Divadlo Ungelt
<< Dovolená paní Josefy | Fígl >>
Cormac McCarthy
Expres na západ
Premiéra: 10.11.2015 | 2:00
Překlad: Petr Fantys. Hudba: Miki Jelínek. Výprava a režie: Petr Slavík.
Poslední uvedení: listopad 2019.
Poslední uvedení: listopad 2019.
Strhující psychologické drama oceňovaného amerického autora. Drsný chlapský příběh o nevšedním setkání dvou diametrálně odlišných lidí, univerzitního profesora a bývalého trestance, v zašlém newyorském bytě.
inscenace již byla stažena z repertoáru
Hodnocení inscenace
Redakce
72 %
Uživatelé
76 %
Hodnocení redakce
Iva Bryndová 70 %
Jiří Landa 70 %
Pavel Širmer 70 %
Jan Pařízek 80 %
Lukáš Holubec 70 %
Helena Grégrová 70 %
Iva Bryndová 70 %
Jiří Landa 70 %
Pavel Širmer 70 %
Jan Pařízek 80 %
Lukáš Holubec 70 %
Helena Grégrová 70 %
Volby
Hodnocení (36)
HODNOCENÍ REDAKCE
Iva Bryndová 70 %
27.3.2018 | 605 hodnocení
+ souhlasím
Téma hry mě bohužel nedokázalo oslovit (možná i proto, že obě postavy a jejich postoje a názory mi vlastně byly velmi nesympatické, postupem hry oba čím dál víc), oslovily mě ovšem skvělé výkony obou herců.
Jiří Landa 70 %
2.3.2017 | 3036 hodnocení
+ souhlasím
75% Hra se značným filozofickým přesahem nenabízí vnější dramatický konflikt, ten se vytváří na základě setkání dvou rozdílných lidí, kteří mají svůj léty a povahami daný životní pohled na svět a s ním se snaží jeden druhého konfrontovat. Jedná se o vyrovnaný herecký duel, v němž sice s malým náskokem vítězí F. Němec, R. Holub však o to více překvapí sílou svého herectví, které bylo v poslední době "ničeno" bezduchými komediemi. P. Slavíkovi se podařilo pracovat s intimitou setkání dvou mužů, která během několika minut nasákne divadlem a nechá diváky nahlédnout nejen do duší postav na jevišti.
Pavel Širmer 70 %
30.5.2016 | 2052 hodnocení
+ souhlasím
Nejedná se o další z obehraných pokusů dobrat se smyslu existence, z nichž obvykle nevzejde více než pouhé klišé. Tato hra nabízí silné, autorem promyšlené nejednoznačné vyústění. Režisér poskytl hercům potřebnou oporu. Výborný F. Němec obsáhl nesnadno interpretovatelné myšlenky. Pro českou realizaci je úskalím role černocha. Naštěstí nelíčený R. Holub také roli promyšleně vystavěl, do jisté míry emočně nadsazený způsob ztvárnění měl svůj smysl. Přesto někteří diváci mohou mít problém zvolený přístup přijmout. Na repertoáru se však bezesporu objevil zajímavý titul, co si zasluhuje pozornost.
Jan Pařízek 80 %
30.3.2016 | 931 hodnocení
+ souhlasím
(+1)
Dobře propracovaný duel dvou protichůdných stran. Bílá temnota proti černému světlu. K tomu moc pěkný pohled na víru z několika různých stran a úhlů. Pro mě rozhodně dobře napsaná hra s bez počtem zajímavých dialogů. Určitě také nemalá herecká příležitost pro oba protagonisty, která zde byla naplno využita. Výborný především F. Němec, ale vedle něj též hodně působivý R. Holub. Po všech stránkách inscenace, která zaujme, nenudí a donutí k zamyšlení. 85%
Lukáš Holubec 70 %
22.2.2016 | 751 hodnocení
+ souhlasím
V Ungeltu tentokráte sáhli ke skutečně silnému textu. Všechny romány C. McCarthyho mě nebývale zasáhly. Jeho drama Expres na západ je pak dialog plný protikladů řešící ty nejzásadnější životní otázky. Ústředním tématem je víra v Boha, naděje, spasení x skeptická realita, beznaděj, temnota. Černobílost je to, co celou dobu sledujeme a co nám skvěle servírují pánové Holub a Němec. Tak rozdílné pohledy na svět ani nemohou nalézt shodu, byť se tomu chvílemi i blíží. Proto je na každém člověku, jakou cestu zvolí. Divadlo (předloha) klade otázky a probouzí spící duše. To je dle mě poselství umění.
