Divadlo Na zábradlí [hlavní scéna]
<< Šubyduby | Veřejní nepřátelé >>
Pavel Klusák, Jan Mikulášek, Dora Štědroňová, Martin Evžen Kyšperský
Uvnitř banánu
Premiéra: 2.2.2024 | 1:40x
Dramaturgie: Dora Štědroňová. Výprava: Marek Cpin. Hudba: Martin Evžen Kyšperský a citace. Režie: Jan Mikulášek.
David Petrželka, Kateřina Císařová, Anna Kameníková, Dita Kaplanová, Johana Matoušková, Michal Bednář, Vojtěch Vondráček, Jiří Vyorálek, Tomáš Pospíšil...
Inscenace podle knihy Pavla Klusáka o uhrančivém světě podivínů, jejichž osudy baví i dojímají, o pábitelích, kteří kráčeli nevyšlapanými cestami a přistupovali hravě a netradičně k hudbě i k životu. Mikropříběhy z nedávné hudební historie, krátká encyklopedická hesla věnovaná jedinečným osudům hudebníků, kteří nezažili popularitu, nezvítězili v anketách ani nepřistupovali k hudbě konvenčně...
15! Hodnocení inscenace
Redakce
72 %
Uživatelé
70 %
Hodnocení redakce
Iva Bryndová 60 %
Michal Novák 70 %
Lukáš Dubský 80 %
Jan Pařízek 80 %
Helena Grégrová 70 %
Iva Bryndová 60 %
Michal Novák 70 %
Lukáš Dubský 80 %
Jan Pařízek 80 %
Helena Grégrová 70 %
Chci vidět - přidat do seznamu
Termíny představení
Volby
Hodnocení (38)
HODNOCENÍ REDAKCE
Iva Bryndová 60 %
13.3.2024 | 605 hodnocení
+ souhlasím
(+2)
55% - Inscenaci se bohužel nepodařilo udržet tempo a styl první části, pořádaného konkurzu, který přinášel sympatické množství vykloubenosti a zábavy, aniž by stihl sklouznout k prosté trapnosti, výsměchu, nudě či k monotónnosti. Jistě i díky proložení hudebními a pěveckými vstupy. Když se však inscenace z konkurzu přesunula k rovině bláznovství jednoho z hudebních géniů, už se jen nabalovaly drobné poněkud psychedelické situace a obrazy a mě to prostě přestalo bavit. Nemám dojem, že by se mi dostalo humorného náhledu na hudební podivíny, ani bližšího, třeba i zajímavého pohledu na jednoho z nich. Zasekla jsem se kdesi mezi.
Michal Novák 70 %
5.3.2024 | 1170 hodnocení
+ souhlasím
(+1)
75 % Připomínají sbírku kuriozit a z jejich ne-talentu se vyděluje cosi originálního, ryzího, vzpírajícího se konvencím. Hra pootáčí úhly pohledu způsobem, jenž doba zaměřená na dokonalost a škatulky potřebuje. Po expozici talentové soutěže sledujeme typické „mikuláškovské“ schéma proudění postav jevištěm a je to opět vtahující. Nakolik za sestavou jsou skutečné předobrazy, si netroufám komentovat, zato zřetelně vidíme vklady herců do úkolu poprat se s neobvyklými figurami, zatížených vnitřní bolestí, a předvést hudební bizár. Z mozaiky se nejvíce rozvine zejména hypnotický příběh Daniela (David Petrželka je velmi platnou akvizicí inscenace).
Lukáš Dubský 80 %
2.3.2024 | 1213 hodnocení
+ souhlasím
(+1)
Na mě tentokrát Mikuláškova mozaika skečů zapůsobila. Úvod koncipovaný jako talentová soutěž je mimořádně vtipný, i když i tam probleskují temné podtóny. Druhá část odehrávající se na oprýskané hotelové chodbě zase disponuje typicky lynchovskou atmosférou. Vše to spojuje postava mladého hudebního podivína Daniela bojujícího s bipolární poruchou. Herecká souhra je na tradičně vysoké úrovni, dobře do souboru zapadli i A.Kameníková a D.Petrželka. Povedené po hudební stránce, hlavně interpretace písně People Are Strange. Pokud člověku nevadí, že je to po formální stránce stejné jako několik dalších inscenací na Zábradlí, lze to jedině doporučit.
