Studio Hrdinů
<< Buňka číslo | Církev >>
Arno Schmidt, Katharina Schmitt
Černá zrcadla
Premiéra: 3.4.2013 | 1:10x
Překlad novely: Michaela Jacobsen. Dramaturgie: Jan Horák. Scéna: Pavel Svoboda. Hudba: Nick Gill. Kostýmy a režie: Katharina Schmitt.
Poslední uvedení: září 2014.
Poslední uvedení: září 2014.
Divadelní podoba stejnojmenné postapokalyptické novely o osamělosti lidského vnímání, zamilovanosti, touze po lidské blízkosti a současně nemožnosti blízkost snášet. Muž přežil zničující 3. světovou válku, už šest let neviděl jiného člověka. Po dlouhém bloudění přírodou a ruinami zaniklé civilizace se setkává se ženou Lízou. Možnost nového začátku dvou posledních lidí na světě ale není jasná. Není zřejmé, zda Líza je skutečná žena nebo ztělesněným přáním osamělého jedince...
14! inscenace již byla stažena z repertoáru
Volby
Hodnocení (10)
HODNOCENÍ REDAKCE
Jiří Koula 60 %
7.4.2014 | 1601 hodnocení
+ souhlasím
Inscenace poskytující mi obrazně i doslova tolik prostoru, že jsem se v myšlenkách zatoulal k úvahám, zda by "poslední člověk na Zemi" byl schopný strávit zbytek života při zachování si úrovně, na niž je zvkylý. Měl by potenciální přístup ke všem zdrojům materiálních (palivo, pohonné hmoty, trvanlivé potraviny, léky, nástroje, zbraně) i "vědomostním" (v knihovnách), ale stačilo by to?
Pavel Širmer 50 %
20.2.2014 | 2052 hodnocení
+ souhlasím
Monodrama na dobré téma, ale bohužel v nepříliš šťastné inscenační koncepci. Patrně bylo záměrné, aby jediný člověk na obrovské hrací ploše vypadal ztraceně, ale toto řešení zároveň přineslo přílišný odstup a omezení intenzity diváckého vnímání. Režisérka nepřišla s vnějškovými prostředky, které by ve velkém sále dostatečně fungovaly, nedovedla ani I. Uhlířovou, aby svým příliš úsporným projevem prostor odpovídajícím způsobem obsáhla. Přestože se herečce podařilo přeměnit do „bezpohlavnosti“ a pojetí postavy smysl mělo, obsazení mužské role herečkou nemusí každý přijmout.
Jan Pařízek 80 %
30.5.2013 | 927 hodnocení
+ souhlasím
Post-apokalyptický svět. Široko daleko žádná další živá duše. Pocity marnosti a samoty v té nejděsivější podobě. Rozhodně nic lehkého na ztvárnění, ale výtečná I. Uhlířová se skvěle popasovala i s touto rolí a její výkon dokáže opravdu do tohoto děsivého světa vtáhnout. Tuto depresivní atmosféru ještě umocňuje prostor sklepení Veletržního paláce a v mém případě též (bohužel) jen hrstka dalších diváků v hledišti. Není to nikterak optimistická hra, ale zanechá bezesporu silný dojem.
HODNOCENÍ UŽIVATELŮ
Komentáře uživatelů nevyjadřují stanovisko redakce. Názory jednotlivých redaktorů nemusejí vždy vyjadřovat stanovisko celé redakce.