Divadlo Komedie
<< Faust | Her Master´s Voice >>
Oliver Reese, Dušan D. Pařízek
Goebbels / Baarová
Premiéra: 4.9.2009 | 1:30x
Překlad hry „Goebbels - Samomluva“: Zuzana Augustová. Část „Baarová“ na motivy knihy „Lída Baarová: Útěky“ (vlastní životopis L. Baarové, sepsaný J. Škvoreckým). Dramaturgie: Hermann Seeler. Kostýmy: Kamila Polívková. Scéna a režie: Dušan D. Pařízek.
Poslední uvedení: červen 2012.
Poslední uvedení: červen 2012.
Dvojinscenace textů, která je intimní variací na téma „mezinárodních vztahů“. Projevy, úvahy a deníkové zápisy Josepha Goebbelse odhalují povahu moderního manažera moci a tvůrce propagandistických strategií. Vzestup i pád „pána myšlenek Třetí Říše“ a jeho vliv na nejintimnější (mezi)lidské sféry se odráží v jeho vztahu s Lídou Baarovou, českou hvězdou nacistického filmového průmyslu, pro kterou se stala tato známost vskutku „osudovou“.
inscenace již byla stažena z repertoáru
Hodnocení inscenace
Redakce
69 %
Uživatelé
76 %
Hodnocení redakce
Lukáš Holubec 80 %
Veronika Boušová 70 %
Lukáš Dubský 70 %
Anežka Kotoučová 80 %
Jiří Koula 60 %
Petr Tichý 70 %
Lukáš Brychta 60 %
Jan Pařízek 80 %
Jiří Landa 60 %
Pavel Širmer 60 %
Lukáš Holubec 80 %
Veronika Boušová 70 %
Lukáš Dubský 70 %
Anežka Kotoučová 80 %
Jiří Koula 60 %
Petr Tichý 70 %
Lukáš Brychta 60 %
Jan Pařízek 80 %
Jiří Landa 60 %
Pavel Širmer 60 %
Volby
Hodnocení (45)
HODNOCENÍ REDAKCE
Lukáš Dubský 70 %
26.3.2012 | 1220 hodnocení
+ souhlasím
Škoda, že mezi postavami neprobíhala nějaká interakce, která by dvě konfrontačně vyznívající výpovědi k jednomu vztahu určitě oživila.
Jiří Koula 60 %
4.4.2011 | 1601 hodnocení
+ souhlasím
Viděno 21.11.2010. Martin Pechlát prostě má na to uchopit divákovu pozornost a udržet si ji, jak dlouho se mu jen zachce. U Gabriely Míčové už jsem ten pocit tak docela neměl.
HODNOCENÍ UŽIVATELŮ
Markéta Nedvědová 40 %
13.5.2017 | 145 hodnocení
+ souhlasím
Toto bylo skutečně špatné. Netleskala jsem. Zůstala jsem během děkovačky demonstrativně sedět. A proč? Držme se výkladu Justa: Pechlátův Goebbels byl protiúkol, Brecht. Míčové Baarová byla (snad) Stanislavský, protiúkol tedy zřejmě jen v tom, že Míčová není atraktivní, není krásná, není fotogenická. Nehledě na ten směšný obsah. Precizní deníček Goebbelse/alkoholem zastřené vzpomínky herečky, která mohla být kýmkoli, jen nebyla ani v nejmenším Baarovou. Bohužel dnes podobných variací na toto téma máme mnoho a jedno je horší než druhé, copak je nutné u těchto jmen jít jen po bulvárním povrchu?
Janis 70 %
6.4.2012 | 297 hodnocení
+ souhlasím
Tohle představení jsou fakticky dva monology za sebou - první Goebbelsův (M. Pechlát) a po něm ten Baarové (G. Míčová). Postavy spolu nijak nekomunikují, což je, zejména v první části - než si zvyknete - trochu náročnější. G. Míčová mě ale svým výkonem velmi pozitivně překvapila, Martin Pechlát se mi též líbil, jenom se k jeho typu postava Goebbelse úplně nehodí. Představení ale velmi dobré.
Jirkan 90 %
4.1.2012 | 564 hodnocení
+ souhlasím
3.1. 2012: (3. setkání s DK - viz.: hodnocení "Proces"). Musím říct, že se mi představení hodně líbilo. Oba protagonisté jsou perfektní. Zajimavá byla pohybová práce u M. Pechláta. G. Míčová mne svoji hereckou prací (opět) přesvědčila o svém širokém hereckém rejstříku. Najdou se (asi) drobnosti, ale zase se i střetávám s tím, že tak komorní divadlo (myšleno nezávislé na ději a množství postav) se mi těžko hodnotí. Myslím, že to na závěr vystihla divačka za mnou se svým komentářem "teda, to jsou ale herecké výkony".
Darren 100 %
10.1.2011 | 19 hodnocení
+ souhlasím
Nestydím se dát plný počet. Inscenace mě strhla, ohromila a nemůžu ji stále dostat z hlavy.
Reona 60 %
3.12.2010 | 60 hodnocení
+ souhlasím
(+1)
Dva monology, dva - snad - životní příběhy. Přes vynikající projev Martina Pechláta si myslím, že Goebbelsova zrůdnost byla velmi velmi zmírněna, až zlidštěna. Oproti tomu love story Lídy Baarové působí jako jedna z mnoha. Těžko říct, jaký byl autorův záměr, ale sneslo by to větší drámo a klidně i větší patos.
Ryhop 50 %
22.11.2010 | 145 hodnocení
+ souhlasím
Stanko Milovič by jistě zaplesal, já bych ale na divadle přece jen rád viděl něco jiného než monolog. Aspoň v případech, které se vyloženě nabízely, mohlo dojít k nějaké interakci obou herců. Když už na jevišti oba byli...
Prostě mi to nesedlo, ač byl výkon zejména Martina Pechláta bezchybný.
Prostě mi to nesedlo, ač byl výkon zejména Martina Pechláta bezchybný.
Jan Vorlíček 80 %
88 hodnocení
+ souhlasím
Založeno na skvělých hereckých výkonech a silných příbězích obou postav. I to stačí k velkému divadelnímu zážitku, kdy divák nedutá a udrží celých 90 minut pozornost.
Hordubal 50 %
68 hodnocení
+ souhlasím
Proč v Komedii stále ty "zpovědi", monology? Prosím o nějaký příběh, situace, střety postav, jednání. Komunikaci. Radokovi upřímně nerozumím. Není to úplně špatné, ale čeho je moc, toho je příliš.
Vedee 70 %
112 hodnocení
+ souhlasím
Zajímá podívaná! První půlka byla (alespoň pro mě) silnější něž druhá, zřejmě díky výbornému M.Pechlátovi, ze kterého čiší neuvěřitelná vnitří energie...
Dj2wheels 100 %
3 hodnocení
+ souhlasím
Naprosto brilantní kus. Bez konkurence na jiných scénách, ve Vodičkově se blíží snad jenom Světanápravce. Po brilantním výkonu M.Pechláta - jenom trošku více toho kulhání prosím, při scéně v divadle by to razantně podtrhlo rozpoložení JG - následováný famózní G.Míčovou. Její "Das Volk will das nicht" je nezapomenutelné. Pokud seženete lístky, neváhejte. Není jiné volby než 100%.
Komentáře uživatelů nevyjadřují stanovisko redakce. Názory jednotlivých redaktorů nemusejí vždy vyjadřovat stanovisko celé redakce.