Divadlo v Dlouhé
<< Bez roucha | Don Juan a já >>
Eugene O´Neill
Cesta dlouhým dnem do noci
Premiéra: 23.3.2024 | 3:20
Překlad: Ester Žantovská. Dramaturgie: Tereza Marečková. Scéna: Antonín Šilar. Kostýmy: Kateřina Štefková. Hudba: Matúš Kobolka. Pohybová spolupráce: Markéta Jandová. Režie: Ivan Buraj.
Jan Vondráček, Barbara Lukešová, Samuel Toman, Matyáš Řezníček, Štěpánka Fingerhutová / Táňa Malíková, Daniel Wagner
Slavné americké drama s autobiografickými prvky mistrně zachycující pomalé snímání rodinného rozvratu. Rodina jako nefunkční, ale pevná síť falešných rolí a nesplnitelných očekávání. Rodina jako sociální děloha. Otec, profesí herec, pro kterého jsou hlavní modlou peníze a zisk navzdory bolesti, kterou uctívání těchto falešných svátostí způsobuje jemu i jeho blízkým. Matka unikající z reality vztahů do závislosti na opiátech maskovaných za léky. Starší syn jako směsice nešikovné nápodoby otce, prázdného vzdoru a alkoholismu. A mladší syn, na něhož se postupně řítí bezvýchodná skutečnost...
14! Anketa 2023/24
Pro tuto inscenaci, stejně jako pro všechny ostatní s premiérou od září 2023 do srpna 2024, včetně hereckých výkonů, můžete hlasovat v naší výroční anketě.
Uzávěrka ankety je 9. prosince 2024.
Pro tuto inscenaci, stejně jako pro všechny ostatní s premiérou od září 2023 do srpna 2024, včetně hereckých výkonů, můžete hlasovat v naší výroční anketě.
Uzávěrka ankety je 9. prosince 2024.
Hodnocení inscenace
Redakce
74 %
Uživatelé
70 %
kontroverzní inscenace (187.)
Hodnocení redakce
Jan Pařízek 80 %
Pavel Širmer 70 %
Helena Grégrová 80 %
Iva Bryndová 60 %
Michal Novák 80 %
Jan Pařízek 80 %
Pavel Širmer 70 %
Helena Grégrová 80 %
Iva Bryndová 60 %
Michal Novák 80 %
Chci vidět - přidat do seznamu
Termíny představení
4.12. | St | 19:00 | novinka; English surtitles; 18:15 rozhovory před Cestou; host rozhovoru: kostýmní výtvarnice Kateřina Štefková | vstupenky | |
27.1. | Po | 19:00 | novinka; 18:15 rozhovory před Cestou; English surtitles; host rozhovoru: překladatelka Ester Žantovská | vstupenky |
| ||||||||||||
|
Volby
Hodnocení (52)
HODNOCENÍ REDAKCE
Jan Pařízek 80 %
6.5.2024 | 927 hodnocení
+ souhlasím
(+1)
Hutná psychologická nálož, která ve vás bude nějakou dobu odeznívat. I přes větší délku dokáže inscenace vtáhnout do sebe a nijak nenudí. Pomalejší tempo tomu svědčí a díky němu pak o to více vyniknou vygradované scény, které zde mají dosti silné dopady. Divák zde sleduje prakticky rozklad rodiny v přímém přenosu a minimálně mě se honilo hlavou, že tohle by ustál opravdu jen málokdo. Od začátku se zde daří dobře budovat atmosféru bezmoci, což trefně doplňuje též použitá hudba a zvuky. Využití mikroportů nevadilo, ba naopak spíše zážitek umocnilo. Herecky výtečné, skvělá hlavně B. Lukešová a vedle ní J. Vondráček. 75%
Pavel Širmer 70 %
18.4.2024 | 2052 hodnocení
+ souhlasím
75%. V autobiografickém rodinném dramatu je mistrně zachycen stereotyp bezvýchodného vzájemného ničení. Režisér I. Buraj našel s herci moderní a věrohodnou tvář postav, opřenou o spolupráci s odbornými poradci, navíc nezatěžkanou českou inscenační tradicí hry či návyky herců (např. J. Vondráčkovi odlišný způsob práce umožnil účelně užít jiné prostředky). Mikroporty dovolily ve velkém sále zprostředkovat hlasem niternější emoce. Pomalé tempo inscenace poměrně dlouho unese, i ve scéně terapie. Stopáž se stává nepřiměřenou v posledním dějství, kdy se v dialozích mezi muži jen opakuje vyřčené. Pozoruhodný počin, jež si zaslouží od diváka šanci!