Helena Grégrová 70 %
21.12.2015 | 1727 hodnocení
+ souhlasím
75 %. Dialog plný nekonečné plejády protikladů, konfrontační duel svedený nad šachovnicí života. Černá x bílá, kriminálník x profesor, spasitel x sebevrah, víra x ateismus, naděje x marnost, Bůh x Nicota... A na prahu otevřeného konce příběhu katarzní poselství. Na každém z diváků pak záleží, zda a který pocit v něm přehlasuje ty druhé. Další z pozoruhodných hereckých koncertů v Divadle Ungelt.
HODNOCENÍ UŽIVATELŮ
Varan 70 %
13.11.2019 | 120 hodnocení
+ souhlasím
Čistě konverzační hra, kde se oba herci musí obejít prakticky bez jakýchkoli rekvizit. Jsem rád, že nedošlo k nějakým trapným pokusům o maskování Radka Holuba na černocha, působilo by to velmi směšně. První polovina byla jen takové nekonečné tlachání o životě a párkrát jsem se přistihl, že jsem se nedokázal na kvantum textu plně soustředit. Druhá polovina, a hlavně úplný konec celé hry, byl neskutečně silný a oba herci ve svých závěrečných monolozích dokázali, že hrát skutečně umí, i když v průběhu hry mě několikrát trošku iritovalo drobné pitvoření se Radka Holuba.
JirkaS 90 %
19.10.2019 | 383 hodnocení
+ souhlasím
(+1)
Text plný zajímavých myšlenek a silných argumentů na pozadí prázdnoty lidského bytí a zoufalství z bezbřehého směřování kamsi, odkud není návratu, má v Ungeltu silnou oporu v hereckých výkonech pánů Němce a Holuba, kteří se trumfují v tom, kdo vytáhne lepší, větší, silnější argument, proč žít, či proč zemřít. A sledovat tyhle dva pány v tomto slovním boji je podivně znepokojující a strhující zároveň. Pan Holub i pan Němec jsou ve svých rolích naprosto skvělí a uvěřitelní a já jsem si užíval té síly jejich umu, která mě naprosto převálcovala. Škoda té pomalejší první půlky. /11.10.2019/
Marcellina 90 %
30.1.2019 | 15 hodnocení
+ souhlasím
(+1)
V Ungeltu nás zatím ještě nezklamali, ale možná je to i tím, že pečlivě čteme recenze na idivadlu. Každopádně výkon pana Němce byl v Expresu na západ strhující a pan Holub mu úspěšně sekundoval, i když na roli bývalého trestance, který patrně zavraždil vlastní rodinu, působil snad až moc civilizovaně. Celkově jsem byla ráda, že vyhrál rozum pana Němce nad vírou pana Holuba, navzdory morbidnímu důsledku. Hra samotná je výborně napsaná, obsahuje zajímavé dialogy, které nemůže být jednoduché nastudovat.
Valmez 90 %
2.12.2018 | 544 hodnocení
+ souhlasím
(+1)
Herecký koncert dvou skvělých herců.
Viděl jsem 2x.
Viděl jsem 2x.
Pid 100 %
3.6.2018 | 22 hodnocení
+ souhlasím
Zcela mimořádný text, přesná režie, skvělé herecké výkony, prostě divadlo bez kompromisů. Pro ty, kterým nestačí se jen bavit, ale od umění vyžadují i impuls k přemýšlení.
Milan kucera 70 %
1.11.2017 | 14 hodnocení
+ souhlasím
Pro mě osobně toužebně očekávaná inscenace, těšil jsem se velmi a oba herci mě nezklamali. Čekal bych jen více prostoru na začátku hry pro vykreslení motivací obou hrdinů, neboť ta zpočátku není úplně jasná.. Druhá půle už dobře gradovala k závěrečnému odchodu Bílého ..
