Městská divadla pražská [Divadlo ABC]

Hamlet

Premiéra: 30.10.2021 | 3:00
Překlad: Jiří Josek. Úprava: Jana Slouková, Michal Dočekal. Dramaturgie: Jana Slouková, Daniel Přibyl. Scéna: Martin Chocholoušek. Kostýmy: Zuzana Krejzková. Hudba: Ivan Acher a citace. Režie: Michal Dočekal.
Tragédie myšlení a činu, kde si lež hraje na pravdu, zrádci na přátele a vrah na dobrého krále. Příběh o šílenství v šílené době. Hra o tom, zda je víc žít než být. Kdo je Hamlet? Přecitlivělý syn, hloubavý intelektuál nebo nesmiřitelný mstitel? Mladý dánský princ se vrací ze studií na pohřeb svého otce. Místo na trůně a po boku královny už ale patří jeho strýci. Země je v ohrožení cizí armádou, lež a korupce prorůstají státním aparátem a ve jménu osobních cílů se porušují základní morální pravidla. Kde leží hranice lidského svědomí, odvaha postavit se zlu a síla vzít nápravu pořádků do vlastních rukou? Je možné zachovat si ve špíně čistý štít? A může v ní přežít láska...?
Městská divadla pražská
Hodnocení inscenace
Redakce
65 %
Uživatelé
64 %
kontroverzní inscenace (174.)
64601000
Chci vidět - přidat do seznamu
Termíny představení
17.12.Út19:00+ LEKTORSKÝ ÚVODvstupenky
27.1.Po19:00PŘESUNUTÉ PŘEDSTAVENÍ; + LEKTORSKÝ ÚVODvstupenky
4.2.Út19:00vstupenky
5.2.St10:00PRO ŠKOLY 15+; LEKTORSKÝ ÚVOD; DIVADELNÍ WORKSHOPvstupenky
17.12.Út19:00 vstupenky
+ LEKTORSKÝ ÚVOD
27.1.Po19:00 vstupenky
PŘESUNUTÉ PŘEDSTAVENÍ; + LEKTORSKÝ ÚVOD
4.2.Út19:00 vstupenky
5.2.St10:00 vstupenky
PRO ŠKOLY 15+; LEKTORSKÝ ÚVOD; DIVADELNÍ WORKSHOP

Volby

Hodnocení (66)

HODNOCENÍ REDAKCE
Lukáš Holubec  60 %
24.8.2022 | 749 hodnocení
+ souhlasím
--- Blázinec na Elsinoru --- (více v článku na blogu)
Lukáš Dubský  70 %
13.4.2022 | 1210 hodnocení
+ souhlasím
Hlavně první polovina inscenace je velice podařená, režisér M. Dočekal dokázal najít netradiční řešení notoricky známých scén. Umně kombinuje nadčasovost Shakespearovy předlohy s potřebou vyjádřit se k aktuálnímu stavu společnosti. Nepříliš povedený je závěr, jehož režijní řešení je nepřehledné a emočně nezasahující. Herecky je tenhle Hamlet velice solidní - skvěle si s titulní rolí poradil T. Havlínek, vhodným protipólem mu je B. Kaňoková jako Ofélie. (více v článku na blogu)
Iva Bryndová  70 %
7.3.2022 | 605 hodnocení
+ souhlasím
(+1)
Inscenace využívá zajímavé jevištní nápady a prvky, přes "moderní" kabát - představovaný příjemnou a jednoduchou severskou scénou, v Hamletovi již obvyklými škrty, či citacemi dalších děl - je vlastně velmi klasická. Nabízí skvělé herecké výkony T.Havlínka, P.Konáše (byť ten typově roli zatím neodpovídá), T.Milostného, B.Kaňokové i dalších. Výrazně odlišně proti běžnému zobrazení působí I.Uhlířová (v jejím podání mi královna přišla v mnoha momentech až odporná a zavrženíhodná). Bohužel useknutý "ilustrovaný" závěr sráží výsledné hodnocení: jako by se tvůrci náhle báli výrazných emocí, které by v klasickém podání vzbuzoval.