Jan Pařízek 80 %
29.2.2024 | 931 hodnocení
+ souhlasím
(+1)
Povedené! Musím přiznat, že tady se u mě J. Mikulášek opět po čase dobře trefil. Moc se mi líbila celková poetika, kterou si tato inscenace v celém průběhu krásně drží. První část s uměleckou soutěží považuji za hodně vydařenou. Nádherná přehlídka rozličných postav, jejichž potenciál se povedlo vytěžit opravdu na maximum. Druhá část v hotelu pak má takový přízračný mysteriózní nádech ala Twin Peaks. Hra k tomu postupně dále rozvíjí osudy jednotlivých postav, což jako celek zdařile udržuje divákovu pozornost. Po herecké stránce rozhodně skvělá souhra všech aktérů. A nelze nepochválit i výtečnou hudbu a jednotlivé písně. Rád doporučuji. 75%
Helena Grégrová 70 %
3.2.2024 | 1727 hodnocení
+ souhlasím
75 %. Sympaticky ulítlý, místy téměř až psychedelický, na každý pád inspirativní trip do zákoutí odvrácené strany mainstreamového hudebního vkusu, do pozoruhodného světa tvorby "podivínů", vymykajících se poutům jakékoli konvence. Svérázný formát inscenace s nádechem lynchovského tajemna svou specifickou atmosférou ponouká divákovu fantazii k osvobozujícímu kroku přes hranici obecně zažitého způsobu vnímání definice normality. Ach, jak krátkozraké je pohrdání a vysmívání se čemukoli, co se na první dobrou nevejde do škatulek konformity! Ach, jak hluboko může být mnohdy skryta vnitřní bolest, ze které pramení potřeba spontánního sebevyjádření.
HODNOCENÍ UŽIVATELŮ
Sluha 60 %
25.10.2024 | 238 hodnocení
+ souhlasím
Mikuláškova hravost a kolážovité remixy scének furt z větší části fungují, hlavně díky nasazení všech účinkujících. Pod nánosem odkazů a gagů se mi obtížněji hledala nosná linka, které by se dalo chytit. Jeden z těch případů, kdy je lepší nechat na sebe divadlo působit a pak si odnést silný zážitek. Vysvětlovat ale "o čem to bylo" bych nikomu nechtěl. Přiznávám, že sledovat tuhle inscenaci usazen mezi klub mladého diváka nejspíš trochu zkreslilo moje dojmy.
Emanuel Vít Bon 80 %
22.9.2024 | 32 hodnocení
+ souhlasím
Wow. Postava Tiny Tima by zasloužila vlastní divadelní spin-off. Neuprosná cesta do ponurého temna, po které incenace kráčí - to mám rád.
Čiko 70 %
9.9.2024 | 1095 hodnocení
+ souhlasím
Velmi zajímavá inscenace. Kdo nečetl knihu P.Klusáka, tomu doporučuji nahlédnout alespoň do programu.
První část je hravá, jasně srozumitelná, ale především vtipná a je dobrým kontrastem k budoucímu dění na jevišti. Druhá část je o něco ponurejší a rozhodně není útokem na divákovu bránici. Je ale velmi důmyslně propracovaná včetně hereckých stylizací, cyklení se (ke konci možná už příliš) a různých nuancí jednotlivých postav. Ten kontrast obou částí mě trochu překvapil, ale nevykolejil.
Trochu náročnější inscenace, ale to není na Zábradlí nic neobvyklého.
Za zmínku stojí rozhodně výborný výkon Davida Petrželky.
První část je hravá, jasně srozumitelná, ale především vtipná a je dobrým kontrastem k budoucímu dění na jevišti. Druhá část je o něco ponurejší a rozhodně není útokem na divákovu bránici. Je ale velmi důmyslně propracovaná včetně hereckých stylizací, cyklení se (ke konci možná už příliš) a různých nuancí jednotlivých postav. Ten kontrast obou částí mě trochu překvapil, ale nevykolejil.
Trochu náročnější inscenace, ale to není na Zábradlí nic neobvyklého.
Za zmínku stojí rozhodně výborný výkon Davida Petrželky.
Zuzana L 70 %
14.6.2024 | 33 hodnocení
+ souhlasím
Víc se mi líbil začátek přestavení - talentová soutěž a hudební klip.
Vladimír Rogalewicz 50 %
20.5.2024 | 825 hodnocení
+ souhlasím
55 %. Další sbírka etud skvělého souboru a skvělého režiséra, ale opět bez celkové myšlenky. Ano, bizár současné popmusic vynikl dvojnásob po nedávné přenosu Velké ceny Eurovize, nicméně u Mikuláška si člověk není v žádnou chvíli jistý, jestli je to karikatura nebo jistý obdiv. Téma nestačilo na celé 100minutové představení a v druhé půlce už jsem se často díval na hodinky.
Jarmil Křemen 70 %
27.3.2024 | 277 hodnocení
+ souhlasím
trochu to ztrácelo tempo, zkrátil bych to tak na 80 minut
ale David Petrželka, to je neskutečný, nejmladší a nejlepší!
ale David Petrželka, to je neskutečný, nejmladší a nejlepší!
Eva Štěpánková 90 %
22.3.2024 | 26 hodnocení
+ souhlasím
Fascinující provedení, navíc objev roku David Petrželka, kéž by dostával zajímavé př?ležitosti jako tato!
Natalieo 70 %
22.3.2024 | 14 hodnocení
+ souhlasím
People are Strange jsem si zpívala ještě dva týdny po představení. M. Bednář naprostá pecka. Ale pěvecká soutěž na mě byla hroozně dlouhá a utahaná.
Karel Toman 50 %
18.3.2024 | 73 hodnocení
+ souhlasím
Typická inscenace Jana Mikuláška. Humorné scénky, dobrý rytmus, dobrá muzika, dobré herectví - skvělí byli David Petrželka a Kateřina Císařovská. No ale tak nějak nevím proč, tito pábitelé se moc na jevišti neprosadili. Kolážovitý scénář není žádný zázrak.
