Divadlo Letí
<< 2 bratři | A se mnou zmizel svět >>
Sibylle Berg
A pak přišla Mirna
Premiéra: 3.2.2017 | 1:15x
Překlad: Helena Eliášová. Úprava: Adam Svozil, Marie Špalová. Dramaturgie: Marie Špalová. Výprava: Anna Brotánková. Režie: Adam Svozil.
Poslední uvedení: rok 2020.
Poslední uvedení: rok 2020.
Hra německo-švýcarské autorky, která s nevybíravým humorem sobě vlastním ve hře ukazuje, co se stane, když se z dvacetiletých rebelek stanou třicátnice. Všechno, za co bojovaly, občanská angažovanost, nenormativní postavení ženy ve společnosti, alternativní genderové a rodinné vzorce, najednou tak nějak postrádají smysl. Notabene když to něco s růžovým batůžkem na zádech, co jim říká „matko“, se dokáže s tak povědomou razancí vymezit vůči předchozí generaci...
14! inscenace již byla stažena z repertoáru
Hodnocení inscenace
Redakce
72 %
Uživatelé
75 %
Hodnocení redakce
Pavla Haflantová 60 %
Lukáš Dubský 70 %
Jiří Koula 90 %
Pavel Širmer 70 %
Veronika Boušová 70 %
Lukáš Holubec 80 %
Jiří Landa 70 %
Jan Pařízek 70 %
Helena Grégrová 70 %
Pavla Haflantová 60 %
Lukáš Dubský 70 %
Jiří Koula 90 %
Pavel Širmer 70 %
Veronika Boušová 70 %
Lukáš Holubec 80 %
Jiří Landa 70 %
Jan Pařízek 70 %
Helena Grégrová 70 %
Volby
Hodnocení (42)
HODNOCENÍ REDAKCE
Pavla Haflantová 60 %
15.3.2019 | 357 hodnocení
+ souhlasím
S touto hrou jsem se nějak minula. Nemám konkrétních výtek, jen mi zhlédnutí představení nic nepřineslo, neuhodilo na žádnou strunu a odcházela jsem v rozpacích.
Velice kladně lze hodnotit originální a funkční scénu, hodne mě bavila Diana Toniková.
Velice kladně lze hodnotit originální a funkční scénu, hodne mě bavila Diana Toniková.
Lukáš Dubský 70 %
24.1.2018 | 1213 hodnocení
+ souhlasím
65%. Hra s ironií komentující rozdíl mezi životními sny a představami, které má člověk ve 20 letech, a šedivou realitou, do které se život nakonec často propadne. Inscenace není kdovíjak objevná, ale mnohé situace jistě budou divákovi nápadné a v některých se nejspíš budou odrážet i jeho problémy. Vzhledem k tomu, že zásadními tématy jsou zde mateřství a vztah matky s dcerou, nebyl jsem tímhle kusem nějak výrazněji zasažen. Kvalitní divadlo to ale je.
Jiří Koula 90 %
22.10.2017 | 1601 hodnocení
+ souhlasím
Sečteno a podtrženo, spojením smysluplného aktuálního textu a precizní práce kmenové dramaturgyně Marie Špalové, sotva ze školy vyšlého režiséra Adama Svozila a pečlivě vybraných hereček z ne až tak viditelných vod hereckého rybníčku vznikla inscenace, jíž Divadlo Letí výrazně utvrzuje svou pozici na špici progresivního českého divadla a jež rozhodně stojí za (nejednu) návštěvu. Více viz blog.
Pavel Širmer 70 %
31.5.2017 | 2052 hodnocení
+ souhlasím
Inteligentních autorů, kteří vědí, o čem píší, možná není úplně málo. Je však vzácnější, umějí-li navíc hledat souvislosti skryté hluboko pod povrchem a dokáží-li se nad nimi zamyslet s nadhledem. Sibylle Berg k tomu navíc ve své hře přidala dávku originality a osobitosti. Pozoruhodný text, kterým autorka dokázala říct (ne)skutečně moc o ženách, dětech, vztazích, společnosti, generačních rozdílech a dalších problémech. Chce to ovšem vnímavého diváka, který se nezalekne nezvyklé dramatické struktury. Prostor Vily Štvanice opět jinak koncipovaný. Kvalitní dramaturgická, režijní a herecká práce.
