Městská divadla pražská [Divadlo Komedie]
<< Frankenstein | Komedie Jack staví dům >>
Charlie Josephine
Já, Johan*a
Premiéra: 11.11.2023 | 1:40x
uváděno ve spolupráci s platformou PiNKBUS
uváděno ve spolupráci s platformou PiNKBUS
Překlad: Hana Pavelková. Dramaturgie: Lenka Dombrovská. Scéna: Alžběta Kutliaková. Kostýmy: Vojtěch Hanyš. Hudba: Aid Kid (Ondřej Mikula), Alyssa Dillard a citace. Choreografie: Martin Talaga. Režie: Alžběta Vrzgula.
Martina Jindrová, Petr Jeništa, Jiří Svoboda, Karel Vladyka / Jiří Brnula, Alyssa Dillard, Zbyšek Humpolec, Michal Sikora, Jakub Spišák, Petra Lustigová, Martin Talaga
Nové zpracování osudu Johanky z Arku nebo též Panny Orleánské, která je symbolem nezlomnosti a víry v Boha i samu sebe už od 15. století. Johan*a bojuje za svobodu, jinakost a právo být sám*a sebou. Je hlasem LGBTQI+ lidí, je hlasem dneška...
15! Hodnocení inscenace
Redakce
60 %
Uživatelé
56 %
kontroverzní inscenace (91.)
56411000
Hodnocení redakce
Pavel Širmer 60 %
Pavel Širmer 60 %
Chci vidět - přidat do seznamu
Termíny představení
Volby
Recenze / blogy
Pro přidání vlastního článku do blogu se musíte přihlásit.
Externí recenze / blogy (odkazy na články mimo portál i-divadlo.cz)
(27.1.2024, Marcela Magdová)Fotografie
autor (vlastník) fotografií:
Pozn.: Galerii vybraných fotografií zařazujeme výhradně u inscenací doporučovaných redakcí, resp. členy redakce.
Hodnocení (41)
HODNOCENÍ REDAKCE
Pavel Širmer 60 %
9.1.2024 | 2052 hodnocení
+ souhlasím
Mnohokrát zpracované téma Johanky z Arku autorka rozhojnila o další rozměry doplněním motivů týkajících se např. problematiky genderové a sexuální identity, v nenásilných a vlastně logických posunech však zůstala na povrchu a nedostala se příliš daleko. Nápad přizvat performery spolupracující s platformou Pinkbus má opodstatnění, ale ti po činoherní stránce naráží na limity (tristní K.Vladyka) a nestačí disponovanějším kolegům, z nichž vynikají zvláště hlavní představitelka M.Jindrová a J.Svoboda. Inscenace zaujme i po vizuální stránce. Přes neuspořádanost výsledného tvaru nelze počinu upřít jedinečnost obhajující jeho pozici na repertoáru.
HODNOCENÍ UŽIVATELŮ
Zuzana L 80 %
17.6.2024 | 33 hodnocení
+ souhlasím
Martina Jindrová jako queer Johy v doprovodu Drag queens byli super, byť je evidentně někteří heterosexuální boomeři nemohou rozdýchat.
Slamajak 60 %
28.2.2024 | 72 hodnocení
+ souhlasím
Asi raději nebudu hodnotit text a la Barbie G. Gerwig (zbytečně doslovná, polopatická a prvoplánová rétorika ve stylu "pošleme teď všichni patriarchát do prdele"). Celkové pojetí fajn, zapojení queer performerů taky; z herců se mi tu strašně líbili Petr Jeništa a Jiří Svoboda, Martina Jindrová to utáhla skvěle a se ctí. Hudebně, vizuálně, scénograficky, kostýmově dobré, ale nic, co by utkvělo, posadilo člověka na zadek a tak dále - tomu se z technické stránky blíží asi jen Alyssa Dillard, záznam jejíhož zvukového doprovodu bych si klidně rovnou šel pustit na Spotify, kdyby byl. Koukám na tabulku "jak hodnotit", celkem přesně tu sedí 60 %.
Dawson321 70 %
1.2.2024 | 138 hodnocení
+ souhlasím
Zajímavě převedená adaptace Johanky z Arku. Kvituji, že takový počin máme i na českých prknech, i když byl na můj vkus možná až trochu moc aktivistický. Představení se mi ale líbilo i díky zapojení umělců z platformy Pinkbus.
J.anek 50 %
31.1.2024 | 519 hodnocení
+ souhlasím
Přemýšlím, proč inscenovat tak prvoplánově aktivistický text. Možná není kde brát, nemám tušení. A jakkoli je výsledný tvar výtvarně a hudebně velmi dobrý, amatérské výkony mu podrážejí nohy. Záměr samozřejmě chápu a je mi milý, jen to jako celek zkrátka nedrží pohromadě. Martina Jindrová každopádně maximálně sympatická, charizmatická, výborná.
Tereza Rybková 10 %
30.1.2024 | 60 hodnocení
+ souhlasím
Jedním slovem: hrůza. To snad nemůže být myšleno vážně jako profesionální divadlo.
Veronika Vrzalová 90 %
5.12.2023 | 6 hodnocení
+ souhlasím
Super inscenace. Moc cením, že divadlo jako je Komedie se nebojí otevřít téma LGBTQIA/trans/queerness. Johy je skvělá postava, najednou úplně jiná, než jak ji představovali ve škole. Martina coby Johy dokáže celou hru utáhnout, monology by sice místy snesly maličko pokrátit, aby divák neztratil pozornost a neztratil nit, ale celkově je hra úchvatná. Scéna postavena velice esteticky a výkony členů PiNKBUS jsou skvělé! Bála jsem se, že PiNKBUSí parta se někde jen krátce mihne a jsem moc potěšena, že tomu tak není a jsou důstojnými členy ansámblu. Ráda půjdu znovu.
Guildenstern 50 %
29.11.2023 | 468 hodnocení
+ souhlasím
(+1)
Ten samotný text je zkrátka laciná a místy plytká agitka postavená na docela zajímavém nápadu. Proto mě ani nikterak neuráží tato inscenace, která není ve všech složkách profesionální. Musím pochválit hezkou scénu, light design a sympatické výkony J. Svobody a P. Lustigové.
