Městské divadlo Kladno
David Adjmi
Marie Antoinetta
Premiéra: 15.2.2014 | 2:10
Překlad: Dana Hábová. Dramaturgie: Daniel Přibyl. Výprava: Linda Boráros. Režie: Daniel Špinar.
Poslední uvedení: únor 2017.
Poslední uvedení: únor 2017.
Pavlína Štorková, Ondřej Novák, Lenka Zahradnická, Bohdana Pavlíková / Marie Štípková, Hynek Chmelař, Jiří Š. Hájek, Jiří Böhm / Miloslav Tichý, Šárka Opršálová, Zdeněk Velen / Tomáš Petřík
Tragická fraška o dramatických osudech rakouské princezny, která shodou neuvěřitelných historických okolností vešla do dějin jako poslední královna Francie.
inscenace již byla stažena z repertoáru
Hodnocení inscenace
Redakce
71 %
Uživatelé
80 %
Hodnocení redakce
Anežka Kotoučová 80 %
Veronika Boušová 70 %
Jan Pařízek 80 %
Lukáš Dubský 60 %
Jiří Koula 60 %
Pavel Širmer 80 %
Helena Grégrová 70 %
Jiří Landa 70 %
Anežka Kotoučová 80 %
Veronika Boušová 70 %
Jan Pařízek 80 %
Lukáš Dubský 60 %
Jiří Koula 60 %
Pavel Širmer 80 %
Helena Grégrová 70 %
Jiří Landa 70 %
Volby
Hodnocení (38)
HODNOCENÍ REDAKCE
Anežka Kotoučová 80 %
28.3.2016 | 231 hodnocení
+ souhlasím
Ano, bulvární, leč svěží, a pro laického diváka přístupné divadlo z francouzské historie. P. Štorková je dynamická, nekarikuje, zcela ovládá jeviště. To díky ní dávám vyšší hodnocení. A závěrečný monolog o tom, že právě historie umožňuje lidem žít i po smrti mě jako historičku příjemně potěšil.
Pokaždé, když vidím hru z Přibylovy éry na Kladně, jen si říkám, jak nepředstavitelná škoda je, že tohle vše už brzy bude nahrazeno něčím zcela odlišným... Zkrátka, všechno hezké jednou skončí.
Pokaždé, když vidím hru z Přibylovy éry na Kladně, jen si říkám, jak nepředstavitelná škoda je, že tohle vše už brzy bude nahrazeno něčím zcela odlišným... Zkrátka, všechno hezké jednou skončí.
Jan Pařízek 80 %
21.10.2015 | 928 hodnocení
+ souhlasím
Je pravda, že toto zpracování má jisté rezervy a určitě lze z tohoto příběhu vytěžit silnější emoční zásah, než se povedlo zde. I tak se mi ale toto pojetí líbilo, oceňuji hlavně dobře zvolený odlehčující humor a doprovodnou hudbu. Nicméně nic z toho by nemělo takový význam nebýt vynikající P. Štorkové, která je zde jednoduše geniální a dobrovolně přiznávám, že jsem doslova hltal každou její repliku.
Lukáš Dubský 60 %
30.6.2014 | 1194 hodnocení
+ souhlasím
Režijní zpracování a herecké kreace tentokrát zachraňují mnohé, jelikož text nepatří k nejsilnějším. Chybí mu výraznější téma, život slavné francouzské královny zachycuje poněkud povrchním způsobem s důrazem na bulvární detaily. Právě groteskní stylizace, kterou Špinar zvolil, brání tomu, aby některé scény vyzněly příliš banálně. Pavlína Štorková dokázala přesně postihnout proměnu z „pyšné Rakušanky“, která si nedělá s ničím starosti, v silnou ženu, jež i pod gilotinu odchází nezlomena.
Jiří Koula 60 %
17.3.2014 | 1601 hodnocení
+ souhlasím
64,99% Daniel Špinar to zase dokázal... Aneb přečtěte si můj komentář k Miláčkovi, jen si místo Miloslava Königa dosaďte Pavlínu Štorkovou.
Pavel Širmer 80 %
4.3.2014 | 2052 hodnocení
+ souhlasím
75%. Hra zajímavě nahlíží na Mariin život (a smrt) a i když má „bulvárnější“ ráz, vlastně trefně vyjadřuje královnin obraz a pojmenovává okolnosti. Autor nepoužívá prostředky typické pro historickou hru, originální řešení (scény s ovcí, absence postav revolucionářů) však celku dobře slouží. Režisér D. Špinar drama svými výraznými postupy pozvedl. Divoká první polovina je doslova oslnivá. Druhá už vzhledem k okolnostem nepůsobí tak živě, ale přesto neztrácí dech. Bez nadsázky dokonalé kreaci P. Štorkové není co vytknout, dobré výkony podávají i ostatní. Výtvarná i hudební koncepce vhodná.
