Dejvické divadlo
<< Kafka ´24 | KFT / Sendviče reality® >>
Karel František Tománek, Jiří Havelka
Kakadu
Premiéra: 19.12.2014 | 1:35x
Dramaturgie: Karel František Tománek. Scéna: Jan Hubínek. Kostýmy: Simona Rybáková. Hudba: Jakub König (Kittchen) a citace. Režie: Jiří Havelka.
Poslední uvedení: listopad 2019.
Poslední uvedení: listopad 2019.
Simona Babčáková, Veronika Kubařová, Jana Holcová, Barbora Poláková / Veronika Kubařová, David Novotný, Jaroslav Plesl, Anežka Novotná (původně Stella Ginger Janáčková, Ema Novotná)
„Hra ze života“ vyprávějící příběh jedné autistické dívky.
inscenace již byla stažena z repertoáru
Hodnocení inscenace
Redakce
72 %
Uživatelé
78 %
Hodnocení redakce
Iva Bryndová 70 %
Anežka Kotoučová 70 %
Lukáš Holubec 70 %
Lukáš Dubský 70 %
Jiří Koula 70 %
Jiří Landa 80 %
Helena Grégrová 70 %
Pavel Širmer 70 %
Veronika Boušová 70 %
Jan Pařízek 80 %
Ke zhlédnutí online naIva Bryndová 70 %
Anežka Kotoučová 70 %
Lukáš Holubec 70 %
Lukáš Dubský 70 %
Jiří Koula 70 %
Jiří Landa 80 %
Helena Grégrová 70 %
Pavel Širmer 70 %
Veronika Boušová 70 %
Jan Pařízek 80 %
Volby
Hodnocení (71)
HODNOCENÍ REDAKCE
Iva Bryndová 70 %
24.3.2019 | 604 hodnocení
+ souhlasím
Velmi působivé jevištní zpracování, a to zejména pokud jde o zvuk - hudba, ruchy, to vše vytváří dohromady s klipovitým podáním celého příběhu skvělou iluzi autistického vnímání světa. K tomu skvělý herecký výkon Simony Babčákové, ale i Jaroslava Plesla, Davida Novotného a Veroniky Kubařové.
Anežka Kotoučová 70 %
22.2.2019 | 231 hodnocení
+ souhlasím
Velmi povedená inscenace, vypovídající o autismu vyrovnaně, nezaujatě a realisticky. Havelka využívá vhodných inscenačních prostředků, například klipovitost není vůbec na škodu tvorbě podivuhodně komplexního dějového oblouku a zároveň umocňuje výpověď tvůrců. Výborná a uvěřitelná Simona Babčáková ve své takřka životní roli. Předčilo očekávání.
Lukáš Holubec 70 %
22.2.2016 | 746 hodnocení
+ souhlasím
Jsem rád, že se v DD nedívají na autismus s přehnanou citlivostí, ani nevyužívají například nějakou detektivní zápletku, ale v klipovitém podání zobrazují "obyčejný život". Může ale být život obyčejný, když jste mnohdy už předem někam řazen (nebo dokonce vyřazen)? Bez hereckého mistrovství paní Babčákové by samozřejmě inscenace nedosahovala takových kvalit, ale ještě bych určitě zmínil režii Jiřího Havelky a osobně je mi trochu líto, že neměla větší prostor autistická postava Davida Novotného, který ji ztvárnil také skvěle a dojemně roztomile. DD doplnilo repertoár o další nezaměnitelný kus
Lukáš Dubský 70 %
10.2.2016 | 1194 hodnocení
+ souhlasím
75%. Velmi povedený vhled do autistické duše. Text je místy vtipný a zcela se vyhýbá sentimentu. Klipovitá koncepce v této inscenaci funguje, časté zatmívačky odráží fragmentární vnímání reality hlavní hrdinkou. Důležitou rolí hraje také zvuková stránka včetně repeticí některých písní či vět. Hlavní tíha spočívá ovšem na Simoně Babčákové, která přesně a věcně modeluje zranitelnou Wendy. Ta se musí potýkat s nepochopením a často přímým zneužíváním okolí. I přes veškerá protivenství jde ale dál a snaží se o normální život.
Jiří Koula 70 %
3.1.2016 | 1601 hodnocení
+ souhlasím
74,99 % Simona Babčáková ve své životní roli? Rád bych věřil, že nikoliv, že v této inscenaci jen plně odhalila svůj potenciál a další velké příležitosti budou následovat, ale pravdou je, že to nebude mít snadné, laťku si nastavila skutečně vysoko.