Gimli35 60 %
29.11.2023 | 320 hodnocení
+ souhlasím
Sympatickému nápadu s potřebným a aktuálním tématem podráží nohy slabá režie. Alžběta Vrzgula nedokázala přivést ke hladké souhře profesionální herce a ostatní účinkující, většina vystupujících zápasí s jevištní mluvou i pohybem či působí toporně. Anebo v nejhorším případě všechno najednou - výkon Z. Humpolce je opravdu odstrašujícím příkladem. Naopak zaujmou především P. Jeništa a K. Vladyka, obzvlášť jeho angažování přináší do místy poněkud unylé inscenace osvěžující element. O totální propadák se nejedná, ale kvalitnější zpracování by si tento počin rozhodně zasloužil.
Eliduc 10 %
29.11.2023 | 42 hodnocení
+ souhlasím
Nuda, nuda, nuda, v závěru nesnesitelný aktivismus, chabá choreografie, zoufalá drag, ochotnické výkony - z nichž ční výkon P.Jeništy, který tak představení vytáhl na 10 %.
Valerius 100 %
20.11.2023 | 71 hodnocení
+ souhlasím
Ráda bych zmínila dva herce,kteří se nejvíce dotkli mé duše a zatáhali za struny mého srdce.
Petr Jeništa:"horská dráha" emocí,která vás vezme na velmi vzrušující jízdu s jeho postavou(zoufalá nuda, frustrace,muž na pokraji nervového zhroucení,"daddy issues"-vyberte si co chcete, má to vše)!
A Zbyšek Humpolec:jeho mírná přítomnost na jevišti,velitelská povaha,sexy účes a mužnost,pochybně "toxická" (možná to tak působí v moderní době,ale míra "toxicity" se zdá být správná pro vojáka z 15. století).
Zbyšek na vás působí tak,že jeho postavou,kterou hraje, možná opovrhujete,ale nemůžete od něj ani na vteřinu odtrhnout oči,nemůžete a nechcete.
Petr Jeništa:"horská dráha" emocí,která vás vezme na velmi vzrušující jízdu s jeho postavou(zoufalá nuda, frustrace,muž na pokraji nervového zhroucení,"daddy issues"-vyberte si co chcete, má to vše)!
A Zbyšek Humpolec:jeho mírná přítomnost na jevišti,velitelská povaha,sexy účes a mužnost,pochybně "toxická" (možná to tak působí v moderní době,ale míra "toxicity" se zdá být správná pro vojáka z 15. století).
Zbyšek na vás působí tak,že jeho postavou,kterou hraje, možná opovrhujete,ale nemůžete od něj ani na vteřinu odtrhnout oči,nemůžete a nechcete.
Karolina Such 70 %
20.11.2023 | 28 hodnocení
+ souhlasím
(+1)
65 %
Těšila jsem se, protože jsem viděla inscenaci v Globe, a ta byla tak autentická! Česká inscenace má dobrý překlad, oceňuji super název, podařené jsou taky hudba a bojové choreografie. Herectví je slušné u většiny a dobré u Jeništy, Jindrové a Humpolce. Problémem je podle mě povrchní režie. Vrzgula vytvořila estrádu s drag queen vedle toho postavila vyprávěcí monology, ve kterých Jindrová místy působí monotónně. Režisérka ani nevyužila potenciál Talagy, jeho postava nemá opodstatnění. Stejně díky za společenský postoj.
Těšila jsem se, protože jsem viděla inscenaci v Globe, a ta byla tak autentická! Česká inscenace má dobrý překlad, oceňuji super název, podařené jsou taky hudba a bojové choreografie. Herectví je slušné u většiny a dobré u Jeništy, Jindrové a Humpolce. Problémem je podle mě povrchní režie. Vrzgula vytvořila estrádu s drag queen vedle toho postavila vyprávěcí monology, ve kterých Jindrová místy působí monotónně. Režisérka ani nevyužila potenciál Talagy, jeho postava nemá opodstatnění. Stejně díky za společenský postoj.
Briseis 60 %
14.11.2023 | 13 hodnocení
+ souhlasím
Zajímalo by mě, jaká byla původní hra, protože zde je uvedeno, že byla zkrácena a byly ubrány některé postavy. Nejsem si jistá, zda to není spíše na škodu, chvílemi se hra skutečně podivně rozpadá. Téma identity, trans* a queer rozhodně palčivé a aktuální, nicméně občas to hraničí se sebeparodií - viz drag výstupy, navíc jak zde někdo psal, herecké výkony slabší, snad se to zlepší s reprízami.
Martina Jindrová do role seděla více, než v Disku do Velké sestry, nicméně zde jí trochu válcoval Petr Jeništa jako král a Jiří Svoboda jako Tomy.
Martina Jindrová do role seděla více, než v Disku do Velké sestry, nicméně zde jí trochu válcoval Petr Jeništa jako král a Jiří Svoboda jako Tomy.
Jana.janka 80 %
13.11.2023 | 83 hodnocení
+ souhlasím
Velmi aktuální a pro české divadlo ne příliš časté téma, díky za něj!!! MDP se skvěla předvedla. Skvělá show a hlavně silný až dojemný příběh. Velmi mě to zasáhlo.
Musím vyzvednout překrásnou a pro mě Femme fatale představení Petru Lustigovou! Scéna a hudba vše skvěle doplňovalo. Vystupující z Pink bus odvedli skvělou práce na tanci (herectví už bylo trochu slabší, ale neubírá to nic na poselství představení).
A koho musím vyzdvihnout, tak je naprosto dokonalá herecká práce Martiny Jindrové. Byla tak uvěřitelná, táhla celé představování od začátku do konce. BRAVO!
Musím vyzvednout překrásnou a pro mě Femme fatale představení Petru Lustigovou! Scéna a hudba vše skvěle doplňovalo. Vystupující z Pink bus odvedli skvělou práce na tanci (herectví už bylo trochu slabší, ale neubírá to nic na poselství představení).
A koho musím vyzdvihnout, tak je naprosto dokonalá herecká práce Martiny Jindrové. Byla tak uvěřitelná, táhla celé představování od začátku do konce. BRAVO!
