Divadlo Husa na provázku [velký sál]
<< Vitka
Jiří Havelka & kol.
Vykouření
Premiéra: 11.11.2022 | 1:40x
Růžena Dvořáková, Sylvie Krupanská, Tereza Marečková, Tereza Volánková, Zdislava Začalová, Dalibor Buš, Vladimír Hauser, Milan Holenda, Dušan Hřebíček, Jan Kolařík, Michal Sikora, Dominik Teleky...
Zběsile očistný scénický obřad na motivy skutečných událostí kolem jedné neskutečné kauzy, v níž hlavní roli sehrála česká společnost. Ježíš, který hraje evropskou kulturu. Herec, který hraje Ježíše. Herci, kteří s hercem hrajícího Ježíše nemají nic společného. Divadelní provokatéři i kazatelé svobody slova, jimž nic není svaté. Věrní křesťané i svalnatí obránci víry pravé, vykladači práva, mediální proroci. Muslimka. Ti všichni se v roce 2018 u příležitosti pohostinského uvedení her režiséra Olivera Frljiće v Brně hlučně prohnali sálem Divadla Husa na provázku i mediálním prostorem údajně nejateističtější země Evropy. Čtyři roky poté nastává čas vykouřit a vyčistit obojí. Je třeba vrátit se tam, kde to celé začalo – do divadla...
15! Hodnocení inscenace
Redakce
77 %
Uživatelé
83 %
83521000
Hodnocení redakce
Kateřina Jírová 80 %
Jiří Landa 70 %
Lukáš Dubský 70 %
Michal Novák 80 %
Pavel Širmer 70 %
Iva Bryndová 90 %
Kateřina Jírová 80 %
Jiří Landa 70 %
Lukáš Dubský 70 %
Michal Novák 80 %
Pavel Širmer 70 %
Iva Bryndová 90 %
Chci vidět - přidat do seznamu
Termíny představení
Volby
Recenze / blogy
Pro přidání vlastního článku do blogu se musíte přihlásit.
Externí recenze / blogy (odkazy na články mimo portál i-divadlo.cz)
(12.11.2022, Lenka Hloušková) (19.9.2023) (3.4.2023)Fotografie
autor (vlastník) fotografií: David Konečný
Pozn.: Galerii vybraných fotografií zařazujeme výhradně u inscenací doporučovaných redakcí, resp. členy redakce.
Hodnocení (58)
HODNOCENÍ REDAKCE
Kateřina Jírová 80 %
30.4.2024 | 348 hodnocení
+ souhlasím
Vše již bylo sepsáno, podle mě úžasná inscenace.
Jiří Landa 70 %
30.9.2023 | 3036 hodnocení
+ souhlasím
Rozhodně se jedná o výrazný počin, o němž již bylo napsáno mnohé. Havelka ve Vykouření reflektuje dění kolem pět let staré kauzy s hostující inscenací režiséra Olivera Frljiče Naše násilí a vaše násilí na festivalu Divadelní svět Brno, v níž Ježíš znásilňuje muslimku. Havelka dokumentárním přístupem dává do souvislostí nejrůznější pohledy zúčastněných stran této zbytečné přestřelky, v níž hrál prim kardinál Duka, čímž dochází k zobecnění otázek ohledně svobody uměleckého projevu. Záslužný počin, který by ovšem zasloužil zajímavější divadelní ztvárnění, a to zejména ve své druhé části.
Lukáš Dubský 70 %
18.9.2023 | 1211 hodnocení
+ souhlasím
Je logické, že se Husa na provázku tímto způsobem vyrovnává s kauzou, která před lety hýbala českým divadlem. První část, v níž herci předvádí, co znamená divadelní znak a jaké možnosti interpretace skýtá třeba i tak obyčejné gesto, jako jsou rozpřažené ruce, mě hodně bavila. Ta druhá, v níž divák uslyší reakce na kauzu Frljičovy inscenace Naše násilí a vaše násilí, je poučná, ale pro člověka, který celý případ sledoval, se jedná už jen o opakování známého bez výraznějšího vkladu. Přesto oceňuji nadhled, s jakým J.Havelka hru koncipoval, závěrečný soud tady zůstává čistě na divákovi, který není nijak manipulován.