Helena Grégrová 80 %
6.4.2024 | 1719 hodnocení
+ souhlasím
Režijně citlivě uchopené inscenaci se podařilo otevřít mi cestu do hloubi bolesti lidské duše. Cestu plnou nenaplněných očekávání, bláhových snů, poztrácených iluzí a marných nadějí. Projít si jí spolu se členy rodiny Tyronových jsem prostřednictvím pozvolného snímání rozpadu jejich nefunkčních vztahů mohla opravdu niterně a intenzivně. Sejít z ní mi žádný z hereckých průvodců ani na chvíli nedovolil, skrze maximální koncentraci a autentický prožitek vystihl každý složitý vnitřní svět své postavy a zpřítomnil i atmosféru unaveného srpnového dne s oparem houstnoucí mlhy. Emoční účinek působivého finálního obrazu ve mně dozníval dlouho do noci.
Iva Bryndová 60 %
5.4.2024 | 593 hodnocení
+ souhlasím
65% S vražedně pomalým tempem této inscenace jsem bojovala téměř od začátku, v první polovině ještě úspěšně, tam mě zaznamenaná témata rodiny, nemoci, ale hlavně závislosti a jejího vlivu na rodinu, její členy a na neodbytný rozklad všeho, velmi zaujala. V jakkoli staré hře, jakkoli daleko do historie se obrací, toto téma je stále aktuální a první část inscenace byla skvělá. Scéna terapie jakékoli naladění na realistické rodinné drama však naprosto podtrhla a znovu mě již inscenace nezasáhla. V druhé části jsem bojovala s tempem téměř neustále, porty mě iritovaly o to víc a ani S. Toman mě zde už herecky úplně nepřesvědčil.
Michal Novák 80 %
4.4.2024 | 1170 hodnocení
+ souhlasím
Psychologický realismus a herectví, jež se již téměř nepraktikuje. „O´neillovská“ tíživost je předložena v hyperrealistickém prostoru a času, na situace propadání a marnosti se nahlíží i optikou vnitřních hlasů, kdy akceptujete užití mikroportů. Jen ta trčící příkrasa v podobě terapeutické seance je právě proto zcela zbytná, i vzhledem k délce představení, nesdělí o mnoho víc, než co soustředěný divák čte mezi řádky. I přes drobnou výhradu Ivan Buraj se v Dlouhé uvedl skvělou inscenací melodramatické nálady. Ještě více diváckého zaujetí přináší interpretační vypořádání s těmi „složitými postavami“, herecké výkony jsou nositeli zážitku.
HODNOCENÍ UŽIVATELŮ
Michal1982 40 %
16.11.2024 | 172 hodnocení
+ souhlasím
Herci hrají skvěle, o tom žádná, ale celé mi to přišlo takové rozbité a neucelené, ano, hodně řevu bylo, ale pak to celé utichlo a zase znovu. Chybělo mi něco, co by tu hru spojilo v jeden celek a posadilo mě na konci jako diváka na zadek. Předěly do tmy mi spíš ještě ty pocity z každé předchozí scény ubily. První půlka měla slušný rozjezd a držela ještě pohromadě, avšak druhá půlka s příchodem terapeutického sezení, použití portů,všechny moje naděje zašlapaly.Musím vyzdvihnout herecký výkon paní Lukešové, která ve své roli plně vystihla šílenství a rozklad osobnosti. Herci jednotlivě fajn, ale to je málo. Za týden na hru zapomenu. Bohužel.
Fantomo 60 %
25.10.2024 | 31 hodnocení
+ souhlasím
Nevím proč, ale představení mě nezasáhlo, ač na to má potenciál. Možná za to mohlo až přílišné rušení okolních diváků, kteří okatě dávali najevo, jak je to absolutně míjí. Oceňuji návrat ke "klasickému" herectví a vyprávění příběhu. Na dnešní poměry TOP scénografie.
