Městské divadlo Brno [Hudební scéna]
<< Hello, Dolly! | Jane Eyrová >>
libreto: Robert Stigwood, Bill Oakes
hudba a texty písní: Bee Gees
Horečka sobotní noci
Premiéra: 20.1.2018 | 2:35
Podle stejnojmenného filmu společnosti Paramount Pictures (autor scénáře Norman Wexler, podle námětu Nika Cohna). Dramaturgie: Klára Latzková. Scéna: Christoph Weyers, Petr Hloušek, Dalibor Černák. Kostýmy: Andrea Kučerová. Choreografie: Igor Barberić. Dirigenti: Tomáš Küfhaber, Ema Mikešková. Překlad a režie: Stanislav Moša.
Poslední uvedení: říjen 2021.
Poslední uvedení: říjen 2021.
Kristian Pekar / Marco Salvadori, Svetlana Janotová / Ivana Vaňková / Kristýna Daňhelová (understudy), Kateřina Marie Fialová / Dagmar Křížová, Daniel Rymeš / Radek Novotný, Ondřej Studénka, Lukáš Janota / Marek Kolář, Jiří Mach / Lukáš Vlček, Martin Havelka / Jakub Uličník, Erika Kubálková / Jana Musilová, Robin Schenk / Aleš Slanina, Kristýna Daňhelová / Viktória Matušovová / Katarína Mikulová, Pavlína Palmovská / Alžbeta Trembecká, Markéta Pešková / Petra Šimberová, Jan Apolenář / Tomáš Sagher, Petr Drábek / Tomáš Smička, Martina Kočková / Lenka Fučíková, Renáta Mrózková / Barbora Onderková / Hana Kubinová, David Černák / Michal Matěj, Kristýna Gašperáková / Barbora Musilová, Rastislav Gajdoš / Martin Křížka, Monika Světnicová / Magda Vitková, Karel Škarka, Patrik Bořecký, Ondřej Biravský, Martina Andelová / Michaela Baladová / Lenka Fučíková / Kristýna Gašperáková / Svetlana Hruškociová / Martina Kočková / Veronika Jiroušková / Lucie Lioliasová / Hana Mikešková / Renáta Mrózková / Barbora Musilová / Barbora Onderková / Pavlína Palmovská / Markéta Pešková / Simona Šeligová / Petra Šimberová / Klára Šútovská / Tereza Tejkalová / Alžbeta Trembecká, Vojtěch Antl / Petr Drábek / Patrik Földeši / Lukáš Hlavatý / Mirek Kosík / Jakub Liška / Jakub Ressler / Robert Rozsochatecký / Tomáš Smička / Vladimír Strouhal / Bohumil Vitula...
„Disco muzikál“ s hudbou skupiny Bee Gees podle slavného filmu s Johnem Travoltou. Romantický příběh brooklynského mladíka Tonyho Manera, jehož jediným zájmem je trávit víkendy na místní diskotéce, což mu dovoluje zapomenout na všední ubíjející život...
inscenace již byla stažena z repertoáru
Volby
Hodnocení (28)
HODNOCENÍ REDAKCE
Jiří Landa 70 %
4.3.2018 | 3036 hodnocení
+ souhlasím
Muzikál, který se může pochlubit vysokým nasazením všech představitelů, a to zejména K. Pekara, S. Janotové, V. Matušovové a dalších. Inscenace je zpracována velkoryse, má parametry velkomuzikálové show, všechny složky pracují na sto procent. Přesto celku chyběl tolik potřebný elektrizující šmrnc, kterým se mohla chlubit někdejší inscenace v Divadle Kalich. A vlastně si v tomto případě nejsem ani moc jistý, jestli by použití českého přebásnění přece jen nebylo lepší cestou. Nové aranže písní jsou také otázkou k diskuzi. I přes tyto výhrady jsem i "brněnskou Horečku" sledoval se zájmem.
Iva Bryndová 60 %
12.2.2018 | 604 hodnocení
+ souhlasím
V Brně se mnohem víc snaží najít a vyprávět alespoň nějaký příběh - úspěšně, je neuvěřitelné, jak v tom slaboduchém libretu nějaký děj staví. Jenže se zdá, že snaha o příběh jde na úkor tance, a to je chyba zásadní. Horečka má být hlavně o tanci, o víc v ní nejde, ale brněnské choreografie, byť precizní, nezaujmou. Chybí jim originalita, nejsou jednoznačně zapamatovatelné a dechberoucí, postupně nudí. Chybí radost, spontánnost.
Inscenaci nepomáhá ani angličtina, která funguje u tanečních scén, ale ne v momentech, kdy má vyprávět příběh.