Michal Novák 80 %
18.9.2023 | 1170 hodnocení
+ souhlasím
Provázkovští (spolu s režisérem J. Havelkou) reagují na eruptivní kauzu, která se jejich divadla týká jen tím, že poskytli prostor festivalu a zahraniční inscenaci kontroverzního divadelníka Frljiće (HR). Odpověď je očistná i labužnická, podstatou velmi divadelní, nikomu a ničemu nestranící, nastavuje zrcadlo. Nenávistnou smršť iracionálních výkřiků střídá „vysvětlování“ divadelního znaku a vtipné zkratky (např. neodolatelný souboj postavy Pierota s Kardinálem). Inscenace se otře i o Frljićovy postupy. Završeno snad až příliš retardujícím způsobem, deklamováním argumentačně zdatných reakcí, kterých byla plná média (a nejeden divák je zná).
Pavel Širmer 70 %
14.4.2023 | 2052 hodnocení
+ souhlasím
Režisér J. Havelka zpracoval medializovanou událost, kdy při brněnském hostování bylo aktivisty přerušeno provokativní představení zahraničního souboru. Jsou předloženy související a převážně známé okolnosti, většinou subjektivní a nejednoznačné, což odpovídá dokumentárnímu divadlu. Edukativní hodnota asi neměla být klíčová, v případě této kauzy ostatně není k dispozici dostatek podnětného materiálu. Možná i proto se inscenace zároveň stala zamyšlením nad divadelními postupy a možnostmi tvůrců. Havelka se souborem dokáže zaujmout a pobavit, kontext některých souvislostí zajímavost má, přesto se obě roviny podařilo prolnout jen částečně.
Iva Bryndová 90 %
3.4.2023 | 605 hodnocení
+ souhlasím
85% Inscenace Husy na provázku a J.Havelky je krásně hravou ukázkou toho, jak funguje divadlo. V první části si na pozadí kauzy kolem uvedení Frljićových her v Brně, na niž reaguje, v rychle se střídajících a plynule navazujících situacích dokonale a efektně hraje se sémiotikou, jež má v divadle zásadní roli; v druhé získává větší prostor její dokumentární povaha, když nechává zaznít různé názory, jež spatřily světlo světa v souvislosti s kauzou. Je sympatické, jak hravě a vtipně tvůrci hru pojímají, i přes mnohdy až děsivé ukázky toho, jaké názory mohou ještě dnes bez uzardění zaznít, aneb "všichni se vyjadřovali, téměř nikdo to neviděl."
HODNOCENÍ UŽIVATELŮ
Krasojízda 70 %
11.11.2024 | 16 hodnocení
+ souhlasím
přednes archivních brněnských materiálů za statického stání a občasných elektrizujících krasojízd.
LiduBRQ 100 %
11.3.2024 | 13 hodnocení
+ souhlasím
Dokonalé! Skvělá reakce na kauzu kolem hry Naše násilí a vaše násilí. Předpokládala jsem, že divadelní symboliku netřeba vysvětlovat, ale asi je to potřeba. A zde je to uchopeno velmi kreativně a vtipně. Já se bavila královsky. Možná to bylo tím, že jsem si celou kauzu jako divák zažila tenkrát osobně, takže to má pro mě větší rozměr. Jen je škoda, že ti, co tu symboliku potřebují vysvětlit, právě moc do divadla nechodí...
DivadelniFan 80 %
25.2.2024 | 387 hodnocení
+ souhlasím
Jsou inscenace, ke kterým člověk nemá moc co říct. Když to na sebe necháte působit, užijete si to. Jako já. Bylo to SKVĚLÝ!
Barcee 70 %
16.2.2024 | 22 hodnocení
+ souhlasím
Inscenaci jsem viděla v rámci Divadelní Flóry Olomouc, bylo to jedno z předních a velmi propracovaných představení, které určitě stojí za to.