Jiří Landa 80 %
31.7.2015 | 3036 hodnocení
+ souhlasím
75% Režie J. Havelky, která byla založena na krátkých scénických sekvencích s rychlými střihy, a přiměřeně umírněný (po všech stránkách autentický) herecký projev S. Babčákové. Toť hlavní pozitiva inscenace, která vytvořila originální podívanou zdařile vystihující autistickou osobnost, její problémy a reakce lidí na ni (ně). Režie nic nezjednodušovala, k mnohým situacím se vracela, aby se na ně podívala zase trochu jinak, čímž nacházela další nové zajímavé otázky i možné odpovědi na ně. Sehraný soubor S. Babčákové zdařile přihrával a spoluzasloužil se o vznik další výstavní inscenace DD.
Helena Grégrová 70 %
5.4.2015 | 1719 hodnocení
+ souhlasím
75 %. Výkon Simony Babčákové je každopádně hodný pozoru, ovšem ještě o něco níž smekám pomyslný divácký klobouk před originálními tahy režijní taktovky Jiřího Havelky, kterému se podařilo skrze působivou souhru všech inscenačních složek docílit věrně znepokojivého obrazu ozvěn autistické duše a našeho (ne)vnímání.
Pavel Širmer 70 %
24.2.2015 | 2052 hodnocení
+ souhlasím
75%. Obrazy ze života autistické dívky, které specifická duševní porucha komplikuje život a přináší mnohdy nečekané problémy. Ale také dar vidět něco, co si „obyčejný“ člověk neuvědomuje. Více úhlů pohledu na život autisty, zdařilou kombinací drsných okamžiků i humoru je dosaženo zajímavých asociací a přesahů. Účelná scénografie, dobrá se práce se zvukem a vracejícími se hudebními motivy. Klipovitost inscenace je přijatelným řešením. Výborné S. Babčákové zdatně přihrávají ostatní herci, většinou ztvárňující více rolí. Dejvickému divadlu se opět podařilo neopakovat a nabídnout něco jiného.
Veronika Boušová 70 %
26.1.2015 | 277 hodnocení
+ souhlasím
Viděno na veřejné generálce. Po vlně populárního"Podivného případu se psem" se v Dejvicích divákovi nabízí vhled do vnímání ženy-autistky. Skrze obrazy přibližuje režie divákovi niterná rozpoložení a způsob uvažování hlavní hrdinky a v tomto duchu vytváří zatmívačkami pásmo kratších či delších scén, které jsou na jednu stranu dětsky hravé, fantazijní a úsměvné, a na druhou už se v nich rýsuje tragická zacyklenost jejího osudu.
Jan Pařízek 80 %
9.1.2015 | 928 hodnocení
+ souhlasím
Velice příjemná, svým způsobem i tak trochu poetická, inscenace. Přináší zajímavý pohled na jeden životní příběh, nic nepřikrášluje, nezlehčuje, ale také nezatracuje. Pomalu a zlehka jsem byl vtažen do tohoto vyprávění a přiznávám, že jsem si ho užíval i zaujatě sledoval po celou dobu. Netřeba si nic namlouvat, vše stojí hlavně na výborné S. Babčákové, která touto rolí dokazuje svůj nemalý herecký talent. Všichni ostatní ji "pouze" zdatně sekundují. K celkově dobrému dojmu přispěla svým dílem i vydařená scéna a povedená doprovodná hudba.
HODNOCENÍ UŽIVATELŮ
Teddy 80 %
22.3.2023 | 308 hodnocení
+ souhlasím
Představení o autismu jsem viděla na divadle poprvé. Simoně Babčákové jsem její Wendy věřila, herečce se velice přesným způsobem podařilo ztvárnit chování a pocity autistických osob. Děj inscenace nenarušuje pauza, hraje se bez přestávky.
Monty70 80 %
17.5.2022 | 276 hodnocení
+ souhlasím
Představení o autismu. Ženu autistku ztvárňuje vynikajícím způsobem Simona Babčáková. Herečka dokázala přesnou stylizací vystihnout chování člověka, který nerozumí světu a svět nerozumí jemu. Příběh nás provází od jejího dětství, po dospívání až do věku dospělosti. Představení by nebylo ovšem tak dobré bez ostatních hereckých partnerů S. Babčákové, kterými jsou zkušení herci Dejvického divadla.
Romana35 90 %
25.4.2022 | 349 hodnocení
+ souhlasím
Aktuální téma autismu jsem viděla inscenované v divadle poprvé. Představení velice působivé. Simona Babčáková v hlavní roli autistické dívky podává velice věrohodný výkon, ale líbili se mi i ostatní spoluhráči. (zejména Barbora Poláková v roli psycholožky.). Našly se i úsměvné situace, takže na mne hra nepůsobila svým obsahem tak depresivně. Praktická funkční scéna. Dobře zvoleny hudební prostředky. Svým obsahem a zpracováním se jedná o nevšední a zajímavé představení.