Mauvaisefoi 70 %
13.11.2023 | 26 hodnocení
+ souhlasím
Je skvělé, že tato inscenace vznikla. V Komedii nebylo toto téma poprvé, už v dubnu v rámci festivalu Nová komedie v Česku poprvé byl k vidění silný Spartakus Jakuba Skrzywanka. Tohle je divácky přístupnější manifest jinakosti, ve kterém se daří zvláště Petru Jeništovi a i Martina Jindrová, která se však pro krotkou režii drží herecky při zemi, do role dobře sedí. Výjimečná je scénografie, která se navíc prostřednictvím artefaktů ?rozlézá? i do předsálu. Oceňuji, že většina herců a hereček patří do LGBT+ komunity, což bylo na premiéře při závěrečných ovacích patřičně znát. Bohužel inscenace pokulhává v režii, což ubírá zvláště na radikalitě.
Karel Toman 70 %
12.11.2023 | 73 hodnocení
+ souhlasím
To, že tuto společensky angažovanou inscenaci v Komedii uvedli, považuji za významný krok. Text byl vybrán dobře, zapojení Pinkbusu byl dobrý nápad, scéna je funkční, hudba dodává atmosféru. Martina Jindrová rozhodně má charisma, umí skvěle hrát. Ale režisérka Alžběta Vrzgula to moc neukočírovala, inscenace není tak radikální, jak by se slušelo, a místy se trochu rozpadá, je bez srozumitelného rytmu.
RaB 30 %
12.11.2023 | 399 hodnocení
+ souhlasím
Z původní londýnské angažované hry zbyla nuda a hlavně hlavně přibyla řada prvků, které hru degradují - nekvalitně provedené drag (když už se to dělá, tak by alespoň účinkující měl umět text písně), větší důraz na LGBT (vlastně to bylo jen o tom, příběh Joan se absolutně vytrácí, což je škoda) a nehezky vypadající kostýmy.
M. Jindrová nemá na takovou roli dostatečné charisma - její monology nejsou důrazné, na diváka vůbec nepůsobí dojmem, že bychom jí měli věřit.
M. Jindrová nemá na takovou roli dostatečné charisma - její monology nejsou důrazné, na diváka vůbec nepůsobí dojmem, že bychom jí měli věřit.
Studený Čumáček 80 %
11.11.2023 | 436 hodnocení
+ souhlasím
Příběh Jeanne d'Arc zpracovali soudní úředníci, poté kronikáři, po nich historici a nakonec i dramatici. Muži, téměř stoprocentně. Nuda, nuda, šeď, šeď.
80 let války. Pubertální holčina z Orleans, prý ne zcela při smyslech, se vnutí dauphinovi Karlovi (též drobně mentálně mimo) a vymluví mu díru do hlavy. Dostane, co chce, malou armádu, se kterou Francii vymetá. Hle, zázrak! A pak, protože zázraky nejsou stabilní, následuje už jen sešup. Bravo, chudák holka.
Holka? Vždyť i za to, že se oblékala jako muž a měla krátké vlasy, hořela...
Dnes Johana, Johy, mluví za sebe. Za své já, za svobodu a spravedlnost. Musí. Všechno je jinak...
80 let války. Pubertální holčina z Orleans, prý ne zcela při smyslech, se vnutí dauphinovi Karlovi (též drobně mentálně mimo) a vymluví mu díru do hlavy. Dostane, co chce, malou armádu, se kterou Francii vymetá. Hle, zázrak! A pak, protože zázraky nejsou stabilní, následuje už jen sešup. Bravo, chudák holka.
Holka? Vždyť i za to, že se oblékala jako muž a měla krátké vlasy, hořela...
Dnes Johana, Johy, mluví za sebe. Za své já, za svobodu a spravedlnost. Musí. Všechno je jinak...
Suzana 0 %
11.11.2023 | 348 hodnocení
+ souhlasím
(+1)
žádné herectví, jen hromada slov, nudný propagační večer, asi demonstrace pocitů LGBT komunity
Prosópon 50 %
1.11.2024 | 2 hodnocení
+ souhlasím
Představení které se snaží do patosu ukrýt prázdno. Úplně zbytečné lpění na přehrávání historických událostí aniž by jim byl dán další obsah či rozměr týkající se hlavního aktuálního tématu hry. Samotná otázka genderu je neustále zmiňována, ale jen tak aby se neřeklo, reálná psychologie či její dopad na děj není. Čekal jsem asi něco víc alternativního, možná víc provokativního, místo toho jsem se dostal průměrného činoherního zpracování všeobecně známého příběhu, s poloprofesionálním obsazením, na jehož konci byl jen další prázdný monolog bezobsažně hrkající pojmy bez obsahu. Zajímavý námět, ale absolutně nevytěžený.
Alisazoja 20 %
20.11.2023 | 1 hodnocení
+ souhlasím
Nemam nic proti Lgbt tematice, dokonce me to v popusu predstaveni tak trochu nalakalo se na to zajit podivat. Toto predstaveni ale bohuzel bylo zklamani.. Je strasne prvoplanove, az nudne, lgbt tema bylo do toho rvane nasilim, az to bylo trapne... Hlavni postava to moc nehrala, spise cetla nazpamet' monology... Jolana je zajimava postava, herec je hodne charizmaticky, hraje dobre... Zaroven ale moc nezvladl queer show, bylo to takove zadejchane a hodne nezajmave tanecne. Je videt, ze tanec asi neni jeho domenou... Z hereckeho hlediska potesil kral a Tommy. Ale cele predstaveni to bohuzel nezachranilo. Zklamani!
Prosópon 50 %
1.11.2024 | 2 hodnocení
+ souhlasím
Představení které se snaží do patosu ukrýt prázdno. Úplně zbytečné lpění na přehrávání historických událostí aniž by jim byl dán další obsah či rozměr týkající se hlavního aktuálního tématu hry. Samotná otázka genderu je neustále zmiňována, ale jen tak aby se neřeklo, reálná psychologie či její dopad na děj není. Čekal jsem asi něco víc alternativního, možná víc provokativního, místo toho jsem se dostal průměrného činoherního zpracování všeobecně známého příběhu, s poloprofesionálním obsazením, na jehož konci byl jen další prázdný monolog bezobsažně hrkající pojmy bez obsahu. Zajímavý námět, ale absolutně nevytěžený.
