Studio Hrdinů
<< Černá zrcadla | Citový komediant >>
Louis-Ferdinand Céline, Jan Horák
Církev
Premiéra: 7.10.2012 | 1:10x
Překlad původní hry: Anna Kareninová. Dramaturgie: Jan Horák. Výprava: Michal Pěchouček, Dominik Gajarský, Martina Holá. Režie: Jan Horák, Michal Pěchouček.
Poslední uvedení: říjen 2015.
Poslední uvedení: říjen 2015.
Hra o světě odsouzeném k záhubě. Zkušenosti první světové války, chudoba, kolonialismus a antisemitismus daly vzniknout dvěma určujícím ideologiím 20. století. Hrdinou je symbolicky doktor procházející světem, který nelze vyléčit. První část ukazuje život v koloniích, druhá dekadentní meziválečnou společnost v USA, třetí pak Společnost Národů ovládanou lstivými Židy, závěr se odehrává na příkladně chudobném předměstí Paříže.
inscenace již byla stažena z repertoáru
Hodnocení inscenace
Redakce
56 %
Uživatelé
76 %
Hodnocení redakce
Lukáš Holubec 60 %
Veronika Steffanová 50 %
Jiří Koula 50 %
Pavel Širmer 60 %
Veronika Boušová 70 %
Michal Novák 50 %
Jiří Landa 50 %
Lukáš Holubec 60 %
Veronika Steffanová 50 %
Jiří Koula 50 %
Pavel Širmer 60 %
Veronika Boušová 70 %
Michal Novák 50 %
Jiří Landa 50 %
Volby
Hodnocení (15)
HODNOCENÍ REDAKCE
Veronika Steffanová 50 %
23.2.2013 | 87 hodnocení
+ souhlasím
Když jsem si před představením četla strčný Celinův životopis, říkala jsem si, proč o takovém fašounovi dneska někdo hraje. Odpovědi se mi nedostalo. Jeho příběh mi nepřijde příliš zajímavý, to že se vyjadřoval jako dlaždič a kvůli tomu se stal slavným je podle mě v zásadě jen shoda okolností. Scénky z jeho zbytečného života na útěku mě nedojaly, ale ani neznechutily. Ten člověk je mi zkrátka ukradený, a to i v podání Karla Dobrého.
Jiří Koula 50 %
16.1.2013 | 1601 hodnocení
+ souhlasím
54,99% Komplikovaný text, který bez předchozí přípravy a znalosti toho, o kom a o čem se hraje, snad ani nelze vstřebat. A proti tomu Karel Dobrý, Pan Herec. Za to, že můj dojem nebyl silnější, si nejspíše můžu sám, realizační tým se ovšem nepokusil vyjít mi naproti. Snad někdy příště...
Pavel Širmer 60 %
2.11.2012 | 2052 hodnocení
+ souhlasím
Jako základ posloužila Célinova dosud neuvedená hra, která byla pro inscenaci radikálně přepracována a doplněna souvislostmi z autorova života a motivy z jeho dalšího díla. Nemám již mnoho co dodat k tomu, co níže napsali všichni tři kolegové. Snad bych jen ještě ocenil výtvarnou složku a práci s prostorem – jednoduché a přitom výborně fungující. Před návštěvou doporučuji seznámit se s kontroverzní osobností L. F. Célina, případně i se stavbou hry. Herec K. Dobrý výborně ztvárnil Célina již ve Skočné v MeetFactory. I v Církvi podal skvělý výkon, projevil porozumění a cit pro náročný text.
Veronika Boušová 70 %
10.10.2012 | 277 hodnocení
+ souhlasím
Je vskutku těžké, hodnotit inscenaci, která je spíše scénickým ztvárněním myšlenek a postojů L.F.Célina, pravda, částečně vycházejících z konkrétních situací. Pokud ale divák o jeho osobnosti mnoho neví, bude trochu tápat. Určitě stojí za to, věnovat předem pozornost programu, který vás navede správným směrem. Celkově herecky výborně zvládnuté, Karel Dobrý exceluje. Není to hra pro běžné publikum, intelektuálněji ladění diváci si ovšem přijdou na své.
Michal Novák 50 %
8.10.2012 | 1170 hodnocení
+ souhlasím
Studio Hrdinů začalo bez kompromisů. Textem náročným pro obě zúčastněné strany. A snad právě proto bych očekával jeho divadelní vyložení, zpřítomnění, strukturování, pomoc v orientaci, něco, co by bylo přidanou divadelní hodnotou k té hromadě kontroverzních textů, se kterými se můžeme seznámit pod lampičkou v knihách. A ještě jsem měl takový pocit, že inscenace násilně propojuje dva texty, literární příběh a autorův osobní vztek. Tyto zásadní výtky na dramaturgii a režii ale nic nemění na parádním výkonu Karla Dobrého.
Jiří Landa 50 %
8.10.2012 | 3036 hodnocení
+ souhlasím
Inscenátorům se nepodařilo hru převést do podoby, v níž by se orientovali i diváci neznalí textu. Spíš ji naopak ještě víc režijně znejasnili. V dobrých dvou třetinách představení jsem tápal, „rozjasnění“ přišlo až v závěrečném monologu K. Dobrého. Právě ale kvůli jeho výkonu stojí za to inscenaci navštívit, ovšem doporučuji nejdříve podrobněji prostudovat informace o hře a o autorovi.
HODNOCENÍ UŽIVATELŮ
Komentáře uživatelů nevyjadřují stanovisko redakce. Názory jednotlivých redaktorů nemusejí vždy vyjadřovat stanovisko celé redakce.