Divadlo Ungelt
Stephen Temperley
Krásná vzpomínka
Premiéra: 30.11.2021 | 2:25
Překlad: Pavel Dominik. Dramaturgie: Pavel Ondruch. Kostýmy: Alena Schäferová.
Hudební spolupráce: Vladimír Chmel, Ahmad Hedar. Scéna a režie: Martin Čičvák.
Bizarní příběh nejhorší operní pěvkyně všech dob Florence Foster Jenkinsové plný živě hrané jazzové i operní hudby. Jaké to je být pianistou nejhorší zpěvačky všech dob...?
Termíny představení
| ||||||||||||
| ||||||||||||
| ||||||||||||
| ||||||||||||
|
Volby
Hodnocení (29)
HODNOCENÍ REDAKCE
Lukáš Dubský 70 %
15.8.2024 | 1193 hodnocení
+ souhlasím
Nekomplikovaná komedie o tom, že to jak vnímáme okolní svět, nemusí mít s realitou mnoho společného. Hlavním trumfem jsou herecké výkony. B.Štěpánová pojala stárnoucí zpěvačku Florence jen v lehké nadsázce, nijak ji nezesměšňuje, dokáže dobře podat její paličatost i naivitu, zajímavě si pohrála s falešným zpěvem známých árií. O.Brousek se za pomoci klavíru stará o hudební stránku, dobře se mu daří pointovat suché hlášky pianisty zmítaného mezi obdivem a nevěřícností nad hudební kariérou své kolegyně. Ve druhé části už se situace začínají trochu opakovat, jelikož jednotlivé výstupy jsou napsány na stejném principu.
Pavel Širmer 70 %
24.5.2022 | 2052 hodnocení
+ souhlasím
Autor S. Temperley osobnost Florence Foster Jenkinsové zpracoval divácky vděčně, vytěžil však spíše jen zlomek nabízeného potenciálu. Režisérovi M. Čičvákovi se promyšlenou prací s prostorem a s herci podařilo dosáhnout vhodné atmosféry a dostat do popředí přednosti hry. Hudebně nadaný O. Brousek skvěle hraje na klavír a jeho herectví zaštiťuje výrazné výstupy B. Štěpánové. Ta především jedinečně nastudovala falešný zpěv árií a písní. Charakter Florence pak v souladu s koncepcí pojala civilněji a bez větší nadsázky, k níž herečky svádí např. známější komedie P. Quiltera Je úchvatná.
Iva Bryndová 80 %
17.2.2022 | 593 hodnocení
+ souhlasím
Divácky velmi vděčná komedie, v níž na společně prožitá léta 20 let po její smrti vzpomíná klavírista nejhorší zpěvačky všech dob, nabízí divákům vcelku jednoduchý příběh, byť fascinující, neuvěřitelného úspěchu napříč veškerému talentu a umění. Inscenaci v Ungeltu přitom zdobí především skvělé výkony: Ondřej Brousek i Barbora Štěpánová excelují - Brousek jako vynikající klavírista, Štěpánová po pěvecké stránce, když se jí daří výborně interpretovat příšerně falešný zpěv Florence a nesklouznout přitom k parodii či přehrávání, a oba po herecké stránce neodlučitelně spojené s tou hudební.
HODNOCENÍ UŽIVATELŮ
Kateřina Vodáková 80 %
17.8.2024 | 270 hodnocení
+ souhlasím
Nikdy jsem B. Štěpánovou a O. Brouska neviděla líp hrát než v Krásné vzpomínce. Text je krásný a hluboký... Energie mezi tímto hereckým duem skvěle tepe. B. Štěpánová ukočírovala svérázný charakter Florence velmi vkusně, bez sklouznutí do karikatury, ke které vede tenká hranice. O. Brousek je hudební génius! U hudebních partů jsem se srdečně zasmála, naopak konec mě zlomil. To, jak vás slyší, "znají" a podceňují ostatní, je jedna věc, ale jen vy víte, jací jste, co máte v srdci a co milujete. Dvě odlišné reality... Krásná vzpomínka je skrytý diamant v repertoáru Ungeltu. Nepatří mezi prodejní "trháky", ale dost možná je umělecky nejcennější.
Stan 40 %
7.8.2024 | 52 hodnocení
+ souhlasím
Na začátku proběhne scéna, kdy Cosmé (Ondřej Brousek) komentuje svůj život za svého výborného podkresu klavíru a následně Florence (Bára Štěpánová) skvěle imituje falešný zpěv a Cosmé je šokovaný. Úvod velmi podařený, ale když se tohle opakuje pořád dokola 2,5 hodiny, tak to brzy začne (opravdu) nudit. Víceméně nic jiného ve hře neproběhne.
Nicméně nejspíše stojí za návštěvu pro famózní skloubení klavíru Brouska, kdy hraje na pozadí vyprávění, hudbou vyjadřuje emoce, paroduje skladby a i působí jako opravdový učitel hudby.
Nicméně nejspíše stojí za návštěvu pro famózní skloubení klavíru Brouska, kdy hraje na pozadí vyprávění, hudbou vyjadřuje emoce, paroduje skladby a i působí jako opravdový učitel hudby.
Vaklav 70 %
25.7.2024 | 282 hodnocení
+ souhlasím
Vse jsem se zde jiz docetl, tak jen potvrdim pomalejsi rozjezd, velmi povedenou druhou pulku a perfektni herecke vykony.
Nemam hlas ani sluch a i tak jsem si hru uzil.
Nemam hlas ani sluch a i tak jsem si hru uzil.