Vladimír Rogalewicz 100 %
11.10.2024 | 819 hodnocení
+ souhlasím
(+3)
To se mimořádně povedlo, skvělé uvedení Ivana Buraje do Divadla v Dlouhé. Na základě zdejších hodnocení jsem předem byl nejistý, ale inscenace mě naprosto pohltila. Hutná atmosféra amerického psychologického dramatu, pomalé tempo, v němž houstne atmosféra a které se daří udržet po celé dlouhé představení, povedená scéna a vše korunují skvělé herecké kreace všech čtyř hlavních představitelů. Tady vše funguje do nejmenšího detailu. Neváhejte, jděte na to!
TomAka 90 %
10.10.2024 | 22 hodnocení
+ souhlasím
Tuto hru O´Neilla jsem viděl potřetí a potvrdil jsem si názor, že je skvělá. Viděl jsem kdysi legendární představení v Činoherním Klubu a představení v Dlouhé se mi zdá jiné, ale srovnatelné (přinejmenším na mne udělalo srovnatelně silný dojem). Všichni herci byli ve starém i novém představeních úžasní a emočně mi tohle nové přišlo snad ještě působivější. Není to samozřejmě nějak veselé divadlo (i když vtipné momenty se najdou), ale přesto na mne ten depresivní vhled do světa jedné rodiny působil katarzně. (Plné hodnocení nedávám kvůli pasáži terapie, hlavně kvůli tomu, že na terapeutovi bylo příliš znát, že je terapeut a ne herec.)
Fekete 80 %
13.6.2024 | 204 hodnocení
+ souhlasím
(+1)
85 %. Videno 13.6.2024 v Dlouhe, 195 min vcetne prestavky, 4 rada. 70 % zen.
Komorni zoufalstvi a bezvychodnost. Ve trech hodinach je zobrazen jeden jediny den od rana do noci v zivote ctyrclenne americke rodiny Tyronu, otce Jamese / J. Vondracek, matky Mary / B. Lukesova propustene ze sanatoria pro zavisle a dvou dospelych deti Jamieho / M. Reznicek a Edmunda / S. Toman. Otec je extremne setrny, matka od smrti prostredniho syna dlouha leta uziva morfium, starsi syn zarli na mladsiho bratra a ten je vazne nemocny. Scena krasneho a detailne propracovaneho obyvaciho pokoje. Krasne, uteklo mi to jako voda. Dekuji a tleskam
Komorni zoufalstvi a bezvychodnost. Ve trech hodinach je zobrazen jeden jediny den od rana do noci v zivote ctyrclenne americke rodiny Tyronu, otce Jamese / J. Vondracek, matky Mary / B. Lukesova propustene ze sanatoria pro zavisle a dvou dospelych deti Jamieho / M. Reznicek a Edmunda / S. Toman. Otec je extremne setrny, matka od smrti prostredniho syna dlouha leta uziva morfium, starsi syn zarli na mladsiho bratra a ten je vazne nemocny. Scena krasneho a detailne propracovaneho obyvaciho pokoje. Krasne, uteklo mi to jako voda. Dekuji a tleskam
Karel1964 60 %
13.6.2024 | 92 hodnocení
+ souhlasím
(+1)
Herecké výkony jsou velmi dobré, scéna je skvělá, ale...
Od poloviny první půle jsou karty rozdány, a především v druhé půlce se už hra jen přehrabuje v bolesti všech zúčastněných. Takže to ve finále působí příliš rozvláčně.
Plus scéna s terapeutem, která je tam hozená jako z nejlevnější novácké inscenace a neustálé zatmívačky a ustrnutí postav - proč? Nijak to nepředěluje děj.
Takže za mě o něco lepší než Kočka na rozpálené střeše v Činoherním, ale o hodně slabší než Tramvaj tamtéž.
Od poloviny první půle jsou karty rozdány, a především v druhé půlce se už hra jen přehrabuje v bolesti všech zúčastněných. Takže to ve finále působí příliš rozvláčně.
Plus scéna s terapeutem, která je tam hozená jako z nejlevnější novácké inscenace a neustálé zatmívačky a ustrnutí postav - proč? Nijak to nepředěluje děj.
Takže za mě o něco lepší než Kočka na rozpálené střeše v Činoherním, ale o hodně slabší než Tramvaj tamtéž.
