Dejvické divadlo
<< Muž bez minulosti | Poprvé vdaná >>
Ivan Alexandrovič Gončarov, Miroslav Krobot
Oblomov
Premiéra: 1.12.2000 | 2:30
Překlad románu: Prokop Voskovec. Dramaturgie: Eva Suková. Výprava: Martin Chocholoušek. Hudba: Matěj Kroupa, Pavel Rejholec. Režie: Miroslav Krobot.
Poslední uvedení: červen 2014.
Poslední uvedení: červen 2014.
Ivan Trojan, Lenka Krobotová / Martha Issová, Jiří Macháček / Marek Taclík, Martin Myšička, Igor Chmela / Pavel Šimčík, Jana Holcová / Tatiana Vilhelmová, Denisa Nová, David Novotný
Adaptace slavného románu o „netypickém“ zbytečném hrdinovi.
inscenace již byla stažena z repertoáru
Hodnocení inscenace
Redakce
74 %
Uživatelé
79 %
Hodnocení redakce
Lukáš Holubec 100 %
Jiří Koula 70 %
Anežka Kotoučová 90 %
Jiří Landa 60 %
Pavel Širmer 70 %
Helena Grégrová 70 %
Lukáš Brychta 70 %
Michal Novák 90 %
Johana Hovorková 50 %
Ke zhlédnutí online naLukáš Holubec 100 %
Jiří Koula 70 %
Anežka Kotoučová 90 %
Jiří Landa 60 %
Pavel Širmer 70 %
Helena Grégrová 70 %
Lukáš Brychta 70 %
Michal Novák 90 %
Johana Hovorková 50 %
Volby
Hodnocení (55)
HODNOCENÍ REDAKCE
Anežka Kotoučová 90 %
231 hodnocení
+ souhlasím
Skvělý Trojan v mém nejoblíbenějším románu od Gončarova.
HODNOCENÍ UŽIVATELŮ
Monty70 70 %
29.5.2022 | 276 hodnocení
+ souhlasím
Pasivní hrdina Oblomov (Ivan Trojan) sebou nenechá manipulovat od ostatních ani kvůli svému dobru. Hra se svým pojetím blíží až k absurdnímu divadlu. Z naší alternace krom hlavní role pro Ivana Trojana, výborní Lenka Krobotová, Jiří Macháček, Martin Myšička a Igor Chmela. Záznam DRAMOX.
Romana35 80 %
25.4.2022 | 349 hodnocení
+ souhlasím
Musím přiznat, že mi byl Oblomov v podání Ivana Trojana sympatický. Chce si žít po svém, navzdory zažitým konvencím ve společnosti. Škoda jen, že tomu obětuje i svoji lásku. Viděno na DRAMOXU. Díky za toto představení.
Teddy 80 %
17.4.2022 | 308 hodnocení
+ souhlasím
Dejvické divadlo ruské klasiky umí. V titulní roli Ivan Trojan rozehrává svého Oblomova přesvědčivě a věrohodně. Skvělou partnerkou je mu Lenka Krobotová (ztvárňující jeho lásku Olgu). Viděno ze záznamu, přesto veliký zážitek. (DRAMOX).
Národosolsobě 50 %
9.4.2014 | 332 hodnocení
+ souhlasím
takové generické Rusko, za pozornost to stojí díky (jak jinak) fenomenálním hercům, bavili mě především Lenka Krobotová, Marek Taclík a Jana Holcová,no
Marlenin-zápisníček 90 %
20.9.2013 | 181 hodnocení
+ souhlasím
95% ... z toho závěru mrazilo, cítila jsem neskutečnou tíseň, a proto chodím do divadla: pro emoce!!! :-)
Reona 70 %
16.10.2010 | 60 hodnocení
+ souhlasím
(+1)
Jak psal Ryhop, tohle se kloní k absurdnímu dramatu. A to jsem nečekala, s tím jsem do divadla nešla a tudíž jsem byla lehce zklamaná. Když se na to člověk připraví, tak bude zážitek jistě lepší. Hra nemá moc děj - člověku, který si spíš jen tak hnije než že by žil, se jeho přátelé i "přátelé" snaží zlepšit život. Ale co když on to Oblomov vlastně ani nechce?
Ryhop 70 %
14.10.2010 | 145 hodnocení
+ souhlasím
(+1)
Pohádka o tom, kterak podnětná transgrese klasiky skrze groteskní expresi vygraduje katarzní rezonancí... ne, nezbláznil jsem se, pouze shrnuji vedle uvedenou recenzi Michala Nováka, která je jednou z největších intelektuálních onanií, jaké jsem kdy četl. A přesto bych tuhle recenzi nenapsal líp, jen bych každou druhou větu proložil slůvkem "absurdní", neboť Oblomov v Dejvickém se svou stylizací řadí spíše mezi absurdní dramata.
Vynikající Krobotová a Taclík, ale i všichni ostatní.
Jen si nejsem jistý, co by na to říkal Gončarov...
Vynikající Krobotová a Taclík, ale i všichni ostatní.
Jen si nejsem jistý, co by na to říkal Gončarov...
Janis 80 %
11.10.2010 | 293 hodnocení
+ souhlasím
Po letech, v 9/2013 znovu shlédnutý Oblomov - jako by se jeho postava mezitím proměnila. Původně mi připadal jako líný budižkničemu, třtina ve větru co se nechá ovládat přáteli, milenkou, okolnostmi..
Teď se zdá, jako by Trojan postavu v čase posunul směrem k pasivnímu, konzervativnímu, ale i emotivnímu introvertovi, co chce jen žít tak, jak je mu vlastní, dle svých možností. Tento Oblomov se střídavým úspěchem odolává okolí, jež se ho neustále snaží manipulovat podle vlastních představ a kterému ovšem on není schopen říct jasné ne.
Jinak souhlasím, z hry je absurdní groteska. Podmanivá.
Teď se zdá, jako by Trojan postavu v čase posunul směrem k pasivnímu, konzervativnímu, ale i emotivnímu introvertovi, co chce jen žít tak, jak je mu vlastní, dle svých možností. Tento Oblomov se střídavým úspěchem odolává okolí, jež se ho neustále snaží manipulovat podle vlastních představ a kterému ovšem on není schopen říct jasné ne.
Jinak souhlasím, z hry je absurdní groteska. Podmanivá.
Komentáře uživatelů nevyjadřují stanovisko redakce. Názory jednotlivých redaktorů nemusejí vždy vyjadřovat stanovisko celé redakce.