Stepan.chalousek 100 %
8.12.2023 | 59 hodnocení
+ souhlasím
Viděno v divadle Archa. Skvěle uchopena reserse ke kauze par let staré. Oceňuji různorodé pohledy a vytvoření mnohovrstevnateho obrazu zvláště v první polovině, které odkazují k divadlu jako takovému a práci se symbolem a podtextem. Dlouho jsem nebyl z ničeho tak nadšen! Děkuji
Teufel 80 %
10.10.2023 | 78 hodnocení
+ souhlasím
To je tak názorné a poučné, že už to snad musejí pochopit i slušní lidé.
Domi.Mac 100 %
21.9.2023 | 90 hodnocení
+ souhlasím
Excelentní! Poučná, mrazivá, zábavná a velmi chytrá inscenace Jiřího Havelky bude patřit k inscenacím, na které stěží zapomenu. O původní kauze jsem věděla velmi málo, ale to vůbec nebránilo tomu, abych si inscenaci naplno užila. Snad jen ještě vyzdvihnu fenomenální Terezu Marečkovou, která patří k nejlepším mladým herečkám nejen v Huse, v Brně, ale i v celé republice. Určitě půjdu znovu. 100%
RaB 80 %
19.9.2023 | 399 hodnocení
+ souhlasím
Výborné herecké výkony všech herců (avšak malinko ční výkon T. Marečkové). Jednoduchá scéna danému představení jen pomáhá. Místy však padá tempo.
J.anek 90 %
17.9.2023 | 519 hodnocení
+ souhlasím
Havelka v první části kopíruje Frljičovy inscenační postupy. Je to hravě edukativní a paralela s velikonočními zvyky, při kterých je páchání násilí na ženách tradicí v zásadě vyžadováno, se nabízí.
Ve druhé časti nechá Havelka zaznít 12 zásadních textů, které jsou bez ohledu na obsah podány s velkou interpretační dovedností. Přestanete-li vnímat slova, stírá se tak rozdíl mezi inteligentní argumentací a účelovou demagogií. Trvá to celé dlouho, ale má to smysl.
V závěru pak - zcela ve shodě s Frljičem - zformuje režisér blasfemicky herce do podoby slavné Leonardovy fresky a neonový nápis VYKOUŘENÍ se změní a vytvoří pointu inscenace.
Ve druhé časti nechá Havelka zaznít 12 zásadních textů, které jsou bez ohledu na obsah podány s velkou interpretační dovedností. Přestanete-li vnímat slova, stírá se tak rozdíl mezi inteligentní argumentací a účelovou demagogií. Trvá to celé dlouho, ale má to smysl.
V závěru pak - zcela ve shodě s Frljičem - zformuje režisér blasfemicky herce do podoby slavné Leonardovy fresky a neonový nápis VYKOUŘENÍ se změní a vytvoří pointu inscenace.
natymau 100 %
13.9.2023 | 41 hodnocení
+ souhlasím
Vtipné, mrazivé, hluboké. Soubor plný herců kde žádný nezaostává.
Nádherný a plný divadelní zážitek.
Kéž by Provázek mimo Brno hostoval častěji.
Nádherný a plný divadelní zážitek.
Kéž by Provázek mimo Brno hostoval častěji.
Lewis 80 %
29.4.2023 | 8 hodnocení
+ souhlasím
(+1)
Pestré, zábavné, přemýšlivé. Závažné téma nasvícené z mnoha stran a úhlů. Fantazie a kreativita na plné obrátky a v pozadí nabídka k toleranci.
Matěj Konečný 90 %
1.4.2023 | 250 hodnocení
+ souhlasím
(+1)
Divadlo se dělá dobrý, špatný a v Brně. Poslední zmíněné mám moc rád, jen do Brna moc nejezdím. (Měl bych s tím něco dělat.) Havelkova inscenace mě v tom utvrdila. Jeden neví na co kouká, i když to ví moc dobře. Jeden neví co si má myslet, i když to ví moc dobře. A jeden neví co už je moc, i když to ví moc dobře. A pak je tady to "moc" co je na divadle. Je to jiné "moc" než ve skutečnosti a divák disponující rozumem, schopný jej během sledování inscenace užívat, jej přijímá. Co totiž může být moc, pokud jde o znak?
Znak má mít možnost zobrazovat něco co je moc, proto abychom se skutečnému "moc" mohli vyhnout a mohli nad ním uvažovat.
Amen.