Lukáš Holubec 80 %
24.3.2017 | 751 hodnocení
+ souhlasím
--- A pak to přišlo --- (více v článku na blogu)
Jiří Landa 70 %
20.2.2017 | 3036 hodnocení
+ souhlasím
Dramaturgyni M. Špalové a režisérovi A. Svozilovi se podařilo poměrně složitý text s autorsky svébytnou strukturou zpracovat pro širší diváckou obec, čímž však nedošlo k jeho zjednodušení a navíc ani neztratil nic na své výpovědní hodnotě. Výsledku jistě napomohla i prostě řešená scéna a typově přesné obsazení N. Drabiščákové a K. Dvořákové do rolí matky a dcery (i když by možná neškodilo, kdyby N. Drabiščáková trochu ubrala na chvílemi přehrávaném expresivním projevu). Lze doporučit divákům, jimž poetika Divadla Letí není cizí.
Jan Pařízek 70 %
15.2.2017 | 931 hodnocení
+ souhlasím
Emotivní, trefné, vtipné a správně reflektující. Věřím, že hru asi nejvíce ocení matky či dcery, nicméně myslím, že dokáže dobře zasáhnout všechny jimž táhne pomalu na 40. Moc pěkně znázorněná konfrontace dvou generací, dvou světů, mladické sny a odvážné plány vs. rodičovská realita středního věku. To vše v kompaktním balení s funkční nenáročnou scénou, povedenými a vyrovnanými hereckými výkony, které dokáží zaujmout a udržet pozornost. Další zajímavý kousek z dílny Letí co stojí za návštěvu. 75%
Helena Grégrová 70 %
3.2.2017 | 1727 hodnocení
+ souhlasím
Tenhle provokativně apelativní, místy sžíravě ironicky humorný ženský rejdovák, přiměřeně balancující na hraně zdánlivé banálnosti a až neúprosné fatálnosti generačního kolotoče, mě oslovil a bavil. Kdybyste chtěli slyšet jedno jméno, nemůžu neříct dvě: Natália Drabiščáková a Kateřina Dvořáková. Bumerangově nás pronásledující reflektivní ozvěna: 'Takové jsme toužily být x takové jsme?! Takové sníme být x takové budeme?!' ..a teď ty limitující společenské kontexty do toho..! ;)
HODNOCENÍ UŽIVATELŮ
J.anek 70 %
25.2.2020 | 519 hodnocení
+ souhlasím
O generační nenávisti, o nepochopení, o životě promarněném i nepromarněném, o plánech, o ženách, o nás. Poezie v próze. Hodně legrace a energie, a najednou je život pryč. Bavilo mě to tuze.
Lelka111 80 %
9.2.2020 | 19 hodnocení
+ souhlasím
Velice svěží a nápadité představení, okouzlující výkony. Hluboký příběh s lehkostí podaný
Margaret 70 %
31.3.2019 | 134 hodnocení
+ souhlasím
Spíše pro ženy, matky a dcery.... Velmi dobře zpracované.
Viliam 70 %
19.2.2019 | 15 hodnocení
+ souhlasím
73 % - shlédnuto 18.2.2019 - zatím žádné představení ve Vile Štvanice nás nezklamalo. Co se týká hry samotné - škoda, že třeba ještě nebylo pokračování v tom, jak se dál "vyvinula" Mirna - a zda nakonec nešla podobným směrem jako její matka. Aneb - vše se tak nějak v životě opakuje, což tahle hra s velkou dávkou ironie a sarkasmu předvádí. Herečky hrály skvěle, pro dvě z nich toho moc prostoru nebylo, ale i tak - scéna, herecké výkony, vtipné a občas smutné momenty - ano - rozhodně stojí za to představení shlédnout.
Lusilda 90 %
13.2.2019 | 83 hodnocení
+ souhlasím
skvělý! ono to asi ne každému tématicky sedne, mě tahle směsice humoru a vážnosti a skvělých výkonů pobavila velice.
Vladimír Rogalewicz 70 %
4.10.2018 | 825 hodnocení
+ souhlasím
Přesný a vděčný, ale nikterak objevný text je znamenitě interpretován.
Jirkan 80 %
5.3.2018 | 564 hodnocení
+ souhlasím
2.3. 2018: Na této inscenaci nelze jinak, než obdivovat souhru a zápal všech hereček a nápaditou scénografii. Přes určitou odlehčenost textu jde o současné téma, které někomu řekne něco méně či více. / Mé třetí setkání (celkově páté) ve velmi krátké době s Divadlem Letí a jako divák nadšeně přiznávám, že se vždy na další inscenaci těším a ano, sobor má své zasloužené místo na divadelní mapě.
Domi.Mac 90 %
21.4.2017 | 91 hodnocení
+ souhlasím
Jsem fanynka Gilmorek a jsem ráda, že se dostaly i do Prahy. Drabiščáková s Dvořákovou jsou fantasticky charismatické, Dana Poláková a Diana Toniková je dobře doplňují. Za mě ano!
Komentáře uživatelů nevyjadřují stanovisko redakce. Názory jednotlivých redaktorů nemusejí vždy vyjadřovat stanovisko celé redakce.