Národní divadlo
Josef Topol
Konec masopustu
Premiéra: 26.5.2011 | 3:00
Dramaturgie: Daria Ullrichová. Scéna: Tomáš Rusín. Kostýmy: Jana Preková. Hudba: Vladimír Franz. Režie: Jan Antonín Pitínský.
Poslední uvedení: červen 2012.
Poslední uvedení: červen 2012.
Pavla Beretová, Radúz Mácha, Igor Bareš, Filip Kaňkovský, Kateřina Holánová, Vladislav Beneš, Iva Janžurová, Alois Švehlík, Filip Rajmont, Milan Stehlík, Jan Bidlas, Petr Motloch, Jaromíra Mílová, Dušan Kočí, Petr Kozák, Kristýna Šimůnková, Eva Josefíková / Nikol Kouklová / Lucie Kryzová / Marie Poulová / Kristina Sitková / Vladimíra Striežencová / Matěj Anděl / Aleš Bílík / Jordan Haj / Karel Heřmánek ml. / Martin Hýča / Matěj Nechvátal / Josef Vaverka...
Jedno z nejlepších českých básnických dramat dvacátého století. Příběh lásky na pozadí drsné reality kolektivizace (která ničí nejen tradice, ale i mravní řád) se mísí se světem divadelní fantazie, zosobněné masopustním rejem. Mýtus a realita, vesnice idylická a vesnice skutečná, plná temných vášní...
inscenace již byla stažena z repertoáru
Hodnocení inscenace
Redakce
36 %
Uživatelé
35 %
Hodnocení redakce
Lukáš Brychta 40 %
Jiří Koula 50 %
Pavel Širmer 30 %
Helena Grégrová 30 %
Jiří Landa 30 %
Lukáš Brychta 40 %
Jiří Koula 50 %
Pavel Širmer 30 %
Helena Grégrová 30 %
Jiří Landa 30 %
Volby
Hodnocení (25)
HODNOCENÍ REDAKCE
Lukáš Brychta 40 %
31.1.2012 | 186 hodnocení
+ souhlasím
Nejasná vize lavírující mezi v zásadě historickým textem a snahou o aktualizaci směrem k obecně platným morálním zásadám. Do toho nevyhraněné maškary, rozpojující příběh a vnášející do něj iracionální, dehumanizující sílu. Vyznění se kdesi v průběhu představení ztratilo.
Jiří Koula 50 %
8.12.2011 | 1601 hodnocení
+ souhlasím
A mně by se to i líbilo, masopustní rej v kontrastu ke kolektivizaci, přičemž vše spěje k tomu, aby první posloužilo druhému... Na jevišti se tvořila atmosféra, která by měla šanci mě pohltit...
Kdybych neseděl vedle "zájezdu z domova důchodců", jehož osazenstvo skutečně po celou dobu představení bez ohledu na cokoliv žvanilo o tom, jak je to strašně nebaví a že netuší, o co tam jde. V mysli se mi nořily obrazy, jaké by to asi bylo mít dlouhý bič a prostě je z divadla vypráskat.
Kdybych neseděl vedle "zájezdu z domova důchodců", jehož osazenstvo skutečně po celou dobu představení bez ohledu na cokoliv žvanilo o tom, jak je to strašně nebaví a že netuší, o co tam jde. V mysli se mi nořily obrazy, jaké by to asi bylo mít dlouhý bič a prostě je z divadla vypráskat.
Pavel Širmer 30 %
20.6.2011 | 2052 hodnocení
+ souhlasím
Zajímavou hru s osobitou poetikou režisér znepřehlednil svými vizemi a velmi ztížil divákům cestu k pochopení souvislostí a pojmutí naléhavých autorových myšlenek. Působivost dramatu se v této interpretaci ztratila, dění na jevišti chyběl náboj, chvílemi se neslo v duchu nechtěné trapnosti. Jednotlivé postavy splývaly, ztrácela se jejich síla. Marná snaha herců. Malou naději přinesl působivý začátek druhé poloviny, ke konci ale inscenace ztratila dech definitivně.