J.S. 40 %
13.6.2024 | 149 hodnocení
+ souhlasím
(+1)
Klasické americké rodinné drama, ambiciózní režie a rozpačitý inscenační výsledek. Na jedné straně úchvatná scéna, na straně druhé téměř vše ostatní: tempo inscenace a nešťastné nazvučení připomínající jihoamerickou telenovelu, anachronní scéna u terapeuta zcela rozbíjející dramatickou gradaci, všechny tři mužské postavy jsou ve způsobu hereckého ztvárnění ploché a nevěrohodné. Chvílemi má divák pocit, zda se nejedná o parodii na O´Neillovo drama. Tato inscenace je příkladem režijního tápání: ohromit hloubkou výpovědi se takto prostě nedá.
Ipipi 80 %
13.6.2024 | 10 hodnocení
+ souhlasím
Totální rozklad jedné rodiny, který snad ani vidět nechcete.
Skvělé herecké výkony a autenticky působící scéna, já jsem úplně cítila to vedro venku a dům jako rozlehou oázu, jenže víc plnou traumat, než čeho jiného. Členové se topí ve výčitkách, vzájemných obviňováních, omluvách a dalším napadání a tak pořád dokola, až do úplného konce. Dusno je od začátku hmatatelné.
Emočně vyčerpávající představení, troufám si tvrdit že i pro herce. Nevím jestli mě tak unavila jeho délka a nebo emoční náročnost. Sporné štěstí má ten, koho se hra nedotkne. :)
Skvělé herecké výkony a autenticky působící scéna, já jsem úplně cítila to vedro venku a dům jako rozlehou oázu, jenže víc plnou traumat, než čeho jiného. Členové se topí ve výčitkách, vzájemných obviňováních, omluvách a dalším napadání a tak pořád dokola, až do úplného konce. Dusno je od začátku hmatatelné.
Emočně vyčerpávající představení, troufám si tvrdit že i pro herce. Nevím jestli mě tak unavila jeho délka a nebo emoční náročnost. Sporné štěstí má ten, koho se hra nedotkne. :)
Suzana 60 %
10.5.2024 | 345 hodnocení
+ souhlasím
výborná scéna i herecké výkony, terapie o přestávce pro zájemce jako projekce by tak nebrzdila
Jan Vorlíček 90 %
6.5.2024 | 84 hodnocení
+ souhlasím
(+2)
Snad nikdy jsem neodcházel z divadla s takovým počtem zpracovaných i nezpracovaných vjemů. Druhá půlka byla pro mě výrazně emotivnější a hlubší než půlka první, ve které mě přepadla desetiminutovka, kdy jsem nedokázal udržet pozornost, což se mi v té druhé nestalo ani na vteřinu.
Oceňuji realistickou scénu, práci se zvukem a světlem i přesné výkony herců (snad s výjimkou Samuela Tomana, který z těžké role často vypadával).
Kdo má rád hloubku, emoce a ryzí divadlo bez zbytečných experimentů, nesmí si nechat ujít.
Oceňuji realistickou scénu, práci se zvukem a světlem i přesné výkony herců (snad s výjimkou Samuela Tomana, který z těžké role často vypadával).
Kdo má rád hloubku, emoce a ryzí divadlo bez zbytečných experimentů, nesmí si nechat ujít.
Urba 100 %
6.5.2024 | 14 hodnocení
+ souhlasím
Málo postav, nikterak složitý děj, ale naprosto psychologicky propracované představení postavené na mimořádných hereckých výkonech. Přesně tak to mám rád.
J.anek 90 %
30.4.2024 | 512 hodnocení
+ souhlasím
(+1)
Uvědomil jsm si, že už jsem dlouho neviděl Eugena O´Neilla a že mi chyběl. Ivan Buraj, jehož tvorbu skoro neznám, a Tereza Marečková, jejíž práci mám rád, na to šli chytře, i když se přiznám, že vložená skupinová terapie na mě v inscenaci působila trochu cizorodě - nicméně její smysl chápu.
Všechny čtyři herecké výkony jsou mimořádné a fungují jako celek skvěle. Měl jsem pocit, že jsem se ponořil do řeky, která sice plyne pomalu, ale má děsivou sílu, její proud vás nepustí. Vnímal jsem pár diváků, kteří se nedokázali napojit a znuděně přihlíželi z břehu, ale většina plula s sebou.
