Městská divadla pražská [Divadlo Rokoko]
<< Superčlověk | Úsměv Dafné >>
Urs Widmer
Top Dogs
Premiéra: 5.11.2016 | 2:25
Překlad: Eva Hádková. Úprava: Jiří Janků, Petr Svojtka. Dramaturgie: Jiří Janků. Scéna: Marie Rašková. Kostýmy: Kateřina Hájková. Hudba: Petr Wajsar. Režie: Petr Svojtka.
Poslední uvedení: červen 2018.
Poslední uvedení: červen 2018.
Dana Batulková, Henrieta Hornáčková, Lenka Zbranková, Zdeněk Dolanský, Jiří Hána, Lukáš Jurek / Zdeněk Velen, Radim Kalvoda, Zdeněk Vencl, Michael Vykus
Originální moderní groteska o rekvalifikaci manažerů propuštěných z vysokých funkcí. Ti, co dříve vedli a řídili velké koncerny a společnosti a vyhazovali z práce tisíce lidí, byli najednou sami vyhozeni. Ale společnost potřebuje především produktivní členy. A vše je nakonec jen a jen business. Stačí dobrý nápad, a tak je pro tyto propuštěné zřízen kurz, v němž mají být hroutící se znovu postaveni na nohy skrze nejrůznější psychoterapie, modelové situace a nácvik „správného chování“...
inscenace již byla stažena z repertoáru
Volby
Hodnocení (27)
HODNOCENÍ REDAKCE
Jan Pařízek 60 %
20.3.2018 | 931 hodnocení
+ souhlasím
Vcelku povedená a zajímavá sonda do světa vysokých pozic a nadnárodních korporací. Vtipnou formou s notnou dávkou nadsázky se zobrazuje trápení a těžké osudy propuštěných manažerů, jenž to řeší třeba pobytem na Maledivách nebo zakoupením nového Porsche, což je hezky úsměvné. Ale podařilo se zde správně zdůraznit, že ač často dáváme vinu primárně svému okolí, tak hlavní příčina může být spíše u nás, ať už ve vztahu k rodině, ženě, kolegům nebo sobě samému. Jen škoda, že inscenace má slabší místa, těžko se s někým ztotožníte, natož aby vám záleželo jak to celé vlastně dopadne.
Michal Novák 50 %
24.11.2016 | 1170 hodnocení
+ souhlasím
Pohled do outplacementu nebyl uchopen šťastně. Forma skečů na téma „vyhazov“ je asi to poslední, co tento pro divadelní hru sesbíraný materiál potřebuje. Kariérní pád suverénních top dogs ani tíseň schlíplých „outdogs“ promlouvají slabě, ne vždy věrohodně, ztrácí se v karikaturách, mají tendenci dojímat. Tahle kritická mozaika spíše nabádá k odsouzení mantry výkonnosti a pochopení soukolí „systému“ i jeho obětí (aniž by byli něčím vinni). Ovšemže se divák bude bavit, humor pomrkává z jeviště dostatečně, funkční je po mém soudu pouze v teambuildingových parodizujících výjevech.
HODNOCENÍ UŽIVATELŮ
Ivo Železný 60 %
21.4.2019 | 282 hodnocení
+ souhlasím
Dobře zrežírovaný, dobře zahraný kus, bez kterého bych se obešel.
Mr.Schaffer 60 %
23.4.2018 | 63 hodnocení
+ souhlasím
Divadelní zpracování problematiky propuštěných manažerů z vysokých pozic je dobrým nápadem. Děj je velice srozumitelný neboť vychází z dialogů jednotlivých postav. Scéna je poměrně statická, nicméně vhodně zasazena do kontextu hry. Místy mě rušila hlasitost hudby a až hysterický výkon Radima Kalvody. Naopak z lepších hereckých výkonů stojí za zmínku Henrieta Hornáčková a Lenka Zbranková z mužského zastoupení pak velice příjemně hrají Michael Vykus a Jiří Hána.