Studiana 70 %
7.12.2023 | 17 hodnocení
+ souhlasím
V současné dramaturgii Ungeltu jedna z nejlepších her. Obrovským překvapením pro mě byl Ondřej Brousek. Věděla jsem o něm, že je to výborný muzikant a pamatuji si ho i jako lamače dívčích srdcí z Pelíšků, ale může mi někdo prozradit, proč víc nehraje divadlo? Jde mu to totiž skvěle. Geny se holt nezapřou. Paní Štěpánová byla jako Florence roztomilá a velmi uvěřitelná. A moc jí to slušelo - i v těch bizardních kostýmech (vydařených). Užila jsem si to.
Ala 80 %
19.7.2023 | 170 hodnocení
+ souhlasím
Výborné výkony obou protagonistů. A to pro ně jako velmi hudebně nadané lidi musí být poslech krasozpěvu hlavní hrdinky ještě mnohonásobně větší utrpení než pro mě:-D.
Beebb 80 %
11.3.2023 | 49 hodnocení
+ souhlasím
Velmi povedené. Vtipné, civilní a s citem odehrané, bez špetky trapnosti či přehrávání. Pro mě velké překvapení a krásná vzpomínka... :)
Učedník 70 %
26.9.2022 | 8 hodnocení
+ souhlasím
Tak tohle byla povedená oddychovka. Bára hrála jako o život, Ondra taky a šlo to fakt dohromady. Vytknul bych tomu pomalejší rozjezd, místy se k pointě vtipu šlo tak dlouho, že už šel odhadnout. V zásadě nechápu salvy smíchu za každou druhou větou, ale jistou komičnost tomu nelze upřít. V rámci toho jsem byl celkem zvědav, jak udrží tempo i po přestávce, když celá situační paleta již byla odhalena, ale režie nás druhou polovinou provedla se ctí a i když paní Štěpánová není zpěvačka, tak v rámci hereckého projevu i závěr představení dopadl velmi důstojně a na pochvalu. CiaO.
RaB 80 %
12.8.2022 | 395 hodnocení
+ souhlasím
Hra, která dává prostor vyniknout herectví Báry Štěpánové, která střídá všechny polohy - od naivní ženy až po utrápenou zpěvačku na konci hry (daleko předčila i má vysoká očekávání - opravdu až neuvěřitelně podobné originálu paní Foster).
Začátek hry je pomalejší, nicméně od nácviků "zpěvu" skvělé tempo, vypointovaný humor, střídmá režie.
Začátek hry je pomalejší, nicméně od nácviků "zpěvu" skvělé tempo, vypointovaný humor, střídmá režie.
Valentina Šimková 90 %
1.7.2022 | 20 hodnocení
+ souhlasím
Ze začátku se hra trochu táhla, než začala Bára Štěpánová zpívat. Zbytek představení byl neskutečný. Oba dva herci se společně doplňovali. Výkon Báry Štěpánové bych ocenila cenou Thálií. Ondřej Brousek je vynikající klavírista, to už jsem věděla. Ale netušila jsem, že je i skvělý herec. Příjemně mě to překvapilo. Nechápu proč na toto představení chodí málo lidí, vždyť je úžasné! Určitě půjdu ještě jednou.
Čiko 70 %
4.2.2022 | 1095 hodnocení
+ souhlasím
75 % Když jsem se dočetl, že je do Florence obsazená Bára Štěpánová, dost jsem se vyděsil. O to milejší překvapení mě čekalo. Už v předchozí hře v divadle Ungelt dokázala, že umí. Její Florence je uvěřitelná, naivní, ale sebevědomá, a nemusí to na diváka příliš hrát. Jde o velmi dobrý výkon.
Ne příliš invazivně jí sekunduje Ondřej Brousek a oba se vzájemně dobře doplňují. Velmi povedený je závěr hry kdy zjistíte, že Florence (B.Štěpánová) umí opravdu zpívat velmi dobře. Doporučuji.
Ne příliš invazivně jí sekunduje Ondřej Brousek a oba se vzájemně dobře doplňují. Velmi povedený je závěr hry kdy zjistíte, že Florence (B.Štěpánová) umí opravdu zpívat velmi dobře. Doporučuji.
Vladimír Rogalewicz 70 %
22.12.2021 | 819 hodnocení
+ souhlasím
Průměrná, jednotvárná a víceméně bulvární hra, kterou na zážitek povýšilo inscenační trio Čičvák, Štěpánová a Brousek. Oba herci jsou skvělí a zaslouží obrovský obdiv za to, jak zvládli hudební stránku inscenace. No a režisér udělal maximum, aby představení nenudilo. (Po návratu domů doporučuji pustit si originální kreace Florence Foster Jenkinsové, např. z YouTube; pak dvojnásobně oceníte, jak ji ztvárnila Bára Štěpánová.)
KaZ 80 %
13.8.2022 | 2 hodnocení
+ souhlasím
Skvělé výkony obou herců, zejména Báry Štěpánové, která se s rolí vypořádala báječně. Postavu nepřehrávala, ani nezesměšňovala, což by se u Florence nabízelo.
Ondřej Brousek kterého jsme dříve v divadle hrát neviděli, ji výborně doplňoval a překvapil nás jak hereckým tak hlavně hudebním výkonem.
Ondřej Brousek kterého jsme dříve v divadle hrát neviděli, ji výborně doplňoval a překvapil nás jak hereckým tak hlavně hudebním výkonem.
Komentáře uživatelů nevyjadřují stanovisko redakce. Názory jednotlivých redaktorů nemusejí vždy vyjadřovat stanovisko celé redakce.