Helena Grégrová 30 %
1.6.2011 | 1727 hodnocení
+ souhlasím
Mága jevištní básnické obraznosti J. A. Pitínského obdivuji a miluji. Bohužel, tentokrát "nekouzlil" pro mě:( Téměř veškeré scénické dění příběh nepodpořilo, ale pro mé vnímání ho spíše rozostřilo a znečitelnilo. Všudypřítomná metafora světa jako holírny a vůkolní masopustní rejdovánky přehlušily vše ostatní, s výjimkou velmi zdařilých výkonů Filipa Kaňkovského a Radúze Máchy.
Jiří Landa 30 %
27.5.2011 | 3036 hodnocení
+ souhlasím
Inscenace plná nápadů jen pro nápady samotné. V těchto nesmyslnostech se doslova ztrácel děj, který se dal jen ztěží v tom šíleném chaosu pochytat. Scény s maškarami byly k nepřežití, nuda se postupně šířila celým divadlem. Těch třicet je jen kvůli 13. scéně s I. Barešem a spol. a výbornému R. Máchovi. K mínusům navíc řadím příšerné kostýmy J. Prekové. Nejvíce se inscenátoři vyřádili na J. Mílové, to se nedá ani popsat... Trpěl jsem snad ještě víc, než při Zkrocení zlé ženy. Bohužel...
HODNOCENÍ UŽIVATELŮ
L. Janáková 40 %
6.3.2012 | 23 hodnocení
+ souhlasím
Nevím,jestli je to mnou, ale jak tu čtu, tak si myslím, že možná ani tolik ne, já to prostě nepochopila, respektive nechápala jsem proč je tu toto a tamto...
Vladimír10 40 %
11.11.2011 | 664 hodnocení
+ souhlasím
Tato inscenace skutečně nedosahuje kvalit, který ji text hry nabízí. Nejenom, že mi v inscenaci vadily nevkusné kostýmy maškar s divnými čapkami, ale také ohlušující hudba mezi jednotlivými scénami. Scénické řešení, které by mělo připomínat holírnu, radši nebudu komentovat. Iva Janžurová se v této inscenaci moc nepředvedla, zato herecký výkon pánů Bareše a Kaňkovského ve 13. scéně byl vynikající. Jedině tato část inscenace se dá pokládat za solidní divadlo. Z ostatních herců bych dále vyzdvihl pana Beneše a Švehlíka, též P. Beretovou. Jedna z nejhorších režií J. A. Pitínského!
Jirkan 40 %
8.6.2011 | 564 hodnocení
+ souhlasím
8.6.2011: Výtvarně a hudebně podařená isncenace. Pitínský připravil řadu hezkých výstupů, ale řada jich je také "mrtvých". Ovšem neříkám, že je to režijně-dramaturgická chyba. Řada otázek pro mne nedostala odpovědí. Nesedl mi samotný text (ale chvilky měl pěkné). Možná to více mělo co říct v době vzniku. Pojetí maškar mne hodně bavilo. Z herců zmiňuji: I. Janžurová, F. Kaňkovský, R. Mácha, Vl. Beneš. Poetiku Pitínského mám rád, ale něco tomu chybí.
Divadelnik 10 %
2.6.2011 | 160 hodnocení
+ souhlasím
Nemám už co říct k inscenacím činohry ND-lituji diváky,kteří si zakoupí vstupenky!
Xcepek 50 %
1.6.2011 | 696 hodnocení
+ souhlasím
První půlka byla pro mě hodně nepřehledná, v druhé už jsem se zorientoval - nejspíše díky tomu, že zde bylo více děje a poněkud méně abstrakce. Čekal jsem na Pitínského víc, zklamání...
Petr.trep 30 %
28.5.2011 | 172 hodnocení
+ souhlasím
Nevím, zda je to moje vina či ne, ale uchopení tohoto představení jsem vůbec nepochopil. Některé pasáže byly slibné, ale jinak bída! A příliš zdlouhavé. Opravdu mě to velmi zklamalo, protože inscenace pana režíséra Pitínského se mi vždy moc líbí! :(
Komentáře uživatelů nevyjadřují stanovisko redakce. Názory jednotlivých redaktorů nemusejí vždy vyjadřovat stanovisko celé redakce.