Divadlo v Řeznické
Mike Bartlett
Cock
Premiéra: 1.4.2016 | 1:30x
Překlad: Pavel Dominik. Dramaturgie: Yvetta Srbová. Výprava a režie: Radim Špaček.
Poslední uvedení: květen 2019.
Poslední uvedení: květen 2019.
Drama, ve kterém autor na syžetu bisexuálního trojúhelníku řeší mnohem závažnější lidské téma, a to paralyzující alibistickou nerozhodnost. Existuje vůbec bisexualita? A není to jen lidský alibismus pro neschopnost se rozhodnout? Kolik lidí musí nerozhodný člověk zranit, aby došel ke své představě o spokojenosti a štěstí? A může být vůbec někdy spokojený a šťastný, když neví, co pro něj vlastně štěstí je...?
14! inscenace již byla stažena z repertoáru
Hodnocení inscenace
Redakce
73 %
Uživatelé
76 %
Hodnocení redakce
Lukáš Dubský 70 %
Lukáš Holubec 70 %
Pavel Širmer 70 %
Anežka Kotoučová 70 %
Michal Novák 70 %
Jiří Koula 70 %
Helena Grégrová 80 %
Jiří Landa 80 %
Lukáš Dubský 70 %
Lukáš Holubec 70 %
Pavel Širmer 70 %
Anežka Kotoučová 70 %
Michal Novák 70 %
Jiří Koula 70 %
Helena Grégrová 80 %
Jiří Landa 80 %
Volby
Hodnocení (56)
HODNOCENÍ REDAKCE
Lukáš Dubský 70 %
13.12.2017 | 1194 hodnocení
+ souhlasím
Režisér Špaček dokázal ve hře najít témata jako manipulace v partnerských vztazích i moderní problém spočívající v nepřeberném množství rozličných možností, z nichž si člověk není schopen vybrat. Bartlettův text je vystavěn zajímavě, i když na některých místech působí množství vulgarismů trochu samoúčelně. Vydařené jsou všechny čtyři herecké výkony v čele s D. Krejčíkem, který postupně začíná být nerozhodný skutečně iritujícím způsobem. Více viz blog (více v článku na blogu)
Lukáš Holubec 70 %
20.3.2017 | 746 hodnocení
+ souhlasím
Režisér Radim Špaček z textu vybral kombinaci tápání mladé generace v hledání sebe sama a komplikaci vztahů mezi lidmi. Že to je na pozadí bisexuality, mi nepřijde podstatné. Jde o určité citové ukotvení, jež se nedaří. Výtečný výběr herců a práce s nimi, pak ve spojitosti s jednoduchou scénou, funguje a emoční hru tak může hrát divák spolu s účinkujícími. A protože se jedná dle mě o postavy v mnoha odstínech nesympatické, měl jsem téměř nutkání k nim sám promluvit. I to je dost možná známka kvality představení. Nenechá vás jen přihlížet, ale především přemýšlet a pokusit se projevit empatii.
Pavel Širmer 70 %
7.11.2016 | 2052 hodnocení
+ souhlasím
Hra o bezradném tápání v partnerských vztazích, která nemilosrdně odkrývá jejich podstatu. Autorovi se povedlo vyhmátnout charaktery, skrze které ukázal více podob vztahu. Prvek bisexuality neomezuje dosah hry, jen názorněji demonstruje, co se může dít i mezi heterosexuály. Snad jen by se autor mohl vyvarovat určitých klišé a několika neúčelných odboček. Režisér R. Špaček projevil pochopení. Vystačil si s jednoduchým scénickým řešením a soustředil se na práci s herci, kteří pod jeho vedením obstáli.
Anežka Kotoučová 70 %
8.10.2016 | 231 hodnocení
+ souhlasím
Příjemná komorní záležitost s dnes velmi aktuální problematikou. Bartlettův text nechává diváka v burcující nejistotě, zda je ústřední postava jen zoufalý člověk tápající ve svých citech a orientaci, či mladík, který si prostě jen nechce vybrat, protože by tak přišel o sobecké potěšení z obojího. A právě určitá nedořečenost a nabídka řady hlubokých otázek, dotýkající se nejen bisexuality, ale především etiky mezilidských vztahů, je největší devizou řeznického počinu.
