Divadlo Ungelt

Království boží na zemi

Premiéra: 16.6.2015 | 2:10
Překlad: Ota Ornest. Výprava: Michal Syrový. Hudba: Pavel Trojan jr. Režie: Pavel Ondruch.
Poslední uvedení: listopad 2017.
Strhující analýza zoufalství a samoty v rouchu apokalyptické vize z pera slavného básníka amerického jeviště. Starý dům na samotě, neutuchající déšť a muž čekající na svého nenáviděného a těžce nemocného bratra. Umírající ale nečekaně přivádí novomanželku, která mu má pomoci vyštvat nevlastního příbuzného. Boj mezi dvěma nesmiřitelnými světy začíná...


inscenace již byla stažena z repertoáru

Divadlo Ungelt
Hodnocení inscenace
Redakce
53 %
Uživatelé
69 %
69201000
Hodnocení redakce
Helena Grégrová 50 %
Jan Pařízek 60 %
Jiří Landa 50 %
Pavel Širmer 50 %
Volby

Hodnocení (24)

HODNOCENÍ REDAKCE
Helena Grégrová  50 %
20.2.2018 | 1722 hodnocení
Jan Pařízek  60 %
3.8.2015 | 928 hodnocení
+ souhlasím
Přeci jen jsem to čekal trochu více psychologicky vyhrocené. První část mi přišla spíše průměrná, místy zdlouhavá se slabšími pasážemi. Silnější scéna přichází až v jejím závěru s výborným zpěvem J. Čvančarové. Druhá část pak již výrazně lepší. Hlavní zásluhu na tom má velmi dobrý M. Hofmann, který u mě zastínil i J. Čvančarovou. Což ale též o něčem vypovídá, neb spíše její postava by zde měla vyvolávat ty nejsilnější emoce. Možná přidat na důrazu v její bezradnosti a rozpolcenosti způsobené nátlakem od obou bratrů a k tomu pak ještě více akcentovat hrozbu apokalyptické povodně. 65%
Jiří Landa  50 %
3.8.2015 | 3036 hodnocení
+ souhlasím
Problematicky napsaná hra, jejíž inscenování musí být náročné. P. Ondruchovi se podařilo vytvořit atmosféru stísněnosti a očekávané živelné (životní) pohromy, nicméně ve vedení herců se mu dařilo méně. Hlavně postava Myrtle (J. Čvančarová), má více poloh, než bylo divákům nabídnuto. Není však vinou herečky, že byly opomíjeny např. reakce Myrtle na sdělení, že její muž umírá, nebo že jí zásadně lhal. M. Hofmann vytvořil věrohodnou postavu tvrdého typa, i když mírnější odstínění by bylo též na místě. Přestože režie dost znevýraznila Lota, O. Novák mu dokázal vtisknout punc opravdovosti.
Pavel Širmer  50 %
7.7.2015 | 2052 hodnocení
+ souhlasím
Slavný autor ve svém méně úspěšném komorním dramatu nadnesl témata, k nimž se opakovaně vracel; nespojil je však nejšťastněji, pro tvůrce je hra tvrdým oříškem. Hercům se celkem dařilo balancovat mezi nejednoznačnostmi, ale nedůsledný režijní výklad a nedostatečné vedení byly zjevné. Zejména M.Hofmann určité okamžiky nezahrál věrohodně. Práce s hudbou zbytečně prvoplánová. V podstatné části rozkolísané inscenace se ztrácelo, o čem se hraje, nicméně v závěru se přece jen vylouplo sdělení, na něž se vyplatilo počkat. Nejde však o inscenační omyl, jakým bylo např. provedení na Komorní Fidlovačce.
HODNOCENÍ UŽIVATELŮ
Denisa H.  70 %
7.6.2017 | 385 hodnocení
+ souhlasím
Pro mě určitě překvapení! Jako spíše náhodný návštěvník letních scén jsem byla překvapena vážností tématu, inscenace. Rozhodně to není typická oddychovka na letní večer. I tak ovšem velmi kvalitní záležitost s výbornými výkony všech herců.
JirkaS  80 %
28.5.2017 | 381 hodnocení
+ souhlasím
Miluji vážná témata v divadelní podobě. Tato inscenace na mě v kombinaci s komorním prostorem velmi zapůsobila. Martin Hofmann jako drsnější hrdina byl uvěřitelný a chvílemi bych se ho i bál, Jitka Čvančarová skvěle zahrála zamilovanou novomanželku i ustrašenou ženu, Ondřej Novák rovněž zahrál skvěle, a to i v okamžiku, kdy jeho postava byla schovaná v přítmí (seděl jsem v první řadě, takže jsem i v přítmí viděl zblízka na jeho houpací křeslo a jeho gesta). Rozhodně zajímavý zážitek, jsem rád, že jsem se s touto hrou mohl seznámit. /viděno 25. května 2017 na kamenné scéně Ungeltu/
Plšík  50 %
27.4.2017 | 800 hodnocení
+ souhlasím
55%
Monulinka  70 %
20.8.2015 | 391 hodnocení
+ souhlasím
Začátek hodně pozvolný, ale postupným odhalováním souvislostí atmosféra houstne. Herecky se mi to líbilo hodně, v čele s výbornou J. Čvančarovou, O. Novák se svým sobectvím byl na facku, M. Hofmann většinu času uvěřitelný, ale nejen s postavou Kuřete si dle mého mohl režisér ještě trochu pohrát.
