Profil uživatele

Karolina Such

Volby

Hodnocení

Redaktoři s podobným hodnocením
jméno redaktora: průměrný rozdíl hodnocení (počet společně hodnocených inscenací)
Lukáš Dubský: 25 % (2)
Pavel Širmer: 27 % (9)
Iva Bryndová: 37 % (7)
Jan Pařízek: 40 % (6)
Helena Grégrová: 41 % (10)

Seřadit dle: data přidání sestupně | názvu hry vzestupně | procenta hodnocení sestupně

(zadáno: 11.11.2024)
Inscenace režiséra Mariána Amslera mi připadala až moc seriózní vzhledem k Woolfové románu a látce. Místy je to jen líbivé a popisné. Od Komedie a dramaturgyně Lenky Dombrovské jsem čekala větší razanci v textu, asi tak jako je to v poslední scéně inscenace. Překvapivě málo punková je i hudba Berlin Manson. Orlando Vojtěcha Franců je ale opravdu skvělý. Herecky slabší a neuvěřitelní jsou Tomáš Krutina a Eva Salzmannová.
(zadáno: 11.11.2024)
Hodně špatná inscenace. Režisér Jan Horák zde zbytečně tlačí na pilu a vytváří kýčovité scény se zcela prázdným sdělením (Rusové sice mají hrdost, jsou heroičtí, ale taky jsou pěkně násilničtí a vidíme to i dnes), herci přehrávají a pitvoří se (především Jiří Svoboda a Natálie Řehořová jsou k nepřežití). Více tajemství a méně "ruského klišé" by bylo dobré uplatnit i ve vizuální stránce.
(zadáno: 30.9.2024)
V inscenaci Vlada Troitského je až moc patosu, považuji ji za dost nemoderní, a to hudebně i výtvarně. Neznám románovou předlohu, ale nechápu, jak inscenace mohla mít dvě dramaturgyně Simonu Petrů a Annu Turlo, když nedává valný smysl, textu je málo, není srozumitelný a propojený. Herecky (až na Oresta Pastucha a Veroniku Janků) a tanečně je to slušné, hudebně moc ne.
(zadáno: 21.6.2024)
Moc krásná inscenace, skvělé výkony Jana Kolaříka a Markéty Matulové. Hodně smutku a poezie i naděje! Trošku zdlouhavé bylo představení v druhé části, ale zažila jsem opravdovou radost z divadla. Režisérka Anna Davidová opět předvedla, že umí vytvořit niternou inscenaci.
(zadáno: 20.6.2024)
Byla to pro mě nesrozumitelná kopa náhodně pospojovaných režijně-scénografických nápadů, které neměly žádnou hloubku, žádnou sílu, žádnou poetiku. Příběh se mi bohužel nespojil a neoslovil mě. Zbytečné podle mě bylo obsazení Petra Uhlíka. Ivana Uhlířová se ocitla ve své obvyklé škatulce.
(zadáno: 20.6.2024)
Na mě to také bylo moc hrubé, oplzlé, prvoplánové, a to herecky, vizuálně i režijně. Je to křik Jana Nebeského, pod kterým se ztrácí sdělení a intimita.
(zadáno: 20.6.2024)
Proti hrůzné inscenaci Návrat krále ve Švandově divadle je to sukces roku. Je to existencionální, je to bez pozlátka a laciných vtípků (tyhle vtipy jsou hodně ironické, trapné, dlouhé a rozhodně ne pro všechny), vlastně i bez toho Gotta to je... Není to dokonalé, ale přístup Erbese a Jedináka mi je mnohem bližší než hrubost Čermáka. A moc dobrá je Kateřina Císařová.
(zadáno: 20.6.2024)
Hodně jsem se nudila, místy mi bylo trapně. Herci rozhodně nebyli skvělí, takové utíráni nosu židlí jsem dlouho v pražských divadlech neviděla. Jakub Čermák podle mě neumí pracovat s profesionálními herci a rozhodně není velký intelektuál - soudím podle textu, který si k inscenaci napsal.
(zadáno: 20.6.2024)
Líbilo se mi vedení příběhu - na začátku svatba, na konci pohřeb. A i když byla inscenace zaměřená hlavně na obrazy a živou hudbu, tak z toho dýchala poezie (smutek, intimnost a něžnost). Je to život v kostce - zrod, láska, zodpovědnost a smrt. Ocenila jsem použití pohádky i díla Orbis pictus. Podmanil si mě étos starých němých filmů s živým hudebním doprovodem. A abych nezapomněla - oba herci (Dan Kranich a Jan Strýček) jsou moc charismatičtí!
(zadáno: 2.6.2024)
Inscenace Kamily Polívkové má mnoho slabin a moc režijních pozlátek. Jan Cina je ale opravdu moc dobrý a taková témata jsou v českém divadle potřeba.
(zadáno: 2.6.2024)
