Divadelní spolek Kašpar
Fjodor Michajlovič Dostojevskij, Patrik Hartl
Něžná je noc
Premiéra: 23.4.2002 | Obnovená premiéra: 5.11.2011 | 1:50
Původně inscenace Divadla Viola „Má nejdražší, má věčná přítelkyně, můj anděli...“
Původně inscenace Divadla Viola „Má nejdražší, má věčná přítelkyně, můj anděli...“
Překlady literárních předloh: Jaroslav Hulák, Emanuel Frynta. Výprava: Karel Špindler. Hudba: Marko Ivanović. Režie: Patrik Hartl.
Nová verze inscenace, původně uváděné v Divadle Viola pod názvem „Má nejdražší, má věčná přítelkyně, můj anděli...“.
Nová verze inscenace, původně uváděné v Divadle Viola pod názvem „Má nejdražší, má věčná přítelkyně, můj anděli...“.
Opilec Marmeladov z románu „Zločin a trest“ a sobecký Zastavárník z povídky „Něžná“ – dva tragikomické monology o dvou odlišných ztroskotancích podle Dostojevského textů.
tato inscenace byla dříve uváděna v divadle: Divadlo Viola
> detail předchozí verze inscenace
Hodnocení inscenace
Redakce
68 %
Uživatelé
82 %
Hodnocení redakce
Helena Grégrová 70 %
Pavla Haflantová 80 %
Jiří Landa 70 %
Jiří Koula 70 %
Johana Hovorková 50 %
Helena Grégrová 70 %
Pavla Haflantová 80 %
Jiří Landa 70 %
Jiří Koula 70 %
Johana Hovorková 50 %
Chci vidět - přidat do seznamu
Termíny představení
Aktuálně pro tuto inscenaci neevidujeme žádný termín. |
Aktuálně pro tuto inscenaci neevidujeme žádný termín. |
Volby
Hodnocení (71)
HODNOCENÍ REDAKCE
Pavla Haflantová 80 %
3.2.2012 | 357 hodnocení
+ souhlasím
Musím se přidat ke spolukomentátorům v tom, že skutečným zážitkem je pouze druhá polovina. Ale na druhou stranu se jedná o něco tak výjimečného, že hodnotím vysoko.
Tip: i přes několikadenní "vyprodáno" na webu bylo komorní hlediště prakticky poloprázdné. Vyplatí se zavolat si na pokladnu.
Tip: i přes několikadenní "vyprodáno" na webu bylo komorní hlediště prakticky poloprázdné. Vyplatí se zavolat si na pokladnu.
Jiří Landa 70 %
1.2.2012 | 3036 hodnocení
+ souhlasím
První část (50%), monolog Marmeladova ze Zločina a trestu, mě nezaujala. Před lety se mi M. Hofmann v tomto monologu líbil mnohem víc. Ovšem jeho podání Něžné (90%) mě doslova nadchlo. Zde nemám k jeho výkonu sebemenší výhradu. Herec si vedl výborně, dokázal zpodobnit rozmanitost citů, které choval ke své právě umírající ženě. V této roli si vedla výtečně M. Šoposká, jež během celého představení vyjadřuje své emoce pouze nonverbálně. Některé scény mi v paměti uvíznou asi už napořád.
Jiří Koula 70 %
30.1.2012 | 1601 hodnocení
+ souhlasím
Proměněná šance Martina Hofmanna ukázat, že jeho výrazový rejstřík je obsáhlejší, než dává jinde najevo.
První část poněkud "zazdil" obtížně dešifrovatelný závěr, pomoci může možná znalost předlohy (nevím, neznám).
Zato druhý "monolog" už je skutečná lahůdka, uvozovky jsem použil proto, že precizní herectví beze slov Mariky Šoposké monolog proměnilo v plnohodnotné drama dvou postav.
První část poněkud "zazdil" obtížně dešifrovatelný závěr, pomoci může možná znalost předlohy (nevím, neznám).
Zato druhý "monolog" už je skutečná lahůdka, uvozovky jsem použil proto, že precizní herectví beze slov Mariky Šoposké monolog proměnilo v plnohodnotné drama dvou postav.