Brbla z Olomóca 60 %
13.2.2018 | 75 hodnocení
+ souhlasím
Viděno dne 01/2017 Praha Divadlo Rokoko: (spíše 65 %)
+ moderně udělaná scéna i režijní přístup
+ výborné výkony některých herců (D. Batulková)
+ pěkně to graduje, dobrá zábava na docela vážné téma
-----------------------------------------------------
- líbilo se mi to, ale myslí mi to moc nehnulo, a to mi na tom chybí
+ moderně udělaná scéna i režijní přístup
+ výborné výkony některých herců (D. Batulková)
+ pěkně to graduje, dobrá zábava na docela vážné téma
-----------------------------------------------------
- líbilo se mi to, ale myslí mi to moc nehnulo, a to mi na tom chybí
J.S. 70 %
30.6.2017 | 149 hodnocení
+ souhlasím
Hra je vystavěna na motivu kultu vysokých manažerských postů jako jedné z podob ideologie moci. Fakticky jde o místy nesourodou scénickou koláž propojenou tématem absurdního kurzu pro propuštěné manažery. Těžiště hry je v dialozích a práci z jazykem, introspektivní monology pak odkrývají tragikomické osudy jednotlivců. Inscenace diváka překvapí svou nedějovostí a expresivním výrazem. Herecké výkony jsou sladěné, funkční je rovněž scéna s náznakem betonové novostavby a zadním prospektem do zeleně. Vrcholem inscenace je jednoznačně sborová recitace (píseň) v první části představení.
Markéta Nedvědová 70 %
14.5.2017 | 145 hodnocení
+ souhlasím
Inscenace, která měla smůlu. Dvě herecké kolize krátce po premiéře by vyděsili každého. Ale pokud to herci přežijí, můžeme jim přát mnoho dalších úspěšných pohovorů.
Michkyse 50 %
18.2.2017 | 100 hodnocení
+ souhlasím
První polovina představení rozhodně lepší a vtipnější, druhá půlka dost pokulhávala. Skeče ze života vyhozených manažerů byly zajímavě zpracovány, ale na dvě a půl hodiny to evidentně nestačilo...
Jackmartas 50 %
10.1.2017 | 127 hodnocení
+ souhlasím
vážné téma, ale zpracovaní divadtelní hry mě nenadchlo. Neurazí ani nenachne. Efekty ve hře jsou docela pěkně zprácovany.
Bernardblack 50 %
28.12.2016 | 329 hodnocení
+ souhlasím
Některé scénky vtipné(boj o místo, ventilační nirvána), ale celkově bohužel nevyvážené a slabé, navíc nevyužitý potenciál tématu a charakterů..z nezáživného davu vyčnívalo snad jen to"prase"Radima Kalvody:)
Lucilla 70 %
18.12.2016 | 214 hodnocení
+ souhlasím
Nevazne o vaznych vecech aneb jak se da odlehcene podat tema vypovedi z prace, ztraty vedouci pozice, ztraty zivotnich jistot a zmeny ve vnimani sebe sama. Libily se mi asi vice ty vaznejsi sceny, zdarne byly podany osobni zpovedi jednotlivcu. Humorne sceny tez fungovaly, skupinove choreografie byly povedene. Asi nejvic me bavila hra s zidlemi, za me povedena hra.
Brouček 50 %
16.12.2016 | 81 hodnocení
+ souhlasím
Téma zajímavé, ale představení na mne bohužel nezapůsobilo :( sem tam pobavily vtipné scénky, třeba králíček s myšičkou :)
Eviik 80 %
23.11.2016 | 289 hodnocení
+ souhlasím
Vážné téma vyhazovu z práce je ve hře trochu odlehčeno vtipnými scénkami nácviku správného chování a vystupování. Vtipné pasáže mě zaujaly méně než ty vážnější, ačkoliv společná píseň či "modlitba" ke globálním korporacím mě opravdu pobavily. Z velmi kvalitních hereckých výkonů bych vyzdvihla hlavně Lenku Zbrankovou a Radima Kalvodu. Líbila se mi také jednoduchá, ale dobře fungující scéna, i choreografie skupinových výstupů.
Komentáře uživatelů nevyjadřují stanovisko redakce. Názory jednotlivých redaktorů nemusejí vždy vyjadřovat stanovisko celé redakce.