Zuzana L 80 %
17.6.2024 | 33 hodnocení
+ souhlasím
Martina Jindrová jako queer Johy v doprovodu Drag queens byli super, byť je evidentně někteří heterosexuální boomeři nemohou rozdýchat.
Slamajak 60 %
28.2.2024 | 72 hodnocení
+ souhlasím
Asi raději nebudu hodnotit text a la Barbie G. Gerwig (zbytečně doslovná, polopatická a prvoplánová rétorika ve stylu "pošleme teď všichni patriarchát do prdele"). Celkové pojetí fajn, zapojení queer performerů taky; z herců se mi tu strašně líbili Petr Jeništa a Jiří Svoboda, Martina Jindrová to utáhla skvěle a se ctí. Hudebně, vizuálně, scénograficky, kostýmově dobré, ale nic, co by utkvělo, posadilo člověka na zadek a tak dále - tomu se z technické stránky blíží asi jen Alyssa Dillard, záznam jejíhož zvukového doprovodu bych si klidně rovnou šel pustit na Spotify, kdyby byl. Koukám na tabulku "jak hodnotit", celkem přesně tu sedí 60 %.
Dawson321 70 %
1.2.2024 | 138 hodnocení
+ souhlasím
Zajímavě převedená adaptace Johanky z Arku. Kvituji, že takový počin máme i na českých prknech, i když byl na můj vkus možná až trochu moc aktivistický. Představení se mi ale líbilo i díky zapojení umělců z platformy Pinkbus.
J.anek 50 %
31.1.2024 | 519 hodnocení
+ souhlasím
Přemýšlím, proč inscenovat tak prvoplánově aktivistický text. Možná není kde brát, nemám tušení. A jakkoli je výsledný tvar výtvarně a hudebně velmi dobrý, amatérské výkony mu podrážejí nohy. Záměr samozřejmě chápu a je mi milý, jen to jako celek zkrátka nedrží pohromadě. Martina Jindrová každopádně maximálně sympatická, charizmatická, výborná.
Tereza Rybková 10 %
30.1.2024 | 60 hodnocení
+ souhlasím
Jedním slovem: hrůza. To snad nemůže být myšleno vážně jako profesionální divadlo.
Veronika Vrzalová 90 %
5.12.2023 | 6 hodnocení
+ souhlasím
Super inscenace. Moc cením, že divadlo jako je Komedie se nebojí otevřít téma LGBTQIA/trans/queerness. Johy je skvělá postava, najednou úplně jiná, než jak ji představovali ve škole. Martina coby Johy dokáže celou hru utáhnout, monology by sice místy snesly maličko pokrátit, aby divák neztratil pozornost a neztratil nit, ale celkově je hra úchvatná. Scéna postavena velice esteticky a výkony členů PiNKBUS jsou skvělé! Bála jsem se, že PiNKBUSí parta se někde jen krátce mihne a jsem moc potěšena, že tomu tak není a jsou důstojnými členy ansámblu. Ráda půjdu znovu.
Guildenstern 50 %
29.11.2023 | 468 hodnocení
+ souhlasím
(+1)
Ten samotný text je zkrátka laciná a místy plytká agitka postavená na docela zajímavém nápadu. Proto mě ani nikterak neuráží tato inscenace, která není ve všech složkách profesionální. Musím pochválit hezkou scénu, light design a sympatické výkony J. Svobody a P. Lustigové.
Gimli35 60 %
29.11.2023 | 320 hodnocení
+ souhlasím
Sympatickému nápadu s potřebným a aktuálním tématem podráží nohy slabá režie. Alžběta Vrzgula nedokázala přivést ke hladké souhře profesionální herce a ostatní účinkující, většina vystupujících zápasí s jevištní mluvou i pohybem či působí toporně. Anebo v nejhorším případě všechno najednou - výkon Z. Humpolce je opravdu odstrašujícím příkladem. Naopak zaujmou především P. Jeništa a K. Vladyka, obzvlášť jeho angažování přináší do místy poněkud unylé inscenace osvěžující element. O totální propadák se nejedná, ale kvalitnější zpracování by si tento počin rozhodně zasloužil.
Eliduc 10 %
29.11.2023 | 42 hodnocení
+ souhlasím
Nuda, nuda, nuda, v závěru nesnesitelný aktivismus, chabá choreografie, zoufalá drag, ochotnické výkony - z nichž ční výkon P.Jeništy, který tak představení vytáhl na 10 %.
Valerius 100 %
20.11.2023 | 71 hodnocení
+ souhlasím
Ráda bych zmínila dva herce,kteří se nejvíce dotkli mé duše a zatáhali za struny mého srdce.
Petr Jeništa:"horská dráha" emocí,která vás vezme na velmi vzrušující jízdu s jeho postavou(zoufalá nuda, frustrace,muž na pokraji nervového zhroucení,"daddy issues"-vyberte si co chcete, má to vše)!
A Zbyšek Humpolec:jeho mírná přítomnost na jevišti,velitelská povaha,sexy účes a mužnost,pochybně "toxická" (možná to tak působí v moderní době,ale míra "toxicity" se zdá být správná pro vojáka z 15. století).
Zbyšek na vás působí tak,že jeho postavou,kterou hraje, možná opovrhujete,ale nemůžete od něj ani na vteřinu odtrhnout oči,nemůžete a nechcete.
Petr Jeništa:"horská dráha" emocí,která vás vezme na velmi vzrušující jízdu s jeho postavou(zoufalá nuda, frustrace,muž na pokraji nervového zhroucení,"daddy issues"-vyberte si co chcete, má to vše)!
A Zbyšek Humpolec:jeho mírná přítomnost na jevišti,velitelská povaha,sexy účes a mužnost,pochybně "toxická" (možná to tak působí v moderní době,ale míra "toxicity" se zdá být správná pro vojáka z 15. století).
