Geisslers Hofcomoedianten
Helena Koblischková
Pudl a pudr aneb Fantastické počátky barokního divadla v Čechách
Premiéra: 24.8.2022 | Pražská premiéra: 25.9.2022 | 1:40x
předpremiéry od července 2022
předpremiéry od července 2022
Námět a dramaturgie: Helena Koblischková. Výprava a loutky: Jitka Nejedlá. Hudba: Tomáš Hanzlík, David Hlaváč, Petr Šmíd. Choreografie: Martin Talaga, Kamila Mottlová. Režie: Petr Hašek.
Petr Šmíd, Vojtěch Franců, Eva Henel Burešová / Kristýna Matěj Dámová, Lucie Valenová / Zuzana Skálová, Tereza Bortlová / Simona Jindráková / Michaela Váňová, Bartoloměj Veselý / Martin Bohadlo
Zbrusu nový nově-barokní autorský muzikál inspirovaný pražskými divadelními událostmi z let 1617 a 1627. Divadlo roztančené v rytmu disco-opery. Příběh bratrů, kteří potřebovali splatit otcův dluh, a proto (ne)ovlivnili dějiny českého barokního divadla. Jeden je básník, druhý skladatel. Poznali okázalost karnevalů, slávu komedie i lesk italské opery. Divadlo mají v srdci i pod kůží a k tomu podědili geniální talent. Ale co s ním v Praze sedmnáctého století...?
Termíny představení
9.12. | Po | 20:00 | Divadlo VILA Štvanice | Divadlo VILA Štvanice - sál | vstupenky |
|
Volby
Hodnocení (17)
HODNOCENÍ REDAKCE
Pavel Širmer 70 %
20.1.2023 | 2052 hodnocení
+ souhlasím
75%. Původní hudba nezvykle kombinuje více zdánlivě nesourodých žánrů, není však nekonzistentní a daří se vyvolávat dojem „odboček od spojnice“. Povedené písňové texty plné vděčných slovních hříček. Samotná hra H. Koblischkové funguje právě společně s hudebními pasážemi; inspirace klasikou, pro niž jsou příznačná „překvapivá“ odhalení, je moderně a s vkusem kořeněna a rozvíjena odvážnějšími prvky, často s erotickým podtextem. Hudebně i pohybově nadaní herci pod vedením režiséra P. Haška dostáli vysokým nárokům, které tvar vyžaduje. Pozornosti hodný počin souboru, jehož poetika je na české divadelní scéně ojedinělá.
HODNOCENÍ UŽIVATELŮ
Gimli35 70 %
21.6.2024 | 306 hodnocení
+ souhlasím
75 %. V komentáři k jiné geisslerovské inscenaci Simply Simplicius jsem vyjádřil obavu, jestli nenastupuje nějaký nový trend dávat před divadelní představení zdlouhavé nepřeskočitelné reklamy v podobě režisérova proslovu. Téhož trapného a nevyžádaného úvodního monologu Petra Haška jsem bohužel nebyl ušetřen ani u Pudla a pudru. Škoda. Když se totiž pan režisér konečně odporoučel, rozběhlo se příjemně lehké představení s výtečnými pěveckými výkony všech zúčastněných, jimž herecky v sympatické střídmosti vévodil V. Franců. Jakkoli inscenace GH osobně asi nebudu cíleně vyhledávat, Pudl a pudr lze určitě doporučit ke zhlédnutí.
JirkaS 80 %
4.5.2024 | 381 hodnocení
+ souhlasím
Pro mě absolutně netypický druh divadelního představení, kdy děj a především jeho závěr absolutně odpovídá komediálním textům z období barokního divadla, ale je zajímavě doplňován současnými reáliemi, mluvou, chováním. Na malém prostoru se jedná o milý barokní muzikál v rytmu opery a disca, kdy představitelé hlavních rolí jsou milí, sympatičtí a vlastně skvělí. Celkově jsem z toho měl takový happy dojem, který se skvěle hodil k prosluněné neděli. Jako divák, jenž se dosud nesetkal s tvorbou tohoto uskupení jsem byl vlastně mile překvapen a spokojený. /14.4.2024 v Táboře/
Guildenstern 80 %
24.7.2023 | 461 hodnocení
+ souhlasím
75% Welcome! Goodbye. Viděno během vlahého letního večera v krásném prostředí zámku v Moravské Třebové. Zaokrouhluji nahoru díky energii, kterou ze sebe účinkující pro těch 16 přítomných diváků vydali. Já mám výpravami po českých muzikálových scénách vkus asi dostatečně zkažený, takže mě to nijak neuráželo, ba naopak. Pěkná hudba a hravé texty, pěkně vystavená zápletka... Vzkaz K. Jírové: Herci byli sehraní (i sezpívaní) skvěle.
Braddy 80 %
22.5.2023 | 241 hodnocení
+ souhlasím
I bez kontextu předchozích her jsem si neobvyklý muzikál užil. A to nejsem zrovna fanda do muzikálů. Ústřední dvojice je skvěle sehraná, ale ani ostatní nezůstávají pozadu. Operní part byl the best!
Vladimír Rogalewicz 60 %
29.1.2023 | 819 hodnocení
+ souhlasím
Jako člověk neznalý všech předchozích opusů souboru a nechápající, že se jedná o "citace", jsem měl pocit, že jsem zabloudil do Divadla Broadway k Michalu Davidovi nebo do Kalichu k horším představením Janka Ledeckého. Kýč a nejjednodušší popík (přemýšlel jsem, jak pod tím mohou být podepsaní Hlaváč s Hanzlíkem). Nicméně závěr můj dojem částečně vylepšil. Choreograficko-pěvecká čísla byla provedena celkem profesionálně, ale co naplat, čekal jsem víc intelektuální potravy.
Karel Toman 40 %
6.11.2022 | 69 hodnocení
+ souhlasím
(+2)
Použití kýče a popiny, které se trochu vymklo kontrole. K výročí si mohli Geissleři nadělit víc.
J.anek 90 %
25.9.2022 | 511 hodnocení
+ souhlasím
Bartoloměj je zpět a na světě je zase veselo! Barokní muzikál se Geisslerům náramně povedl. Tolik nápadů, tolik energie a tolik talentu se na jedné scéně vidí jen výjimečně. Od počátků divadla se dostaneme až k opeře a nechybí velkolepá pointa. Doufám, že se dočkáme písniček na CD, protože mi Pudl a Pudr chybějí už teď. Je zbytečné chválit jednotlivé herecké výkony, protože hlavní roli hraje dokonalá souhra. A nadhled s nadsázkou.
Stepan.chalousek 80 %
14.9.2022 | 59 hodnocení
+ souhlasím
(+1)
Další skvělý počin. Vyzvednout musím především herecký počin (a pro mě i nový herecký objev) Vojtěcha Franců. Viděno na předpremiéře v Kuksu.
Komentáře uživatelů nevyjadřují stanovisko redakce. Názory jednotlivých redaktorů nemusejí vždy vyjadřovat stanovisko celé redakce.