Městská divadla pražská [Divadlo Komedie]
Bernard-Marie Koltès
Roberto Zucco
Premiéra: 21.6.2021 | 2:35
Překlad: Roman Císař. Dramaturgie: Jana Slouková. Scéna: Bence Hajdu. Kostýmy: Tereza Kopecká. Pohybová spolupráce: Péter István Nagy. Režie: Attila Vidnyánszy ml.
Poslední uvedení: červen 2024.
Poslední uvedení: červen 2024.
Zdeněk Piškula, Kateřina Marie Fialová, Aleš Bílík, Veronika Janků, Nina Horáková, Milan Kačmarčík, Evellyn Pacoláková, Stanislav Lehký, Matylda Königová / Renáta Matějíčková, Barbora Poláchová, Filip Jáša / Petr Urban / Tomáš Weisser...
Hra inspirovaná skutečným příběhem vraha, jehož dopadení sledovala koncem 80. let celá Francie. Drama o touze po útěku ze světa zdí, přinášející nemilosrdnou analýzu strachu, ale také romantická balada o vzpouře osvobozeného člověka a potřebě vzlétnout ke Slunci peklu navzdory. Roberto Zucco je krásný, inteligentní mladík. Ale také krutý zabiják, který se rozhodl potrestat svět bez hodnot a bez naděje...
15! inscenace již byla stažena z repertoáru
Volby
Hodnocení (48)
HODNOCENÍ REDAKCE
Pavel Širmer 50 %
3.12.2021 | 2052 hodnocení
+ souhlasím
Skutečný příběh sériového vraha se očima Koltèse stal znepokojivým obrazem světa. Maďarský režisér umocnil násilné výjevy, k čemuž dopomohly zajímavá scénografie a hudební výběr. Možná dosáhl výraznosti scénických obrazů, ale zvolený postup zcela neobhájil, protože odvedl pozornost od autorových myšlenek a vnitřní podstaty. Typově vhodný hlavní představitel Z. Piškula hraje s maximálním nasazením, K. M. Fialová či A. Bílík jsou mu dobrými partnery. Všichni tři i jejich kolegové však částečně doplatili na problematickou koncepci. Omylem je obsazení S. Lehkého, z několika rolí naprosto nezvládl zejména Starého muže.
Iva Bryndová 70 %
18.11.2021 | 605 hodnocení
+ souhlasím
Výrazná inscenace, která rozhodně nepřináší životopisný příběh italského vraha, byť je jím hra inspirovaná. Jedná se spíš o výrazně pohybovou a hudební inscenaci (skvělý závěrečný tanec Z.Piškuly a K.M.Fialové), která sleduje špínu, ohavnost a zlo ve světě, do nějž nesmyslné násilí páchané titulním hrdinou bez rozdílu zapadá, v němž působí normálně a běžně. Zdůrazňuje to i příběh dívky, kterou na počátku Roberto potkává, a jejíž život je plný hnusu a násilí a jediné hezké v něm paradoxně představuje on sám. Jednotlivé obrazy jsou zajímavé, působivé, nicméně v několika momentech mi mezi nimi scházela jasná nit.
Jan Pařízek 70 %
3.11.2021 | 931 hodnocení
+ souhlasím
Zvláštní, místy až trochu šílená a též ne úplně lehce uchopitelná inscenace. Asi tak jako samotný život hlavního hrdiny. V každém případě ale dokáže zaujmout. Série obrazů, které se často nemusí líbit, nicméně umí zasáhnout a udržet patřičnou pozornost. Výborně zpracované po pohybové stránce a trefně doplněno tou správnou hudbou. Dále rozhodně skvělý výkon Z. Piškuli a vedle něj též výtečná K. M. Fialová. Jejich společné scény mají opravdu energii, jenž chtě nechtě zapůsobí i na vás. Celkově za mě určitě počin hodný potlesku. 75%
Helena Grégrová 80 %
31.10.2021 | 1727 hodnocení
+ souhlasím
75 %. Pozoruhodná inscenace, v níž velmi silně promlouvají také její nonverbální složky, jejichž prostřednictvím se podařilo neotřele a působivě posílit zobrazení skutečnosti, že protipólné motivy života a našich pocitů mají i své nečekané fáze prolnutí. Destrukce, špína, zmar, bolest, nepochopení, násilí, osamění, úpadek morálky, osobních cílů a hodnot kontra vzdor a cesta za doteky, sounáležitostí, porozuměním, pomocí, citovým naplněním, svobodou, světlem, nadějí. Vynikající výkon Zdeňka Piškuly, který titulní roli dává snad ještě o něco víc než úplně všechno.
