Divadlo Letí
<< LÁSKA/Argumentační cvičení | Lhářky >>
Kasha Jandáčková
Les sebevrahů
Premiéra: 3.7.2021 | 1:30x
Dramaturgie: David Košťák. Výprava: Ján Tereba. Hudba: Jakub König (Kittchen). Režie: Kasha Jandáčková.
Poslední uvedení: leden 2025.
Poslední uvedení: leden 2025.
Moderní love story z až příliš blízké budoucnosti, nekompromisní pohled na budoucnost očima mladé autorky. Příběh o Mařence a Jeníčkovi, ale hlavně o Mařence, která se ztrácela ve světě tak dlouho, až se ztratila i uvnitř sebe. Město je plné světýlek a člověka láká poslední příslib neobjevené tmy. Květináčů, do nichž jsme zahnali les, neustále přibývá a poslední doušky vody šetříme pro sebe, abychom zahnali narůstající žízeň. Milostný bermudský trojúhelník, v němž se ztrácejí poslední stopy zeleně...
Hodnocení inscenace
Redakce
70 %
Uživatelé
77 %
Hodnocení redakce
Helena Grégrová 70 %
Iva Bryndová 60 %
Lukáš Holubec 70 %
Jan Pařízek 80 %
Pavel Širmer 70 %
Helena Grégrová 70 %
Iva Bryndová 60 %
Lukáš Holubec 70 %
Jan Pařízek 80 %
Pavel Širmer 70 %
Chci vidět - přidat do seznamu
Termíny představení
Volby
Hodnocení (29)
HODNOCENÍ REDAKCE
Helena Grégrová 70 %
29.4.2023 | 1719 hodnocení
+ souhlasím
Lehce banální love story šmrncnutá apokalyptickou hororovou vizí s pohádkovým oparem. Úzkost z bezútěšného, alarmujícího eko stavu planety a povrchnosti mezilidských vztahů dala do vínku Kasha Jandáčková hlavní hrdince příběhu Mařence. A poslala ji v nedaleké budoucnosti na cestu, aby hledala. Blízkost, lásku, východisko, únik? Prostor, kde by šlo snáze dýchat. Potká Jeníčka, najde les a nakonec (snad) i sebe samu, poté, co přelstí v onom lese vlka, zákeřného našeptávače. Zásadní plusy pro: originální novou českou hru + výjimečný, odzbrojující herecký výkon Anny Kameníkové + skvělou, do působivých detailů promyšlenou scénografii Jána Tereby.
Iva Bryndová 60 %
26.4.2023 | 593 hodnocení
+ souhlasím
Inscenace, v níž forma výrazně vede nad obsahem - nejpůsobivější na ní je z mého pohledu její vizuální stránka, tedy v daném případě výprava: scénografie, projekce; zejména ve chvíli, kdy na scéně vzniká titulní les a v něm se ocitá hlavní hrdinka. Příběh mě zdaleka tolik nezasáhl, jde v podstatě o jednoduchou love story, kterou by na vyšší úroveň mělo zcela zjevně vynést téma environmentálního žalu a eko-deprese, které však výrazně fungují až v onom lese, do té doby mě nijak nezasahovaly, stejně jako mě spíš otravovaly dlouhé hudební vsuvky a jednoduché texty písní.
Lukáš Holubec 70 %
24.12.2021 | 746 hodnocení
+ souhlasím
--- Těžkosti hledání své větve --- (více v článku na blogu)
Jan Pařízek 80 %
20.10.2021 | 927 hodnocení
+ souhlasím
Nádhera. Pro mě inscenace, která vás dokáže naprosto vtáhnout a pohltit. A to i přesto, že se jedná o vcelku depresivní téma řešící otázky hledání sebe sama, vztahu, sebe ve vztahu. Ve výsledku je to pak ale i krásný melancholicko-romantický příběh dvou lidí na sklonku světa. Samotné zasazení do jakéhosi apokalyptického rámce tomu dodává navíc onu zajímavou atmosféru. Přesto hlavní devízou jsou jistě výtečné herecké výkony obou protagonistů, zvláště výborné A. Kameníkové. K tomu též hodně přidá podmanivá hudba J. Königa. A nelze nezmínit ani veskrze vydařenou scénu. Opravdu počin co mile rád doporučuji.
