviště a hlediště. Sloučení postav Chůvy a Knížete se ukázalo spíše matoucí. Hudebně a výtvarně efektní, ale řešení dekorace a přestaveb neobratné. Inscenaci vysloveně schází radikálnější textová a jazyková úprava, kterou by mohlo docítil, že by promlouvala intenzivněji a silněji.
Michal Novák 80 %
28.7.2019 | 1170 hodnocení
+ souhlasím
(+1)
Dočekalova inscenace reprodukuje nervní dobu, se společenskými animozitami a tušeným zlomem do agrese, a do toho spolu s Shakespearem vkládá ryzost a horečnatost vzplanuvšího citu. Zároveň její dynamický styl bude blízký mladému diváku. Je to neobyčejně funkční vzorec pro inscenování této vrcholné tragédie. Pohnutí v publiku vybudí obě roviny, nedosáhne jen na ignoranty. V inscenaci je přítomen i vtip. Ústřední dvojice je přesvědčivá navzdory či právě v souladu se zvolenou stylizací extrémní mladistvosti. Jinými slovy výkony Terezy Marečkové a Zdeňka Piškuly jsou skvělé. Jako sporné se jeví sloučení postav Chůvy a Knížete.
HODNOCENÍ UŽIVATELŮ
Jansuchy7 10 %
22.1.2024 | 8 hodnocení
+ souhlasím
(+1)
Julie nemusí být nejkrásnější, avšak jako Shakepearovský archetyp mladé ženy a love interest díla by měla být aspoň hezká. CO TO MÁ NA HLAVĚ? Když si jí dohromady 3x někdo přitiskne k sobě, nebo udělá něco podobného chtělo se mi z toho zvracet. Trichobezoáry možná jako symbol spletitosti osudů mladých milenců?
E-lisbeth 80 %
27.6.2023 | 18 hodnocení
+ souhlasím
Na představení jsme vzali naše náctileté děti, které na konci dlouhého představení a cestou domů nemluvily... a to je co říct ;-)!
Líbily se mi herecké výkony obzvlášť v roli Romea a Mercutia.
Líbily se mi herecké výkony obzvlášť v roli Romea a Mercutia.
Čiko 60 %
29.11.2022 | 1095 hodnocení
+ souhlasím
(+1)
Evidentní je Dočekalova snaha, přiblížit tuto hru dnešnímu mladému divákovi. A to se dle osazenstva v hledišti povedlo. Dobrý nápad byl také vpustit herce mezi diváky. Tato verze je novátorská a funguje.
Poměrně slušné herecké výkony. Jen Tereza Marečková tlačí na cool vlnu až příliš. Ve své dvojroli mi typově nesedla Sabina Remundová.
Poměrně slušné herecké výkony. Jen Tereza Marečková tlačí na cool vlnu až příliš. Ve své dvojroli mi typově nesedla Sabina Remundová.
Gimli35 70 %
30.10.2022 | 313 hodnocení
+ souhlasím
Solidní teenagerská inscenace se občas snaží být až moc cool, ale má to úspěch, takže proč ne. Obzvlášť první polovina je velmi dynamická, Dočekalovi se povedlo vykreslit Veronu jako nevlídný a nebezpečný mafiánský svět, kde nikdo pro ránu nejde daleko. Herecky zaujali především Z. Piškula, J. Štrébl a V. Dvořák; naopak mi příliš nesedla stylizace T. Marečkové a P. Č. Vaculíka.
Jarmil Křemen 60 %
20.7.2022 | 272 hodnocení
+ souhlasím
Tolik šestnáctiletých holek v divadle nikdy předtím nebylo.
Makaluzo1 10 %
13.4.2022 | 85 hodnocení
+ souhlasím
(+1)
Experimentální provedení Shakespearovy klasiky je naprostý omyl.Přenést renesanční tragédii do současnosti a obléci herce do kostýmů dnešní doby je čirý anachronismus. Navíc kombinovat falešně zazpívané hity skupiny ABBA s neposlouchatenou hudbou seskupení Please the Trees je k nevydržení.Scéna D.Stojčeského tento paskvil ještě zvýrazní.Bylo režijním záměrem,aby se diváci na tragédii smáli ? Jen snad zavřít oči a poslouchat překrásný překlad M.Hilského.