Michal Novák 70 %
15.5.2016 | 1170 hodnocení
+ souhlasím
Bartlett je zajímavý autor v tom, že si pro hlavní myšlenku svých her vybírá zástupný syžet: v Zemětřesení v Londýně to byla ekologie, v případě této hry bisexuální trojúhelník s jedním nedospělcem v dost mučivé pozici. A za tím hledejme velké téma – nerozhodnost současné společnosti, její přehnaná korektnost, balanc na alibistickém laně, ...jistěže se všemi paralyzujícími důsledky. Tuto úspornou (chytře řešenou) inscenaci, jejíž režie staví na autenticitě aktérů a emocionálních působivých zkratkách, si nenechejte ujít zejména pro perfektní herecké výkony s Danielem Krejčíkem v čele.
Jiří Koula 70 %
28.4.2016 | 1601 hodnocení
+ souhlasím
65 % To se tak sejdou přiznaně zastydlý puberťák, maskovaný zoufalec, bigotní fotřík, co vyměnil jednu rigiditu za jinou, jež mu dovoluje tvářit se jako liberál, a dospělá žena v inscenaci, jež se hudebním podkresem snaží sugerovat, že tu jde o fakt velké věci. Ne, nejde, ale je to zatraceně dobře zahrané, typově pravdivé a byť poněkud prvoplánově, vyždíme to z vás celou řadu emocí. A to za návštěvu stojí.
Helena Grégrová 80 %
17.4.2016 | 1719 hodnocení
+ souhlasím
Hra o křehkosti roztoužené duše, o citových zmatcích, pochybnostech, tápaní, zranitelnosti, nerozhodnosti i manipulaci pokládá řadu znepokojivých otázek. Jejich intimitu zintenzivňují vnímavá režie, účelně úsporná scéna a v neposlední řadě též soustředěné herecké výkony, kterým dominuje Daniel Krejčík. Ústřední hrdina John je v jeho podání natolik uvěřitelný a dojemný, až máte místy chuť vběhnout na jeviště a rozšířit partnerský obrazec o čtvrtý úhel. ;)
Jiří Landa 80 %
15.4.2016 | 3036 hodnocení
+ souhlasím
Za sezonu se stává jen zřídka, že se silný text dostane do rukou správnému režisérovi, jenž ho patřičně rozšifruje, moderně zpracuje a všechny herce dovede k přesvědčivým výkonům. Tato inscenace je oním případem. Ještě více se však zdařila souhra R. Špačka s představitelem hlavní role Johna - D. Krejčíkem. Jeho ztvárnění tolika protichůdných pocitů mělo patřičné grády a hercovo nasazení nepolevilo snad ani v jediný moment. Krejčíkovo sólo na podobné vlně maximální autentičnosti doplňovali K. Rímský, P. Horváthová a také P. Rímský. Velmi intenzivní zážitek.
HODNOCENÍ UŽIVATELŮ
Kristián F. 80 %
7.5.2019 | 89 hodnocení
+ souhlasím
85% Vesměs strohá divadelní scéna ve hře znásobuje pocit zoufalství, beznaděje a prázdnoty, ale o to více střízlivě odráží téma lidské intimity. Například tak, že jedna z klíčových scén je zasazena přímo do hlediště. Daniel Krejčík zvládá hlavní roli opravdu mistrně. Johnovu vnitřní roztěkanost, nerozhodnost i jakousi sebelítost hraje s úžasnou přesvědčivostí.
DivadelniFan 80 %
6.5.2019 | 378 hodnocení
+ souhlasím
(+1)
Nádherné představení. Zajímavý příběh plný zvratů, komických situací, dojemných scén. Čtveřice skvělých herců předvedla vskutku mimořádné výkony, především pak oceňovaný Daniel Krejčík. K němu opravdu nemám slov. Je neuvěřitelně uvěřitelný! Výborná byla svou přirozeností Petra Horváthová a Pavel Rímský, legenda v roli otce, byl příjemným zpestřením příběhu. Občas mi přišlo, že Kryštof Rímský přehrává tam, kde se to úplně nehodilo. Ale to byla jediná malá vada na tom úžasném zážitku, který jsem si z derniéry v divadle V Řeznické odnesl.
Varan 80 %
20.3.2019 | 118 hodnocení
+ souhlasím
(+2)
Hra, která není ani tak o tématu sexuální orientace, ale hlavně o fatální nerozhodnosti, která ničí život všem zúčastněným. Absence jakýchkoli rekvizit (pokud nepočítám čtyři židle) klade vysoký nárok na herce. Fantastický výkon předvedl Daniel Krejčík, který svá váhání a dilemata podal naprosto uvěřitelně. I zbylí herci ale nezůstali pozadu a společně tak přispěli k velmi tíživé atmosféře na jevišti, kterou místy odlehčily vtipnější momenty.