HODNOCENÍ UŽIVATELŮ
Leafeltova 90 %
21.8.2024 | 143 hodnocení
+ souhlasím
Neskutečný výkon Martina Hofmanna, silné, působivé, k zamyšlení, ale i jsme se zasmáli a hra na akordeon nás dostala úplně, klobouk dolů.
žolík 90 %
1.6.2024 | 9 hodnocení
+ souhlasím
Úžasný herecký výkon M. Hofmanna. Jeho dvě role byly naprosto odlišné a on je právě tak zvládl zahrát.
První polovina byla vtipná, zároveň ale bylo zmíněno spoustu silných pravd a člověku bylo Marmoladova líto.
V druhé polovině byl hezky vidět vnitřní boj mezi něžností a vztekem a M. Hofmann to zahrál opravdu moc hezky.
Ta hodina a půl uběhla neobvykle ryhle.
První polovina byla vtipná, zároveň ale bylo zmíněno spoustu silných pravd a člověku bylo Marmoladova líto.
V druhé polovině byl hezky vidět vnitřní boj mezi něžností a vztekem a M. Hofmann to zahrál opravdu moc hezky.
Ta hodina a půl uběhla neobvykle ryhle.
Petra B. 80 %
19.12.2023 | 45 hodnocení
+ souhlasím
Hra pro náročnějšího diváka. Stojí a padá s hereckým výkonem Martina Hofmanna, který je v obou polohách přesný a přesvědčivý. Jeho opilec Marmeladov je odpudivý a z jeho Zastavárníka mě mrazí ještě teď (dva měsíce po shlédnutí).
Selingep 90 %
2.10.2023 | 13 hodnocení
+ souhlasím
Herecky dokonalý! Určitě k doporučení... s výhodou, pokud divák ví, "na co jde" :-)
Fr2709 50 %
22.9.2023 | 197 hodnocení
+ souhlasím
Nebylo to špatné, ale abych z toho měl životní zážitek, tak to určitě nikoliv. Martin Hofmann to hezky hraje, ale pouze hraje?. První část lepší té druhé. Tragická Leona Skleničková.
Karel1964 80 %
17.1.2023 | 94 hodnocení
+ souhlasím
Za mě lepší první polovina. Opilce hrál pan Hofmann naprosto neuvěřitelně. I s tím opileckých soustředěním na artikulaci a jemným kymácením. Opravdu skvělé.
Druhou část trochu zabila část publika, která se smála. Asi předpokládali, že jde stále o humorné představení. celkově skvělé představení.
Druhou část trochu zabila část publika, která se smála. Asi předpokládali, že jde stále o humorné představení. celkově skvělé představení.
Ala 80 %
28.11.2022 | 170 hodnocení
+ souhlasím
Vynikající M. Hofmann i M. Šoposká, která bez jediného slova předvedla strhující výkon.
Fedorocko 90 %
20.9.2021 | 773 hodnocení
+ souhlasím
Divadlo s velkým D a velkým herectvím Martina Hofmanna.
V druhé povídce rovněž skvělá Marika Šopovská.
A která povídka byla vlastně lepší ? To ať si vyhodnotí každý sám, mě se líbily obě velmi.
V druhé povídce rovněž skvělá Marika Šopovská.
A která povídka byla vlastně lepší ? To ať si vyhodnotí každý sám, mě se líbily obě velmi.
R.JELEN.21 70 %
1.3.2020 | 257 hodnocení
+ souhlasím
Předně je třeba říci úžasný Martin Hofmann!!
První čas nasadí neuvěřitelnou laťku, protože jeho opilec je směšný, politování hodný i morálně odpudivý a přestavení má skutečně náboj.
Bohužel po přestávce ta zvláštní magie je ta tam (dost možná je to i tím, že jsem neznalá knižní předlohy) a najednou je tu pořád výborný Hofmann (dokonce snad lepší než opilec) a taky jeden velký zmatek, jestli navazuje na první část opilcovu, nebo je vlastním příběhem a něž se to ujasní je skoro konec. Veliká škoda a proto 70%.
Každopádně představení je to určitě k doporučení.
První čas nasadí neuvěřitelnou laťku, protože jeho opilec je směšný, politování hodný i morálně odpudivý a přestavení má skutečně náboj.