MarekT 70 %
22.1.2022 | 6 hodnocení
+ souhlasím
Je těžké hodnotit jako celek, některé části byly skvostné, jiné mi naopak přišly trochu zbytečné a rušivé (v první půli). První polovina je spíše vzájemné špičkování Romea a jeho přátel a sbližování s Julií (balkónová scéna je jedním z highlightů), druhá polovina už rozvíjí kompaktní drama a zaujala mě výrazně více. Hlavní představitelé jsou vhodně vybraní a je možné s nimi sympatizovat, dále vyčnívá postava mnicha Vavřince, která je pojata jinak než obvykle, ale zajímavě. Celkově hra určitě stojí za zhlédnutí, v současné době asi nejlepší Romeo a Julie v českých divadlech.
Nikča 100 %
2.12.2021 | 8 hodnocení
+ souhlasím
(+1)
Přestože jsem většinou spíše na klasiku, modernější pojetí se mi opravdu líbilo. Celá hra mě neskutečně nadchla. Skvělé herecké výkony T. Marečkové a Z. Piškuly.
Graiv 60 %
30.10.2021 | 114 hodnocení
+ souhlasím
Při pročítání komentářů mám místy pocit, že jsem viděl trochu jiné představení. O jakém moderním divadle se tu bavíme? Tohle byla za mě klasická inscenace, která má ambici oslovit studenty středních škol. Trochu to aktualizujeme, dáme pár vtípků, živá hudba, pěkní kluci a Dana Batulková udělá hvězdu. No komu by se to nelíbilo, viďte?! Inscenace jistě splnila účel, na naší repríze bylo divadlo plné studentů, kteří se dobře bavili. Jestli je tohle cesta, jak dostat mladého diváka do divadla, to nevím, ale neříkejme tomu, probůh, moderní divadlo.
Majdin_kulturni_svet 70 %
28.3.2020 | 176 hodnocení
+ souhlasím
T. Marečková mě opět utvrdila ve své multifunkčnosti, Z. Pišlula je určitě zajímavým úkazem, ale nejsem si jistá tím, že by měl být za roli Romea nominován (ač do širší nominace) na Thálii. Ano, bylo tam spoustu momentů, které by se milovníkům klasiky asi nelíbily, ale rozumím tomu, proč to tak bylo. A možná právě kvůli tomu, že tam bylo i něco navíc oproti původnímu textu/ději to mladému divákovi utkví v hlavě. Zklamání jsem zažívala jen v závěrečné scéně. Juliin text byl bohužel seškrtán (a já se tolik těšila na její předsmrtná slova), závěru kvůli tomu bohužel chyběla gradace.
Noc17 80 %
27.2.2020 | 45 hodnocení
+ souhlasím
...chvílemi vynikající, chvílemi...jakoby snahy zasáhnout mladé publikum už bylo moc....ale rozhodně doporučuji
Hanavelka 30 %
16.2.2020 | 24 hodnocení
+ souhlasím
(+2)
Obsazení Piškula,Marečková a všichni další zúčastnění se snaží a hrají jak nejlépe umí, to je velké pozitivum a patří jim za to dík, živá hudební produkce, někdy místy příliš hlasitá taky dobrá. Vstupy herců mezi diváky byl dobrý nápad. Klasiku však prznit modernou, to je režijní zoufalství a nedostatek víry v to, že bych diváka promyšleně klasickým ztvárněním v táhl do děje. Je pak lépe zvolit režii jiného autorského kusu a ne zrovna Romea a Julie. Škoda, soubor by zvládl i klasiku, pokud by si režisér více věřil.
Weller 70 %
24.1.2020 | 65 hodnocení
+ souhlasím
65 %.
Zábavné a živé představení, povedená popularizace Shakespearea pro mládež. Scéna a kulisy zajímavé, konverzace fajn, ale je škoda, že hra se všemi efekty a intermezzy možná až moc podbízí. Taky je škoda, že mezi R. a J. vůbec není chemie. Ostatně Tereza Marečková, byť skvělá herečka, se na roli Julie prostě nehodí.
Zábavné a živé představení, povedená popularizace Shakespearea pro mládež. Scéna a kulisy zajímavé, konverzace fajn, ale je škoda, že hra se všemi efekty a intermezzy možná až moc podbízí. Taky je škoda, že mezi R. a J. vůbec není chemie. Ostatně Tereza Marečková, byť skvělá herečka, se na roli Julie prostě nehodí.
