Činoherní klub
<< Bratři Karamazovi | Deskový statek >>
Vojtěch Mašek
Černý med
Premiéra: 19.1.2018 | 1:15x
Dramaturgie: Eva Prchalová. Výprava: Antonín Šilar. Hudba: Ivan Acher. Režie: Vojtěch Mašek, Ivana Uhlířová.
Poslední uvedení: prosinec 2019.
Poslední uvedení: prosinec 2019.
Původní česká komorní hra inspirovaná skutečnými událostmi. Vyšetřovatelka zahajuje zpočátku velmi korektní výslech Eugena Loebla. Postupně se odhaluje, že se jedná o zamotanou causu. Loebl se ocitá v pasti, ze které nelze vyváznout. Celá věc je ale vždy zpochybněna, nabízejí se nová vysvětlení, bourající ta původní...
inscenace již byla stažena z repertoáru
Volby
Hodnocení (33)
HODNOCENÍ REDAKCE
Michal Novák 60 %
29.3.2018 | 1170 hodnocení
+ souhlasím
55 % Hra, kterou k uvedení iniciovala Ivana Uhlířová, byla přiznanou součástí záložní dramaturgie Činoherního klubu. Nakonec na její realizaci došlo. Je pouhým a nijak převratným dialogem mezi vyšetřovatelkou a podezřelým, ani nemá výraznější scénickou ilustraci a hodila by se hodila do ještě komornějšího prostředí, než jakým je Činoherní klub. Sledujeme drobnokresebnou práci obou aktérů, je to zajímavější než text. V projevu Ivany Uhlířové jako by bylo i něco ze slavného detektiva Columba: navést si podezřelého, posílit jeho sebevědomí zdáním vlastního tápání, vzápětí ho znejistit a rozložit.
Pavel Širmer 50 %
20.2.2018 | 2052 hodnocení
+ souhlasím
(+1)
55%. Text sám o sobě vyznívá poněkud vyumělkovaně, až „sterilně“, ale poskytuje hercům značný prostor pro rozehrání dalších významů. Během představení vystřídá I. Uhlířová širokou škálu poloh, zatímco V. Fridrich obžalovaného promyšleně postupně odhaluje. Komorní hra pro dva herce, jejíž inscenace je postavena především na práci s detailem a drobnými nuancemi, by lépe obstála na menší studiové scéně. Snaha o rozpohybování otáčivé dekorace, ani další scénické prvky zvlášť nepomohly. Vzhledem k odstupu jeviště od hlediště může být i menší prostor Činoherního klubu někdy přece jen příliš velký.
Helena Grégrová 70 %
17.2.2018 | 1719 hodnocení
+ souhlasím
75 %. Inscenace zkoumající dialog jako labyrint s nepřeberným množstvím zvratů a cest k možnému překvapivému vyústění. Obraz absurdních momentů života pohrávající si s vnímáním a zobrazováním reality - a v neposlední řadě i s divákovou pozorností - jako kočka s myší. Dva nelehké herecké party v precizním podání Ivany Uhlířové a Vasila Fridricha, kterým se daří udržet kýžené napětí od první do poslední vteřiny.
Jan Pařízek 70 %
17.2.2018 | 928 hodnocení
+ souhlasím
Solidní inscenace, ve které se šikovně pracuje s tématem "hra ve hře", tedy držení diváka v nejistotě co je divadelní realita a na co si herci jen hrají. Dobře stupňované napětí, zdařilé střídání tempa a rytmu, přechody z mrazivých pasáží do odlehčeného humoru a herecky velmi dobří oba protagonisté. To vše udržuje divákovu pozornost a rozhodně tato hra nijak nenudí. Ale přeci jen nebylo to pro mě tak silné a zdrcující jako třeba u her Blackbird či Venuše v kožichu, jenž pracující s podobnou tématikou. I tak je zde závěr stále dobře provedený a dokáže překvapit.
HODNOCENÍ UŽIVATELŮ
Ivo Železný 60 %
28.3.2019 | 282 hodnocení
+ souhlasím
Absurditka, jedna z nekonečné řady podobných a stejných. Dobře odvedená. Hraje se v krabici, která se nepohybuje jen fádně dopředu dozadu jako v Mýcení Na Zábradlí, nýbrž dělá kolo, kolo, mlýnský, někdy pomaleji, někdy rychleji.