Helena Grégrová 70 %
1.3.2014 | 1719 hodnocení
+ souhlasím
D. Špinar opět promlouvá svým originálním, živým a moderním divadelním jazykem, který baví, sympaticky ironizuje i provokuje.
Proměnu hlavní hrdinky ze zpovykané marnivé paničky v ženu a matku bojující o život vyst(ř)ihla P. Štorková s absolutním hereckým přehledem a noblesou. Kladenské divadlo, zdá se, má dramaturgicky našlápnuto stále jistějším krokem slibným směrem.
Proměnu hlavní hrdinky ze zpovykané marnivé paničky v ženu a matku bojující o život vyst(ř)ihla P. Štorková s absolutním hereckým přehledem a noblesou. Kladenské divadlo, zdá se, má dramaturgicky našlápnuto stále jistějším krokem slibným směrem.
Jiří Landa 70 %
27.2.2014 | 3036 hodnocení
+ souhlasím
Úžasná jízda P. Štorkové udávající inscenaci směr v obou rozdílných částech. Zpočátku se jedná o mondénní od reality odtrženou panovnici, jež kolem sebe vidí jen sebe samu. Posléze, kdy je nucena bojovat o nejen své přežití, se u ní objevují i lidštější charakterové rysy, egoismus ustupuje do pozadí, což se však děje, aniž by se z jejího chování vytratily výše zmiňované vlastnosti. O výkonu Štorkové jistě ještě uslyšíme, ostatně herecky je celá inscenace nadprůměrná. Dynamická Špinarova režie nutí herce k neustálé akci a diváky k maximální koncentraci. Výborné výtvarné řešení, super hudba.
HODNOCENÍ UŽIVATELŮ
Denisa H. 90 %
31.5.2017 | 385 hodnocení
+ souhlasím
Váhám mezi 80 a 90 % (ale 85 % mi přijde neadekvátní)... Ze začátku jsem byla poněkud zaskočená, ale poměrně brzy si mě hra získala. Inscenace disponovala krásnými kostýmy, jednoduchými, leč velmi účelnými a nápaditými kulisami a výbornými hereckými výkony. Zejména Pavlína Štorková stojí za vyzdvihnutí, protože byla skvělá jak coby rozmarná panovnice, tak i jako žena bojující o život i čest svou i rodiny.
Lucilla 80 %
3.3.2017 | 214 hodnocení
+ souhlasím
85%
Rozhodne zpusob, jak dostat mlade lidi do divadla. Zesoucasneni textu hru prijemne ozivilo, predstaveni melo svih a moc dobre tempo. Sice to bylo divoke, lehce bulvarni, ale dokazalo to strhnout.
P.Storkova byla vyborna ve vsech castech, at uz jako zpovykana panovnice, tak jako vydesena zena, bojujici o zivot. Musim pochvalit i jednoduchou scenu, ktera hrave dokazala obsahnout celou Francii.
Rozhodne zpusob, jak dostat mlade lidi do divadla. Zesoucasneni textu hru prijemne ozivilo, predstaveni melo svih a moc dobre tempo. Sice to bylo divoke, lehce bulvarni, ale dokazalo to strhnout.
P.Storkova byla vyborna ve vsech castech, at uz jako zpovykana panovnice, tak jako vydesena zena, bojujici o zivot. Musim pochvalit i jednoduchou scenu, ktera hrave dokazala obsahnout celou Francii.
Margaret 80 %
1.3.2017 | 134 hodnocení
+ souhlasím
Vtipné i mrazivé zároveň a samozřejmě skvělá Pavlína Štorková!
(derniéra Švandovo divadlo)
(derniéra Švandovo divadlo)
Michvon 80 %
8.2.2017 | 197 hodnocení
+ souhlasím
Hra samotná nepřináší nic nového, nový pohled, zamyšlení, poznatky, jak už bylo řečeno, ale inscenace Daniela Špinara je přesto velice podařená. Naprosto dokonalý výkon Pavlíny Štorkové. Režijně skvěle zvládnuto. Hudba, herci, kostýmy, výprava - bezchybné. Viděno na derniéře ve Švandově divadle.