Znak má mít možnost zobrazovat něco co je moc, proto abychom se skutečnému "moc" mohli vyhnout a mohli nad ním uvažovat.
Amen.
Vladimír Rogalewicz 90 %
29.3.2023 | 824 hodnocení
+ souhlasím
Gimli35 mě předešel a napsal přesnou a vyčerpávající charakteristiku. -- Dodám, o čem jsem během představení intenzivně přemýšlel (po shlédnutí Drábkových Kanibalek v MDP v předchozích dvou dnech). Opravdu divadlo může úplně všechno,bez jakýchkoli hranic? Divadelní soubor přeci musí vyjadřovat určité vidění světa (a herci by se s ním měli ztotožnit; neumím si představit účinkování v inscenaci, která-jako celek-odporuje mravním postojům herce). Divadlo má vyjadřovat názor (a Frljićovy inscenace ho silně vyjadřují). Proto mé rozhořčení nad Kanibalkami a proto můj nadšený potlesk Vykouření (a speciálně Jiřímu Havelkovi).(Archa, Praha, 29.3.2023)
Gimli35 90 %
29.3.2023 | 320 hodnocení
+ souhlasím
(+3)
Hravá sémiotická jízda v první polovině mě nesmírně bavila, druhá půlka už byla ve své statičnosti na diváckou pozornost trochu náročnější, ale oceňuji pohled na známou kauzu z mnoha různých stran. Divácký zážitek sezóny díky Havelkově režii, ale i perfektně sehranému a pěvecky disponovanému souboru.
Krasojízda 70 %
11.11.2024 | 16 hodnocení
+ souhlasím
přednes archivních brněnských materiálů za statického stání a občasných elektrizujících krasojízd.
LiduBRQ 100 %
11.3.2024 | 13 hodnocení
+ souhlasím
Dokonalé! Skvělá reakce na kauzu kolem hry Naše násilí a vaše násilí. Předpokládala jsem, že divadelní symboliku netřeba vysvětlovat, ale asi je to potřeba. A zde je to uchopeno velmi kreativně a vtipně. Já se bavila královsky. Možná to bylo tím, že jsem si celou kauzu jako divák zažila tenkrát osobně, takže to má pro mě větší rozměr. Jen je škoda, že ti, co tu symboliku potřebují vysvětlit, právě moc do divadla nechodí...
DivadelniFan 80 %
25.2.2024 | 387 hodnocení
+ souhlasím
Jsou inscenace, ke kterým člověk nemá moc co říct. Když to na sebe necháte působit, užijete si to. Jako já. Bylo to SKVĚLÝ!
Barcee 70 %
16.2.2024 | 22 hodnocení
+ souhlasím
Inscenaci jsem viděla v rámci Divadelní Flóry Olomouc, bylo to jedno z předních a velmi propracovaných představení, které určitě stojí za to.
Stepan.chalousek 100 %
8.12.2023 | 59 hodnocení
+ souhlasím
Viděno v divadle Archa. Skvěle uchopena reserse ke kauze par let staré. Oceňuji různorodé pohledy a vytvoření mnohovrstevnateho obrazu zvláště v první polovině, které odkazují k divadlu jako takovému a práci se symbolem a podtextem. Dlouho jsem nebyl z ničeho tak nadšen! Děkuji
Teufel 80 %
10.10.2023 | 78 hodnocení
+ souhlasím
To je tak názorné a poučné, že už to snad musejí pochopit i slušní lidé.
Domi.Mac 100 %
21.9.2023 | 90 hodnocení
+ souhlasím
Excelentní! Poučná, mrazivá, zábavná a velmi chytrá inscenace Jiřího Havelky bude patřit k inscenacím, na které stěží zapomenu. O původní kauze jsem věděla velmi málo, ale to vůbec nebránilo tomu, abych si inscenaci naplno užila. Snad jen ještě vyzdvihnu fenomenální Terezu Marečkovou, která patří k nejlepším mladým herečkám nejen v Huse, v Brně, ale i v celé republice. Určitě půjdu znovu. 100%
RaB 80 %
19.9.2023 | 399 hodnocení
+ souhlasím
Výborné herecké výkony všech herců (avšak malinko ční výkon T. Marečkové). Jednoduchá scéna danému představení jen pomáhá. Místy však padá tempo.