A moc mě bavilo použití mikroportů a předtočeného zvuku.
Všechny čtyři herecké výkony jsou mimořádné a fungují jako celek skvěle. Měl jsem pocit, že jsem se ponořil do řeky, která sice plyne pomalu, ale má děsivou sílu, její proud vás nepustí. Vnímal jsem pár diváků, kteří se nedokázali napojit a znuděně přihlíželi z břehu, ale většina plula s sebou.
A moc mě bavilo použití mikroportů a předtočeného zvuku.
Kevinator 90 %
7.4.2024 | 200 hodnocení
+ souhlasím
(+1)
z 2. reprízy
Hyperrealistická scéna mě mile překvapila ještě před začátkem představení. Herecké výkony byly podávány také velice realisticky, tzv. psychologické herectví. Již od začátku je velice cítit dusná, tíživá atmosféra domu Tyronových. Všechny herecké výkony bravurní (viděno s alternací T. Malíkové). Délka představení nakonec nevadila. Trochu diskutabilní je vsuvka se současným psychoterapeutem.
Hyperrealistická scéna mě mile překvapila ještě před začátkem představení. Herecké výkony byly podávány také velice realisticky, tzv. psychologické herectví. Již od začátku je velice cítit dusná, tíživá atmosféra domu Tyronových. Všechny herecké výkony bravurní (viděno s alternací T. Malíkové). Délka představení nakonec nevadila. Trochu diskutabilní je vsuvka se současným psychoterapeutem.
Ivelly 90 %
6.4.2024 | 40 hodnocení
+ souhlasím
(+1)
To bylo opravdu silné. Ale ten zážitek se jen tak neopakuje :) I přesto, že uděluji vysoké hodnocení. Scéna, zvuk, hudba a světla vytvořily dokonalou atmosféru. Vynikající herecké výkony. Skvělá práce režiséra a dramaturga. Někteří kritizují scénu terapeutické seance u psychoterapeuta. Nicméně má svůj význam - připomenout lidem, že problémy nelze ignorovat, někdy je třeba se obrátit o pomoc odborníka. Diváci, kteří mají vše v pořádku, možná budou představení považovat za nudné. Ale pro ty, kdo sdílejí emoce postav a prožívají s nimi jejich utrpení, zanořují se do atmosféry zoufalství a beznaděje, bude těžké to znovu zažít :).
Kateřina Vodáková 90 %
6.4.2024 | 270 hodnocení
+ souhlasím
(+4)
Dlouho mě něco divadelně tak nepřekvapilo. Tolik bolesti, lásky, hloubky a hlavně brilantního herectví! Ani jedna věta, gesto, pohled, efekt či pohyb zde není zbytečně a navíc. Geniální J. Vondráček s B. Lukešovou a jejich synové M. Řezníček a S. Toman - herecky tak pohlcující a přesní jako řezání skla. Filmový pocit umocňuje famózní 3D scéna i invence s porty, voiceovery, mlha, zvukové motivy a průběžné padání tmy. "Cesta" v Dlouhé však nemá střed - buď diváka zcela strhne nebo nudí ke spaní. Nic mezi. Pro mě tak intenzivní zážitek, že jsem s posledním padnutím tmy seděla ohromená a beze slova. Lepší titul jsem v Dlouhé dosud neviděla.
Braddy 60 %
5.4.2024 | 244 hodnocení
+ souhlasím
(+1)
Plusy: výkon Barbary Lukešové a Štěpánky Fingerhutové, útulná realistická scéna, velmi silný příběh, který ani po tolika letech neztrácí na účinku
Mínusy: délka (i pocitová) představení, použití portů, scéna s terapeutem
Mínusy: délka (i pocitová) představení, použití portů, scéna s terapeutem
FemmeFragile 100 %
5.4.2024 | 27 hodnocení
+ souhlasím
Tahle inscenace se mi hodnotí těžko. Začátek byl skvělý, zpod zprvu úhledného povrchu šťastné rodiny rychle vyplouvají zakořeněná traumata. Pak ovšem nabrané obrátky podstatně zpomalují; v době, kdy se v hledišti rozsvítilo, jsem si nebyla jistá, jestli je to jen přestávka, nebo už celkem očekáva(tel)ný konec. Nevím, co si myslet o anachronismu v podobě psychologického sezení v druhé části - svůj význam by mělo... ovšem ve hře ze současnosti, ne ze 40. let minulého století. Polovičaté aniryboanirakovité voiceovery bohužel veskrze rušivé. Konec byl však tak transcendentální a ksedačcekovající, že nemůžu jinak než dát i přes určité lapsy 100 %.