Zbyšek na vás působí tak,že jeho postavou,kterou hraje, možná opovrhujete,ale nemůžete od něj ani na vteřinu odtrhnout oči,nemůžete a nechcete.
Alisazoja 20 %
20.11.2023 | 1 hodnocení
+ souhlasím
Nemam nic proti Lgbt tematice, dokonce me to v popusu predstaveni tak trochu nalakalo se na to zajit podivat. Toto predstaveni ale bohuzel bylo zklamani.. Je strasne prvoplanove, az nudne, lgbt tema bylo do toho rvane nasilim, az to bylo trapne... Hlavni postava to moc nehrala, spise cetla nazpamet' monology... Jolana je zajimava postava, herec je hodne charizmaticky, hraje dobre... Zaroven ale moc nezvladl queer show, bylo to takove zadejchane a hodne nezajmave tanecne. Je videt, ze tanec asi neni jeho domenou... Z hereckeho hlediska potesil kral a Tommy. Ale cele predstaveni to bohuzel nezachranilo. Zklamani!
Karolina Such 70 %
20.11.2023 | 28 hodnocení
+ souhlasím
(+1)
65 %
Těšila jsem se, protože jsem viděla inscenaci v Globe, a ta byla tak autentická! Česká inscenace má dobrý překlad, oceňuji super název, podařené jsou taky hudba a bojové choreografie. Herectví je slušné u většiny a dobré u Jeništy, Jindrové a Humpolce. Problémem je podle mě povrchní režie. Vrzgula vytvořila estrádu s drag queen vedle toho postavila vyprávěcí monology, ve kterých Jindrová místy působí monotónně. Režisérka ani nevyužila potenciál Talagy, jeho postava nemá opodstatnění. Stejně díky za společenský postoj.
Těšila jsem se, protože jsem viděla inscenaci v Globe, a ta byla tak autentická! Česká inscenace má dobrý překlad, oceňuji super název, podařené jsou taky hudba a bojové choreografie. Herectví je slušné u většiny a dobré u Jeništy, Jindrové a Humpolce. Problémem je podle mě povrchní režie. Vrzgula vytvořila estrádu s drag queen vedle toho postavila vyprávěcí monology, ve kterých Jindrová místy působí monotónně. Režisérka ani nevyužila potenciál Talagy, jeho postava nemá opodstatnění. Stejně díky za společenský postoj.
Briseis 60 %
14.11.2023 | 13 hodnocení
+ souhlasím
Zajímalo by mě, jaká byla původní hra, protože zde je uvedeno, že byla zkrácena a byly ubrány některé postavy. Nejsem si jistá, zda to není spíše na škodu, chvílemi se hra skutečně podivně rozpadá. Téma identity, trans* a queer rozhodně palčivé a aktuální, nicméně občas to hraničí se sebeparodií - viz drag výstupy, navíc jak zde někdo psal, herecké výkony slabší, snad se to zlepší s reprízami.
Martina Jindrová do role seděla více, než v Disku do Velké sestry, nicméně zde jí trochu válcoval Petr Jeništa jako král a Jiří Svoboda jako Tomy.
Martina Jindrová do role seděla více, než v Disku do Velké sestry, nicméně zde jí trochu válcoval Petr Jeništa jako král a Jiří Svoboda jako Tomy.
Jana.janka 80 %
13.11.2023 | 83 hodnocení
+ souhlasím
Velmi aktuální a pro české divadlo ne příliš časté téma, díky za něj!!! MDP se skvěla předvedla. Skvělá show a hlavně silný až dojemný příběh. Velmi mě to zasáhlo.
Musím vyzvednout překrásnou a pro mě Femme fatale představení Petru Lustigovou! Scéna a hudba vše skvěle doplňovalo. Vystupující z Pink bus odvedli skvělou práce na tanci (herectví už bylo trochu slabší, ale neubírá to nic na poselství představení).
A koho musím vyzdvihnout, tak je naprosto dokonalá herecká práce Martiny Jindrové. Byla tak uvěřitelná, táhla celé představování od začátku do konce. BRAVO!
Musím vyzvednout překrásnou a pro mě Femme fatale představení Petru Lustigovou! Scéna a hudba vše skvěle doplňovalo. Vystupující z Pink bus odvedli skvělou práce na tanci (herectví už bylo trochu slabší, ale neubírá to nic na poselství představení).
A koho musím vyzdvihnout, tak je naprosto dokonalá herecká práce Martiny Jindrové. Byla tak uvěřitelná, táhla celé představování od začátku do konce. BRAVO!
Mauvaisefoi 70 %
13.11.2023 | 26 hodnocení
+ souhlasím
Je skvělé, že tato inscenace vznikla. V Komedii nebylo toto téma poprvé, už v dubnu v rámci festivalu Nová komedie v Česku poprvé byl k vidění silný Spartakus Jakuba Skrzywanka. Tohle je divácky přístupnější manifest jinakosti, ve kterém se daří zvláště Petru Jeništovi a i Martina Jindrová, která se však pro krotkou režii drží herecky při zemi, do role dobře sedí. Výjimečná je scénografie, která se navíc prostřednictvím artefaktů ?rozlézá? i do předsálu. Oceňuji, že většina herců a hereček patří do LGBT+ komunity, což bylo na premiéře při závěrečných ovacích patřičně znát. Bohužel inscenace pokulhává v režii, což ubírá zvláště na radikalitě.
Karel Toman 70 %
12.11.2023 | 73 hodnocení
+ souhlasím
To, že tuto společensky angažovanou inscenaci v Komedii uvedli, považuji za významný krok. Text byl vybrán dobře, zapojení Pinkbusu byl dobrý nápad, scéna je funkční, hudba dodává atmosféru. Martina Jindrová rozhodně má charisma, umí skvěle hrát. Ale režisérka Alžběta Vrzgula to moc neukočírovala, inscenace není tak radikální, jak by se slušelo, a místy se trochu rozpadá, je bez srozumitelného rytmu.
