Divadlo Hybernia

Lucrezia Borgia

Premiéra: 10.3.2012 | 2:25
Scéna: Jan Dušek. Kostýmy: Jan Dušek, Roman Šolc. Choreografie a režie: Libor Vaculík.
Poslední uvedení: září 2013.
Muzikálové drama inspirované osudy tajemného italského rodu Borgiů, podle skutečných historických událostí přelomu 15. a 16. století.
14!  

inscenace již byla stažena z repertoáru

Divadlo Hybernia
Hodnocení inscenace
Redakce
72 %
Uživatelé
58 %
kontroverzní inscenace (149.)
58291000
Volby

Hodnocení (35)

HODNOCENÍ REDAKCE
Iva Bryndová  70 %
5.10.2013 | 593 hodnocení
Jan Pařízek  80 %
22.9.2012 | 926 hodnocení
+ souhlasím
Nejedná se o čistý muzikál, ale spíše o kombinaci zpěvu a tance. A právě tanec je ten co hraje prim. Za největší klad považuji výbornou choreografii a většinu tanečních vystoupení. K tomu povedené kostýmy, dobrou scénu a doprovodnou hudbu. Také provedení s 2 Lucreziemi, jednou tančící (K. Rejmanová) a druhou zpívající (B. Básiková) je hodně zdařilé. Obě jsou ve svých postech výborné. Pěvecky je to malinko slabší, přesto krom Basikové zaujal ještě Z. Fric a Š. Klouček. Ale jako celek to funguje výtečně, hlavně druhá půle se vydařila.
Michal Novák  70 %
20.4.2012 | 1170 hodnocení
+ souhlasím
Basiková, Fric, Beroun, Zonyga, Marek, Tomeš, Susová, Pokorná, Flekač... Přestože režisér se zamotává do řady svých rádoby efektních klišé, myslím si, že tento projekt si vysokou známku zaslouží. Za choreografii a taneční pasáže, za poutavou dramatickotvornou hudbu Petra Maláska (i hodně dobré nazvučení), za krásný pěvecký výkon Báry Basikové, ale i pěveckou suverenitu dalších interpretů.
Jiří Landa  60 %
21.3.2012 | 3036 hodnocení
+ souhlasím
Výborná hudba P. Maláska, jež spolu s dějem graduje především v druhé části. Solidní texty V. Kopty (i když rýmovačka jsem tu dnes, neštěkne po tobě ani pes, mě vysloveně zaujala...). Neinvenční režie L. Vaculíka: znovu uvedení krvinek a černého plátna, jímž se přikrývají zemřelí hrdinové, bylo přes čáru – jedná se o nápad v pražských muzikálech notoricky se opakující. A režisérovo pouťové svícení je známé již z dob Mony Lisy a Kata Mydláře. Představení ovšem zdobí Vaculíkova choreografie, jedna z nejlepších složek inscenace.
Helena Grégrová  60 %
18.3.2012 | 1718 hodnocení
+ souhlasím
Pro mě nejsilnější složkou je jednoznačně hudba. Pěvecky a tanečně solidní, texty průměrné, režijně ovšem absolutně bez invence - trošku to nasvítíme (barvy barvičky), velká vrata se nám budou otevírat a zavírat sem a tam (a občas se nám výmluvně přibouchnou), šoupneme tam postavu alá "Bednárikova Krvinka" (a aby jí nebylo málo, tak ji v průběhu děje rozmnožíme)... Dalo se z toho vykřesat víc, režie tomu ale vstříc nevyšla..:(
Veronika Boušová  90 %
14.3.2012 | 277 hodnocení
+ souhlasím
(+1)
viz recenze
HODNOCENÍ UŽIVATELŮ
AliV  50 %
26.3.2017 | 122 hodnocení
+ souhlasím
Obsazení vévodila výborná Marešová, ovšem Tomáš Savka a Csongor Kassai v rolích jejích bratrů působili lehce bezradně, zvláště ve složitých pohybových číslech. Lehké zklamání.
Henry  40 %
6.2.2015 | 51 hodnocení
+ souhlasím
Hutná, těžká, specifická podívaná a není pochyb o tom, že pro mnohé těžko stravitelná. S odstupem zůstává v mysli závan zlověstně působícího představení, přičemž hudba dojem umocňovala. Taneční složka dominovala, za povšimnutí stála disproporce mezi tančící a zpívající Lucrezií, nicméně Bára Basiková pěvecky na úrovni.