Poklonu si zaslouží scéna, M.Salvadori a D.Křížová.
Inscenaci nepomáhá ani angličtina, která funguje u tanečních scén, ale ne v momentech, kdy má vyprávět příběh.
Poklonu si zaslouží scéna, M.Salvadori a D.Křížová.
Michal Novák 70 %
28.1.2018 | 1170 hodnocení
+ souhlasím
75 % Pražské nastudování ohromilo dynamikou a spontaneitou aktérů, inscenace režiséra Moši vede diváka k zamyšlení. Bez tématu věru není: i přes slabší dějovou linku předloží celkem výmluvnou studii stavu ztráty iluzí nebo mladou generaci přemýšlivou i bezradnou na předmostí spojnice k lepší budoucnosti. Technicky je ta inscenace skvělá, má vynikající zvuk a aranže písní se budou líbit těm, kteří původní sound fakt nemusí (jako já). Jen ta očekávaná jiskra spíše zůstala přebita vysokým stupněm drilu. K.Pekar, S.Janotová, D.Křížová a V.Matušovová odvádějí prvotřídní herecké či pěvecké výkony.
HODNOCENÍ UŽIVATELŮ
Lada 125 30 %
16.4.2018 | 5 hodnocení
+ souhlasím
Oproti jiným představením slabé.Nemá pořádný děj a skončil zvláštně neuzavřeně
Cindy.92 60 %
30.3.2018 | 314 hodnocení
+ souhlasím
Na muzikál jsem šla bez předchozí zkušenosti s filmem, jiným nastudováním a z celku jsem trochu na rozpacích. Přestože mě nadchly výkoný sólistů (především taneční kreace a výdrž K. Pekara, zpěv K. Daňhelové,..) i company (např. T. Smička) byla jsem zklamaná hudbou, resp. jejím aranžmá, jistou plydkostí děje (chápu myšlenku, ale nemůžu říct, že by se podařila zcela naplnit) a občasným nesouladem (zpěv čtveřice kamarádů) nebo jistou zbytečností (přes úžasný výkon Daňhelové postrádám význam její postavy, malý prostor pro R. Schenka nebo J. Macha). Celkové hodnocení pozvedl závěrečný mashup. 65 %
Rejpalka 60 %
19.3.2018 | 218 hodnocení
+ souhlasím
Na ČR konečně muzikál ve kterém je POHYB a Kristian Pekar byl jako Tony Manero vynikající. Výborná i Dagmar Křížová, Svetlana Janotová oproti Flashdance ten tanec trochu zapomněla. Potěšil i Radek Novotný jako Bobby C. Je to takové typické "feel good" představení, vzhledem k tomu že umím anglicky mi nevadily písničky v originále a byly celkem i zazpívané slušnou angličtinou. Nepochopila jsem postavy disko-lidí (Slanina-Daňhelová), kteří si kostýmy nejspíš půjčili od Jany Uriel Kratochvílové. Jedno mi to ale stačilo.
Míša812 80 %
19.2.2018 | 14 hodnocení
+ souhlasím
Nejsem fanoušek filmového zpracování a ani Travolty. I přesto mě tohle představení velmi bavilo. Skvělý výkon K. Pekára, úžasný Daniel Rymeš- jeho podání Tragedy bych chtěla slyšet na CD :)
Jan456 80 %
2.2.2018 | 227 hodnocení
+ souhlasím
Hodnotit dílo samotné (libreto) jdeme hodně dolů, ale hodnotit výkon profesionálního souboru? Dávám procent 100%. Tak jak z toho ven? Výborné aranžmá, precizní sbory, špičkově připravení sólisté. Za všechny M.Salvadori,V.Matušovová,D.Rymeš,K.Fialová (konečně v přirozenější poloze).Za mě výborná show. A propos, byl jsem na abonentním představení (většinou mírně konvenční a upozaděné publikum), ovšem abonentky při děkovačce řvaly nadšením, jako by jim rvaly rodidla. Asi se líbilo. A měly pravdu!
Lenka Jedličková 100 %
30.1.2018 | 24 hodnocení
+ souhlasím
Jeden z nejlepších muzikalů, co jsem v MdB viděla, dle mého názoru. Měla jsem strach z počeštění písní, takže mě mile překvapilo, že zůstaly v originále a udělalo mi to radost. Vůbec to nebylo nudné, naopak. Kristian Pekar v hlavní roli famózní, Světlana Janotová také skvělá.