RaB 30 %
12.11.2023 | 399 hodnocení
+ souhlasím
Z původní londýnské angažované hry zbyla nuda a hlavně hlavně přibyla řada prvků, které hru degradují - nekvalitně provedené drag (když už se to dělá, tak by alespoň účinkující měl umět text písně), větší důraz na LGBT (vlastně to bylo jen o tom, příběh Joan se absolutně vytrácí, což je škoda) a nehezky vypadající kostýmy.
M. Jindrová nemá na takovou roli dostatečné charisma - její monology nejsou důrazné, na diváka vůbec nepůsobí dojmem, že bychom jí měli věřit.
M. Jindrová nemá na takovou roli dostatečné charisma - její monology nejsou důrazné, na diváka vůbec nepůsobí dojmem, že bychom jí měli věřit.
Studený Čumáček 80 %
11.11.2023 | 436 hodnocení
+ souhlasím
Příběh Jeanne d'Arc zpracovali soudní úředníci, poté kronikáři, po nich historici a nakonec i dramatici. Muži, téměř stoprocentně. Nuda, nuda, šeď, šeď.
80 let války. Pubertální holčina z Orleans, prý ne zcela při smyslech, se vnutí dauphinovi Karlovi (též drobně mentálně mimo) a vymluví mu díru do hlavy. Dostane, co chce, malou armádu, se kterou Francii vymetá. Hle, zázrak! A pak, protože zázraky nejsou stabilní, následuje už jen sešup. Bravo, chudák holka.
Holka? Vždyť i za to, že se oblékala jako muž a měla krátké vlasy, hořela...
Dnes Johana, Johy, mluví za sebe. Za své já, za svobodu a spravedlnost. Musí. Všechno je jinak...
80 let války. Pubertální holčina z Orleans, prý ne zcela při smyslech, se vnutí dauphinovi Karlovi (též drobně mentálně mimo) a vymluví mu díru do hlavy. Dostane, co chce, malou armádu, se kterou Francii vymetá. Hle, zázrak! A pak, protože zázraky nejsou stabilní, následuje už jen sešup. Bravo, chudák holka.
Holka? Vždyť i za to, že se oblékala jako muž a měla krátké vlasy, hořela...
Dnes Johana, Johy, mluví za sebe. Za své já, za svobodu a spravedlnost. Musí. Všechno je jinak...
Suzana 0 %
11.11.2023 | 348 hodnocení
+ souhlasím
(+1)
žádné herectví, jen hromada slov, nudný propagační večer, asi demonstrace pocitů LGBT komunity
J.anek 50 %
31.1.2024 | 519 hodnocení
+ souhlasím
Přemýšlím, proč inscenovat tak prvoplánově aktivistický text. Možná není kde brát, nemám tušení. A jakkoli je výsledný tvar výtvarně a hudebně velmi dobrý, amatérské výkony mu podrážejí nohy. Záměr samozřejmě chápu a je mi milý, jen to jako celek zkrátka nedrží pohromadě. Martina Jindrová každopádně maximálně sympatická, charizmatická, výborná.
Guildenstern 50 %
29.11.2023 | 468 hodnocení
+ souhlasím
(+1)
Ten samotný text je zkrátka laciná a místy plytká agitka postavená na docela zajímavém nápadu. Proto mě ani nikterak neuráží tato inscenace, která není ve všech složkách profesionální. Musím pochválit hezkou scénu, light design a sympatické výkony J. Svobody a P. Lustigové.
Studený Čumáček 80 %
11.11.2023 | 436 hodnocení
+ souhlasím
Příběh Jeanne d'Arc zpracovali soudní úředníci, poté kronikáři, po nich historici a nakonec i dramatici. Muži, téměř stoprocentně. Nuda, nuda, šeď, šeď.
80 let války. Pubertální holčina z Orleans, prý ne zcela při smyslech, se vnutí dauphinovi Karlovi (též drobně mentálně mimo) a vymluví mu díru do hlavy. Dostane, co chce, malou armádu, se kterou Francii vymetá. Hle, zázrak! A pak, protože zázraky nejsou stabilní, následuje už jen sešup. Bravo, chudák holka.
Holka? Vždyť i za to, že se oblékala jako muž a měla krátké vlasy, hořela...
Dnes Johana, Johy, mluví za sebe. Za své já, za svobodu a spravedlnost. Musí. Všechno je jinak...
80 let války. Pubertální holčina z Orleans, prý ne zcela při smyslech, se vnutí dauphinovi Karlovi (též drobně mentálně mimo) a vymluví mu díru do hlavy. Dostane, co chce, malou armádu, se kterou Francii vymetá. Hle, zázrak! A pak, protože zázraky nejsou stabilní, následuje už jen sešup. Bravo, chudák holka.
Holka? Vždyť i za to, že se oblékala jako muž a měla krátké vlasy, hořela...
Dnes Johana, Johy, mluví za sebe. Za své já, za svobodu a spravedlnost. Musí. Všechno je jinak...
RaB 30 %
12.11.2023 | 399 hodnocení
+ souhlasím
Z původní londýnské angažované hry zbyla nuda a hlavně hlavně přibyla řada prvků, které hru degradují - nekvalitně provedené drag (když už se to dělá, tak by alespoň účinkující měl umět text písně), větší důraz na LGBT (vlastně to bylo jen o tom, příběh Joan se absolutně vytrácí, což je škoda) a nehezky vypadající kostýmy.
M. Jindrová nemá na takovou roli dostatečné charisma - její monology nejsou důrazné, na diváka vůbec nepůsobí dojmem, že bychom jí měli věřit.
M. Jindrová nemá na takovou roli dostatečné charisma - její monology nejsou důrazné, na diváka vůbec nepůsobí dojmem, že bychom jí měli věřit.
Suzana 0 %
11.11.2023 | 348 hodnocení
+ souhlasím
(+1)
žádné herectví, jen hromada slov, nudný propagační večer, asi demonstrace pocitů LGBT komunity
Gimli35 60 %
29.11.2023 | 320 hodnocení
+ souhlasím
Sympatickému nápadu s potřebným a aktuálním tématem podráží nohy slabá režie. Alžběta Vrzgula nedokázala přivést ke hladké souhře profesionální herce a ostatní účinkující, většina vystupujících zápasí s jevištní mluvou i pohybem či působí toporně. Anebo v nejhorším případě všechno najednou - výkon Z. Humpolce je opravdu odstrašujícím příkladem. Naopak zaujmou především P. Jeništa a K. Vladyka, obzvlášť jeho angažování přináší do místy poněkud unylé inscenace osvěžující element. O totální propadák se nejedná, ale kvalitnější zpracování by si tento počin rozhodně zasloužil.
