Masopust
Virginia Woolfová, Lenka Lagronová, Anna Petrželková, Tereza Marečková
Orlando
Premiéra: 15.6.2014 | 1:30x
Překlad románu: Kateřina Hilská. Dramaturgie: Tereza Marečková. Výprava: Hana Knotková. Hudba: Jakub Kudláč. Režie: Anna Petrželková.
Poslední uvedení: listopad 2017.
Poslední uvedení: listopad 2017.
Fantaskní biografie mladého šlechtice, román převedený do formy sytě scénické hostiny. Jako předkrm Orlandův milostný vztah s královnou Alžbětou, hlavním chodem je hledání naplněného života v průběhu několika století a chuťovou tečkou se stávají dostihy v sarkasmu a sebeironii na genderově nekorektní téma.
14! inscenace již byla stažena z repertoáru
Volby
Hodnocení (22)
HODNOCENÍ REDAKCE
Veronika Boušová 90 %
26.1.2015 | 277 hodnocení
+ souhlasím
Tvůrcům se povedlo přenést poetiku, barvitost i sarkastické tóny románu Orlando na scénu, která zaujme už svou převrácenou perspektivou a výsostně anglickou atmosférou. Grotesknost, kterou podtrhuje hudba Jakuba Kudláče, se prolíná s tajemným světem Alenky v říši divů a genderovou alchymií, díky níž se jednotlivá představení mohou (s ohledem na reakce publika) trochu lišit. Hereckým výkonům kraluje heroičnost Anežky Kubátové v roli mladého Orlanda či rytíře, nebo přeměněný Orlando Miloslav König, spoutaný vlastním "ženstvím". Výjimečná záležitost na téma hledání identity.
Jiří Landa 60 %
17.10.2014 | 3036 hodnocení
+ souhlasím
55% Režisérce A. Petrželkové nemohu upřít svérázné scénické vidění, propracovanost inscenace kladoucí důraz nejen na symbolické vyjádření jejích i autorčiných myšlenek, ale i na hereckou práci. Všichni čtyři herci (I. Šolcovou coby evidentní "výpomoc" nepočítaje) se maximálně snažili vyjádřit režijní vidění, nicméně ve výsledku všechna tato snaha nevyznívala příliš přesvědčivě. Inscenace však stojí za zhlédnutí kvůli výkonům mladých talentovaných herců a výtvarnému řešení. Výraznější obohacení na téma "Orlando" ovšem nepřináší.
Pavel Širmer 70 %
1.10.2014 | 2052 hodnocení
+ souhlasím
Inscenace si pohrává s motivy románu V. Woolfové. Výrazná hudební a výtvarná složka ladí dohromady se stylizací herců, jejichž vedení by se dalo vytknout, že umírněný projev A. Kubátové příliš nekoresponduje s ostatními. Některé prvky by se nejprve mohly jevit jako snaha o originalitu za každou cenu, ale postupně se smysl objasní a lze jen konstatovat, že vše dohromady vytváří ucelený nezvyklý tvar a specifickou poetiku. Výborné využití prostoru (nejen) v EK. Zvláštní, těžko pojmenovatelný zážitek, pro který je třeba, aby divák vytrval a neztrácel sílu pro hledání zábavných i drsných asociací.
HODNOCENÍ UŽIVATELŮ
Monulinka 80 %
19.11.2017 | 391 hodnocení
+ souhlasím
Není to úplně jednoduché rozklíčovat a vše pochopit, celkově zvláštní divadelní zážitek. Hravá scénografie, živá hudební složka, výrazná stylizace, čtyři výborní herci (pro mě vede M. Krátká). Mou koncentraci bohužel snižovalo značně nepohodlné sezení na zemi. 75 %
Emamele 100 %
16.2.2017 | 24 hodnocení
+ souhlasím
Jeden z mých životních divadelních zážitků. Miluju tuhle Woolfové knihu a adaptace Masopustu se mi moc líbila. Herci byli výborní (jsem skalní fanynka Königa, ale to v tom vůbec nehraje roli... skoro.), líbila se mi i scéna, hudební prvky. Spousta dobrých režijních a dramaturgických nápadů. Fakt by mě nenapadlo, že půjde ten neskutečný příběh takhle dobře adaptovat. Chystám se na to někdy brzy podruhé. Jo a Eliadova knihovna je na tenhle typ dramatu vynikající.
Kytkap 90 %
25.2.2016 | 5 hodnocení
+ souhlasím
Skvělé, chválím hlavně herecké výkony obou představitelů Orlanda.
Zizkov 100 %
20.12.2015 | 18 hodnocení
+ souhlasím
Opožděný objev inscenace, o to větší překvapení. Pro nás asi nejlepší kus Anežky Kubátové. A hlavně objev Martiny Krátké! Obrazivé, zábavné představení, jistá překombinovanost je plus. Báječný hudební doprovod a podnětná scéna. Po druhém shlédnutí navyšuji na 100%.
Národosolsobě 80 %
8.12.2014 | 336 hodnocení
+ souhlasím
tohle je snad to nejrozkošnější na světě vůbec
Jirkan 80 %
26.11.2014 | 564 hodnocení
+ souhlasím
25.11. 2014: Proud myšlenek a úvah postav v naprosto dotaženém výtvarném řešení. Iluze louky mne hodně bavila. A to nemluvím o hereckých výkonech v čele s A. Kubátovou a M. Krátkou (která je zde jiná, než v rolích ve ŠD). Už kvůli těm čtyřem hercům a jejich práci to stojí za vidění. Po krátké době třetí setkání s A. Petřželkovou (Idioti, Svatba, Orlando), těším se na další její inscenace.
Komentáře uživatelů nevyjadřují stanovisko redakce. Názory jednotlivých redaktorů nemusejí vždy vyjadřovat stanovisko celé redakce.