Eva123 60 %
29.1.2018 | 152 hodnocení
+ souhlasím
Horečka sobotní noci v Městském divadle Brno byla nová verze muzikálu, více sociálně zaměřená, škoda jen že zpívali anglicky. Bylo to pěkné. Marco Salvadori byl dobrý Tony Manero, z ostatních mě nejvíce zaujal Daniel Rymeš v roli Bobbyho, který neunesl zodpovědnost za budoucí rodinu
a v závěru hry skočil z mostu.
a v závěru hry skočil z mostu.
honzy 70 %
28.1.2018 | 285 hodnocení
+ souhlasím
(+1)
Travolta je nezaměnitelný,to se ukázalo v novém uved.HOREČKY SOBOTNÍ NOCI v MdB.Velice profesionálně nastudované dílo,výborná režie,dobře zvládnutá choreografie jednotlivých tanečních čísel,dobrý výkon Kristiana Pekara,který prakticky nesejde z jeviště.Ale bohužel muzikálu ještě chybí větší jiskra,která chytne více za srdce.Chyba je v chudé předloze,kde činoherní výstupy působí jako uměle vsazené do děje a moc nezapadnou do celkového tanečně-hudebního tempa.I nové hudeb.aranže se příliš nepovedly.Nicméně jde o pěknou podívanou s dobrými herec.výkony(Vlček,Janotová,Smička).Repríza 27.1.18 odpol
Martin21 40 %
27.1.2018 | 467 hodnocení
+ souhlasím
Pro mě zklamání. Není to vina herců, trojice Pekar, Janotová a Fialová byli skvělí a ostatní dobří. Písňové texty v ANJ ubírají na zážitku. Zmordeněné hudební aranže se mi nelíbily.
Nuda, nuda.... - pražská verze byla živá, víc taneční, zvedala ze sedaček...
Nuda, nuda.... - pražská verze byla živá, víc taneční, zvedala ze sedaček...
Klára Tesařová 50 %
25.1.2018 | 131 hodnocení
+ souhlasím
Od Bee Gees mám ráda jen hit Stayin´ Alive. Film s Travoltou jsem neviděla. Asi proto jsem byla zaskočená ne dějem, ale spíš koncem, který přišel jako blesk z čistého nebe. Což ale není problém muzikálu, ale předlohy. Prostě celou dobu čekáte na romantickou pusu hlavních představitelů a ono nic. Jinak profesionálně pojatý muzikál. Bezva hudební nastudování a taneční čísla. Jen písně v originále jsou pocitově tak nějak vpravena do děje. Zajímavě řešená scéna. Svítící podlaha jedna s hvězdou. Ale celkově dobrý dojem z profesionálně odvedené práce prostě kazí slabá předloha.
Johanka17 90 %
24.1.2018 | 48 hodnocení
+ souhlasím
Výborné představení! Kristian Pekar v hlavní roli dokonale zvládl tanec, zpěv a přesvědčil i herecky. Mně nejvíc oslovil dojemný Bobby Daniela Rymeše a jeho skvostně procítěné podání Tragedy! V ženských rolích vynikla Dagmar Křížová a dokonalá Svetlana Janotová. Požitek byly ale všechny taneční scény - souhra, nasazení, profesionalita u všech. Gratuluji k takovému výkonu!
Candie254 70 %
23.1.2018 | 222 hodnocení
+ souhlasím
Film mě nikdy nebral, ale tento muzikál je vážně pecka. Ano, příběh je plytký a předvídatelný (za to srážím procenta), ale provedení je vážně povedené. Především mě uchvátily pěvecké výkony doplněné velmi dobrými skupinovými choreografiemi. Kristian Pekar opravdu výborný. Dále pro mě nezapomenutelná byla Dagmar Křížová a její If I Can't Have You.
KarelK 30 %
21.1.2018 | 46 hodnocení
+ souhlasím
(+1)
Všichni se moc snažili, ale nějak toto retro na jevišti nedopadlo. Děj je prakticky nula, lépe by vyzněly samotné písně z muzikálu s tanečními choreografiemi. Herecké vsuvky působí mezi někdejšími hity často rozpačitě. Z tohoto díla zřejmě stálice repertoáru nebude, na to je laťka předchozích premiér souboru nastavena příliš vysoko.
Krasinek 70 %
5.2.2018 | 4 hodnocení
+ souhlasím
Za mne zajímavě pojatá hudba a zpěv + tanec perfektní. Příběh pokulhává (holt ani film není žádná pecka). Za mne velmi nepřesvědčivý výkon Ivany Vaňkové. Naopak vyzdvihuji zpěv Kataríny Ptáčkové (Gloria). Určitě stojí za to vidět - ale stačí jednou.
Komentáře uživatelů nevyjadřují stanovisko redakce. Názory jednotlivých redaktorů nemusejí vždy vyjadřovat stanovisko celé redakce.