Národní divadlo [Stavovské divadlo]
<< Arkádie | Být či nebýt >>
Pierre-Augustin Caron de Beaumarchais
Bláznivý den aneb Figarova svatba
Premiéra: 27.4.2012 | 2:40
Úprava a dramaturgie: Daria Ullrichová. Scéna: David Marek. Kostýmy: Kateřina Štefková. Hudba: Wolfgang Amadeus Mozart, Aleš Březina. Choreografie: Petra Hauerová, Boris Hybner. Režie: Michal Dočekal.
Poslední uvedení: říjen 2013.
Poslední uvedení: říjen 2013.
Richard Krajčo, Pavla Beretová, Miroslav Donutil, Kateřina Winterová, Miloslav König, Jana Boušková, Jana Pidrmanová / Lucie Polišenská, Jan Novotný, Milan Stehlík, Vladislav Beneš, Filip Rajmont...
Nestárnoucí klasická komedie, která kdysi pobuřovala otevřeným poukázáním na nerovnoprávnost mezi společenskými vrstvami. Ve svůj svatební den brání sluha Figaro svou lásku Zuzanku před milostnými nároky hraběte Almavivy, který chce uplatnit právo první noci. S důvtipem a umem sobě vlastním se Figaro dokáže odvážně a důrazně ptát, proč existuje vrstva vyvolených, která si nárokuje pouze výsady a výhody...
inscenace již byla stažena z repertoáru
Hodnocení inscenace
Redakce
35 %
Uživatelé
62 %
Hodnocení redakce
Iva Bryndová 50 %
Pavel Širmer 40 %
Jan Pařízek 60 %
Jiří Koula 20 %
Helena Grégrová 20 %
Jiří Landa 20 %
Iva Bryndová 50 %
Pavel Širmer 40 %
Jan Pařízek 60 %
Jiří Koula 20 %
Helena Grégrová 20 %
Jiří Landa 20 %
Volby
Hodnocení (32)
HODNOCENÍ REDAKCE
Pavel Širmer 40 %
30.11.2012 | 2052 hodnocení
+ souhlasím
Hra i dnes nabízí dobrý potenciál a možnost pro vyjádření k aktuálnímu stavu společnosti. V inscenaci M. Dočekala se až příliš dostala do popředí forma, bohužel na úkor obsahu. Několik údernějších „záblesků“ bylo bohužel příliš málo. Výprava nesloužila myšlence, efekt pro efekt. Další problém byl, že zmíněná forma nebyla příliš zábavná, představení se převážně neslo ve znamení nudy. A rozhodně nelze říci, že by herci „zazářili“. Hudební složka zajímavá (zejména „kontratenor“ M. Königa) a oživující, ale jen sama pro sebe, pro koncepci inscenace podstatný přínos nepředstavovala.
Jan Pařízek 60 %
28.6.2012 | 930 hodnocení
+ souhlasím
Je pravda, že je to zvláštní mix činohry, opery a trochu toho muzikálu. Ale tak nějak se to strefilo na moji notu a musím přiznat, že zvláště první polovina se mi docela líbila. Bohužel druhá mi přišla slabší a hlavně pak závěr takový nevýrazný. Některé písně mi též úplně nezapadly do dějového konceptu a překvapivě R. Krajčovi bylo při zpěvu špatně rozumět. Jinak ale všichni herci u mě zahráli velmi dobře, vyzdvihl bych především Pavlu Baretovou a Miloslava Königa. Kvituji též scénu a kostýmy. Celkově 65%.
Helena Grégrová 20 %
18.5.2012 | 1725 hodnocení
+ souhlasím
..spala jsem či bděla jsem? Dění přišlo mně každopádně spíše snové aneb zdálo se mi, že scénografické reálie před chvílí opustil R. Wilson a herci Národního divadla dostali za úkol si vyzkoušet, jak by v nich fungovala například Figarova svatba, přičemž náhodnému střídání žánrů a stylizací se meze nekladou.. Výsledek? Nudný, téměř nicneříkající pelmel. Kdyby ND nemělo aktuálně na repertoáru "Wilsonovu" Věc Makropulos, mohl být ten sen přece jenom o něco méně smutnější.
Jiří Landa 20 %
18.5.2012 | 3036 hodnocení
+ souhlasím
Neznat předchozí režie M. Dočekala, asi by moje hodnocení nebylo takto smířlivé. Při sledování trapně nudného rejdění na jevišti mě napadlo několik otázek. Proč je nutné komedii zbavovat vtipu? Proč napodobovat R. Wilsona? Co to mělo být vlastně za žánr? Pokus o grotesku nebo moralitu? Proč se rádoby vtipy stále opakovaly? Proč byly některé pasáže textu zhudebněny, i když to nemělo opodstatnění? Proč musela K. Winterová projít hrůzostrašnou scénou v orchestřišti? Tato scéna může směle konkurovat dnes už legendárnímu výstupu J. Janěková ml. v Drahomíře. NAPROSTÝ REŽIJNÍ OMYL!
HODNOCENÍ UŽIVATELŮ
Denisa H. 80 %
18.12.2013 | 385 hodnocení
+ souhlasím
Poněkud svérázné pojetí, ale neskutečná sranda! Dostalo se nám nejenom hereckého koncertu, ale i pěveckého/hudebního! A, Richarde Krajčo, všechna čest, ovšem na operní árie Miloslava Königa nikdo neměl!