Vladimír Rogalewicz 90 %
14.1.2020 | 822 hodnocení
+ souhlasím
Generační výpověď. Punk. Přitom tam nic ze Shakespeara nechybělo. Skvělí Tereza Marečková a Zdeněk Piškula a také Jiří Štrébl. Mimořádně fyzicky náročné divadlo zvládl mladý soubor MDP výborně. (Skvělá režie Michala Dočekala; pro mě milé překvapení, že M.D. udělal takto mladé generační představení.)[2.11.2024: Po pěti letech představení na svém účinku nic neztratilo, druhá polovina se mi dokonce líbila víc než před lety - nevím, jestli nebyla trochu zkrácená, nebo jsem prostě dokázal lépe vnímat detaily. Dnes by se mé hodnocení blížilo 100 %.]
Michal1982 80 %
13.1.2020 | 172 hodnocení
+ souhlasím
Pro mě celkem zajímavé zpracování klasiky...Ústřední dvojice mi sedla.. Slušela tomu mladistvost..mělo to šmrnc...žádné trapné momenty nebo nudné pasáže.. Jen ta chůva a kníže v jednom
mi moc neštimovali.. Městská divadla pražská se zase dostávají do hry..a nakonec - dávám nahoru palec! ????
mi moc neštimovali.. Městská divadla pražská se zase dostávají do hry..a nakonec - dávám nahoru palec! ????
JirkaS 50 %
31.12.2019 | 381 hodnocení
+ souhlasím
(+1)
Přiblížení klasiky moderním pojetím pro zřejmě především pubertální publikum bohužel z mého pohledu není úplně ideální. Byť inscenace obsahovala mnohdy zajímavé nápady, byly tam i chvíle velmi zdlouhavé, kdy jsem bojoval se spánkem, především tedy při scénách s Julií. Čímž se dostávám k hlavnímu nedostatku. Pojetí Julie, ať už po vzhledové stránce či stran jejího projevu, bylo pro mě bohužel utrpením. Netvrdím, že za to může její představitelka, nevím, jaký byl režijní záměr, ale bohužel se díky tomu pro mě stává tato inscenace jen stěží průměrnou. Ale cením snahu o nové pojetí. /20.12.2019/
Valmez 80 %
3.11.2019 | 541 hodnocení
+ souhlasím
Až na nějaké moderní prvky, které moc nevyhledávám.,
Viděno na veřejné generálce(23.5.2019).
Viděno na veřejné generálce(23.5.2019).
Alcha 90 %
8.10.2019 | 130 hodnocení
+ souhlasím
Tak tohle představení mě bavilo, vtipné a skvěle zmodernizované bez zničení textu či příběhu. Skvělá cesta k tomu, jak přiblížit klasiku mladému divákovi. Velmi mě překvapil Z. Piškula, jeho Romeo byl přirozený a když byl na jevišti, musela jsme se usmívat. M. Donutil mě už v Andělech v Americe přesvědčil, že umí a zde to jen potvrdil. T. Marečková nebyla špatná, ale působila spíš jako desetiletá holčička, což mě ze začátku hodně rušilo. Ostatní herci byli velmi dobří. Potěšilo mě, že roli královny Mab ztvárnila Fanny Barrouqu?re, která i sebemenším pohybem ukazuje, že je skvělá tanečnice.
Barka 80 %
24.9.2019 | 297 hodnocení
+ souhlasím
(+1)
75% Modernizace Shakespeara většinou snáším dost špatně, nemám to prostě ráda. Musím ale přiznat, že tady mi to nevadilo. Představení je svižné, nápadité, občas ale vtip přebíjí důležité sdělení. Vadilo mi vynechání scény s nedoručeným dopisem, to je dost zásadní. Největší devízou jsou mladí herci, kteří jsou opravdu skvělí. Z. Piškula mě překvapil svým vyzrálým herectvím a luzným zjevem, měla jsem ho zafixovaného jako dětského herce :) Chápu, že T. Marečková může někomu vadit, mně přijde geniální. Geniální je i F. Březina. Kdo mi nesedl je S. Remundová v roli knížete, to jí absolutně nešlo.