Monulinka 90 %
7.2.2017 | 391 hodnocení
+ souhlasím
Počáteční groteskní pojetí mě trochu překvapilo nepřipravenou, ale tohle zákulisní představení M.A. v režii D. Špinara mě moc bavilo. Velmi zdařilá inscenace, od kostýmů, přes scénu či hudbu až po výborné herecké výkony. P. Štorková skutečně kraluje, je úžasná v komediální i vážné poloze, lehce si udrží divákovu pozornost po celou dobu. (derniéra, Švandovo divadlo) 85 %
J.anek 80 %
4.2.2017 | 512 hodnocení
+ souhlasím
Viděl jsem derniéru v Praze, takže to mělo ještě punc vzpomínky na zajímavou kladenskou éru Dana Přibyla. Každopádně Pavlína Štorková je herečka, kterou nepřehlédnete. A Kladnu přeju, aby rudá záře brzy pohasla a zase se začalo hrát dobré divadlo.
Pavel.Tomas 80 %
2.2.2017 | 159 hodnocení
+ souhlasím
skvele, napadite, vtipne a Pavlina Storkova proste excelentni!
Greetchen 90 %
2.2.2017 | 80 hodnocení
+ souhlasím
(+3)
(1.2.2017; derniéra) Opulentní kostýmy, vtipné detaily, skvělá soukra celého hereckého ansámblu. Ale především nedostižná Pavlína Štorková a její herecká one-(wo)men show. Stačí, když zaujme mlčenlivou pózu, nebo špitne jednoduchou repliku, a má diváky v hrsti. Paní herečka.
Tomáš Molík 100 %
11.1.2016 | 45 hodnocení
+ souhlasím
Vynikající představení, skvělá režie Daniela Špinara a senzační neopakovatelný a nádherný výkon hlavní představitelky Pavlíny Štorkové. Fantastický zážitek, člověk odchází z divadla plný dojmů a dojetí děkuji bravo !!!
Vladimír Rogalewicz 80 %
21.10.2015 | 821 hodnocení
+ souhlasím
Dobře udělané, netriviální, zábavné. Bulvární, poměrně povrchní text dokázal Daniel Špinar zvládnout tak, že ve výsledku jeho slabiny mizí. Na Špinarovu éru se bude v Kladně dlouho vzpomínat. Velké sólo Pavlíny Štorkové. (Divadlo v Dlouhé, Praha, 21.10.2015)
Guildenstern 50 %
24.10.2014 | 468 hodnocení
+ souhlasím
Bohužel z tohoto amerického fast-foodu nedokázat ani D. Špinar udělat zážitek, ačkoli měl eso v podobě P. Štorkové v ruce. Kdo nezná jeho jiné režie, neviděl, jak dokáže Pavlína zahrát nebo neví, že v Kladně je kvalitní soubor, bude asi spokojen, já osobně se nedokázal nad slabiny textu povznést a užít si to. K nejlepším patřily scény s ovcí (roztomilý J. Böhm), škoda, že jich ve hře nebylo více. Samozřejmě proti Špinarově trumfu v podobě výtvarné a hudební stránky inscenace nejde říct ani ň, určitě by to mohlo dopadnout mnohem hůře.
Frankovka 90 %
25.4.2014 | 288 hodnocení
+ souhlasím
Já tam - doprdele - doopravdy byl, já pozoroval královskou rodinu v době francouzské revoluce úplně z blízka. Marie Antoinette? - Kdybych o ni nyní četl cokoliv nového, nic není pravda, pravda je to, co zahrála Pavlína Štorková. Doporučuji všem a rád!!! Pokud bych hodnotil úroveň hry a výši vstupného tak bychom byli na 200%.
Jirkan 80 %
23.2.2014 | 564 hodnocení
+ souhlasím
23.2. 2014, 3.6. 2015, 21.10. 2015 (DvD): Nejprve šílená groteska (kde Vás M. A. štve svou rozmařilostí a povrchností), těsně před přestávkou tuhne úsměv. Po přestávce drama v řetězech o přežití. Text je současný a ne úplně z učebnic dějepisu, tak trochu bulvár. Vedle P. Štorkové musím zmínit Š. Opršálovou, L. Zahradnickou a O. Nováka. D. Špinar opět promyslel řadu detailů, které se propojují v celek, a v druhé části se krásně pracuje s prostorem. Výtvarně pěkné. Bavilo mne to! Divadlo chválím za odvahu se vrhnout na (u nás) neznámého autora.
Komentáře uživatelů nevyjadřují stanovisko redakce. Názory jednotlivých redaktorů nemusejí vždy vyjadřovat stanovisko celé redakce.