BarboraSalome 70 %
5.4.2024 | 62 hodnocení
+ souhlasím
(+1)
Taková hra a takové provedení... Představení se zbytečně vleče a za scénu s rodinným terapeutem srážím hodnocení. Oceňuji herecké výkony všech a úchvatnou scénu. Ovšem čekala jsem víc.
Janina1976 90 %
3.4.2024 | 9 hodnocení
+ souhlasím
První inscenace Ivana Buraje v Dlouhé je trochu opatrnější než jeho jiné kusy např.v HaDi, ale pokud to půjde tímto směrem, budu v Dlouhé jako doma.
Ač je hra téměř sto let stará a reflektuje dobu ještě starší, je zcela přenositelná do dnešní doby. Přesně zobrazuje vliv závislosti na totálním rozpadu jednotlivce i celé rodiny, obviňování druhých i sebe, izolace a beznaděj. Kdo může na 100% říct, že jemu se to nikdy nemůže stát? Burajova práce s tichem a zatmívačkami jsou místy pro vlastní sebereflexi, pomalejší tempo kontrastem k naší věčné uspěchanosti.
Gratuluji Dlouhé k takové akvizici, avšak je mi smutno kvůli oblíbenému HaDivadlu.
Ač je hra téměř sto let stará a reflektuje dobu ještě starší, je zcela přenositelná do dnešní doby. Přesně zobrazuje vliv závislosti na totálním rozpadu jednotlivce i celé rodiny, obviňování druhých i sebe, izolace a beznaděj. Kdo může na 100% říct, že jemu se to nikdy nemůže stát? Burajova práce s tichem a zatmívačkami jsou místy pro vlastní sebereflexi, pomalejší tempo kontrastem k naší věčné uspěchanosti.
Gratuluji Dlouhé k takové akvizici, avšak je mi smutno kvůli oblíbenému HaDivadlu.
R.JELEN.21 40 %
3.4.2024 | 256 hodnocení
+ souhlasím
(+3)
Mám tu několik drobných připomínek, které by výslednému dílu pomohly.
1) Když už jsou voiceovery, tak plusovy herec odrikavajici to stejné (netrefi to úplně přesně) působí rušivě.
2) Scéna z rodinné terapie, je dle mého zralá na skrtnuti. Ano, jako bonus na YouTube po představení. Plus hra bude cca o 25 minut kratší. Dost mi přetrhla nit představení.
3) Když najednou k nahranému nevidíte herce ani otevřít ústa, je to divné. Brala bych nahrané, jako vyjádření vnitřního monologu. Zde nadužíváno.
4) O postavách se i přes stopáž, dozvídáme jen povrchové informace.
Děkuji, je to lepší než Džungle měst, ale mohlo by to být lepší.
1) Když už jsou voiceovery, tak plusovy herec odrikavajici to stejné (netrefi to úplně přesně) působí rušivě.
2) Scéna z rodinné terapie, je dle mého zralá na skrtnuti. Ano, jako bonus na YouTube po představení. Plus hra bude cca o 25 minut kratší. Dost mi přetrhla nit představení.
3) Když najednou k nahranému nevidíte herce ani otevřít ústa, je to divné. Brala bych nahrané, jako vyjádření vnitřního monologu. Zde nadužíváno.
4) O postavách se i přes stopáž, dozvídáme jen povrchové informace.
Děkuji, je to lepší než Džungle měst, ale mohlo by to být lepší.
Jarmil Křemen 10 %
3.4.2024 | 269 hodnocení
+ souhlasím
(+2)
To neděláš dobře s těma portama, Ivane, to se ti vymstí!
