Divadlo na Vinohradech [velká scéna]
<< Marie Stuartovna | Mocná Afrodité >>
Guy de Maupassant, Vladimír Čepek
Miláček
Premiéra: 3.12.2021 | 3:05
Překlad románu: Břetislav Štorm. Dramaturgie: Vladimír Čepek, Zuzana Paulusová. Scéna: Karel Čapek. Kostýmy: Petra Krčmářová. Hudba: Jiří Hájek. Pohybová spolupráce: Pavol Seriš, Petr Nůsek. Režie: Šimon Dominik.
Poslední uvedení: květen 2023.
Poslední uvedení: květen 2023.
Ondřej Kraus, Antonie Talacková, Viktor Javořík, Jana Kotrbatá / Sára Rychlíková, Vendulka Křížová, Sabina Rojková, Otakar Brousek ml., Andrea Černá, Jiří Roskot, Tomáš Pavelka, Kryštof Rímský, David Steigerwald...
Dramatizace známého románu. Stále živý a aktuální příběh vzestupu George Duroye, krásného a sympatického, leč bezcharakterního jedince. Paříž konce 19. století je zářivou perlou evropských metropolí, plnou kabaretů, divadel, kaváren, hospůdek, barů, společenské zábavy a vzrušeného nočního života. Ovšem především pro ty, kdo na to mají. George Duroy k nim nepatří. Nedávno se vrátil z armádní služby v Africe, má špatně placenou práci, žádné vzdělání ani perspektivu, věčně hluboko do kapsy. Jednoho šťastného večera potká starého známého z armády, novináře Forrestiera, a s jeho pomocí začne stoupat po společenském žebříčku...
inscenace již byla stažena z repertoáru
Volby
Hodnocení (26)
HODNOCENÍ REDAKCE
Pavel Širmer 70 %
16.2.2022 | 2052 hodnocení
+ souhlasím
65%. Nadčasový Maupassantův román o kariéristovi Duroyovi přitahuje nejen divadelníky, leckdo se s ním v nějaké podobě setkal. Zpracování DnV přináší na některé situace jiný pohled a objeví se i některé často opomíjené dějové roviny. Jednotlivé obrazy netrpí neadekvátní délkou, více než tříhodinová inscenace se odvíjí svižně. Flexibilní scénografie jednoduše umožňuje měnit prostředí. Méně přirozeně působí aranžování komparzistů a užívání masek. Výchozí civilní uchopení Duroye (O. Kraus) má opodstatnění, posléze se však nedaří najít dostatečně výraznou a vypovídající podobu proměny a hlavní postavu občas zastiňují vedlejší.
HODNOCENÍ UŽIVATELŮ
Bišu 70 %
21.2.2023 | 234 hodnocení
+ souhlasím
Výborný Ondřej Kraus, ostatní herecké výkony také dobré, ale představení je příliš dlouhé !!
JirkaS 70 %
6.2.2023 | 381 hodnocení
+ souhlasím
Já si zasloužím víc! Věrný tomuto přesvědčení, jde si hlavní hrdina neúnavně za svým cílem a prostřednictvím svého šarmu a sváděním těch správných žen se mu to daří. To vše v tříhodinové inscenaci, která ač dokáže zaujmout, umí být především ve své první půli i trochu zdlouhavá. Po přestávce už to však nabralo to správné tempo. Některé režijní postupy mě rušily, především mimický sbor mi tam chvílemi velmi vadil a rušil. Herecké výkony byly skvělé, zaujali především O. Kraus a V. Javořík. Škoda, že jsem neměl možnost vidět mou oblíbenou J. Kotrbatou. Ač má inscenace své mouchy, ve výsledku jsem spokojen. /4.2.2023/
MMK 80 %
26.1.2023 | 192 hodnocení
+ souhlasím
Díky "profláknutosti" předlohy byl děj očekávaný, téma je aktuální i dnes. O. Kraus bezcharakterního odporného kariéristu bez špetky svědomí ztvárnil výborně. DnV se zatím úspěšně vyhýbá mánii "modernizovat" klasiky.
Selingep 60 %
5.10.2022 | 13 hodnocení
+ souhlasím
V reálu časově "dlouhé" představení mi "uběhlo", nenudilo. Dějový přesah do současnosti.
Čiko 70 %
8.4.2022 | 1095 hodnocení
+ souhlasím
Byť si teď Divadlo na Vinohradech v dlouhých inscenacích libuje, tato mi ubíhala poměrně dobře. Ondřej Kraus je Miláčkem, který si se svou postavou pěkně pohrává. Jen jeho proměna ve druhé půli inscenace by mohla být trochu výraznější. Když už je to tu porovnáváno, mně se to naopak líbilo o něco více, než Špinarova kladenská inscenace...
J.S. 50 %
20.2.2022 | 149 hodnocení
+ souhlasím
Pozitivem inscenace je věrnost románové předloze a solidní výkon O.Krause v titulní roli. Problémů je více, s délkou představení souvisejí jen částečně (dramaturgické škrty by prospěly první části). Slabina spočívá v nefunkční scénografii (scéna, kostýmy), opravdu nenavozují atmosféru iluze/deziluze Paříže 19. st., stejně nefunkční je dnes nadužívaný prvek zrcadlení stěn. Zbytečný sbor - jestli bylo záměrem, aby plnil roli chóru, tak tu neplní. Výklad postav vede k figurkaření a nevěrohodnosti. Zřetelně absentuje osobnostní herecký výklad (kontrast s rozhlasovou verzí s J.Šťastným z r. 2005).