Radarrius 70 %
10.3.2024 | 81 hodnocení
+ souhlasím
Poutavě podaná talentová soutěž mezi podivínskými hudebníky v první části v sobě mísí vtipnost, trapnost i smutek. Panoptikum zvláštních postaviček sedících na forbíně i jejich hudební i nehudební projevy jsou vskutku rozmanité. Takto by to však zůstalo v rovině pouhé hříčky. Druhá část je pro diváka daleko náročnější, ale také přínosnější. Ukazuje totiž depresivní vnitřní svět vítěze soutěže. Prolínají se zde zmatené odrazy ostatních soutěžících doplněné zmatenými duševními stavy hlavního hrdiny. Davidovi Petrželkovi tahle role opravdu sedí.
natymau 60 %
8.3.2024 | 41 hodnocení
+ souhlasím
Přestože je Zábradlí mým oblíbeným divadlem a div. tvorbu Jana Mikuláška záměrně a hojně vyhledávám, tenhle konkrétní kousek mně neoslovil. První část hudební reality show byla skvělá, hotelový blázinec pro mě strádal. Jako nejzábavnější hodnotím všechny výstupy Michala Bednáře, cover Doors byl perfektní.
J.anek 90 %
1.3.2024 | 519 hodnocení
+ souhlasím
Jako bych sledoval tu nejlepší epizodu z American Horror Story, kterou režíroval David Lynch. Nádherně (sur)realistický pohled do světa show bussinesu. Tresť ze všech talentových soutěží, veškerý bizár světa. Luxusní výkony jsou na Zábradlí samozřejmostí, ale nadšený jsem z Davida Petrželky - ten kluk má talentu a charismatu na rozdávání a jsem moc zvědavý na jeho další role.
Luckaprague 70 %
20.2.2024 | 64 hodnocení
+ souhlasím
Občas vtipné, zajímaví mladí herci, ale tak nejak to nedrželo pohromadě.
Nikoss 90 %
12.2.2024 | 127 hodnocení
+ souhlasím
Podařená dramatizace Klusákovy knihy. Kde jinde je takový prostor pro povrchní kýč, hloupé fráze (skvělá hodnotitelka z konkurzu), kde jinde se mohou "seriózně" prezentovat i lidé s psychickými poruchami a dojemní neumětelové , než v showbyznysu (možná ještě v politice). Kdo z nich nedosáhl slávy jen dílem náhody. Je to zábavné ironické psycho(jasně, že David Lynch mě napadl taky) a pochopitelně postavené na výborných hereckých (i muzikantských) výkonech ansámblu divadla a hostů.
Johan Luj 90 %
5.2.2024 | 8 hodnocení
+ souhlasím
Další krásné dílo v Divadle na Zábradlí. I přesto, že v prvních chvílích jsem měl pocit, že sleduji něco, co už dávno znám, byl jsem vyveden z omylu. Inscenace je překvapivá. Má osobité tempo, které má sice blízko k filmům Davida Lynche, ale rozhodně nejde o nápodobu. Herecký soubor tohoto divadla je teď v nejlepší formě a nové tváře David Petrželka a Anna Kameníková zapadli do stroječku tohoto divadla naprosto dokonale. Vojtěch Vondráček a Jiří Vyorálek ukazují tu nejpodivnější křehkost. Michal Bednář a jeho několik postav, které se mi zaryli do paměti stejně jako střepy v jeho hlavě, které mu jeho kolegyně Kateřina Císařová vyndavá z hlavy.
Studený Čumáček 70 %
2.2.2024 | 437 hodnocení
+ souhlasím
generálka
Sladce horrorový vizuální bizár hvězdné pěchoty zpěvu a hudby, herecké výkony nevyjímaje. Jiří Vyorálek jako strejcovský napodobitel Elvise, Vojtěch Vondráček coby dramatický kardiak i androgynní hvízdající dáma, Dita Kaplanová jako madam s akordeonem i zkřísnutá maminka, i slečny z prapodivné domácím násilím vytvořené kapely, kterou obdivoval Zappa.
Scénografie a kostýmy (Marek Cpin)jedna epická báseň. Ale je to vážně divný...a svítí tam houby.
Sladce horrorový vizuální bizár hvězdné pěchoty zpěvu a hudby, herecké výkony nevyjímaje. Jiří Vyorálek jako strejcovský napodobitel Elvise, Vojtěch Vondráček coby dramatický kardiak i androgynní hvízdající dáma, Dita Kaplanová jako madam s akordeonem i zkřísnutá maminka, i slečny z prapodivné domácím násilím vytvořené kapely, kterou obdivoval Zappa.
Scénografie a kostýmy (Marek Cpin)jedna epická báseň. Ale je to vážně divný...a svítí tam houby.
Komentáře uživatelů nevyjadřují stanovisko redakce. Názory jednotlivých redaktorů nemusejí vždy vyjadřovat stanovisko celé redakce.