Denisa H. 70 %
9.6.2019 | 385 hodnocení
+ souhlasím
Myslela jsem, že budu moct dát více procent, ale nakonec mě inscenace nechytla tolik, jak jsem očekávala. Příčinu bych viděla v častých zatmívačkách, ačkoliv jejich použití rozumím. Jenže až takové rozkouskování osudu Wendy mi nedovolilo si k její postavě vytvořit hlubší vztah... Herecky je to bravurní představení a S. Babčáková opravdu válí! U J. Plesla mě mj. zaujalo, když hrál jakože na klavír - a opravdu měl prstoklad! Větší prostor, který rozhodně využili, měli ještě D. Novotný a V. Khek Kubařová.
Carevic 100 %
15.4.2019 | 21 hodnocení
+ souhlasím
Jako otec dítěte se speciálními potřebami jsem byl velmi zasažen.
Gimli35 80 %
17.3.2019 | 313 hodnocení
+ souhlasím
Musím říct, že nic podobného jsem v divadle ještě neviděl. To však neznamená, že se mi představení nelíbilo - oceňuji originální Havelkovu režii (časté zatmívání mi vůbec nevadilo, ba naopak, podle mne spíše pomohlo spádu inscenace), stejně tak musím pochválit výkon S. Babčákové i všech ostatních. A hlavně: Kakadu je hra, která vás donutí přemýšlet nad složitým tématem autismu.
Michvon 80 %
28.2.2018 | 197 hodnocení
+ souhlasím
Výborně zvolená forma. Klipovitost inscenace skvěle pasuje k tématu. Lidé se objevují, mizí, leccos nevysvětleno, nedořečeno, konec také otevřený - jak lépe ztvárnit autistické vnímání a vidění světa? Havelka mě baví!
Výborná Babčáková, ale i ostatní herci, velmi se mi líbila hlavně V. Kubařová.
Výborná Babčáková, ale i ostatní herci, velmi se mi líbila hlavně V. Kubařová.
JirkaS 80 %
11.5.2017 | 381 hodnocení
+ souhlasím
Velice těžké představení, do kterého se mi velmi obtížně pronikalo a chvílemi mi i přes svou krátkou délku připadalo dlouhé. Ale jak běží čas od jeho zhlédnutí, představení ve mně doznívá a já zjišťuji, že ve mně něco zajímavého zanechalo. Simona Babčáková zde podává perfektní, koncentrovaný a přesný výkon a ostatní jí zdatně sekundují. Vlastně jsem měl z této hry pocit, že všech šest herců zde vystupujících jsou sehraní a při představení panuje domácká atmosféra. Jsem rád, že jsem se mohl s touto hrou seznámit, byl to nevšední divadelní zážitek. /viděno 10. května 2017 v Č. Budějovicích/
Sousekd 100 %
11.5.2016 | 5 hodnocení
+ souhlasím
Super. Jako bych na jevišti viděl sám sebe, svou manželku a naší dceru :-).
Vladimír Rogalewicz 90 %
11.9.2015 | 821 hodnocení
+ souhlasím
Velmi zdařilé představení. Vedle výkonu Simony Babčákové je nutno zmínit velice zhuštěný, koncentrovaný styl celého představení a také znamenitou práci se zvukem.
Fr2709 70 %
28.8.2015 | 196 hodnocení
+ souhlasím
Představení stojící na výkonu Simony Babčákové. Hit to asi nebude, ale za zhlédnutí to stojí.
Eviik 70 %
25.5.2015 | 289 hodnocení
+ souhlasím
Simona Babčáková odvádí velmi dobrý výkon, i když občas působí trochu odtažitě (což byl možná záměr). Dobře zvolené zvukové efekty pomáhají divákovi nahlédnout do světa autistů. Dojem z představení však kazí příliš časté zhasínání světel a střídání scén, které bohužel narušují kontinuitu a proto na mě představení nezanechalo tak silný dojem, jak jsem původně čekala.
Doublefish 100 %
26.1.2015 | 58 hodnocení
+ souhlasím
Jestliže Simona, jak tvrdí, nikdy nebyla ve styku s autisty, tak je, jak tvrdí expert na autismus, geniální.
Salisbury 60 %
12.1.2015 | 118 hodnocení
+ souhlasím
Papoušek KAKADU přiletěl do Dejvického divadla a sedl na bidýlko v podání Simony Babčákové, která se vrolila do autistické poruchy. Musím říct, že představení nebylo nijak oslnivé a troufám si nastínit, že hlavní aktérce role nesedla nijak výrazně na tělo, ba přímo byla chvílemi odchlípnuta. Jsem velmi zvědav jak si toto představení v režii Jiřího Havelky nadále povede na prknech Dejvických. Já jsem rád, že jsem měl možnost toto představení zhlédnout, ale podruhé již určitě nemusím.
Komentáře uživatelů nevyjadřují stanovisko redakce. Názory jednotlivých redaktorů nemusejí vždy vyjadřovat stanovisko celé redakce.