J.anek 90 %
17.9.2023 | 519 hodnocení
+ souhlasím
Havelka v první části kopíruje Frljičovy inscenační postupy. Je to hravě edukativní a paralela s velikonočními zvyky, při kterých je páchání násilí na ženách tradicí v zásadě vyžadováno, se nabízí.
Ve druhé časti nechá Havelka zaznít 12 zásadních textů, které jsou bez ohledu na obsah podány s velkou interpretační dovedností. Přestanete-li vnímat slova, stírá se tak rozdíl mezi inteligentní argumentací a účelovou demagogií. Trvá to celé dlouho, ale má to smysl.
V závěru pak - zcela ve shodě s Frljičem - zformuje režisér blasfemicky herce do podoby slavné Leonardovy fresky a neonový nápis VYKOUŘENÍ se změní a vytvoří pointu inscenace.
Ve druhé časti nechá Havelka zaznít 12 zásadních textů, které jsou bez ohledu na obsah podány s velkou interpretační dovedností. Přestanete-li vnímat slova, stírá se tak rozdíl mezi inteligentní argumentací a účelovou demagogií. Trvá to celé dlouho, ale má to smysl.
V závěru pak - zcela ve shodě s Frljičem - zformuje režisér blasfemicky herce do podoby slavné Leonardovy fresky a neonový nápis VYKOUŘENÍ se změní a vytvoří pointu inscenace.
natymau 100 %
13.9.2023 | 41 hodnocení
+ souhlasím
Vtipné, mrazivé, hluboké. Soubor plný herců kde žádný nezaostává.
Nádherný a plný divadelní zážitek.
Kéž by Provázek mimo Brno hostoval častěji.
Nádherný a plný divadelní zážitek.
Kéž by Provázek mimo Brno hostoval častěji.
Lewis 80 %
29.4.2023 | 8 hodnocení
+ souhlasím
(+1)
Pestré, zábavné, přemýšlivé. Závažné téma nasvícené z mnoha stran a úhlů. Fantazie a kreativita na plné obrátky a v pozadí nabídka k toleranci.
Matěj Konečný 90 %
1.4.2023 | 250 hodnocení
+ souhlasím
(+1)
Divadlo se dělá dobrý, špatný a v Brně. Poslední zmíněné mám moc rád, jen do Brna moc nejezdím. (Měl bych s tím něco dělat.) Havelkova inscenace mě v tom utvrdila. Jeden neví na co kouká, i když to ví moc dobře. Jeden neví co si má myslet, i když to ví moc dobře. A jeden neví co už je moc, i když to ví moc dobře. A pak je tady to "moc" co je na divadle. Je to jiné "moc" než ve skutečnosti a divák disponující rozumem, schopný jej během sledování inscenace užívat, jej přijímá. Co totiž může být moc, pokud jde o znak?
Znak má mít možnost zobrazovat něco co je moc, proto abychom se skutečnému "moc" mohli vyhnout a mohli nad ním uvažovat.
Amen.
Znak má mít možnost zobrazovat něco co je moc, proto abychom se skutečnému "moc" mohli vyhnout a mohli nad ním uvažovat.
Amen.
Vladimír Rogalewicz 90 %
29.3.2023 | 824 hodnocení
+ souhlasím
Gimli35 mě předešel a napsal přesnou a vyčerpávající charakteristiku. -- Dodám, o čem jsem během představení intenzivně přemýšlel (po shlédnutí Drábkových Kanibalek v MDP v předchozích dvou dnech). Opravdu divadlo může úplně všechno,bez jakýchkoli hranic? Divadelní soubor přeci musí vyjadřovat určité vidění světa (a herci by se s ním měli ztotožnit; neumím si představit účinkování v inscenaci, která-jako celek-odporuje mravním postojům herce). Divadlo má vyjadřovat názor (a Frljićovy inscenace ho silně vyjadřují). Proto mé rozhořčení nad Kanibalkami a proto můj nadšený potlesk Vykouření (a speciálně Jiřímu Havelkovi).(Archa, Praha, 29.3.2023)
Gimli35 90 %
29.3.2023 | 320 hodnocení
+ souhlasím
(+3)
Hravá sémiotická jízda v první polovině mě nesmírně bavila, druhá půlka už byla ve své statičnosti na diváckou pozornost trochu náročnější, ale oceňuji pohled na známou kauzu z mnoha různých stran. Divácký zážitek sezóny díky Havelkově režii, ale i perfektně sehranému a pěvecky disponovanému souboru.