Bohužel po přestávce ta zvláštní magie je ta tam (dost možná je to i tím, že jsem neznalá knižní předlohy) a najednou je tu pořád výborný Hofmann (dokonce snad lepší než opilec) a taky jeden velký zmatek, jestli navazuje na první část opilcovu, nebo je vlastním příběhem a něž se to ujasní je skoro konec. Veliká škoda a proto 70%.
Každopádně představení je to určitě k doporučení.
Aupinka 80 %
26.5.2019 | 5 hodnocení
+ souhlasím
Komorni zazitek s vybornymi herci, jez vygraduje v druhe povidce.
Ivo Železný 90 %
7.3.2019 | 282 hodnocení
+ souhlasím
(+1)
Exhibice - v nejlepším slova smyslu a v jednom nečekaném - Martina Hofmanna. (Teď vidím, že ve Víole hraje s Táňou Medveckou v Život jako smršť. To si dopřeji, protože ji jsem viděl před lety v obdobné dvouhodinové sólokládě v Dejvickém divadle, a také byla neuvěřitelná.)
Potlesk na mnoho opon. Nikoli vestoje, ale s halekáním stejného významu. V divadle zajímavá zkušenost.
Potlesk na mnoho opon. Nikoli vestoje, ale s halekáním stejného významu. V divadle zajímavá zkušenost.
Anah 100 %
20.2.2019 | 184 hodnocení
+ souhlasím
Neuvěřitelné emoce,neuvěřitelná energie. Martin Hofmann je Pan herec
Vaklav 70 %
4.12.2018 | 283 hodnocení
+ souhlasím
65% - Souhlasím s hodnoceními vyzvedající druhou polovinu. Vzhledem k tomu, že tento názor píši s poměrně zásadním odstupem od zhlédnutí, musím říci, že první půlka z mých vzpomínek vlastně zmizela, ale druhá je pevně ukotvena a opakovaně si na ni při cestě do Celetné vždy vzpomenu.
Orienteering 100 %
12.3.2018 | 56 hodnocení
+ souhlasím
A dala bych i víc, kdyby to šlo! Po dvou dnech mám tohle představení stále v hlavě. Asi jsem se divadelně zamilovala. Do inscenace. Do Divadla v Celetné (už zase). A hlavně do Martina Hofmanna!!! Od začátku jsem z něj nedokázala spustit oči, ke konci mi poprvé v divadle zvlhly oči. Je ve svých rolích naprosto dokonalý!!! V první části se člověk i zasměje, atmosféru skvěle doplňuje akordeon. V druhé části už jen zíráte na jeviště a je vám fuk, co se děje kolem Vás.
Denisa H. 90 %
18.8.2016 | 385 hodnocení
+ souhlasím
Silný zážitek umocněný sezením v 1.řadě asi 3/4 m od herce,který je zhruba na vaší úrovni.Hlediště je malé,podijko ještě menší.O to intenzivnější prožitek tak dramatických příběhů.
M.Hofmanna jsem znala do té doby jen z TV,netipovala jsem ho na někoho,kdo s přehledem utáhne představení téměř zcela sám.Všechno jsem mu věřila.A ještě výborně hraje na akordeon!
V první půlce občas koutky cukly směrem nahoru,ale v druhé tedy ne-e.Když se na scéně objevila M. Šoposká jako jeho žena,sice nepromluvila ani slovo,jen ležela v posteli a hrála těžce nemocnou,ale já ji kolikrát žrala víc než Hofmanna!
M.Hofmanna jsem znala do té doby jen z TV,netipovala jsem ho na někoho,kdo s přehledem utáhne představení téměř zcela sám.Všechno jsem mu věřila.A ještě výborně hraje na akordeon!
V první půlce občas koutky cukly směrem nahoru,ale v druhé tedy ne-e.Když se na scéně objevila M. Šoposká jako jeho žena,sice nepromluvila ani slovo,jen ležela v posteli a hrála těžce nemocnou,ale já ji kolikrát žrala víc než Hofmanna!