Senora 90 %
12.3.2017 | 60 hodnocení
+ souhlasím
(+1)
Jo, takhle se dělá konverzační drama. Je to zábavné, je to vážné a je to svěží.
Vaklav 60 %
29.1.2017 | 283 hodnocení
+ souhlasím
64,99% - Nechoďte na hru unaveni, nechoďte si tam odpočinout...já to tak bohužel udělal a myšlenky mi létaly, bůh ví kde...souhlasím, že první půlka se trochu vleče, ale druhá uteče jak nic, ta je opravdu strhující.
Herecké výkony výborné.
Herecké výkony výborné.
Poulet 40 %
25.10.2016 | 35 hodnocení
+ souhlasím
Pro mě nuda, dělalo mi problém hru vůbec sledovat. Rozhodně ji nepovažuji za "strhující psychologické drama."
Eviik 80 %
17.6.2016 | 289 hodnocení
+ souhlasím
Expres na západ je konverzační hra o střetu víry v Boha a víry v Nicotu. Celou hru tvoří rozhovor mezi bývalým trestancem (který se ve vězení obrátil na víru) a profesorem (zarytým nihilistou). Oba hlavní hrdinové postupně odkrývají svůj pohled na život a jeho smysl a zůstává na divákovi, se kterým z nich bude sympatizovat. Určitě to není snadná hra na udržení pozornosti zejména pak v první půlce, která je více upovídaná a statická. Druhá polovina je vška svižnější a závěr hry je opravdu silný. Oba herci podali excelentní výkony. Určitě někdy ráda zajdu znovu.
Lucilla 80 %
17.6.2016 | 214 hodnocení
+ souhlasím
Byla jsem na rozpacich, dat nizsi hodnoceni za prvni polovinu, ktera je textem trochu tezkopadna a kvuli mnozstvi vyrcenych myslenek ma problem udrzet divakovu stoprocentni pozornost? Nebo vyssi hodnoceni za druhou cast, ktera je jako z jineho sveta. Text je udernejsi, sviznejsi, vic se ukazou emoce ... Vyssi a casem mozna i pridam. R.Holub i F.Nemec podali vyborne vykony, vzhledem k obsahlosti a slozitosti textu opravdu smekam. Z monologu pana Nemce o marnosti zivota mi behal mraz po zadech. Nejen kvuli narocnemu textu bych hru videla rada jeste jednou.
Bernardblack 80 %
6.6.2016 | 329 hodnocení
+ souhlasím
(+1)
85%
"Velice silný a náročný text k dlooouhému zamyšlení aneb"Boha omlouvá jedině to, že neexistuje"
První půlka je taková rozjezdová a otukávací.V druhé předvede František Němec dech beroucí nihilistický monolog plný nicoty, marnosti a zmaru ze života, že mě z něj ještě ted mrazí...(nejen proto, že s ním souhlasím:)
"Velice silný a náročný text k dlooouhému zamyšlení aneb"Boha omlouvá jedině to, že neexistuje"
První půlka je taková rozjezdová a otukávací.V druhé předvede František Němec dech beroucí nihilistický monolog plný nicoty, marnosti a zmaru ze života, že mě z něj ještě ted mrazí...(nejen proto, že s ním souhlasím:)
Xaver 90 %
4.4.2016 | 23 hodnocení
+ souhlasím
(+1)
Silný text, někdy sice příliš mnoho velkých myšlenek najednou - "běžný" divák má co dělat, aby se v té záplavě zorientoval. Velmi dobře zahrané, u Fr. Němce asi standard, ale překvapil mě R. Holub - byl zemitý, obhroublý, ale zároveň plný smysluplných, skoro až laskavých sdělení - oba byli vynikající. Ungelt skvěle.
Komentáře uživatelů nevyjadřují stanovisko redakce. Názory jednotlivých redaktorů nemusejí vždy vyjadřovat stanovisko celé redakce.