Vladimír Rogalewicz 90 %
29.3.2023 | 824 hodnocení
+ souhlasím
Gimli35 mě předešel a napsal přesnou a vyčerpávající charakteristiku. -- Dodám, o čem jsem během představení intenzivně přemýšlel (po shlédnutí Drábkových Kanibalek v MDP v předchozích dvou dnech). Opravdu divadlo může úplně všechno,bez jakýchkoli hranic? Divadelní soubor přeci musí vyjadřovat určité vidění světa (a herci by se s ním měli ztotožnit; neumím si představit účinkování v inscenaci, která-jako celek-odporuje mravním postojům herce). Divadlo má vyjadřovat názor (a Frljićovy inscenace ho silně vyjadřují). Proto mé rozhořčení nad Kanibalkami a proto můj nadšený potlesk Vykouření (a speciálně Jiřímu Havelkovi).(Archa, Praha, 29.3.2023)
J.anek 90 %
17.9.2023 | 519 hodnocení
+ souhlasím
Havelka v první části kopíruje Frljičovy inscenační postupy. Je to hravě edukativní a paralela s velikonočními zvyky, při kterých je páchání násilí na ženách tradicí v zásadě vyžadováno, se nabízí.
Ve druhé časti nechá Havelka zaznít 12 zásadních textů, které jsou bez ohledu na obsah podány s velkou interpretační dovedností. Přestanete-li vnímat slova, stírá se tak rozdíl mezi inteligentní argumentací a účelovou demagogií. Trvá to celé dlouho, ale má to smysl.
V závěru pak - zcela ve shodě s Frljičem - zformuje režisér blasfemicky herce do podoby slavné Leonardovy fresky a neonový nápis VYKOUŘENÍ se změní a vytvoří pointu inscenace.
Ve druhé časti nechá Havelka zaznít 12 zásadních textů, které jsou bez ohledu na obsah podány s velkou interpretační dovedností. Přestanete-li vnímat slova, stírá se tak rozdíl mezi inteligentní argumentací a účelovou demagogií. Trvá to celé dlouho, ale má to smysl.
V závěru pak - zcela ve shodě s Frljičem - zformuje režisér blasfemicky herce do podoby slavné Leonardovy fresky a neonový nápis VYKOUŘENÍ se změní a vytvoří pointu inscenace.
RaB 80 %
19.9.2023 | 399 hodnocení
+ souhlasím
Výborné herecké výkony všech herců (avšak malinko ční výkon T. Marečkové). Jednoduchá scéna danému představení jen pomáhá. Místy však padá tempo.
DivadelniFan 80 %
25.2.2024 | 387 hodnocení
+ souhlasím
Jsou inscenace, ke kterým člověk nemá moc co říct. Když to na sebe necháte působit, užijete si to. Jako já. Bylo to SKVĚLÝ!
Gimli35 90 %
29.3.2023 | 320 hodnocení
+ souhlasím
(+3)
Hravá sémiotická jízda v první polovině mě nesmírně bavila, druhá půlka už byla ve své statičnosti na diváckou pozornost trochu náročnější, ale oceňuji pohled na známou kauzu z mnoha různých stran. Divácký zážitek sezóny díky Havelkově režii, ale i perfektně sehranému a pěvecky disponovanému souboru.
Matěj Konečný 90 %
1.4.2023 | 250 hodnocení
+ souhlasím
(+1)
Divadlo se dělá dobrý, špatný a v Brně. Poslední zmíněné mám moc rád, jen do Brna moc nejezdím. (Měl bych s tím něco dělat.) Havelkova inscenace mě v tom utvrdila. Jeden neví na co kouká, i když to ví moc dobře. Jeden neví co si má myslet, i když to ví moc dobře. A jeden neví co už je moc, i když to ví moc dobře. A pak je tady to "moc" co je na divadle. Je to jiné "moc" než ve skutečnosti a divák disponující rozumem, schopný jej během sledování inscenace užívat, jej přijímá. Co totiž může být moc, pokud jde o znak?