BarboraSalome  70 %
17.8.2015 | 63 hodnocení
+ souhlasím
Velmi příjemné uvedení hry T. Williamse na Letní scéně Divadla Ungelt. Kvalitní hra uváděná v prostředí magické Prahy krásný letní večer.
Herecké výkony výborné-nikdo ze 3 protagonistů nebyl slabý.
Eviik  70 %
14.8.2015 | 289 hodnocení
+ souhlasím
Příjemná hra pro letní scénu pro náročnější diváky. Herci podávají solidní výkony. Hra utíká celkem rychle, ač k hlavní gradaci děje dochází až v druhé polovině. Přesto mi tam chybělo něco navíc. Rozhodně ale neodcházím zklamaná.
Lucilla  70 %
12.8.2015 | 214 hodnocení
+ souhlasím
Hre se neda uprit hloubka, ale nektere momenty se mozna mohly dotahnout jeste lepe. Asi jsem cekala trochu vetsi razanci. Ale s videnym jsem jinak spokojena, M.Hofmann a J.Cvancarova vyborni, O.Novak se vyrovnal i s mensim prostorem velmi dobre a byl opravdu uveritelny. Ja se na dalsiho Williamse tesila a ocekavani byla vicemene naplnena :-)
Mora  50 %
10.8.2015 | 153 hodnocení
+ souhlasím
Divadelní program sliboval mimo jiné "drsnou apokalyptickou vizi světa" a "bytost trpící, zoufalou a osamělou"... Nic z toho jsme ale neviděli. Představení jako celek není moc povedené a drama se vytratilo úplně. Proto i závěrečný potlesk diváků byl pouze vlažně zdvořilý.
Jirkan  70 %
7.8.2015 | 564 hodnocení
+ souhlasím
6.8. 2015: Poměrně dobrá hra s dobrý hereckým obsazením, kterému režie zůstala něco dlužna (z mého pohledu). Některé situace jsou až příliš vláčné ne ne moc uvěřitelné. Pár jich potom vysvětlilo další jednání. Je to škoda. Volba hry mne překvapila. Ungelt, z mého pohledu, přináší jiné kousky (to ovšem není myšleno jako výtka, ba naopak). Možná venkovní prostor je pro toto komorní drama moc velký?...
Misa  70 %
29.7.2015 | 81 hodnocení
+ souhlasím
Hra mě zaujala víc,než bych čekala.Mělo to atmosféru a celkem neokoukaný příběh.Moc se mi líbili Kuře Martin Hoffman i Jitka Čvančarová.Velmi příjemně to utíkalo.A rozhodně se Království boží na zemi velmi hodí na letní scénu.
Vladimír10  80 %
28.7.2015 | 661 hodnocení
+ souhlasím
Psychologická dramata potřebují v první řadě silné obsazení. Proto nechápu, z jakého důvodu M. Hein pokrytecky tvrdí, že objevil ideální představitele pro všechny role v této hře. Dokázal bych si zde představit i zvučnější jména. Nutno však podotknout, že jak M. Hofmann, tak J. Čvančarová předvedli výkony, které značně převyšují jejich umělecký standard. Problém jsem měl pouze s herectvím O. Nováka, jež mi svojí kvalitou nesouznělo s tím, co předvedli výše jmenovaní. K režii výhrady nemám, přestože jsem měl pod širým nebem kvůli ruchům často pocit, že prší, ačkoliv nespadla ani kapka.
Guildenstern  50 %
11.7.2015 | 468 hodnocení
+ souhlasím
Opravdu by mě zajímalo, jak ta památná Ornestova inscenace vypadala, protože zde, i když se tvůrci opravdu snažili hru opečovat a přistoupili k radikálním úpravám, nejde nesrovnávat s podobnou slavnější Tramvají. Ta nabízí tři velké dobře napsané dramatické party, kdežto zde musí herci tak trochu bojovat v hranicích uvěřitelnosti svých postav. Ač se jedná o jednu ze zdařilejších režií P.O. (což rozhodně ale není superlativum), více mě oproti jeho záměru bavila linka mezi Myrtle a Lotem, kde byl dobře vidět vývoj, kdežto linka s Kuřetem i kvůli trochu konstantnímu projevu M.Hofmanna už tolik ne
Vladimír Rogalewicz  80 %
25.6.2015 | 822 hodnocení
+ souhlasím
Šťastná ruka dramaturgie pro letní scénu. Dobře zvolené charaktery. Jak je v Ungeltu obvyklé, tíha představení leží na znamenitých hercích, zatímco režie zůstala v nepříliš objevné popisné rovině. Dodnes si pamatuju, jaký dojem na mne hra udělala při památné inscenaci Oty Ornesta v Komorním divadle v roce 1969. Očekávání bylo víceméně naplněno i tentokrát.
Vladislavka  60 %
31.10.2017 | 179 hodnocení
Cujo  80 %
15.3.2017 | 82 hodnocení
Adela_H  50 %
13.4.2016 | 81 hodnocení
Johanka  70 %
17.12.2015 | 36 hodnocení
Marcela  70 %
4.8.2015 | 419 hodnocení
Anex  80 %
3.8.2015 | 111 hodnocení
Sabina  80 %
31.7.2015 | 21 hodnocení

Komentáře uživatelů nevyjadřují stanovisko redakce. Názory jednotlivých redaktorů nemusejí vždy vyjadřovat stanovisko celé redakce.