KSnow 90 %
20.9.2019 | 106 hodnocení
+ souhlasím
Strašně, strašně mě mrzí, že kvůli horším výkonům T. Marečkové a S. Remundové nemůžu dát 100 %, protože jinak se tomuhle fantastickému počinu nedá absolutně nic vytknout. Rozhodně nejlepší R+J, co jsem viděla, a celkově asi jedno z těch úplně nejlepších představení, na kterých jsem kdy byla! Je to dynamické, hravé, výbušné i vážné najednou, a hlavně to ani na sekundu, hlavně díky kreativně využitým moderním prvkům, nenudí. Taky oceňuju skvěle uchopený famózní monolog o královně Mab, se kterým si většina inscenací vůbec neví rady. Bylo to prostě vším, čím by moderní divadlo mělo být, díky!
Luckaprague 90 %
20.9.2019 | 64 hodnocení
+ souhlasím
Moc se mi ztvarneni libilo- svezi, herci hrali skvele, laska Romea a Julie dojemna.. Romeo krasnej a Julie zajimava, .jen mela hlasek jako Nastenka z Mrazika:)
Krteček 100 %
9.9.2019 | 27 hodnocení
+ souhlasím
Nejlepší zpracování Romea a Julie! Nemám ráda moderní zpracování klasiky, ale tohle je úžasné! Představitelka Julie je naprosto kouzelná a všichni ostatní herci na jevišti ji úžasně doplňují. Je to přímo herecká symfonie. Není ani minuta, kdyby se člověk nudil.
Clamera 60 %
6.6.2019 | 18 hodnocení
+ souhlasím
Inscenace zaujme svojí neotřelou scénou a moderním pojetím. Omluvám se, ale co mě po čase trochu rušilo, byl příliš afektovaný a exaltovaný projev Julie. Zřejmě byl záměr vykreslit ji jako dítě, diblíka, holčičku, která se poprvé zamilovala...Tereza Marečková má ale zvláštní fluidum, působí křehce a odzbrojujícím způsobem roztomile, takže jí to nakonec stejně odpustíte. ;-) Musím také vyzdvihnout charismatického a podmanivého Merkucia.
Kucavik 100 %
26.5.2019 | 14 hodnocení
+ souhlasím
(+1)
Úžasné a strhující představení. V první polovině se divák směje, ve druhé napínavé sleduje skvělé herecké výkony.
Zajímavá práce s prostorem, jak na jevišti, tak i práci v hledišti.
Moderní pojetí divadla se zachovaným předkladem a textem připoutá diváka víc než jednoduchá klasika. Skvělé herecké obsazení.
Některé vsuvky živé kapely bych upravil, někdy to spíše rušilo.
Zajímavá práce s prostorem, jak na jevišti, tak i práci v hledišti.
Moderní pojetí divadla se zachovaným předkladem a textem připoutá diváka víc než jednoduchá klasika. Skvělé herecké obsazení.
Některé vsuvky živé kapely bych upravil, někdy to spíše rušilo.
Domi.Mac 50 %
26.5.2019 | 90 hodnocení
+ souhlasím
(+1)
Blbé. Jednoduše blbé. Mám ráda moderní divadlo, ale zároveň si myslím, že by se v moderně neměl utopit původní záměr. Čili sdělení. Tahle adaptace není o milencích, není o lásce, ale o pomstě. Piškula je vyhranější než v Moři, Marečková výborná, Březina zrovna tak. Remundovou bych ráda viděla zahrát jednou opravdově. Za mě smutek z promarněné příležitosti. 50%
Jana Krátká 90 %
26.5.2019 | 30 hodnocení
+ souhlasím
(+1)
Moderní pojetí představení se mi moc líbí, první polovina je svižná, vtipná, akční, druhá ztrácí tempo, ale to je přirozené. Scéna je jednochuchá a při tom efektní. Jediné, co se mi nelíbilo, byla kapela, byla velmi hlasitá, až máte pocit, ze se vám rozskočí hlava. Herci byli skvělí, moc se mi líbili Piškula, Březina, Donutil a Remundová. Určitě toto představení navštívím ještě jednou.
honzy 30 %
25.5.2019 | 285 hodnocení
+ souhlasím
(+4)
Režisér M.Dočekal by měl mít více pokory a myslet na diváka.Jeho inscenování krásného dramatu ROMEO A JULIE s vynikajícím překladem M.Hilského v div.ABC svým přístupem doslova zabil.Za prvé špatná živá kapela,nehodící se do příběhu.Za druhé ubohá scénografie,kostýmy.Za třetí příšerná,slabá,neatraktivní,falešně zpívající Julie,nechápu režijní záměr?Proč např.S.Remundová alias I.Janžurová hraje dvojroli?(chůvu a knížete)Nebýt dobrých hereckých výkonů.Z.Piškuly,F.Březiny,D.Batulkové,M.Vykuse,M.Donutila,tak by se celá inscenace mohla uvádět na experimentální komorní scéně pro tucet diváků.24.5.19.
