MeetFactory

Serotonin

Premiéra: 14.6.2020 | 1:35x
Překlad románu: Alan Beguivin. Dramaturgie: Matěj Samec. Scéna: Pavel Svoboda. Kostýmy: Jana Smetanová. Hudba: Jakub Kudláč a citace. Režie: Natália Deáková.
Dramatizace knihy francouzského spisovatele. Šestačtyřicetiletý Florent-Claude, fyzicky zdravý, přesto však těsně před smrtí, dochází ke zjištění, že se v životě dopustil omylu, když mu jaksi uniklo, že partnerské vztahy kladou na člověka jiné nároky než výběr hummusů v supermarketu. Ocitá se v naléhavé prázdnotě, kterou nelze odehnat osvědčenými prostředky konzumního světa. Ze dne na den zpřetrhá veškeré aktuální pracovní i osobní vazby a vzdává se všech praktických komponent svého života. Zinscenuje několik reálných i fantasmagorických setkání se svými bývalými partnerkami i sebou samým, aby se mohl oddat své samotě plně a doklopýtat k nevyhnutelné pointě. Bolest, kterou přitom zažívá, je hrozivá, avšak jeví se nevyhnutelná a očistná...
14!  
MeetFactory
Hodnocení inscenace
Redakce
68 %
Uživatelé
72 %
72221000
Chci vidět - přidat do seznamu
Termíny představení
17.4.Čt20:00 vstupenky
15.5.Čt20:00 vstupenky

Volby

Hodnocení (27)

