Divadlo Petra Bezruče
<< Otec | Pestré vrstvy >>
Boris Vian, Petr Maška
Pěna dní
Premiéra: 14.12.2012 | 1:55
Dramaturgie: Daniela Jirmanová. Scéna: Lucie Labajová. Kostýmy: Eva Jiřikovská. Režie: Anna Petrželková.
Poslední uvedení: únor 2015.
Poslední uvedení: únor 2015.
Ondřej Brett, Tereza Vilišová, Josef Jelínek, Sylvie Krupanská / Tereza Richtrová, Lukáš Melník, Dušan Urban, Michal Sedláček, Pavla Gajdošíková; ze záznamu Přemysl Bureš
Jevištní zpracování románu Borise Viana. Labyrint snů i nočních můr. Něha lásky, něha květin, krutý leknín, šedé myšky s černými vousy, zasněné bloudění v hávu opojného jazzu, fantasmagorie zaštítěná smrtí...
inscenace již byla stažena z repertoáru
Hodnocení inscenace
Redakce
48 %
Uživatelé
74 %
Hodnocení redakce
Anežka Kotoučová 80 %
Kateřina Jírová 70 %
Veronika Steffanová 40 %
Jiří Koula 30 %
Helena Grégrová 40 %
Jiří Landa 30 %
Anežka Kotoučová 80 %
Kateřina Jírová 70 %
Veronika Steffanová 40 %
Jiří Koula 30 %
Helena Grégrová 40 %
Jiří Landa 30 %
Volby
Hodnocení (24)
HODNOCENÍ REDAKCE
Anežka Kotoučová 80 %
11.12.2013 | 230 hodnocení
+ souhlasím
K originálu jsem se dosud trestuhodně nedostala, Bezručovská Pěna dní mě přesto spontánně velmi potěšila. Vianův román je obrazotvorný a opojný a inscenace se toho dobře drží. Nebylo tam tolik věcí, které jsem nepochopila, nebo bych je považovala za nadbytečné. Naopak, moc se mi líbila skvělá práce s textem a různé slovní hříčky. Ondřeji Brettovi sedí méně komediální postavy mnohem lépe a Terezka Vilišová bezchybná jako obvykle, byť už jí není jednadvacet či devatenáct, nebo kolik to té Chloé bylo.
Kateřina Jírová 70 %
27.11.2013 | 348 hodnocení
+ souhlasím
Pěkná hudba, pěkná choreografie i kostýmy, vše má nadhled, ale jakoby tomu něco chybělo. Zvláště druhá půle je oproti Havelkově verzi zbytečně zdlouhavá a doslovná. Zhlédnuto na Festivalu 13+ v Divadle v Dlouhé.
Veronika Steffanová 40 %
22.4.2013 | 87 hodnocení
+ souhlasím
Tragický příběh plný metafor i drsné reality nepřežil setkání s režisérkou Annou Petrželkovou. Navršila na sebe tolik metafor, vtipů, hudby, scének, že z toho dohromady vznikl akorát guláš. Když se člověk snažil hledat, tak sice nakonec našel, proč se to všechno odehrálo zrovna takhle, ale silný zážitek mu to nahradit nemohlo. Navíc stylizace postav hercům nedala moc prostoru k hraní.
Helena Grégrová 40 %
19.4.2013 | 1716 hodnocení
+ souhlasím
45%. Lavina překotných metafor mně znesnadnila cestu k textu - něco podstatného z něj zůstalo pod ní zkrátka zasypáno. Herecké výkony pro mě ovšem každopádně byly bernardýnem se spásným soudkem na krku.
Jiří Landa 30 %
19.4.2013 | 3036 hodnocení
+ souhlasím
Rozhodně nesdílím nadšení pro práci režisérky A. Petrželkové. Nastudování Pěny dní mi jen definitivně potvrdilo, že její inscenace skoro pokaždé znásilňují texty, herce tlačí do nepřirozených poloh a za rádoby symboly se skrývá pouze zájem o vytvoření vlastního rukopisu za každou cenu. Nesmyslné, pseudointelektuální. Herecky výborně disponovaný soubor Bezručů se této koncepci podvolil a maximálně vyšel režii vstříc. Objektivně hodnotím 30%, subjektivně jsem někde kolem 10%. Vlastně jsem se v divadle už hodně dlouho takto netrápil.
HODNOCENÍ UŽIVATELŮ
Frankovka 70 %
7.12.2013 | 287 hodnocení
+ souhlasím
Pokud do této hry vstoupíte bez jakékoliv znalosti předlohy budete zmateni a užijete si jen úžasnou práci herců a scénu.
Národosolsobě 80 %
30.11.2013 | 332 hodnocení
+ souhlasím
velká nádhera, u takhle ostentativně krásné inscenace ruší normalizační plyšová megahlava myšky a lajdacké svícení dvakrát víc než ve svém obvyklém biotopu, tj.kamenném divadle měšťanského typu. Herci zprostředkovávají naléhavost textu (Vilišová, Brett, Krupanská, zbytek spíš jednorozměrně figuruje); zábavná práce s prostorem, ke konci nevyužitá možnost jeho zásadnější degradace (předepsané textem).
Vladimír Rogalewicz 40 %
19.4.2013 | 819 hodnocení
+ souhlasím
Lze jen obdivovat neuvěřitelný gejzír výtvarných nápadů dvojice Petrželková-Labajová. Na rozdíl od Tichého Tarzana se však tentokrát nesložily do přesvědčivého výsledného tvaru, a to navzdory znamenitým a jako vždy bezchybným hercům DPB. Představení mě nepřesvědčilo a v druhé polovině už výslovně nudilo. Jiří Havelka přečetl předlohu mnohem lépe. (Divadlo v Celetné, Praha, 18.4.2013)
Jirkan 70 %
19.4.2013 | 564 hodnocení
+ souhlasím
18.4. 2013 - Divadlo v Celetné: Myslím, že anotace, která je uvedena v profilu inscenace, je tentokrát více než vystihující. Anna Petrželková napěchovala inscenaci nápady (symboly). S žádným jsem tentokrát neměl problém, všechny byly pro mne čitelné. Byla by škoda tu nějaké prozrazovat, pak další diváci přijdou o to "kouzlo". Opravdu neuvěřitelná fantasmagorie, která mne bavila. Musím pochválit i herecký soubor, ale k nejsilnějším momentům pro mne patří společné výstupy T. Vilišové a S. Krupanské.
Komentáře uživatelů nevyjadřují stanovisko redakce. Názory jednotlivých redaktorů nemusejí vždy vyjadřovat stanovisko celé redakce.