Pavel Širmer  60 %
16.2.2022 | 2052 hodnocení
+ souhlasím
V inscenaci M. Dočekala zaujme rámec s Horatiem a mnoho dílčích nápadů, dále hudba, scéna a kostýmy. Svým Hamletem T. Havlínek dotvrzuje, že patří k největším příslibům své generace. Vedle něho září B. Kaňoková v roli Ofelie a vztah mezi ní a Hamletem je skvěle rozehrán. V obsazení ostatních rolí vesměs mladšími herci může být úmysl, bohužel je převážně zdrojem divného nepoměru a někdy i hereckého dluhu. Jednotlivosti se dohromady skládají se střídavou úspěšností, často i vzájemně tlučou. Smysl závěru bez přímých soubojů je zřejmý, ale jeho řešení rozpačitější. Přes nedostatky se však stojí za to s názorem tvůrců seznámit.
Helena Grégrová  70 %
31.12.2021 | 1725 hodnocení
+ souhlasím
75 %. Lež je na forhontě a pravda si balí kufr, přesněji kufříkový psací stroj. Hledat v takové bezútěšné realitě smysluplnost lidského počínání je opravdový boj, stejně jako udržet si v ní vůli jít dál. Inscenace MDP zřetelně akcentuje v Hamletově příběhu právě onu pokřivenost světa, kdy přetvářka, pikle a pletichy válcují morálku, zákony, ctnost, city a nakonec i rozum. Herecky přesvědčivým výkonům dominují Tomáš Havlínek a Beáta Kaňoková - její studie Oféliina šílenství je skutečně strhující.
Jan Pařízek  60 %
26.11.2021 | 930 hodnocení
+ souhlasím
Po pravdě můj dojem z této inscenace je trochu rozporuplný. Na jedné straně je tam řada opravdu povedených a silných scén, na straně druhé též několik co mi přišly až moc natahované. Stejně tak scéna, kterou hodnotím veskrze pozitivně, nicméně místy pro mě převládala přeci jen forma nad obsahem. A samotný závěr bohužel nevnímám jako povedený, naopak na mě působil spíše nepřehledným dojmem a konečné vyznění šlo díky tomu malinko do ztracena. Na stranu druhou oceňuji určitě výtečný výkon T. Havlínka v titulní roli, položil se do ní fantasticky. Vedle něj též skvělá B. Kaňoková a v menší roli M. Donutil. Suma sumárum 65%
HODNOCENÍ UŽIVATELŮ
RaB  20 %
12.6.2024 | 399 hodnocení
+ souhlasím
(+1)
O herectví se dá mluvit jen v případě B. Kaňokové, která je naprosto přesná.
Naopak T. Milostný i I. Uhlířová byli naprosto katastrofální. To prostě na jeviště nepatří.
Aneb další Hamlet, který není Hamletem.
Jarmil Křemen  60 %
9.4.2024 | 275 hodnocení
+ souhlasím
dílo bylo celkem dobře přiblíženo mladší generaci (především díky překladu), ale to pouze formou, v obsahu jsem nenašel nějaké nové zajímavé výklady
z obsazení zaujal T. Weisser jako Horatio
Sona  70 %
11.2.2023 | 13 hodnocení
+ souhlasím
Pokud vemu v potaz, že divák již zná děj Hamleta dobře a vychází z něj, tak velice podařené představení, zpracování, brutalita i závěr který prostě k Shakespeareovi patří. Moc pěkné představení, toto se povedlo
Hufulek  10 %
5.1.2023 | 14 hodnocení
+ souhlasím
Velice slabá inscenace .Snad některé herecké výkony lze vyzvednout .????
Nechápu , jak taková představení mohou být ?sponzorována ? městem.
Evidentně ani zájem o podobné kousky není extrémní - viz . poloprázdné hlediště .
Myslela jsem si ,že město investuje do her , které jsou (budou) navštěvované, což by měl být hlavní ukazatel úspěchu pro zřizovatele městského divadla.
Bohužel stačí pár intelektuálů, kteří hru ocení ????. . Smutné
Vladimír Rogalewicz  60 %
21.10.2022 | 824 hodnocení
+ souhlasím
MDP se od nástupu dvojice Přibyl-Dočekal daří oslovovat mladé publikum. Michal Dočekal konečně může plně uplatnit své vidění divadla a jeho inscenace jsou mimořádně mladé, a to i formováním kvalitního hodně mladého souboru. To splňuje i nová inscenace Hamleta. I v ní je mnoho zajímavých (a neotřelých) režijních nápadů, nestandardní obsazení (kdy většina herců zjevně nadmíru splnila režisérovo zadání), soudobě znějící text (posouvající tuto nejslavnější Shakespearovu tragédii do 21. století), zajímavá scéna. Nicméně nějak to tentokrát celkově nedrží dohromady. Divák vnímá technologii režijních nápadů, místo aby ho příběh pohltil.