Dawson321 70 %
1.2.2024 | 138 hodnocení
+ souhlasím
Zajímavě převedená adaptace Johanky z Arku. Kvituji, že takový počin máme i na českých prknech, i když byl na můj vkus možná až trochu moc aktivistický. Představení se mi ale líbilo i díky zapojení umělců z platformy Pinkbus.
Jana.janka 80 %
13.11.2023 | 83 hodnocení
+ souhlasím
Velmi aktuální a pro české divadlo ne příliš časté téma, díky za něj!!! MDP se skvěla předvedla. Skvělá show a hlavně silný až dojemný příběh. Velmi mě to zasáhlo.
Musím vyzvednout překrásnou a pro mě Femme fatale představení Petru Lustigovou! Scéna a hudba vše skvěle doplňovalo. Vystupující z Pink bus odvedli skvělou práce na tanci (herectví už bylo trochu slabší, ale neubírá to nic na poselství představení).
A koho musím vyzdvihnout, tak je naprosto dokonalá herecká práce Martiny Jindrové. Byla tak uvěřitelná, táhla celé představování od začátku do konce. BRAVO!
Musím vyzvednout překrásnou a pro mě Femme fatale představení Petru Lustigovou! Scéna a hudba vše skvěle doplňovalo. Vystupující z Pink bus odvedli skvělou práce na tanci (herectví už bylo trochu slabší, ale neubírá to nic na poselství představení).
A koho musím vyzdvihnout, tak je naprosto dokonalá herecká práce Martiny Jindrové. Byla tak uvěřitelná, táhla celé představování od začátku do konce. BRAVO!
Karel Toman 70 %
12.11.2023 | 73 hodnocení
+ souhlasím
To, že tuto společensky angažovanou inscenaci v Komedii uvedli, považuji za významný krok. Text byl vybrán dobře, zapojení Pinkbusu byl dobrý nápad, scéna je funkční, hudba dodává atmosféru. Martina Jindrová rozhodně má charisma, umí skvěle hrát. Ale režisérka Alžběta Vrzgula to moc neukočírovala, inscenace není tak radikální, jak by se slušelo, a místy se trochu rozpadá, je bez srozumitelného rytmu.
Slamajak 60 %
28.2.2024 | 72 hodnocení
+ souhlasím
Asi raději nebudu hodnotit text a la Barbie G. Gerwig (zbytečně doslovná, polopatická a prvoplánová rétorika ve stylu "pošleme teď všichni patriarchát do prdele"). Celkové pojetí fajn, zapojení queer performerů taky; z herců se mi tu strašně líbili Petr Jeništa a Jiří Svoboda, Martina Jindrová to utáhla skvěle a se ctí. Hudebně, vizuálně, scénograficky, kostýmově dobré, ale nic, co by utkvělo, posadilo člověka na zadek a tak dále - tomu se z technické stránky blíží asi jen Alyssa Dillard, záznam jejíhož zvukového doprovodu bych si klidně rovnou šel pustit na Spotify, kdyby byl. Koukám na tabulku "jak hodnotit", celkem přesně tu sedí 60 %.
Valerius 100 %
20.11.2023 | 71 hodnocení
+ souhlasím
Ráda bych zmínila dva herce,kteří se nejvíce dotkli mé duše a zatáhali za struny mého srdce.
Petr Jeništa:"horská dráha" emocí,která vás vezme na velmi vzrušující jízdu s jeho postavou(zoufalá nuda, frustrace,muž na pokraji nervového zhroucení,"daddy issues"-vyberte si co chcete, má to vše)!
A Zbyšek Humpolec:jeho mírná přítomnost na jevišti,velitelská povaha,sexy účes a mužnost,pochybně "toxická" (možná to tak působí v moderní době,ale míra "toxicity" se zdá být správná pro vojáka z 15. století).
Zbyšek na vás působí tak,že jeho postavou,kterou hraje, možná opovrhujete,ale nemůžete od něj ani na vteřinu odtrhnout oči,nemůžete a nechcete.
Petr Jeništa:"horská dráha" emocí,která vás vezme na velmi vzrušující jízdu s jeho postavou(zoufalá nuda, frustrace,muž na pokraji nervového zhroucení,"daddy issues"-vyberte si co chcete, má to vše)!
A Zbyšek Humpolec:jeho mírná přítomnost na jevišti,velitelská povaha,sexy účes a mužnost,pochybně "toxická" (možná to tak působí v moderní době,ale míra "toxicity" se zdá být správná pro vojáka z 15. století).
Zbyšek na vás působí tak,že jeho postavou,kterou hraje, možná opovrhujete,ale nemůžete od něj ani na vteřinu odtrhnout oči,nemůžete a nechcete.
Tereza Rybková 10 %
30.1.2024 | 60 hodnocení
+ souhlasím
Jedním slovem: hrůza. To snad nemůže být myšleno vážně jako profesionální divadlo.
Eliduc 10 %
29.11.2023 | 42 hodnocení
+ souhlasím
Nuda, nuda, nuda, v závěru nesnesitelný aktivismus, chabá choreografie, zoufalá drag, ochotnické výkony - z nichž ční výkon P.Jeništy, který tak představení vytáhl na 10 %.
Zuzana L 80 %
17.6.2024 | 33 hodnocení
+ souhlasím
Martina Jindrová jako queer Johy v doprovodu Drag queens byli super, byť je evidentně někteří heterosexuální boomeři nemohou rozdýchat.
Karolina Such 70 %
20.11.2023 | 28 hodnocení
+ souhlasím
(+1)
65 %
Těšila jsem se, protože jsem viděla inscenaci v Globe, a ta byla tak autentická! Česká inscenace má dobrý překlad, oceňuji super název, podařené jsou taky hudba a bojové choreografie. Herectví je slušné u většiny a dobré u Jeništy, Jindrové a Humpolce. Problémem je podle mě povrchní režie. Vrzgula vytvořila estrádu s drag queen vedle toho postavila vyprávěcí monology, ve kterých Jindrová místy působí monotónně. Režisérka ani nevyužila potenciál Talagy, jeho postava nemá opodstatnění. Stejně díky za společenský postoj.