LavinieCamui 90 %
25.5.2019 | 855 hodnocení
+ souhlasím
(+2)
Viděla jsem první generálku, kde ještě úplně nefungovala hudební složka. Ale herecké výkony všech byly vynikající, zejména Julie Terezy Marečkové. Tato herečka je ve svých rolích čím dál lepší, zaslouženě získala titul Talent roku v cenách divadelní kritiky. Její negativní hodnocení v níže uvedených recenzích mi připadá jako nepochopení režijního pojetí postavy Julie. Někteří diváci mají zřejmě problém vidět na jevišti pro ně novou neokoukanou herečku. Inscenace byla pojata velice moderně, líbila se mi naprosto funkční scéna. Tři hodiny utekly velice rychle. Určitě ji znovu navštívím.
Jana.janka 90 %
25.5.2019 | 81 hodnocení
+ souhlasím
(+2)
Inscenace koukám vzbuzuje velké rozbroje. Za mě tedy výborná Tereza Marečková, hraje krásně přirozeně, člověk jí věří 14 let. Díky ní byla inscenace koukatelná až do konce. Věřím, že z ní vyroste výborná herečka! Jinak kapela otřesná, nechápu její přítomnost. Dále musím vyzdvihnout M. Donutila. Baví mě. Rozhodně to stojí za vidění, i když budete z výsledku rozpačití.
Kateřina Vodáková 20 %
25.5.2019 | 271 hodnocení
+ souhlasím
(+2)
20 % za vynikajícího Z. Piškulu, pro Romea se narodil! Jinak monstrózní průšvih. Omlouvám se za upřímnost, ale horší herečku než T. Marečkovou jsem neviděla. Na Julii nemá vzhled, její pisklavý hlas a jevištní mluva je katastrofální stejně jako pokus o zpěv. Pohybovou neohrabaností mi připomínala postavu z Lovců mamutů, její Julie s nechutnou parukou a příšernými kostýmy vyznívá jako pacientka z Bohnic. Absence soudnosti. Neuctivé, neadekvátní chování režiséra na generálce tento přešlap jen dovršilo. Krásné, nadčasové Hilského verše znějí ve zvoleném ději a scéně naprosto absurdně. Never more!
Frosttt 90 %
25.5.2019 | 6 hodnocení
+ souhlasím
pro Michalmusek: když kontaktujete obchodní oddělení, vrátí vám vstupné nebo dají vstupenky na jiný termín.
J.anek 90 %
24.5.2019 | 513 hodnocení
+ souhlasím
(+2)
Krása.
Je to moderní, svižné, vtipné, chytré, důstojné i kruté. Smršť nápadů, jemné aktualizace, parádní výkony. S každou další rolí roste Filip Březina. Zdeněk Piškula je esencí chlapectví - dychtivý, neúnavný, smích i smutek, ironie i patos v jedné chvíli. Tereze Marečkové věřím, že je čtrnáctiletá holka, kterou okolnosti donutily dospět. Je krásná a talentu má na rozdávání - všem hloupým a jedovatým komentářům navzdory. Těší mě akcent, že penize jsou jedem společnosti. Jsou. A ještě drobnost - kdo není s to pochopit použití plyšového medvídka, snad by se raději neměl vyjadřovat vůbec...
Je to moderní, svižné, vtipné, chytré, důstojné i kruté. Smršť nápadů, jemné aktualizace, parádní výkony. S každou další rolí roste Filip Březina. Zdeněk Piškula je esencí chlapectví - dychtivý, neúnavný, smích i smutek, ironie i patos v jedné chvíli. Tereze Marečkové věřím, že je čtrnáctiletá holka, kterou okolnosti donutily dospět. Je krásná a talentu má na rozdávání - všem hloupým a jedovatým komentářům navzdory. Těší mě akcent, že penize jsou jedem společnosti. Jsou. A ještě drobnost - kdo není s to pochopit použití plyšového medvídka, snad by se raději neměl vyjadřovat vůbec...