Makaluzo1  10 %
19.5.2022 | 85 hodnocení
+ souhlasím
V Saudkově překadu nabádá Hamlet herce: "Hrajte, jak si toho žádá slovo, a mluvte, jak si toho žádá hra.Jen jedno přitom mějte na mysli:abyste nevybočili z mezí přirozenosti.Neboť jakékoli přepínání je proti smyslu herectví...přepínat je tu hřích, který snadno rozesměje nevědomce,ale soudného diváka leda pohorší." I neméně skvělý překlad Joskův převálcovala režie tzv.moderního divadla, plná omylů a hysterických bláznů.Kamera,koloběžka,meloun,čelovky i moderní kostýmy mi do alžbětinského divadla jaksi nesedí.Škoda vynikajícího výkonu T.Havlínka.Kéž se divadlo vrátí od experimentu ke kumštu.
honzy  50 %
19.5.2022 | 285 hodnocení
+ souhlasím
(+1)
Rozporuplný Hamlet v divadle ABC.Celé představení je postaveno na velmi dobrém výkonu talentovaného Tomáše Havlínka.Jeho Hamlet je uvěřitelný a je radost sledovat herecký výkon.Ofélie Beáty Kaňokové mu zdárně sekunduje,i když některé její výrazy,dle režisérových nápadů,jsou již mírně řečeno za hranou(místy si divák musí připadat jako v blázinci).Zcela nevhodně obsazen je královský pár T.Milostného a Ivany Uhlířové.Nejenže se k sobě typově nehodí,ale jejich herecké výkony jsou hodně nevýrazné.Na zajímavé scéně,přesto nijak novátorské,se uplatnili i výkony P. Konáše.Škoda pomarněné příležitosti.
Michaela70  40 %
25.4.2022 | 43 hodnocení
+ souhlasím
Hamlet jak z alternativní psychiatrické léčebny.
Herecké výkony ovšem vynikající, o tom žádná...
Radarrius  40 %
16.4.2022 | 78 hodnocení
+ souhlasím
(+1)
Prachsprostá vykradačka Hamleta ve Švandově divadle (viděno v rozmezí 14 dní). Obdobné krácení textu, obdobně sexuálně vyjádřené šílenství Ofelie, hodně nepřehledný závěrečný souboj. Odlišnosti jako kolotočářský Claudius, špatně hrající představitelka Gertrudy či rozmatlaný meloun, který pak uklízí zcela nepochopitelně král, to posunuly dramaticky níže. Jediné co opravdu upoutalo byl Hamlet v podání Tomáše Havlínka. Nejvíce nesympatický Hamlet, jakého jsem měl možnost kdy vidět, ničící s radostí lidi kolem sebe. Ocenění zaslouží i Petr Konáš s přesvědčivou moderní verzí pletichářského Polonia
LucieSykorova  50 %
5.4.2022 | 167 hodnocení
+ souhlasím
Text má větší potenciál
Michalmusek  80 %
29.3.2022 | 325 hodnocení
+ souhlasím
Po chaotickém začátku se hra pěkně rozjede a závěr jde tak nějak do ztracena. Výkon T. Havlínka je úžasný, ponořen do role a 3 hodiny nesleze z jeviště opravdu klobouk dolu. Dále stojí za vyzdvihnutí B. Kaňoková její ztvárnění zbláznění a smrt Ofelie nemá chybu. Jedná se o moderní pojetí této hry.
Mtjel  70 %
2.12.2021 | 10 hodnocení
+ souhlasím
Výborná scénografie, hudba, spoustu skvělých motivů, výborně rozjetá první polovina.. a pak se to nějak rozklížilo a konec nevyzněl ani způlky tak, jako jiné situace během inscenace, a z divadla jsem odcházel s pocitem nenaplněného potenciálu a byla to ohromná škoda. Každopádně ale jedno z těch velkých divadel, které stojí za to vidět (znovu vyzdvihuji scénografii), a T. Havlínek se do role pokládá skvěle.