Někoho to možná zaujme, ale mě teda určitě ne. Nejsem fanoušek psychologického realismu jako žánru obecně, už vůbec nesnesu tento styl inscenování. Schválně pomalý, roztahaný, aby prý dal divákům čas se nad situací zamyslet, přitom se ale buďto nic nestalo, nebo to nemělo žádný smysl (viním text, neboť žádná z postav neměla ani jednu realistickou vlastnost, nedokázal jsem si to k ničemu "skutečnému" vztáhnout). Režisér ještě přiznává, že vlastně netuší, proč do inscenace některé prvky vkládá. Tak snad na to přijde. Vidina Divadla v Dlouhé pod jeho vedením mi dělá vrásky na čele.
Někoho to možná zaujme, ale mě teda určitě ne. Nejsem fanoušek psychologického realismu jako žánru obecně, už vůbec nesnesu tento styl inscenování. Schválně pomalý, roztahaný, aby prý dal divákům čas se nad situací zamyslet, přitom se ale buďto nic nestalo, nebo to nemělo žádný smysl (viním text, neboť žádná z postav neměla ani jednu realistickou vlastnost, nedokázal jsem si to k ničemu "skutečnému" vztáhnout). Režisér ještě přiznává, že vlastně netuší, proč do inscenace některé prvky vkládá. Tak snad na to přijde. Vidina Divadla v Dlouhé pod jeho vedením mi dělá vrásky na čele.
Viktorie 60 %
25.3.2024 | 52 hodnocení
+ souhlasím
(+3)
První polovina se snaží působit mysteriózně, divákům nic neprozrazuje dokud opravdu nemusí, pomalé tempo s předvídatelnými zvraty ji však sabotují. Nudná ale není a úvod do fungování rodiny je to obstojný.
Druhá půlka je víc živá a obrazná a jde opravdu do hloubky. Dramaturgicky je to ale nic moc? osobně bych však dala větší důraz na autobiografický aspekt hry a jeho tragičnost. To by se krásně dalo udělat právě skrze (rodinnou i individuální) terapii, která tak, jak byla provedená, nenaplnila svůj potenciál. Na otázku "proč to hrát tady a teď?" jsem v inscenaci odpověď nenašla.
Druhá půlka je víc živá a obrazná a jde opravdu do hloubky. Dramaturgicky je to ale nic moc? osobně bych však dala větší důraz na autobiografický aspekt hry a jeho tragičnost. To by se krásně dalo udělat právě skrze (rodinnou i individuální) terapii, která tak, jak byla provedená, nenaplnila svůj potenciál. Na otázku "proč to hrát tady a teď?" jsem v inscenaci odpověď nenašla.
Karel Toman 30 %
25.3.2024 | 72 hodnocení
+ souhlasím
(+3)
Inscenace, která nudí. Režisér Ivan Buraj a dramaturgyně Tereza Marečková se snaží dělat hluboké psychologické divadlo, ale je to nuda ze staré školy. Navíc herci moc uvěřitelní nejsou, Janu Vondráčkovi a Samuelovi Tomanovi jsem nevěřil téměř nic. Jakoby si ale Buraj byl vědom, že se tak nesnesitelně realisticky už v Praze nehraje, tak tam vrazil mikroporty a playbacky. Dalších deset procent srážím za povrchní vsuvku s psychoterapií.
Jaroslavz 90 %
24.3.2024 | 93 hodnocení
+ souhlasím
(+1)
Náročné, ale mimořádné představení s fascinujícími hereckými výkony Vondráčka, Lukešové, Tomana, Řezníčka i Malíkové. Režie diváky nešetří, a přestože tempo je hodně pozvolné, připadáte si jako potapěč, který se noří stále hloub pod hladinu, aby prozkoumal složitost lidských vztahů a prožitků jedné rodiny.
Michael Vlček 80 %
13.6.2024 | 1 hodnocení
+ souhlasím
Hodně silné představení se skvělými hereckými výkony v čele s Bárou Lukešovou. Inscenace, která se vám vryje pod kůži. Ukazuje taky, jak není svět ani lidé v něm černobílý. Téma (bohužel) stále - a ještě víc než v době vzniku - aktuální. Jen použití mikroportů mi nesedělo.
Komentáře uživatelů nevyjadřují stanovisko redakce. Názory jednotlivých redaktorů nemusejí vždy vyjadřovat stanovisko celé redakce.