Těšila jsem se, protože jsem viděla inscenaci v Globe, a ta byla tak autentická! Česká inscenace má dobrý překlad, oceňuji super název, podařené jsou taky hudba a bojové choreografie. Herectví je slušné u většiny a dobré u Jeništy, Jindrové a Humpolce. Problémem je podle mě povrchní režie. Vrzgula vytvořila estrádu s drag queen vedle toho postavila vyprávěcí monology, ve kterých Jindrová místy působí monotónně. Režisérka ani nevyužila potenciál Talagy, jeho postava nemá opodstatnění. Stejně díky za společenský postoj.
Mauvaisefoi 70 %
13.11.2023 | 26 hodnocení
+ souhlasím
Je skvělé, že tato inscenace vznikla. V Komedii nebylo toto téma poprvé, už v dubnu v rámci festivalu Nová komedie v Česku poprvé byl k vidění silný Spartakus Jakuba Skrzywanka. Tohle je divácky přístupnější manifest jinakosti, ve kterém se daří zvláště Petru Jeništovi a i Martina Jindrová, která se však pro krotkou režii drží herecky při zemi, do role dobře sedí. Výjimečná je scénografie, která se navíc prostřednictvím artefaktů ?rozlézá? i do předsálu. Oceňuji, že většina herců a hereček patří do LGBT+ komunity, což bylo na premiéře při závěrečných ovacích patřičně znát. Bohužel inscenace pokulhává v režii, což ubírá zvláště na radikalitě.
Briseis 60 %
14.11.2023 | 13 hodnocení
+ souhlasím
Zajímalo by mě, jaká byla původní hra, protože zde je uvedeno, že byla zkrácena a byly ubrány některé postavy. Nejsem si jistá, zda to není spíše na škodu, chvílemi se hra skutečně podivně rozpadá. Téma identity, trans* a queer rozhodně palčivé a aktuální, nicméně občas to hraničí se sebeparodií - viz drag výstupy, navíc jak zde někdo psal, herecké výkony slabší, snad se to zlepší s reprízami.
Martina Jindrová do role seděla více, než v Disku do Velké sestry, nicméně zde jí trochu válcoval Petr Jeništa jako král a Jiří Svoboda jako Tomy.
Martina Jindrová do role seděla více, než v Disku do Velké sestry, nicméně zde jí trochu válcoval Petr Jeništa jako král a Jiří Svoboda jako Tomy.
Veronika Vrzalová 90 %
5.12.2023 | 6 hodnocení
+ souhlasím
Super inscenace. Moc cením, že divadlo jako je Komedie se nebojí otevřít téma LGBTQIA/trans/queerness. Johy je skvělá postava, najednou úplně jiná, než jak ji představovali ve škole. Martina coby Johy dokáže celou hru utáhnout, monology by sice místy snesly maličko pokrátit, aby divák neztratil pozornost a neztratil nit, ale celkově je hra úchvatná. Scéna postavena velice esteticky a výkony členů PiNKBUS jsou skvělé! Bála jsem se, že PiNKBUSí parta se někde jen krátce mihne a jsem moc potěšena, že tomu tak není a jsou důstojnými členy ansámblu. Ráda půjdu znovu.
Prosópon 50 %
1.11.2024 | 2 hodnocení
+ souhlasím
Představení které se snaží do patosu ukrýt prázdno. Úplně zbytečné lpění na přehrávání historických událostí aniž by jim byl dán další obsah či rozměr týkající se hlavního aktuálního tématu hry. Samotná otázka genderu je neustále zmiňována, ale jen tak aby se neřeklo, reálná psychologie či její dopad na děj není. Čekal jsem asi něco víc alternativního, možná víc provokativního, místo toho jsem se dostal průměrného činoherního zpracování všeobecně známého příběhu, s poloprofesionálním obsazením, na jehož konci byl jen další prázdný monolog bezobsažně hrkající pojmy bez obsahu. Zajímavý námět, ale absolutně nevytěžený.
Alisazoja 20 %
20.11.2023 | 1 hodnocení
+ souhlasím
Nemam nic proti Lgbt tematice, dokonce me to v popusu predstaveni tak trochu nalakalo se na to zajit podivat. Toto predstaveni ale bohuzel bylo zklamani.. Je strasne prvoplanove, az nudne, lgbt tema bylo do toho rvane nasilim, az to bylo trapne... Hlavni postava to moc nehrala, spise cetla nazpamet' monology... Jolana je zajimava postava, herec je hodne charizmaticky, hraje dobre... Zaroven ale moc nezvladl queer show, bylo to takove zadejchane a hodne nezajmave tanecne. Je videt, ze tanec asi neni jeho domenou... Z hereckeho hlediska potesil kral a Tommy. Ale cele predstaveni to bohuzel nezachranilo. Zklamani!
Komentáře uživatelů nevyjadřují stanovisko redakce. Názory jednotlivých redaktorů nemusejí vždy vyjadřovat stanovisko celé redakce.
Přidat hodnocení
Pro přidání vlastního hodnocení se musíte přihlásit.
Pokud zde ještě nemáte vytvořený účet, stačí se jednoduše zaregistrovat.
Zprávy
(25.10.2023)
Městská divadla pražská uvedou v Komedii hru Charlie Josephine Já, Johan*a, jejíž loňská světová premiéra v londýnském divadle Shakespeare´s Globe vyvolala značný ohlas i kontroverze. Za osobní přítomnosti Charlie Josephine se česká premiéra uskuteční 11. listopadu.
Ukázky
Oprava údajů
Jsou zde uvedené údaje o této inscenaci neaktuální? Chybí zde nějaká informace?
Budeme rádi, když nám o tom dáte vědět prostřednictvím následujícího formuláře:
Úpravy inscenace
Pro provádění úprav se musíte přihlásit jako redaktor.