Domi.Mac  40 %
21.11.2021 | 90 hodnocení
+ souhlasím
(+1)
Dostačující. Hamlet v MDP je přesně takový, jako bych ho čekala. Spousta detailů v nefunkčním celku. Výklad této adaptace není v ničem nový, paralela s Hamletem od Špinara je víc než okatá aneb když dva dělají totéž. To platí i o scéně, kostýmech, náladě. Havlínek neurazí, nenadchne, Kaňoková zrovna tak. Vyloženě mimo mi přišla Uhlířová a Milostný. Zbytek postav mi byl jedno. Tohle moderní divadlo už přece dávno moderní není. Zbytečné. 40%
Jerman  60 %
14.11.2021 | 137 hodnocení
+ souhlasím
M. Dočekal přenesl slavné drama do nedávné blíže nedefinivané doby (soudě podle kostýmů a výpravy) a svojí expresivní a exaltovanou režií chce snad podat svědectví o úpadku a dekadenci našeho světa. Nicméně užití textu napsaného v středověku v moderním dekóru občas tahá silně za uši a je místy až pěstí na oko. Havlínek jako Hamlet a Kaňoková jako Ofélie jsou uvěřitelní a na jejich výkonech představení stojí. Královský pár (Uhlířová a Milostný) působí prvoplánově odpudivě a specielně král vypadá jak nevýrazný ničema. Z více než tříhodinové inscenace mám rozpačiý dojem. Nebyl to pro mě Hamlet.
Jana Krátká  100 %
31.10.2021 | 31 hodnocení
+ souhlasím
Být, či nebýt?.....Pokud vás zajímá, co uslyšíte místo této snad nejznámější divadelní repliky, zajděte si na představení, nebudete litovat. Skvělá režie, skvělá hudba a samozřejmě skvělí herci, musím vyzdvihnout Tomáše Havlínka, jehož Hamlet je excelentní ))) Díky opět za krásný divadelní zážitek!
Karel Toman  50 %
30.10.2021 | 73 hodnocení
+ souhlasím
(+1)
Jak už tady padlo, taky se mi vybavil Špinarův Hamlet s Patrikem Děrgelem. A tento Dočekalův s Tomášem Havlínkem rozhodně tak bravurní není, protože je pouze naplněn vnějškovými nápady, které nefungují (meloun!), a snaží se být hodně aktuální a mladý. Není... Jen klouže po povrchu, herecky slušný Havlínek i Kaňoková a Konáš, ovšem Uhlířová a Milostný jsou neuvěřitelní, spíš karikatury.
LavinieCamui  100 %
30.10.2021 | 855 hodnocení
+ souhlasím
(+1)
Nechápu zdejší komentáře o kopírování Hamleta ve Švandově divadle. Že by to bylo tím, že jde o stejný text ve stejném překladu? Obě inscenace jsem viděla dvakrát, obě mám ráda. Tento Hamlet je opravdovým Hamletem 21. století. Zde je zajímavé i zakomponování jiných moderních textů. Zkrácený konec plně bez soubojů byl již před lety v Krobotově Dejvickém divadle. A vůbec si nemyslím, že by zde kdokoli hrál špatně. Naopak, všechny postavy mají režisérem přesně danou charakteristiku v souladu s předlohou.
Jana.janka  100 %
30.10.2021 | 83 hodnocení
+ souhlasím
Absolutni pecka! Pujdu znova.
Petr.trep  70 %
30.10.2021 | 172 hodnocení
+ souhlasím
75% a velke plus za Beatu Kanokovou.
Kateřina Vodáková  40 %
30.10.2021 | 271 hodnocení
+ souhlasím
Srdcovka - Joskův překlad mám pod kůží stejně jako výborně obsazenou i mimořádně zahranou verzi ŠD. Tím více jsem od ABC čekala zcela (!) odlišné pojetí. Úspěch ve ŠD má být důvodem k převzetí nemalého množství stejných nápadů/rysů? Nemyslím si. + Meloun, psí granule, Savo, Burger King... nesmyslné. T. Havlínek s B. Kaňokovou jsou jako ústřední pár úchvatní, ale další obsazení je pohřbilo. P. Konáš nesedí věkově, I. Uhlířová a T. Milostný do výrazných rolí absolutně nezapadají typově - PRŮŠVIH. Mdlí, nevýrazní, slabá jevištní řeč a emoce, znuděná mimika. Na vraha úplný nonsens! Je mi to líto, protože ten text je prostě skvělý...
Studený Čumáček  80 %
29.10.2021 | 435 hodnocení
+ souhlasím
(+1)
Textově tradiční Josek. Ten zbytek se vymyká krabičce, protože není tradiční ani avantgardní. Bere si od obojího, tu maličko ubere, tu mohutně přidá. Herecky jde o výrazně nadprůměrnou inscenaci. T. Havlínek, B. Kaňoková, I. Uhlířová, proti typu obsazený T. Milostný, P. Konáš, M. Donutil, F. Březina - slouží hře, a náramně. Tahle inscenace si své diváky najde, zatraceně rychle.