Znak má mít možnost zobrazovat něco co je moc, proto abychom se skutečnému "moc" mohli vyhnout a mohli nad ním uvažovat.
Amen.
Znak má mít možnost zobrazovat něco co je moc, proto abychom se skutečnému "moc" mohli vyhnout a mohli nad ním uvažovat.
Amen.
Domi.Mac 100 %
21.9.2023 | 90 hodnocení
+ souhlasím
Excelentní! Poučná, mrazivá, zábavná a velmi chytrá inscenace Jiřího Havelky bude patřit k inscenacím, na které stěží zapomenu. O původní kauze jsem věděla velmi málo, ale to vůbec nebránilo tomu, abych si inscenaci naplno užila. Snad jen ještě vyzdvihnu fenomenální Terezu Marečkovou, která patří k nejlepším mladým herečkám nejen v Huse, v Brně, ale i v celé republice. Určitě půjdu znovu. 100%
Teufel 80 %
10.10.2023 | 78 hodnocení
+ souhlasím
To je tak názorné a poučné, že už to snad musejí pochopit i slušní lidé.
Stepan.chalousek 100 %
8.12.2023 | 59 hodnocení
+ souhlasím
Viděno v divadle Archa. Skvěle uchopena reserse ke kauze par let staré. Oceňuji různorodé pohledy a vytvoření mnohovrstevnateho obrazu zvláště v první polovině, které odkazují k divadlu jako takovému a práci se symbolem a podtextem. Dlouho jsem nebyl z ničeho tak nadšen! Děkuji
natymau 100 %
13.9.2023 | 41 hodnocení
+ souhlasím
Vtipné, mrazivé, hluboké. Soubor plný herců kde žádný nezaostává.
Nádherný a plný divadelní zážitek.
Kéž by Provázek mimo Brno hostoval častěji.
Nádherný a plný divadelní zážitek.
Kéž by Provázek mimo Brno hostoval častěji.
Barcee 70 %
16.2.2024 | 22 hodnocení
+ souhlasím
Inscenaci jsem viděla v rámci Divadelní Flóry Olomouc, bylo to jedno z předních a velmi propracovaných představení, které určitě stojí za to.
Krasojízda 70 %
11.11.2024 | 16 hodnocení
+ souhlasím
přednes archivních brněnských materiálů za statického stání a občasných elektrizujících krasojízd.
LiduBRQ 100 %
11.3.2024 | 13 hodnocení
+ souhlasím
Dokonalé! Skvělá reakce na kauzu kolem hry Naše násilí a vaše násilí. Předpokládala jsem, že divadelní symboliku netřeba vysvětlovat, ale asi je to potřeba. A zde je to uchopeno velmi kreativně a vtipně. Já se bavila královsky. Možná to bylo tím, že jsem si celou kauzu jako divák zažila tenkrát osobně, takže to má pro mě větší rozměr. Jen je škoda, že ti, co tu symboliku potřebují vysvětlit, právě moc do divadla nechodí...
Lewis 80 %
29.4.2023 | 8 hodnocení
+ souhlasím
(+1)
Pestré, zábavné, přemýšlivé. Závažné téma nasvícené z mnoha stran a úhlů. Fantazie a kreativita na plné obrátky a v pozadí nabídka k toleranci.
Komentáře uživatelů nevyjadřují stanovisko redakce. Názory jednotlivých redaktorů nemusejí vždy vyjadřovat stanovisko celé redakce.
Přidat hodnocení
Pro přidání vlastního hodnocení se musíte přihlásit.
Pokud zde ještě nemáte vytvořený účet, stačí se jednoduše zaregistrovat.
Zprávy
Ukázky
Oprava údajů
Jsou zde uvedené údaje o této inscenaci neaktuální? Chybí zde nějaká informace?
Budeme rádi, když nám o tom dáte vědět prostřednictvím následujícího formuláře:
Úpravy inscenace
Pro provádění úprav se musíte přihlásit jako redaktor.