Ba-jo 90 %
6.12.2015 | 242 hodnocení
+ souhlasím
Silný komorní zážitek, který vygraduje v druhé části povídkou Něžná. Martin Hofmann podal naprosto profesionální a dechberoucí výkon, kterému v druhé části zdatně i když bezeslova sekundovala Marika Šoposká. Katarze po představení se dostavila ...Dostojevskij by byl spokojen.
Poristm 80 %
13.10.2014 | 89 hodnocení
+ souhlasím
Za vynikající výkon panu Hofmannovi náleží 100%. Přesvědčivý výkon!
Lucilla 90 %
16.6.2014 | 214 hodnocení
+ souhlasím
95% Obzvlast prvni pulka me diky tematu neuveritelne zasahla. M.Hofmann predvedl neskutecne sugestivni vykon, skoro tak moc, ze jsem se bala, ze na druhou cast ani nepujdu. Tak moc presvedcivy byl, tak moc pravdivy byl text.
Druha polovina byla nastesti jina, ackoli nemene silna. M.Soposka byla bez jedineho slova Hofmannovi rovnocenou partnerkou, skvele dokreslovala kazdou jeho repliku.
Silne predstaveni, bezchybne vykony, stoji jednoznacne za videni ...
Druha polovina byla nastesti jina, ackoli nemene silna. M.Soposka byla bez jedineho slova Hofmannovi rovnocenou partnerkou, skvele dokreslovala kazdou jeho repliku.
Silne predstaveni, bezchybne vykony, stoji jednoznacne za videni ...
Eviik 90 %
19.4.2014 | 289 hodnocení
+ souhlasím
Velmi silné představení umocněné intimností prostor.
Hra stojí a padá na výkonu Martina Hofmanna. A stojí pevně!
Hra stojí a padá na výkonu Martina Hofmanna. A stojí pevně!
Monulinka 90 %
13.10.2013 | 391 hodnocení
+ souhlasím
Tak tohle byla síla... Výjimečný zážitek (dříve intimněji s diváky na jevišti), kdy se nám Marmeladov do očí svěřuje se svým životem, propojení v závěru se Zločinem a trestem mi docvaklo až po 4. zhlédnutí. V druhé části jsme svědky složitého manželského "rozhovoru"... Souhlasím, že M. Šoposká i E. Josefíková byly i bez jediného slova skvělé a vyjádřily vše. M. Hofmanna jsem v této inscenaci viděla na divadle poprvé a byl úžasný! Něha, nenávist, zoufalství, tolik emocí, ještě ta harmonika... Navíc oceňuji to, že i když někdy mluvil opravdu rychle, pořád mu šlo výborně rozumět.. Doporučuju!
Jirkan 80 %
4.12.2011 | 564 hodnocení
+ souhlasím
3.12. 2011: Dvě odlišné postavy v jednom večeru, dva velké úkoly. První postavu M. Hofmann zvládá s velkou soustředěností. Jeho opilec je podařený, ovšem nikoliv lítosti publika hoden. Ukazuje jiné herecké polohy, než je u něj zvykem. Považuji tento monolog jako doplněk a konfrontaci druhé části večera, která je nesporně mnohem podařenější. Obrovský podíl na tom má (němá) Marika Šoposká, která ukazuje, že není malých rolí. Hofmannův zastavárník je zde "odpornější" než Stavrogin v Běsech ve stejném divadle. Líbilo se mi.
Kateřina 80 %
11.1.2024 | 2 hodnocení
+ souhlasím
Náročnější představení,ale měla jsem štěstí,že z dramatu se v první půlce stala spíše komedie(díky bravurnímu reagování Martina H.na zvonící mobil z publika,respirační onemocnění jedinců a selhání rekvizity)a jsem tomu ráda,protože opilec Marmeladov je až odporný, ovšem v druhé půlce se úplně vše změní a z jeho Zastavárníka jsem nemohla popadnout dech.Uff.Proč nedávám 100%,protože v tomto představení bylo potřeba se kapku soustředit,a když slyšíte do úžasného monologu,vrzající sedačky a vrtění lidí poté se pak se někdo přidusí vodou a vy máte strach, že asi umře, není to úplně zážitek, ale to nemá nic společného s výkonem Matina.
Komentáře uživatelů nevyjadřují stanovisko redakce. Názory jednotlivých redaktorů nemusejí vždy vyjadřovat stanovisko celé redakce.