A jaký je tedy Hamlet? Jiný. Poťouchlý, zlý, milující, agresivní, plný nenávisti vůči sobě samému i světu, ve kterém je donucen žít. A prostě bojuje, musí. A člověk by mu i oba palce držel, i když ví, že...
J.anek  90 %
29.10.2021 | 519 hodnocení
+ souhlasím
(+2)
Tak jo. Je to mimořádný Hamlet.
Jde přímo k věci, a přece neztrácí humor a odstup.
Herecky je bravurní - a nemyslím jen Tomáše Havlínka, ale také vtipného, úlisného i chatrně důstojného Polonia Petra Konáše, lascivní poněkud a později prozřevší Gertrudu Ivany Uhlířové či Horacia Filipa Březiny, který je ztělesněnou ctí a jehož svědectví nikoho nezajímá. Protože nás všechny přestala pravda zajímat. Už ji ani nehledáme.
Acherova hudba, Chocholouškova scéna a kostýmy Zuzany Krejzkové jsou současné i nadčasové. Michal Dočekal, Jana Slouková a Daniel Přibyl odvedli skvělou práci.
Adela25  30 %
30.10.2021 | 1 hodnocení
+ souhlasím
Jediného co se dá na představení pochválit je snaha. Občas je na scéně snahy až příliš. Zpracování děje je více než příšerné. Doopravdy by mě zajímalo, co by na to řekl samotný Shakespear. Myslím si, že by mu nezbývalo nic jiného než se stydět. Scéna, kde Ofélie blázní a stříká si vlasy na zeleno, mluví za vše.
MarekT  70 %
25.11.2024 | 82 hodnocení
Xcepek  60 %
11.6.2024 | 692 hodnocení
Wendulie  70 %
9.4.2024 | 6 hodnocení
Alis  40 %
9.4.2024 | 49 hodnocení
Dobrý  80 %
3.4.2024 | 28 hodnocení
Eliskaeva  70 %
5.3.2024 | 40 hodnocení
Zzzz  90 %
6.5.2023 | 114 hodnocení
Beebb  0 %
23.2.2023 | 49 hodnocení
Viktorie  90 %
2.2.2023 | 52 hodnocení
Jeff23  60 %
18.1.2023 | 80 hodnocení
Wolverine  20 %
13.1.2023 | 44 hodnocení
Petr-sima  80 %
12.1.2023 | 124 hodnocení
Applejuice  80 %
7.1.2023 | 413 hodnocení
Nela22  60 %
13.12.2022 | 7 hodnocení
PavelK  80 %
15.11.2022 | 221 hodnocení
Le Petit Prince  60 %
15.11.2022 | 55 hodnocení
Semtamťuk  80 %
21.10.2022 | 100 hodnocení
Jan Kajetán  60 %
4.10.2022 | 19 hodnocení
Andělka  70 %
2.10.2022 | 29 hodnocení
Eden  70 %
2.10.2022 | 61 hodnocení
Snekac  70 %
27.9.2022 | 325 hodnocení
Unionboy  70 %
27.9.2022 | 487 hodnocení
Theo13  100 %
7.7.2022 | 32 hodnocení
Malý Tonda O'Reilly  60 %
30.6.2022 | 30 hodnocení
Nickmik  80 %
28.6.2022 | 87 hodnocení
Alcha  90 %
27.6.2022 | 130 hodnocení
SBN  50 %
1.6.2022 | 189 hodnocení
Togaf  70 %
19.5.2022 | 185 hodnocení
Svitivka  70 %
7.5.2022 | 15 hodnocení
Babitch  80 %
25.4.2022 | 83 hodnocení
Vladimír10  60 %
12.4.2022 | 661 hodnocení
Kaj Nova  50 %
15.3.2022 | 34 hodnocení
Tamcitu  70 %
26.12.2021 | 68 hodnocení
Lukáš Jeníček  80 %
24.11.2021 | 44 hodnocení
Suzana  50 %
16.11.2021 | 348 hodnocení
HodnaTeta  80 %
1.11.2021 | 196 hodnocení
Klerikkk  80 %
5.5.2024 | 3 hodnocení

Komentáře uživatelů nevyjadřují stanovisko redakce. Názory jednotlivých redaktorů nemusejí vždy vyjadřovat stanovisko celé redakce.