HODNOCENÍ UŽIVATELŮ
Čiko 80 %
27.2.2024 | 1095 hodnocení
+ souhlasím
Ital Roberto Zucco je skutečná postava a svými činy inspiroval široký kulturní svět. MDP tento titul umístila do divadla Komedie, takže se dalo předpokládat (v rámci koncepce jednotlivých scén), že nepůjde o klasickou činohru. Ta se zde prolíná převážně s tancem a pohybem a společně s výběrem hudby a velmi dobře propracovanou scénou tvoří mimořádnou inscenaci režiséra Attily Vidnyánszy ml.
Zdeněk Piškula je zde výborný nejen herecky, ale i pohybově a s Kateřinou M.Fialovou na sebe na jevišti velmi dobře slyší. Zaujal také A.Bilík a M.Kačmarčík.
Nejde o klasickou činohru, ale i tak se jedná o strhující podívanou.
Zdeněk Piškula je zde výborný nejen herecky, ale i pohybově a s Kateřinou M.Fialovou na sebe na jevišti velmi dobře slyší. Zaujal také A.Bilík a M.Kačmarčík.
Nejde o klasickou činohru, ale i tak se jedná o strhující podívanou.
Ivo Čapek 100 %
16.1.2024 | 28 hodnocení
+ souhlasím
Za mě to nejlepší co jsem za hodně dlouhou dobu viděl.
Kjell 60 %
12.2.2023 | 40 hodnocení
+ souhlasím
Kateřina Marie Tichá a Zdeněk Piškula jsou výborní, fascinující je jejich soustředění a divácky přitažlivá chemie, která mezi nimi vzniká. Inscenace samotná má svá hluchá a diskutabilní místa, ale určitě se půjdu podívat, až její tvůrčí tým dá zase něco dohromady.
Šípal 50 %
22.10.2022 | 215 hodnocení
+ souhlasím
Ta inscenace je tak hrozně intenzivně stylizovaná, že se v tom jaksi ztrácí postavy. Ono je těžké, abych se zamýšlel nad nějakou myšlenkou, nebo aby mi záleženo na Zuccovi nebo jeho dívce, když je každá scéna přestřeleně dekadentní, tělesné tekutiny tryskají proudem a občas se herci chovají jako zvířata v džungli a jenom tančí, poskakují a křičí jako šílení. Zdeněk Piškula umí tančit a vypadá dobře v tílku, ale nehraje tam ani na vteřinu. Asi ani nemusí. Kateřina Marie Fialová se jako jediná snaží se svojí postavou něco dělat, a budiž jí to rozhodně ke cti, ale proti této výrazné dramaturgii nemá šanci ani ona. Celkově to není nuda, ale bizár
Rejpalka 70 %
5.5.2022 | 218 hodnocení
+ souhlasím
(+1)
Regulérní krev, násilí a zvratky. Říkám si, v jak pokroucené době jsme se to ocitli, že mě nic z toho nijak nešokuje. Skvělý Zdeněk Piškula jako vrah Roberto, neméně skvělá K.M. Fialová jako jeho dívka, prchající z nefunkční rodiny do naruče vraha a následně do světa hnusu, prostituce, drog a úpadku. Zaujal i Aleš Bílík jako dívčin bratr, po celou dobu jeho působení na scéně jsem měla pocit, že chce svou sestru znásilnit. Dokonalý scénický tanec a hudební doprovod. Jen to asi není představení, které by člověk chtěl vidět víckrát.
Kateřina Vodáková 80 %
7.11.2021 | 271 hodnocení
+ souhlasím
(+1)
Zatím nejlepší záležitost, kterou jsem v Komedii viděla. Režijně výborný tah v podobě zapojení scénického tance, který Z. Piškula zvládá na výbornou stejně jako hereckou polohu. Předsudky z imitační show, které jsem měla vůči K. M. Fialové, se po zhlédnutí několika her v MDP rozplynuly. Je výborná herecky, pohybově i pěvecky. Uvěřitelná, éterická i vášnivá. Scéna i hudba jsou zdařilé, promítací plátno vhodně dotváří celek a pomáhá k lepší viditelnosti. Z hlediska hlavního dění každopádně doporučuji sedět napravo. Jen počet postav S. Lehkého bych zde přehodnotila, trochu zvláštní...