Michalmusek 100 %
24.5.2019 | 323 hodnocení
+ souhlasím
Hra je velice moderně a svěže zpracovaná, volný neustále doplňky měnící se prostor jeviště je parádní a většina herců hraje opravdu skvěle.
Ivo Železný 50 %
23.5.2019 | 282 hodnocení
+ souhlasím
Nahradit u Julie patos dětinskostí, např. na kruciální scénu s Parisem přijde (už jako vdaná) s plyšovým medvídkem, no dobrá. Ale Julie, která dost velkou část role ochotnicky oddeklamuje? Viděl jsem za poslední dva roky desítky ochotnických představení, ale něco takového snad dvakrát třikrát. Netuším, zda to byl režijní zájem či ustrojení herečky, ale to není podstatné. Ostatní byli na úrovni.
Kouř byl. Byl i kobercový lišej na kolenou jedné z postav. Dana Batulková vystřihla na jevišti parádní hvězdu.
S Julií na úrovni ostatních herců by to bylo 80 - 90.
Kouř byl. Byl i kobercový lišej na kolenou jedné z postav. Dana Batulková vystřihla na jevišti parádní hvězdu.
S Julií na úrovni ostatních herců by to bylo 80 - 90.
Studený Čumáček 70 %
23.5.2019 | 431 hodnocení
+ souhlasím
23.5. 2019, veřejná generální zkouška
První setkání s divadlem ABC. Velká poklona. To, co bylo zvědavému divákovi předloženo, pohltilo veškeré další pocity (po noční, bez spánku a hlady). Romeo a Julie je vždy výpovědí nastupující herecké generace a zde ani Romeo (Zdeněk Piškula) ani Julie (Tereza Marečková) nezklamali. Nelze pominout ani bojovného kokrháče a pouličního básníka Merkucia (Filip Březina), žvanící a útěšnou Chůvu a také Dóžete (Sabina Remundová), přesný je i Juliin otec a matka (J. Štrébl, D. Batulková) a sluha Petr (M. Donutil). Díky za prostou scénu a Hilského překlad!
První setkání s divadlem ABC. Velká poklona. To, co bylo zvědavému divákovi předloženo, pohltilo veškeré další pocity (po noční, bez spánku a hlady). Romeo a Julie je vždy výpovědí nastupující herecké generace a zde ani Romeo (Zdeněk Piškula) ani Julie (Tereza Marečková) nezklamali. Nelze pominout ani bojovného kokrháče a pouličního básníka Merkucia (Filip Březina), žvanící a útěšnou Chůvu a také Dóžete (Sabina Remundová), přesný je i Juliin otec a matka (J. Štrébl, D. Batulková) a sluha Petr (M. Donutil). Díky za prostou scénu a Hilského překlad!
Fragile 90 %
14.1.2020 | 4 hodnocení
+ souhlasím
(+1)
Bravo! Po skončení se mě předpubertální dcera zeptala: "A máme to doma? Ráda bych si to přečetla." A to je pro mě nejvíc! Královsky se bavil i desetiletý syn (především 1. půlka), párkrát zatápal, př. chůva vs. kníže, po krátkém vysvětlení ale ihned pochopil.
Nejprve byli lehce v šoku, že je to zasazené do současnosti, stejně tak je zprvu znervózňovalo Juliino afro a dcera ji chtěla mít vyloženě za krasavici, pak už si je ale Julie získala. :-)
Vyzdvihla bych výkon Romea, Mercucia, Benvolia (Vaculík), mnicha Vavřince a Petra. Velmi doporučuji.
Nejprve byli lehce v šoku, že je to zasazené do současnosti, stejně tak je zprvu znervózňovalo Juliino afro a dcera ji chtěla mít vyloženě za krasavici, pak už si je ale Julie získala. :-)
Vyzdvihla bych výkon Romea, Mercucia, Benvolia (Vaculík), mnicha Vavřince a Petra. Velmi doporučuji.
Ema Školoudová 100 %
27.5.2019 | 2 hodnocení
+ souhlasím
Naprosto úžasné zpracovaní staré klasiky.
Velmi a vřele doporučuji.
Skvělé herecké výkony.
Velmi a vřele doporučuji.
Skvělé herecké výkony.
Komentáře uživatelů nevyjadřují stanovisko redakce. Názory jednotlivých redaktorů nemusejí vždy vyjadřovat stanovisko celé redakce.