Městské divadlo Mladá Boleslav [velká scéna]
<< Famílie | Garderobiér >>
Johann Wolfgang Goethe
Faust a Markétka
Premiéra: 26.3.2010 | 2:00
Překlad: Jaroslav Bílý. Úprava: Pavel Khek, Petr Mikeska. Dramaturgie: Petr Mikeska. Scéna: Michal Syrový. Kostýmy: Agnieszka Pátá-Oldak. Hudební spolupráce: Václav Kořínek. Pohybová spolupráce: Svatava Milková. Režie: Pavel Khek.
Poslední uvedení: červenec 2013.
Poslední uvedení: červenec 2013.
Petr Halíček, Petr Mikeska, Veronika Kubařová / Svatava Milková, Lucie Matoušková, Ivo Theimer, Karolina Frydecká, Václav Kořínek
Jedna z největších her v dějinách dramatu. Faust je symbolem věčného lidského hledání – je posedlý touhou najít smysl života. Vědomě či nevědomě otevírá Pandořinu skříňku...
inscenace již byla stažena z repertoáru
Volby
Hodnocení (18)
HODNOCENÍ REDAKCE
Jiří Landa 70 %
3.11.2011 | 3036 hodnocení
+ souhlasím
Zajímavá koncepce (s výraznou hudební a pohybovou složkou), která z rozsáhlého faustovského díla vyzvedla základní linie, aniž by je nějak extrémně zjednodušila respektive „zpovrchnila“. Měl jsem menší problémy s herectvím obou hlavních představitelů P. Halíčka a P. Mikesky, jejich prezentace Fausta a Mefistofela mi chvílemi přišla až zbytečně moc expresívní. Přesto lze jejich výkony považovat za nadprůměrné. Mnohem více mě však zaujala V. Kubařová v roli Markétky, jež dokázala výtečně vyjádřit hloubku a tragičnost jejího osudu.
Pavel Širmer 70 %
11.10.2010 | 2052 hodnocení
+ souhlasím
Stálí spolupracovníci Khek & Mikeska vyšli ze starší verze první části tragédie, dnes známé jako Urfaust. Originální koncepce je postavena na tom, že Mefistofeles je Faustovým druhým já. Text je redukován zhruba na čtvrtinu (počítá se šesti herci), myšlenková hloubka předlohy je značně oslabena a jinou formou se jí daří dorovnat jen částečně. Důraz je kladen na pohyb a živou hudbu, které mají skoro stejnou váhu jako slovo. Dobrý výkon V. Kubařové. Bohužel P. Halíček i P. Mikeska náročné party obsáhnout nedokázali, což je hlavní nedostatek jinak zajímavé, stylově čisté a působivé inscenace.
HODNOCENÍ UŽIVATELŮ
Kytina 90 %
28.6.2013 | 181 hodnocení
+ souhlasím
Viděno na hradě Kost=krásný zážitek. Velmi zajímavě zpracované-živá hudba na neidentifikovatelné předměty, pohybové prvky, herecké výkony.. Stojí za shlédnutí :)
Kiva 80 %
14.12.2011 | 15 hodnocení
+ souhlasím
Skvělé představení, oceňuji hlavně výkon Veroniky Kubařové a Petra Mikesky.
Guildenstern 70 %
31.10.2011 | 468 hodnocení
+ souhlasím
viděno v Div. pod Palm. 30/10/11. režisér ví, co chce, a předkládá propracovanou symboliku, nejde o nesmyslné vrstvení samoúčelných scén, to oceňuji, stejně jako pohybovou, výtvarnou a hudební složku (v Boleslavi to určitě musí být událost, v Praze (třeba DISK) taková kompozice až tak raritní není). plnohodnotný zážitek ruší hlavně slabý výkon představitele fausta, ani mefisto není stoprocentní, ženy naopak výborné a pány o třídu přehrávají, úprava poměrně razantní, občas až na hraně banality, zkrátil bych první půlku na úkor druhé
Xcepek 100 %
29.6.2011 | 685 hodnocení
+ souhlasím
Představení, které mě vtáhlo od začátku až do konce - zejména skvělá hudba a herecké výkony.
Eliska3 100 %
28.4.2011 | 11 hodnocení
+ souhlasím
Bylo to naprosto úžasné a zajímavé. Od začátku do konce jsme seděla jako přikovaná a jsem na naše divadlo pyšná:)))
Jan Vorlíček 80 %
23.10.2010 | 85 hodnocení
+ souhlasím
Opravdu moc zdařilá inscenace. Silná, charismatická, čistá. Cesty do Mladé Boleslavi ani náhodou nelituji.
Jirkan 100 %
16.9.2010 | 564 hodnocení
+ souhlasím
15.9. 2010 (Divadlo v Celetné), 4.7. 2013 (Hrad Kost) - tak tohle jsem opravdu nečekal! Hostovací štaci Boleslavského souboru v Praze jsem zakončil touto hrou a od začátku do konce ji sledoval tak, že jsem téměř místy nedýchal :-). Je to vyjímečné představení. Perfektní je vizuální stránka inscenace (pohyb, světlo, zvuk). Druhá půlka má neuvěřitelný spád. Rozebírat jednotlivé herecké výkony nechci, protože je to opravdu hodně kolektivní práce. Rozhodně řadím mezi inscenace, které chci vidět znova!
Komentáře uživatelů nevyjadřují stanovisko redakce. Názory jednotlivých redaktorů nemusejí vždy vyjadřovat stanovisko celé redakce.