BuranTeatr
Roland Schimmelpfennig
Létající dítě
Premiéra: 19.4.2014 | 1:15x
Překlad: Petr Štědroň. Dramaturgie: Jan Šotkovský, Jitka Šotkovská. Scéna: Karel Čapek. Kostýmy: Aneta Grňáková. Režie: Mikoláš Tyc.
Poslední uvedení: rok 2020.
Poslední uvedení: rok 2020.
Kateřina Dostalová, Kateřina Falcová / Kristýna Daňhelová, Magdaléna Tkačíková, Igor Dostálek, Jaroslav Matějka / Pavel Novák, Lukáš Rieger
Současná hra úspěšného německého dramatika. Baladický příběh jednoho listopadového večera, kde je drobný přestupek proti řádu (dvojí pokus o nevěru, vlastně spíš jen pomyšlení na ni) krutě potrestán. Ale kým vlastně? V blíže nespecifikovaném velkoměstě se koná lampionový průvod. Světýlka září do tmy, děti se radují, učitelky ustaraně přihlížejí. Nahoře na věži shlíží zvoník povýšeně na hemžení nepatrných tvorů pod sebou. Do chvíle, než se mu na zábradlí zvonice usadí létající dítě...
inscenace již byla stažena z repertoáru
Hodnocení inscenace
Redakce
74 %
Uživatelé
78 %
Hodnocení redakce
Jiří Koula 60 %
Pavel Širmer 70 %
Helena Grégrová 80 %
Jiří Landa 80 %
Jan Pařízek 80 %
Jiří Koula 60 %
Pavel Širmer 70 %
Helena Grégrová 80 %
Jiří Landa 80 %
Jan Pařízek 80 %
Volby
Hodnocení (21)
HODNOCENÍ REDAKCE
Jiří Koula 60 %
3.1.2016 | 1601 hodnocení
+ souhlasím
55 % Ač uznávám, že vystavět na tak krátkém příběhu více než hodinovou inscenaci je samo o sobě umění, navíc v podání Buranteatru oplývající nezpochybnitelnými kvalitami, jež už zmínili kolegové, musím přiznat, že jsem měl během sledování neustále nutkavý pocit najít tlačítko "převinout vpřed", zjevně jsem nebyl "adekvátně naladěn".
Pavel Širmer 70 %
10.9.2015 | 2052 hodnocení
+ souhlasím
K víceméně krátké tragické události autor vykreslil také další podstatné okolnosti, které k ní vedly a které s ní souvisely. Domyslel i snové prvky a postaral se i o překvapivá odhalení. Hra svou specifickou poetikou částečně připomíná „Arabskou noc“. Režisér vsadil na text a herce. Scénické prostředky, které by se možná vzhledem k ladění dramatu nabízely, byly užívány minimálně. Dobrá herecká interpretace náročného textu. Jak se uvádí v jiných komentářích, pro zorientování je třeba maximální soustředění a pro přijetí adekvátní naladění diváka.
Helena Grégrová 80 %
19.8.2015 | 1725 hodnocení
+ souhlasím
75 %. Citlivou režií podtržený širokospektrální text, který svou (bá)snivou hřívu nepoddá nikterak lacino, svede adekvátně naladěného diváka odměnit nevšedním a poměrně silným emočním zážitkem. V působivé, na soustředění maximálně náročné interpretaci obstáli všichni herci na výbornou.
Jiří Landa 80 %
11.8.2015 | 3036 hodnocení
+ souhlasím
Režisér M. Tyc se přesně naladil na melodii Schimmelpfenigova textu a více než vydařeného překladu P. Štědroně. Pro svoji inscenaci zvolil adekvátní tempo, přičemž všech šest herců, kteří rekonstruují genezi jedné velké nešťastné nehody, jej disciplinovaně dodržují. Jejich soustředěné výkony a vysoké nasazení, i přes neskutečná letní parna, vedly k nevšednímu divadelnímu zážitku. Na minimalistické scéně tak režisér vytvořil pravou jevištní báseň, jejíž některé sloky se dotkly téměř dokonalosti.
Jan Pařízek 80 %
10.8.2015 | 930 hodnocení
+ souhlasím
Výborně zpracovaná hra, která staví primárně na kvalitě textu a jeho přednesu. Prakticky nulová scéna přenáší veškerou pozornost na herce a jejich projev. Což je dobře, neboť relativně složitý text vyžaduje divákovu maximální soustředěnost. Ale celkový výsledek stojí za to. Hra mě strhla, pobavila i silně zapůsobila. Herecky velmi dobrý kolektivní výkon, vyzdvihl bych však M. Tkačíkovou a J. Matějku. Též oceňuji trefné a povedené srovnání ztvárněného lidského chování se světem atomů a částic, které hře přidává další rozměr. Za mě určitě doporučuji.
HODNOCENÍ UŽIVATELŮ
Luisa 80 %
1.3.2019 | 22 hodnocení
+ souhlasím
Skvělé, ale na toto představení by se měla prodávat dvojvstupenka na dvě návštěvy. Těším se na druhé zhlédnutí a teprve si užití všech dokonale propracovaných detailů.
Martina_K 60 %
31.10.2016 | 62 hodnocení
+ souhlasím
Asi jsem taky nebyla naladěná, představení mě nebavilo, i když se herci snažili.
Jirkan 80 %
10.8.2015 | 564 hodnocení
+ souhlasím
9.8. 2015 - Divadlo v Celetné: Velmi jemné, ale zároveň drsné. Publiku a ani hercům už vůbec ne ulehčující situaci, protože to chce vysokou koncetraci, bdění a ochotu si tu skládačku pěkně poskládat. Není to nějak akční, jedná se o vyprávění, které mne bavilo poslouchat, vlastně jsem to skoro hltal. Velký podíl na mém zaujetí má i jednoduchá a fungující výprava. Je to kolektivní práce a chválím celý tým, ale přeci jen z mého pohledu Magdaléna Tkačíková byla trochu více tahounem celého příběhu.
J.anek 100 %
18.6.2015 | 519 hodnocení
+ souhlasím
Nikdy jsem neviděl lepší divadlo poezie. Geniální inscenace.
Candie254 90 %
4.5.2014 | 222 hodnocení
+ souhlasím
Rozhodně zajímavý současný divadelní kus, který stojí za vidění. Navíc vystavět hru tak, aby se divák smál a v další chvíli přimrazeně seděl, navíc s minimem rekvizit, zvládne jen opravdu výborný režisér. Což Mikoláš Tyc podle mne je. Z herců mi utkvěli v paměti především Matějka, Tkačíková a Dostalová. Velmi dobře zde atmosféru dotvářely i světla.
Katerina.volankova 80 %
25.4.2015 | 3 hodnocení
+ souhlasím
Jsem moc ráda, že Buranteatr zvolil novou netypickou dramaturgii u této inscenace a díky tomu vyjel ze zajetých kolejí! Velice mě baví princip poetického divadla na kterém je inscenace vystavena. Jednotlivé výjevy a obrazy, které se opakují a vracejí. Výkřiky do tmy se postupem mění v jednu ze souvislých linií příběhu!
Komentáře uživatelů nevyjadřují stanovisko redakce. Názory jednotlivých redaktorů nemusejí vždy vyjadřovat stanovisko celé redakce.