Byla jsem ve Stavovském divadle po dlouhé době a dlouho tam zase nepůjdu. Tohle je inscenace z minulého století. Při mnoha scénách mi bylo trapně - především při tom kýčovitém padání listí. Michal Vajdička zkrátka není režisér, který by mi byl blízký. A Dejdar v Národním? To má být vtip?
(zadáno: 2.6.2024)
V této inscenaci nefunguje vůbec nic. Scéna je opravdu ošklivá a hlavně neekologická, vůbec nechápu, jak to mohlo scénografku napadnout a proč jí to někdo dovolil realizovat. Text je zdlouhavý, není jasné, proč je divákům předváděn, co na něm režisérku či dramaturgyni zaujalo, je to jen nudná deklamace. Slušně hraje a zpívá Martina Jindrová, ale v inscenaci Já, Johan/a je mnohem lepší. Ze židle vás zvednou (vzteky) jen amatérské výkony Sáry Affašové, Tomáše Milostného a monotónní hraní Evy Salzmannové. Není divu, že na první repríze byla obsazena asi polovina sálu.
(zadáno: 22.4.2024)
Inscenace mě příliš neoslovila. Dramatizace Mariána Amslera je rozvláčná, na některých místech nejsou dialogy ani příliš přirozené či úderné. Kameru pokládám za nezbytnost "moderního divadla", ale menší technické nedokonalosti a odosobnění "zapojení techniky" deklasují. Jinak tento Mefisto moc moderní není. Je to klasická činohra, ve které hraje dobře jen Robert Mikluš, ostatní tak nějak standardně. A má to opravdu příšernou choreografii, která snahu všech degraduje.
(zadáno: 22.4.2024)
Text opravdu není o česko-ukrajinských vztazích. Je to spíš hříčka z českých dějin, ve které autorka Simona Petrů bez větší hloubky hledá paralely s Ukrajinou. Režisér Orest Pastukh to pak režíruje s obrovským patosem, takže to nakonec není ani vtipné, ani apelativní.
(zadáno: 25.3.2024)
Nerozuměla jsem tomu, co se snaží Janek Růžička říci, taková kabaretní pseudointelektuální patlanina, a to obecně queer inscenacím fandím. Nemá cenu cokoli dalšího dodávat, snad jen - strašný a zbytečný zážitek.
(zadáno: 25.3.2024)
Na mě to bylo moc expresivní, nebo tak nějak uřvané... A děj tedy nic moc zajímavého, i když asi rozumím, proč si ho režisér Štefaňák vybral pro svou úpravu.
(zadáno: 25.3.2024)
Nudná inscenace, strašně jednostrunná, bez emocí, rušivé přesouvání schodů, prázdní herci. Závěr bez nějakého poslání. Promarněná šance udělat velké divadlo.
(zadáno: 18.3.2024)
Absolutně nechápu to hromadné nadšení. Vždyť současný diskurz je úplně jiné. Mě osobně vtípky v inscenaci urážely. Herecké mrcasení Petříka a Rajmonta bylo k nepřežití. Tenhle humor a estetika by byly mimo i před půl stoletím. Brak a nebezpečná inscenace.
(zadáno: 30.1.2024)
Je to opravdu strašně dlouhé a místy se podle mě nějak nesetkává slovo a obraz, nejedná se o nejlepší aktualizaci. Herecky nevyvážené - Michal Kern a Denis Šafařík skvělí, ostatní dost podprůměrní, tristní Tomáš Procházka. Ale alespoň je jasné, o co režisérovi Jakubu Čermákovi jde a je moc dobře, že se queer divadlu věnuje.
(zadáno: 30.1.2024)
Rozhodla jsem se udělat si představu o queer inscenacích v Praze a tito Nejbližší jsou naprosto mimo dobu a společenskou situaci. Vždyť to je text, který by možná rezonoval v devadesátkách na oblasti. Opravdu není aktuální a vtipný! Možná tak pro heterosexuální šedesátníky, kteří mají vymyté mozky televizí. Příšerná inscenace plná trapných vtípků, režijních a hereckých klišé.
(zadáno: 20.11.2023)
65 %
Těšila jsem se, protože jsem viděla inscenaci v Globe, a ta byla tak autentická! Česká inscenace má dobrý překlad, oceňuji super název, podařené jsou taky hudba a bojové choreografie. Herectví je slušné u většiny a dobré u Jeništy, Jindrové a Humpolce. Problémem je podle mě povrchní režie. Vrzgula vytvořila estrádu s drag queen vedle toho postavila vyprávěcí monology, ve kterých Jindrová místy působí monotónně. Režisérka ani nevyužila potenciál Talagy, jeho postava nemá opodstatnění. Stejně díky za společenský postoj.