Dawson321 70 %
2.2.2019 | 133 hodnocení
+ souhlasím
Představení se mi líbilo a bylo mi blízké i tématem. Oceňuji herecké výkony všech představitelů. Jediná nevýhoda je ta, že Divadlo v Řeznické je fakt malinké a dost jsme se tam všichni tísnili.
David Strang 90 %
16.5.2018 | 133 hodnocení
+ souhlasím
Ze začátku mi tam tróchen vadili ty vulgarity mezi těma dvěma, ale ty tam byli vlastně kurva nutné.
Velmi rád sem viděl P Rýmského a líbila se mi i hláška- vždyť je tu krásně, nejsou tu záplavy, zemětřesení,uprchlíci!..
Velmi rád sem viděl P Rýmského a líbila se mi i hláška- vždyť je tu krásně, nejsou tu záplavy, zemětřesení,uprchlíci!..
Mimouch 80 %
3.4.2018 | 50 hodnocení
+ souhlasím
Láska, nerozhodnost, manipulace... Dobře napsané, přesně zrežírované a skvěle zahrané divadlo. Představení má dobré tempo, výborné dialogy mají spád i humor a stále komplikovanější vztah mezi hlavními hrdiny přináší napětí, které cítí diváci až v poslední řadě. 84%.
Teufel 80 %
29.11.2017 | 78 hodnocení
+ souhlasím
Text je skvělý, ještě ho malinko proškrtnout o některé až vysvětlující pasáže a byla by to dokonalost. Ty ironické výměny jsou prostě skvělé. Herci se velmi snažili, možná občas až příliš na tak malý prostor, kterému by minimalističtější projev slušel přeci jenom lépe. Petra Horváthová byla přirozenější než pánové, Pavel Rímský mi naopak moc neseděl. Ale inscenace je nepochybně působivá a opravdu pokládá (a docela nenuceně) řadu znepokojivých a často dost nečekaných otázek. Kdo si je zkusí zodpovědět poctivě, nemusí být těmi odpověďmi vůbec potěšen.
Jirkan 90 %
14.10.2017 | 564 hodnocení
+ souhlasím
8.10. 2017 (95%): Divadelní zjevení! Přesně pro ty, kteří rádi říkají: "inscenace nepřináší nic nového". Tahle toho přináší vrchovatě! Perfektně napsaný text. Velmi kvalitní překlad, ale trochu drhne v momentu, kde si postavy na rande vykají. Některé momenty shazuje hudební výběr. Hodně se v tomto případě mluví o sexualitě, ale témata o tlaku a očekávání společnosti a postavení jedince jsou zde možná ještě silnější. To vše by nefungovalo bez precizní herecké práce všech účastněných. Díky také dvěma divačkám před mnou a jejich prožívání inscenace :-)...
Bourac iluzi 40 %
11.10.2017 | 15 hodnocení
+ souhlasím
Vsemi oslavovany Krejcik si vystacil s jednou grimasou. Vyborni otec a syn Rimsti. Slaba Horvatova. Nechutna scena sexu. Nic moc.
Michvon 80 %
25.9.2017 | 197 hodnocení
+ souhlasím
Silné téma o vztazích, hledání sebe, slabošství, strachu, dobře uchopené, skvěle zahrané - hlavně zaujal Kryštof Rímský. Homo/bi/heterosexualita je vlastně to nejmíň důležité, co se ve hře řeší. V Řeznické jsem ještě neviděla slabou hru... Vadila jen hudba, ale to je detail. Skvělý zážitek.
Domi.Mac 90 %
8.6.2017 | 90 hodnocení
+ souhlasím
Je to vtipné, dobře zahrané a na konci dost mrazivé, scéna sexu si zasloužila potlesk na otevřené scéně, super hlášky provázané s hlubšími myšlenkami o tom, co vlastně chcem. Rímský ml. je velmi dobrý komik, Rímský st. uvěřitelný, Horvátová není moc zajímavá, ale hraje dobře. Důvodem návštěvy byl hlavně Krejčík, kterého jsme viděli v Hodina rysa a jeho výkon zde byl opět něco neuvěřitelného. Pro mě je spolu s Pavlínou Štorkovou aktuálně nejosobitější mladý divadelní herec současnosti - absolutní přirozenost, pravé slzy, výborný komický timing a neskutečné charisma. Bravo!