Gimli35 70 %
5.11.2021 | 320 hodnocení
+ souhlasím
65 %. Nevšední, drsná inscenace, velmi náročná pro účinkující i diváky. Výborný Z. Piškula, z vedlejších herců S. Lehký a M. Kačmarčík.
Tristan 90 %
31.10.2021 | 58 hodnocení
+ souhlasím
(+2)
Když se svět vymkl a je už jen žumpou, je potřeba stát se masovým vrahem, nic jiného nezbývá. Drsné, hnusné, temné, silné a krásné divadlo!
Studený Čumáček 60 %
10.10.2021 | 436 hodnocení
+ souhlasím
Do přestávky to bylo jako sledovat Othella v holandštině. Pak to začalo dávat mírně smysl, a pak víc. Na činohru možná trochu nepřehledné, asi si seženu text. To, co celou dobu samostatně vyhlíželo jako podivné prostocviky, se naštěstí ukázalo být velmi emocionálním párovým tancem. Nádherná Kateřina Marie Fialová, velmi flexibilní Zdeněk Piškula.
Vladimír10 60 %
10.10.2021 | 664 hodnocení
+ souhlasím
Byť si divadlo vybralo hru o vícenásobném vrahovi, mohlo být na jevišti přeci jen o něco méně násilí, prostitutek, sexu, drog a zvratek. Zhnusení z těchto elementů se proto po více jak dvou hodinách přeneslo do zhnusení z celé inscenace. Nevím, zdali to byl záměr, ale pokud ano, byl naplněn beze zbytku. Jediným důvodem, proč zajít na tento kus, tedy zůstaly pouze výborné herecké výkony K. M. Fialové a N. Horákové. Vyloženě trapně naopak vyzněla scéna, v níž Zucco zavraždil pubertálního chlapce ve žluté teplákové soupravě, který byl zcela nepochopitelně ztvárněn S. Lehkým.
J.anek 90 %
10.10.2021 | 519 hodnocení
+ souhlasím
(+2)
Pohybová jevištní báseň z temných míst světa. Z míst bez naděje, lásky a štěstí. Báseň o touze po světle, po slunci, po lásce a po svobodě. Forma a obsah stojí proti sobě jako dva vzteklí psi, a přece to celé pevně drží pohromadě.
Zdeněk Piškula je krom talentu krásný. Jemné rysy obličeje kontrastují s pevným svalnatým tělem - tak ohebným a houževnatým. Těžko si představit lepšího představitele Roberta Zucca. Jeho pohyb je tanečně ladný a zárověň znepokojivý. A má úroveň, které nedosahují mnohé novocirkusové produkce.
Maďarský inscenační tým stvořil mimořádnou inscenaci.
Zdeněk Piškula je krom talentu krásný. Jemné rysy obličeje kontrastují s pevným svalnatým tělem - tak ohebným a houževnatým. Těžko si představit lepšího představitele Roberta Zucca. Jeho pohyb je tanečně ladný a zárověň znepokojivý. A má úroveň, které nedosahují mnohé novocirkusové produkce.
Maďarský inscenační tým stvořil mimořádnou inscenaci.
Karel Toman 40 %
27.6.2021 | 73 hodnocení
+ souhlasím
Zdeněk Piškula je dobrý, ale ta inscenace je kýč. Je tam až moc tanečků, moc pozlátka. Hra Roberto Zucco je opravdu o něčem jiném.
Michalmusek 80 %
22.6.2021 | 327 hodnocení
+ souhlasím
(+1)
Kontroverzní drama pojednávající alternativním způsobem o jednotlivých vraždách skutečného vraha Roberta Zucca, protnuté linií do něho zamilované dívky (úžasně dramaticky ztvárněné K. M. Fialovou). Hlavní roli se náramně zhostil Zdeněk Piškula, který je snad z gumy. A z vedlejších rolí nejvíce vyčnívá M. Kačmarčík. Na scénu je nejlépe vidět z pravých krajních míst, a i když budete sedět jinde vše důležité vám je promítáno na obří plátno, které je součástí scény. Trochu zvláštní je konec, kdy to vypadá, že hra skončila a ono ne, a pak vás nechají zatleskat a on to zase není konec.
Komentáře uživatelů nevyjadřují stanovisko redakce. Názory jednotlivých redaktorů nemusejí vždy vyjadřovat stanovisko celé redakce.