LavinieCamui 60 %
8.1.2022 | 855 hodnocení
+ souhlasím
Zbytečně dlouhé. Určitě by šlo zkrátit. Špinarově kladenské inscenaci se zdaleka nevyrovná.
Denisa H. 70 %
1.1.2022 | 385 hodnocení
+ souhlasím
Poslední inscenace, co jsem na Vinohradech viděla, jsem měla problém s pocitem nevyužitého prostoru velkého jeviště. Konečně se to zlomilo, kulisy a vůbec scéna se mi totiž moc líbily - jednoduché, přesto variabilní a účelné. Neuspokojil mě naopak otevřený konec, a to jako že velmi, vlastně mě to až naštvalo. O. Kraus se na roli hodí a je v ní přesvědčivý. Dále bych vyzdvihla V. Javoříka a mimický sbor.
Celkově pro mě hra ale hodně zaostává za Kladenskou verzí, se kterou ji nedokážu nesrovnávat...
Celkově pro mě hra ale hodně zaostává za Kladenskou verzí, se kterou ji nedokážu nesrovnávat...
Adela_H 90 %
17.12.2021 | 81 hodnocení
+ souhlasím
Jednoduchá scéna je podle mě velkým plusem, kostýmy se mi také líbí, krásně podtrhují vývoj hlavní postavy. Je to dlouhé představení, ale ani mi to nepřišlo. Malá slečna byla roztomilá a přirozená, A. Talacková byla úžasná, stejně jako J. Kotrbatá. A hlavně Ondřej Kraus, opravdu se mi moc líbil. Miláček prostě :-)
Vladimír10 90 %
15.12.2021 | 657 hodnocení
+ souhlasím
(+1)
Může se zdát, že příběh jednoho z nejslavnějších intrikánů světové literatury nelze zpracovat bez hloupých lascivností. Opak je ale pravdou. Zdejší inscenace totiž žádné vyloženě nemravné výjevy neobsahuje a důraz je v ní kladen především na důkladné vykreslení charakterů jednotlivých postav. Kvalitu tohoto ojedinělého režijního konceptu poté umocňují i krásné kostýmy či blyštivá scéna, která zprostředkuje publiku atmosféru pařížského šantánu i redakční kanceláře díky přestavbě trvající jen několik málo vteřin. Herecky pak stojí na výši zejména V. Javořík spolu s A. Talackovou a J. Kotrbatou.
Krocka 70 %
11.12.2021 | 26 hodnocení
+ souhlasím
Předvídatelný děj a otevřený konec, přesto mě představení bavilo. Ondřej Kraus se do hlavní role suprově hodí a spolu s Janou Kotrbatou vytvořili skvělou dvojici. Jejich výkony se mi velmi líbily.
Vero-nika 80 %
8.12.2021 | 32 hodnocení
+ souhlasím
Představení je dlouhé, ale pro můj celkový dojem je vždy stěžejní to, jestli mi v průběhu hry utíkají myšlenky. U Miláčka neutíkaly. Krásné kostýmy. Skvělé výkony, zejména O.Kraus, A.Talacková a J.Kotrbatá. Velká scéna, velké představení, skvělý zážitek. Včetně toho, že spousta věcí je nadčasových a dá se aplikovat i v dnešní době. Na představení bych šla znovu.
Makaluzo1 30 %
5.12.2021 | 84 hodnocení
+ souhlasím
Dramatizace románu G.de Maupassanta si neklade za cíl postihnout atmosféru Paříže konce 19. století, což je škoda, jen plošně, bez větší hloubky popisuje cestu nevzdělaného G.Duroye, který stoupá po společenském žebříčku až téměř na jeho vrchol, proto se může příběh někomu zdát aktuální. V jediné dekoraci k tomu O.Kraus na divadle potřebuje douhé tři a čtvrt hodiny.Nudu trochu oživí originání pohybová čísla členů mimického souboru.Dramatizace v porovnání s románem značně pokulhává.
honzy 30 %
3.12.2021 | 284 hodnocení
+ souhlasím
Nové uvedení románu Guy de Maupassanta MILÁČEK na divadelních prknech Na Vinohradech má jednu velkou slabinu.Tou je neúměrná délka představení.(3,25hodiny) Bohužel díky značné délce se divák začíná nudit a přeje si konec.(někteří diváci odcházeli z divadla již o přestávce) Nedočká se očekávané lehké francouzské konverzace a je svědkem stále se opakujících režijních postupů.Výprava a scéna inscenace je mírně řečeno slabá, to se dá říct i o kostýmech.V hlavní roli Ondřej Kraus, se snaží svým výkonem zaujmout, ale moc se mu to nedaří. Hra postrádá lehkost a šarm.Škoda lépe nevyužité příležitosti.
Komentáře uživatelů nevyjadřují stanovisko redakce. Názory jednotlivých redaktorů nemusejí vždy vyjadřovat stanovisko celé redakce.