Pavel Širmer 70 %
9.8.2021 | 2052 hodnocení
+ souhlasím
75%. Autorka a režisérka K. Jandáčková v komorní hře domyslela, kam může dospět život na planetě, s níž nešetrně zacházíme, a to nejen z hlediska ekologického, ale i společenského a osobního. Problémy mladé dvojice jsou někdy podobné našim, jindy se vlivem vnějších okolností rozvinuly, případně přerostly v další, s nimiž se my (zatím) nepotýkáme. Divadlo Letí se podobným tématům věnuje opakovaně a tento počin patří k nejvydařenějším. Kromě samotného textu na tom mají zásluhu herecké výkony a scénografie s projekcemi. Mimořádně se povedla hudba J. Königa, jenž živým doprovodem a zpěvem dokonce vytváří jedinečnou nadstavbu.
HODNOCENÍ UŽIVATELŮ
Tvidatko 70 %
17.2.2022 | 80 hodnocení
+ souhlasím
Ztělesnění mé úzkosti. V Marii jsem se docela viděla, v tom dobrém, ale hlavně v tom "špatném". Scéna byla perfektní, adore! Inscenace ve mně vyvovala akutní potřebu zajít si do lesa. Vlčí scénky mi přišly trochu trapný, ale ráda na ně pro dobro mého divadleního zážitku pozapomenu. Rohlíky z hlavy taktéž jen tak nedostanu, ale já to myslím v dobrým!
Eliduc 20 %
9.2.2022 | 41 hodnocení
+ souhlasím
Děsivý zážitek. Nadšené komentáře i recenze mi jsou záhadou. Pro mne nejhorší představení za cca 3 roky. Po celkem slibném začátku začnou herci pronášet čím dál větší a prvoplánové banality, až si soudný člověk začne klást otázku, zda si z něj nedělají legraci, zda to skutečně myslí vážně, zda nejde o parodii... A nebere to konce. Když se do toho opřela hudba (píseň o rohlících bohužel asi nikdy nevytěsním), bylo dokonáno. Už to několikrát vypadalo, že se konec blíží, ale vždycky se ještě našel prostor, jak zatlačit na pilu. 10 % za scénografii a 10 % pro herce za to, že zachovali vážnou tvář.
Barbora 70 %
11.12.2021 | 35 hodnocení
+ souhlasím
Les sebevrahů je pro divadelní fajnšmejkry. Určitě je to inscenace, která osloví, chytne za nos, vyburcuje. Herecké výkony skvělé, scéna skvělá, stejně tak hudba. Ale oddechovou věc nečekejte. Jdete na ryzí alternu.
Karel1964 80 %
19.11.2021 | 92 hodnocení
+ souhlasím
Skvělá scéna, opravdu nevšední. A výkon Anny Kameníkové je také super. Hudba je poněkud zvláštní, ale k té hře sedí.
Celkově trochu deprese, trochu naděje. Moc povedené divadlo. Jo, a vlk je super, bylo mi ho až líto :)
Celkově trochu deprese, trochu naděje. Moc povedené divadlo. Jo, a vlk je super, bylo mi ho až líto :)
Ivo Železný 90 %
29.7.2021 | 282 hodnocení
+ souhlasím
Pro mě vícenásobný objev. Text je nutný základ. Spolu s ním Anna Kameníková, kterou jsem sice viděl ve vícero rolích ve spotřebních televizních detektivkách, ale nevšiml jsem si. Už její výkon opravňuje udivené superlativy.
Ale něco pro mě unikátního je scénografie Jána Tereby. Zcela mimořádně nápaditá scéna, která mnoha různými vizuálními způsoby čím dál více aktivně hrála s sebou, a postupně se prosazovala jako plnohodnotný třetí herec.
Prostě dívadlo, kterého má divák plnou hlavu i cestou domů, i druhý den zrána.
Kouř byl.
Ale něco pro mě unikátního je scénografie Jána Tereby. Zcela mimořádně nápaditá scéna, která mnoha různými vizuálními způsoby čím dál více aktivně hrála s sebou, a postupně se prosazovala jako plnohodnotný třetí herec.
Prostě dívadlo, kterého má divák plnou hlavu i cestou domů, i druhý den zrána.
Kouř byl.
Komentáře uživatelů nevyjadřují stanovisko redakce. Názory jednotlivých redaktorů nemusejí vždy vyjadřovat stanovisko celé redakce.