Jsem moc ráda, že jsem se na poslední chvíli rozhodla na představení jít (zúčastnila jsem se derniéry), byl to moc fajn zážitek!
P.S. Richard Krajčo si na tento slavnostní okamžik vyčesal parádního kohouta!
Jsem moc ráda, že jsem se na poslední chvíli rozhodla na představení jít (zúčastnila jsem se derniéry), byl to moc fajn zážitek!
P.S. Richard Krajčo si na tento slavnostní okamžik vyčesal parádního kohouta!
Frankovka 60 %
6.10.2013 | 288 hodnocení
+ souhlasím
Opět zážitek z R.Krajča. Viděl jsem ho ve 3 charakterově zcela odlišných rolích a vždy jsem měl pocit, že mu role byla napsána na tělo. V malých rolích mě zaujali i J. Pidrmanová a F. Rajmont.
Naopak chybu vidím v obsazení pana Donutila do hlavní role hraběte, ve které působil nevěrohodně, přes závit. Já tam prostě hlad po těch holkách neviděl.
Naopak chybu vidím v obsazení pana Donutila do hlavní role hraběte, ve které působil nevěrohodně, přes závit. Já tam prostě hlad po těch holkách neviděl.
Fedorocko 70 %
25.2.2013 | 773 hodnocení
+ souhlasím
Já jsem byl naproti očekávání a předcházejícím ohlasům mile překvapen a spokojen. Miroslav Donutil a Richard Krajčo výborní. Mi nezbývá než doporučit.
Monulinka 50 %
1.2.2013 | 391 hodnocení
+ souhlasím
Viděla jsem tuto hru 3x ve zlínském divadle a vždycky jsem odcházela polomrtvá smíchy, u tohoto provedení se to bohužel nestalo, takže mírné zklamání.. Ale krásné kostýmy, dobří herci, zajímavé hudební vložky, líbilo se mi to, ale přece jen jsem čekala víc.
Subaudition 40 %
2.1.2013 | 28 hodnocení
+ souhlasím
Proč inscenace nefungovala? Bylo to snahou zmodernizovat klasického Figara? Původní text byl ?ozvláštněn? o sprostá slova, o narážky na současnost, které však v kontextu fungovaly jen občas. Pokud si ND vybere klasickou hru pro své abonentní diváky, proč do ní má tendenci nuceně cpát věty: ?Tak to jděte do prdele!?? Nebo je to snahou nalákat na Figara i mladé diváky? Ti, ale zaručeně musí usnout ihned poté, co uvidí hrát svého idola ze skupiny Kryštof na elektrickou kytaru. (více v článku na blogu)
Bob marley 80 %
13.12.2012 | 18 hodnocení
+ souhlasím
Asi mám dost pokřivený smysl pro humor a asi vůbec nerozumím divadlu, ale já se u toho zkrátka dobře bavil, počínaje kostýmy, přes hudební výstupy až po herecké výkony paní Beretové, pana Krajča a spol. A že to byl trochu mišmaš? No a co, konec konců už název napovídá že to byl Bláznivý den!
Vladimír10 70 %
26.7.2012 | 661 hodnocení
+ souhlasím
Typicky české inscenace se rozhodně nedají srovnávat s opulentními a přesně nazkoušenými projekty R. Wilsona, který umělce vede k jasně danému tvaru. Ten zde rozhodně zachován nebyl. Figaro byl při derniéře dostylizován do podoby rockera s téměř metrovým čírem, jež se bilo s celkovým výtvarným zpracováním. Potlesky vynucené P. Beretovou též nebyly zcela na místě. Hudba A. Březiny však citlivě čerpala z Mozartovy opery. Čistým jevištním uměním vynikají J. Boušková, M. Donutil a V. Beneš. Pro R. Krajča a P. Beretovou zde platí bohužel pravidlo: ''Čím více repríz, tím podbízivější výkon.''
Zuzatab 70 %
30.6.2012 | 65 hodnocení
+ souhlasím
Ztvárnění klasiky v Národním divadle mě spíše děsí, mnoho jsem tedy nečekala ani tentokrát, ale přišlo milé překvapení. Je pravda, že za vyšší hodnocení může především hudba a Richard Krajčo, který mě čím dál tím více přesvědčuje o tom, jak výborný je herec.
Jirkan 70 %
28.6.2012 | 564 hodnocení
+ souhlasím
28.6. 2012: Já bych tuto inscenaci tak černě neviděl. Nečekal jsem nic podle ohlasů, tak se mohlo konat jen překvapení. Neříkám, že jsem z toho odvázanej a nadšenej, ale přijal jsem celou inscenaci tak, jak je. Pravda je, že některé výstupy jsou zdlouhavé. Řada nápadů je vtipných, ale pozor, je to tenký led. Líbí se mi hudba. Z herců vévodí K. Winterová. Prosím, nesrovnávejte s Wilsonovou prací. Výpravou by to k tomu mohlo provokovat, ale Wilson pracuje jinak, na tom si založil image. V současné době je "volné jeviště" a ostrá světla trend, brzo přijde jiný...
KaVa 40 %
14.6.2012 | 23 hodnocení
+ souhlasím
Hodně nesourodé. A jakoby okopírované. Přes všechnu snahu dost nuda.
Komentáře uživatelů nevyjadřují stanovisko redakce. Názory jednotlivých redaktorů nemusejí vždy vyjadřovat stanovisko celé redakce.