HODNOCENÍ REDAKCE
Lukáš Holubec  70 %  Tip Lukáš Holubec
19.11.2021 | 760 hodnocení
+ souhlasím
--- Umírání smutkem --- (více v článku na blogu)
Lukáš Dubský  70 %
20.9.2021 | 1244 hodnocení
+ souhlasím
Slušná dramatizace filozofického dramatu v hlavní roli s velmi dobrým J.Hájkem, který dokáže ztvárnit aroganci hlavní postavy s elegancí a ironickým odstupem.
Kateřina Jírová  70 %
20.9.2021 | 348 hodnocení
+ souhlasím
(+1)
Temná, avšak přesto příjemná inscenace se šťastným koncem. Literární předlohu neznám, tak nemohu srovnávat. V komorním prostoru je jen stolek a pár židlí. Do monologu hlavního hrdiny (skvělýn Jan Hájek) občas vstupují jeho dvě lásky. Vyzývavá Claire objeví na jevišti vždy, kdy se Florent zmíní o Paříži, neboť stále doufá, že se k ní vrátí. Platonická láska Camille po celou dobu trvání inscenace sedí v koutě na židli. Nejvíce si Florent rozumí se svým notebookem, který mu dělá psychiatra, navigaci, organizuje mu čas, a dokonce spočítá, jak dlouho Florent poletí z okna (4,5 vteřiny). To však Florent neudělá.
Helena Grégrová  70 %
7.11.2020 | 1747 hodnocení
+ souhlasím
75 %. Poměrně depresivní vhled do neklidných a neuspořádaných myšlenek vyhořelého muže středního věku, jehož život se ocitl v neutěšeném bodě, kdy nenachází prakticky žádný důvod žít ani zemřít. S nelehkým úkolem jevištně ztvárnit divadelně ne právě vstřícně strukturovaný Houellebecqův román se tvůrci popasovali zdárně. Skromná, ale přesto efektivně řešená scéna dotváří skličující a stísněnou atmosféru. Zásadním přínosem je pak nadmíru trefné obsazení Jana Hájka do hlavní role. Jeho autentický projev mě pohltil natolik, až jsem měla místy pocit, že tep Florenta-Claudea a hlediště má absolutně synchronní rytmus.
Pavel Širmer  60 %
30.10.2020 | 2088 hodnocení
+ souhlasím
65%. Jednou z linií MeetFactory jsou dramatizace světových románů. V případě adaptace Houellebecqova Serotoninu jde víceméně o Florentův dlouhý monolog doplněný kratšími vstupy dalších postav. Statická inscenace tak stojí a padá s hlavním představitelem. V obrovském množství textu se J. Hájek neztratil a svým niterným projevem dokázal zprostředkovat vyhoření, s nímž se Florent potýká. Divák však musí být ochoten a schopen napojit se na vyřčená slova. Stavba textu bohužel soustředění příliš neusnadňuje a zabloudit je poměrně snadné...
HODNOCENÍ UŽIVATELŮ
Fekete  50 %
16.3.2025 | 268 hodnocení
+ souhlasím
Videno 16.3.2025 v MeetFactory, 72 min, 1 rada.
Protoze jsem prisel nepolibeny predlohou tak v samotnem predstaveni jsem tapal a chvilemi i ztracel pozornost, coz je samozrejme muj nedostatek. Hlavni postava Florent / J. Hajek vubec nepusobil jako deprimovany nebo vyhorely a prekvapive nebyl rozmluveny, kdyz mel asi deset drobnych prereku s opravami. Ostatni postavy A. Elsnerova, H. Tresnakova i T. Drapela mely pouze velmi okrajove role.
Zvlastnosti bylo, ze z delky hry a ocekavanych 95 min nekam zmizelo 20 minut.
Zzzz  70 %
3.3.2025 | 122 hodnocení
+ souhlasím
Jo, umírání smutkem.
V_M  80 %
1.5.2024 | 67 hodnocení
+ souhlasím
Velice zdařilá adaptace výborného Houellebecqova románu. Ten jsem četl před delší dobou, představení mi tedy bylo jeho vítaným připomenutím. Výběr a montáž textů, výkon představitele hlavní role i ostatních herců a celkové pojetí představení myslím bylo víc než šťastné. Hořké a ponuré téma knihy/inscenace mnohdy posouvalo do polohy sarkastické nadsázky, tragikomického šklebu, což myslím vhodně vystihuje jednu ze základních, jakkoli snad na první pohled ne vždy patrných vlastností Houellebecqovy tvorby.
Eliduc  70 %
28.5.2023 | 54 hodnocení
+ souhlasím
Strhující výkon Jana Hájka a excelentní, žel poměrně krátká, kreace Diany Tonikové.
Byť představení není příliš dlouhé, je obtížné v záplavě textu - převážně monologu hlavní postavy - udržet pozornost. Každá věta se vrývá do mozku, člověk se nad ní nestačí ani zamyslet a je tu další.
Tereza Rybková  80 %
12.4.2023 | 62 hodnocení
+ souhlasím
Strhující Hájek. Adaptace by mohla být lepší.
Jerman  40 %
30.1.2022 | 152 hodnocení
+ souhlasím
(+1)
Tuto adaptaci románu kontroverzního M. Houellebecqa o vyhořelém manažerovi středního věku pokládám za zcela nezdařilou. Nevystihuje vůbec jemný dekadentní esprit literární předlohy a není schopna odrazit perverznost vztahů mezi postavami. Dva ženské party jsou redukovány na úplné štěky. Kdo nezná literární předlohu pozná sice, že hrdina příběhu (J. Hájek, ) trpí těžkou depresí, ale to je tak vše, jinak není patrné o čem se vlastně hraje.
Čiko  60 %
26.9.2021 | 1108 hodnocení
+ souhlasím
65% Vypadá to, že je v 46 letech nejvyšší čas uvědomit si, že vaše tělesná schránka je pořád plně funkční, ale ta duševní pomalu umírá. Takový krok chce odvahu a po něm se můžete zbláznit, nebo očistit a jít dál. A klidně v tomhle věku začít znovu. Proč ne...
Jan Hájek ztvárnil Florenta výborným způsobem. Pomohlo mu temné prostředí, scéna a spoluhráči, kteří občas jen tak nakouknou do jeho současného i minulého života. Vím že to není komedie, ale i tak by mohla být inscenace méně statická, monotónní...
Karel Toman  50 %
27.6.2021 | 77 hodnocení
+ souhlasím
Hájek je dobrý, ale inscenace trochu obstarožní.
J.anek  80 %
14.6.2020 | 532 hodnocení
+ souhlasím
Cílem společnosti je člověka zničit.
Když jsem četl Houellebecqův Serotonin, připadal mi Florent-Claude Labrouste ufňukaný, neschopný, namyšlený a nesympatický. Ale jak jsem sledoval inscenaci Matěje Samce a Natálie Deákové, uvědomil jsem si, že jsem ho nejspíš neměl rád, protože máme ledacos společného. Hájkův Florent vzbuzuje soucit, chápu ho, jdu s ním, rozumím mu. U knížky jsem se mnohem víc smál, i když to byl obvykle smích hořký. Tresť románu mnoho humoru nenabízí. Nedivím se. Zato nabízí naději. Úplně nečekaně, obyčejně, bez velkých gest. Protože promluvit si, to někdy docela stačí.
Hrnca  90 %
9.2.2024 | 4 hodnocení
+ souhlasím
Kdo má rád autora předlohy, mohl by být také potěšen.
Alberga  50 %
4.3.2025 | 22 hodnocení
Jarmil Křemen  80 %
1.12.2024 | 308 hodnocení
Petr Husar  100 %
19.5.2024 | 50 hodnocení
Stolistr  80 %
3.3.2024 | 63 hodnocení
FemmeFragile  90 %
1.2.2024 | 32 hodnocení
Emanuel Vít Bon  60 %
17.12.2023 | 32 hodnocení
Forwhat  60 %
2.11.2023 | 54 hodnocení
Birter  80 %
10.12.2022 | 221 hodnocení
Sluha  70 %
23.10.2022 | 242 hodnocení
Malý Tonda O'Reilly  80 %
30.6.2022 | 30 hodnocení
Zma  70 %
7.6.2022 | 37 hodnocení
JitkaJak  100 %
29.11.2021 | 64 hodnocení

Komentáře uživatelů nevyjadřují stanovisko redakce. Názory jednotlivých redaktorů nemusejí vždy vyjadřovat stanovisko celé redakce.