JirkaS 90 %
1.6.2017 | 381 hodnocení
+ souhlasím
Hledání sebe sama na pozadí strachu, manipulace a zmatku. Strach z rozhodnutí, které může obrátit celý život naruby. Boj s vlastními pocity, s vlastním nitrem, sám se sebou. Nepochopení, odmítání, přijímání, přešlapování na místě. Láska. Touha. Cit. Smutek. To vše na mě dokázal přenést vynikající Daniel Krejčík, který se tímto stává jedním z mých nejoblíbenějších divadelních herců. Stejně jako u "V hodině rysa", i zde je nesporným tahounem a opanuje jeviště. Ostatní herci jsou rovněž skvělí a ve výsledku je tohle zajímavá hra o životě a pro mě velký divácký zážitek. /viděno 30. května 2017/
Denisa H. 80 %
31.5.2017 | 385 hodnocení
+ souhlasím
Další řeznická hra zabývající se sexualitou. A dle mého soudu mnohem povedenější, byť za to z velké části může Daniel Krejčík -
obdivuhodný výkon. P. Horváthová a K. Rímský mu jsou skvělými sekundanty. Představení, které vás rozhodně nenechá chladnými a pouhými pozorovateli, protože vás velmi záhy strhne k přemýšlení, čímž pádem jste součástí hry, byť do ní aktivně nezasahujete...
obdivuhodný výkon. P. Horváthová a K. Rímský mu jsou skvělými sekundanty. Představení, které vás rozhodně nenechá chladnými a pouhými pozorovateli, protože vás velmi záhy strhne k přemýšlení, čímž pádem jste součástí hry, byť do ní aktivně nezasahujete...
Michkyse 70 %
31.5.2017 | 100 hodnocení
+ souhlasím
75%. Daniel Krejčík potvrzuje, že je jedním z největších talentů své generace. Jeho výkon je naprosto fantastický, s takovou mírou nasazení a přirozenosti, která odzbrojuje, a hodina a půl vám uplyne jako nic...
Lucilla 80 %
3.3.2017 | 214 hodnocení
+ souhlasím
Nerozhodnost, neschopnost zit svuj zivot, krize identity, zmatek. Vseho jsme se dockali, text byl opravdu vydareny, herecke vykony stejne tak. Hra mela prijemne tempo, nekolisala, vystacila si s prazdnou scenou, takze nic nerusilo zazitek z mluveneho. Navic komorni prostor Reznicke jeste vic zhustil atmosferu. D.Krejcik byl opravdu vynikajici.
Monulinka 90 %
2.3.2017 | 391 hodnocení
+ souhlasím
Ať už je to kouzlem uzavřeného prostoru Řeznické, vysokou kvalitou textu či povedenou úspornou režií, tento příběh jsem s postavami plně prožívala a rozhodně mě nenechal chladným. Všechny herecké výkony výborné, D. Krejčíka ale musím vyzdvihnout extra, 100% uvěřitelný, nominace na ceny jsou zasloužené :) Jediné, co mi nesedělo, byla použitá hudba v první části inscenace. Pokud vás nepohoršuje ostřejší slovník (viz samotný název), rozhodně doporučuju!
Lenkakebulka 90 %
15.1.2017 | 63 hodnocení
+ souhlasím
Druhe predstaveni v Reznicke s homosexualni tematikou a opet trefa do cerneho! Pan Krejcik je navzdory svemu veku perfektni a zcela uveritelny. Perfektni vykon!
Randomvan 70 %
8.4.2016 | 7 hodnocení
+ souhlasím
Trefné. Bisexualitu si len ťažko predstaviť v reálnej podobe, ako ju človek naozaj zažíva. Táto hra to umožňuje.
Potlepa 100 %
3.4.2016 | 7 hodnocení
+ souhlasím
Z mého pohledu velmi reálně popsané téma zmatku ve vlastní orientaci a pocitech. Zároveň je v inscenaci silně zastoupeno téma manipulace a citového vydírání okolím. Minimalistická scéna napomáhá soustředit se pouze na dialogy a monology. Velmi dobře sehraní herci (hodnocení po první repríze), Daniel Krejčík v roli naprosto bezchybný. Víc nemá smysl prozrazovat.
Polak 100 %
1.10.2016 | 4 hodnocení
+ souhlasím
Excelentní výkon Daniela Krejčíka ve skvělém provedení velmi hlubokého textu. Bravo!
Hermuch 100 %
6.4.2016 | 2 hodnocení
+ souhlasím
(+1)
Cock - bisexuál nebo zbabělec?
Recenze z představení Cock
http://muchova.blog.idnes.cz/blog.aspx?c=501688 (více v článku na blogu)
Recenze z představení Cock
http://muchova.blog.idnes.cz/blog.aspx?c=501688 (více v článku na blogu)
Komentáře uživatelů nevyjadřují stanovisko redakce. Názory jednotlivých redaktorů nemusejí vždy vyjadřovat stanovisko celé redakce.