Divadlo Na zábradlí [hlavní scéna]

Ej Áj

Premiéra: 8.11.2024 | 1:20x
Dramaturgie: Petr Erbes. Výprava: Dragan Stojčevski. Režie: Jan Mikulášek.
Hra, která vznikla skrze interakci a kreativní spolupráci mezi člověkem (lidským uměním) a umělou inteligencí, otevírající brány do nepoznaných oblastí vnitřního i vnějšího světa. Prostřednictvím virtuálních labyrintů, rodinných tajemství a hledání pravdy se diváci ocitnou ve světě, kde se skutečnost střetává s virtuální realitou. Reflexe podstaty poznání, spolupráce a objevování, inspirace k odvážnému kroku mimo známé mantinely do dosud neprozkoumaných sfér existence...
Divadlo Na zábradlí
Hodnocení inscenace
Redakce
70 %
Uživatelé
60 %
6051000
Hodnocení redakce
Helena Grégrová 70 %
Chci vidět - přidat do seznamu
Termíny představení
26.11.Út19:00 vstupenky
12.12.Čt19:00 vstupenky
18.12.St19:00 vstupenky
10.1.19:00 vstupenky
28.1.Út19:00 vstupenky

Volby

Hodnocení (6)

HODNOCENÍ REDAKCE
Helena Grégrová  70 %
9.11.2024 | 1719 hodnocení
+ souhlasím
65 %. Inscenace nabízí k fenoménu umělé inteligence zajímavý úhlel pohledu, její text byl záměrně vytvořen za vydatné pomoci softwaru ChatGPT. Zkoumá se zde mj. hranice vlivu inovativních technologií na dramatickou tvorbu, v širším kontextu se hraje o potřebě hledání lidské identity, paralela na oidipovský mýtus leccos napoví. Otevírá se i zásadní otázka, kde hledat skutečnou příčinu všeho zla. Je nasnadě, že odpověď na ni nepotěší. PS formou varováníčka stran AI: Sebevražedné pocity vám konverzačně zapoví, ale text o tom, jak správně uvázat uzel, utáhnout a zajistit smyčku, kterou venkoncem můžete obtočit i kolem vlastního hrdla, vygeneruje.
HODNOCENÍ UŽIVATELŮ
Karel Toman  40 %
11.11.2024 | 72 hodnocení
+ souhlasím
První část byla vcelku typická, průměrná inscenace Jana Mikuláška - tu a tam vtipná, mozaikovitá, barevná, občas ironická, dobře zahraná (především Václav Vašák). Druhá ale byla opravdu k nepřežití. AI není dobrý autor a dramaturg Petr Erbes to měl poznat. I když samozřejmě věřím, že na textu Erbes a Mikulášek pracovali. Ale ani jako experiment to nefunguje.
Gimli35  90 %
10.11.2024 | 310 hodnocení
+ souhlasím
85 %. Jakkoli ke konci už inscenaci trochu dochází dech, pořád se jedná o hodně příjemné překvapení. Tvůrčímu týmu s režisérem Mikuláškem v čele se totiž povedlo přesně vyjádřit onu zvláštní, obtížně definovatelnou podivnost, která se s texty a obrázky generovanými umělou inteligenci pojí. Znáte ten pocit, když takový text čtete nebo se na takový obrázek koukáte a na první pohled to vypadá úplně normálně, ale nemůžete se zbavit dojmu, že tu něco nehraje? Přesně o tom mluvím. A to je v Ej Áj přítomno skoro neustále (pomeranče, salát, hodiny atd.). Naléhavé a zároveň vtipné. Doporučuji neminout!
Kateřina Vodáková  10 %
8.11.2024 | 270 hodnocení
+ souhlasím
Mordor. Někdy je hodina a půl pocitově jako 5 hodin. Chápu pointu, ale absolutně mě to celé minulo a navrch hodně štvalo, že jsem čas mohla strávit jinde, jinak a hlavně lépe. Čekám, kdy se toto téma na některém jevišti aspoň trochu povede, ale tady na druhý pokus po Dlouhé zase ne...
Studený Čumáček  70 %
8.11.2024 | 430 hodnocení
+ souhlasím
generálka
Další pokus o využití generování jazykového modulu v divadelní hře. A jen mi opět potvrzuje, že bez zásahu znalého člověka je to jen kecálek a variátor, ano, občas i možná zábavný, ale omezený. I když...vystrouhat si oči je dramaticky zajímavý moment, i třeba jen v popisu .
Herecky se mi moc líbila A. Kubátová jako umělá inteligence, V. Vašák jako politik, tatínek a manžel (a příčina všeho zlého) a V. Vondráček, oploutvený, zchlupatělý a zkrvavený...
Ubu  90 %
9.11.2024 | 11 hodnocení

Komentáře uživatelů nevyjadřují stanovisko redakce. Názory jednotlivých redaktorů nemusejí vždy vyjadřovat stanovisko celé redakce.