Monulinka 70 %
17.5.2018 | 391 hodnocení
+ souhlasím
Joo, rozmotat to, úkol nelehký. Stejně jako soustředit se na místy zacyklený text a musím říct, že i rozpohybování scény mě docela rušilo. Moc mě ale bavila I. Uhlířová, V. Fridrich je jí velmi slušným partnerem. Souhlasím, že by inscenaci slušel ještě menší sevřenější prostor.
Čiko 50 %
30.3.2018 | 1095 hodnocení
+ souhlasím
55%. Nemůžu se zbavit dojmu, že je ten text jaksi uvařený z vody a dovedu si představit, že by byl i dvakrát tak dlouhý, protože takto se dá vařit donekonečna. Bez výborného střídání poloh Ivany Uhlířové by to byla nuda.
Lucilla 60 %
13.3.2018 | 214 hodnocení
+ souhlasím
Je pravda, ze dle anotace jsem cekala neco jineho. Ovsem hercum se neda uprit nasazeni, se kterym se zakousli do nelehkeho textu a ktery interpretovali opravdu barvite. Take je treba ocenit autora za odvahu a praci s jazykem. Nicmene se neda nezminit me jiste rozladeni z obcasneho zacykleni textu a rozvlacnost, ktera nenapomahala gradaci. Umim si tuto hru predstavit na komorni scene, pri mene lidech, kdy by samotny prostor odvedl polovinu prace s navozenim atmosfery. Na tohle byl Cinoherak trochu velky.
Kateřina Vodáková 40 %
3.3.2018 | 271 hodnocení
+ souhlasím
Bohužel toto mě minulo. Nedokázala jsem udržet pozornost...
Eviik 70 %
3.3.2018 | 289 hodnocení
+ souhlasím
Asi jsem dle anotace čekala trochu něco jiného, přesto zklamaná nejsem. Vzhledem ke statičnosti hry je někdy poněkud těžké udržet pozornost, což je docela škoda, protože text a hlavně jeho interpretace jsou velmi zajímavé. Souhlasím s názory, že hra by se více hodila na komorní scénu, kde by jistě měla intenzivnější vyznění.
Denisa H. 60 %
2.3.2018 | 385 hodnocení
+ souhlasím
65 - 68 %. V pozitivním slova smyslu mě překvapilo, že se jedná o hru českého autora. Líbila se mi jeho jazykohra i rozklíčovávání toho, co se stalo; proč je Eugen vyšetřován. Místy to na mě sice působilo účelově a vyumělkovaně, přesto převažuje pocit obdivu nad autorovou prací.
Herecké výkony jsou skvělé, ač ten I. Uhlířové je o kategorii výš.
Co podle mého nejvíce škodilo inscenaci, bylo roztáčení scény, které mě opravdu hodně rušilo,a často i hudební a zvukový podkres... Souhlasím s tím, že by hře slušela komornější scéna. A líbilo by se mi koukat na inscenaci shora...
Herecké výkony jsou skvělé, ač ten I. Uhlířové je o kategorii výš.
Co podle mého nejvíce škodilo inscenaci, bylo roztáčení scény, které mě opravdu hodně rušilo,a často i hudební a zvukový podkres... Souhlasím s tím, že by hře slušela komornější scéna. A líbilo by se mi koukat na inscenaci shora...
Benzin.a.petrolej 80 %
23.2.2018 | 11 hodnocení
+ souhlasím
Herecké výkony, obzvláště pak Ivany Uhlířové, dodávají hře čtvrtý rozměr, podobně jako když Jáchym Topol šte někde veřejně svou novou knihu Citlivý člověk. Představení u mě vzbuzuje touhu včlenit se do toho divadelního soukolí. Co se hry týče, skvěle vyzněla vyšetřovatelčina idiocie a zároveň perfektní vyškolenost.
Vaklav 60 %
17.2.2018 | 282 hodnocení
+ souhlasím
58% - Přiznávám, že jsem si trochu myslel, že jdu na něco trochu jiného a tím může mé hodnocení být ovlivněno.
Nicméně oceňuji skvělé herecké výkony obou herců a určité zvraty ve hře ve hře...
Nicméně oceňuji skvělé herecké výkony obou herců a určité zvraty ve hře ve hře...
Komentáře uživatelů nevyjadřují stanovisko redakce. Názory jednotlivých redaktorů nemusejí vždy vyjadřovat stanovisko celé redakce.