Anchy  30 %
9.11.2014 | 28 hodnocení
+ souhlasím
Docela vyhozené peníze za lístek na premiéru. Nicméně Basiková výborná.
Nick  90 %
31.10.2014 | 46 hodnocení
+ souhlasím
Moje srdcové představení. Nádherná temná hudba Maláska, skvělé texty Kopty a zajímavá a nápaditá režie a choreografie Vaculíka v kombinaci s vesměs skvělými výkony slibují dobrou show. Tenhle baletní muzikál je dle mě jedno z nejlepších děl, co se kdy na pražské hudebně dramatické scéně odehrálo. Děj má spád a nenudí, světelný design a scéna fungují výborně. Rozhodně stojí za vidění, i kdyby jen kvůli dokonalé Marešové a perfektním Fricovi. Dále zaujali Šemík, Savka, Benešová či Susová. Víc takových děl, prosím.
PavelK  70 %
20.5.2013 | 221 hodnocení
+ souhlasím
Jo, jo... kontroverzní inscenace, která ale rozhodně má na české scéně místo. Muzikálové balety jsou tak trochu Vaculíkova specialita a zde to dovedl k dokonalosti. Osobně oceňuji především neotřelou hudbu a texty, výkony jsou 50/50 (Bára Basiková je poněkud postraší na svou roli a Iva Marešová je zase bez emocí) a choreografie a režie... no ještě víc 50/50. Ale je to něco svým způsobem unikátního a neotřelého, ale že by mě to lákalo výrazně jít znovu, to ne. Každopádně komerční neúspěch je jasnou zprávou od diváků, že takto těžké kusy se u nás nechytnou... Bohužel.
Kytina  0 %
7.5.2013 | 181 hodnocení
+ souhlasím
Každý má jiný vkus, ale tohle teda ne.. Vyjímečně odcházim v půlce, ale musela jsem. Nemelodický, těžký..
Fedorocko  20 %
25.2.2013 | 769 hodnocení
+ souhlasím
Tak to nebyl můj šálek čaje 15%
Brouček  70 %
5.12.2012 | 81 hodnocení
+ souhlasím
Skvělá choreografie. Jedna Lucrezia dokonale tančí a druhá dokonale zpívá, jen to střídání byl vždycky trochu šok :-)
Radouz  0 %
26.9.2012 | 8 hodnocení
+ souhlasím
Z divadel,během představení, neodcházím, ale tohle jsem prostě nevydržel. Příšerné bylo všechno od ozvučení až po taneční choreografii. Muzikál opět ukázal, že je zábavou pro lidi s nižším IQ.
Guildenstern  60 %
19.4.2012 | 465 hodnocení
+ souhlasím
stojí za to vidět kvůli propracované choreografii, romantické a poměrně povedené hudbě a výkonům mladých umělců, kteří velmi dobře kombinují pohybovou, pěveckou a v rámci možností i hereckou složku. mezi nimi působí B. Basiková, která jediná potřebuje tan. alternaci, poněkud rušivě (ale chápu, že do Hybernie se chodí na jména). projekt bohužel doplácí na absenci režie, mlhavě načrtnuté libreto a průměrné texty. rád bych tento projekt viděl na jiném místě v rukou někoho, kdo by původní vizi L. Vaculíka dokázal ještě vypilovat, potenciál by tam byl. stále ale výrazný pražský nadprůměr, 65%
Verena  60 %
6.4.2012 | 66 hodnocení
+ souhlasím
Něco je na tomto muzikálu výjimečné a zajímavé (především hudba P.Maláska), něco průměrné (texty) a opakování mockrát viděného v předchozích pražských muzikálech už musí každého nudit.
Síma  60 %
18.3.2012 | 116 hodnocení
+ souhlasím
Taneční složka převažuje nad pěveckou a hereckou.
honzy  50 %
17.3.2012 | 284 hodnocení
+ souhlasím
Lucrezia Borgia tanečně- muzikálové drama, nově upravené pro divadlo Hybernia.Viděl jsem alternaci Basiková, Kassai, Beroun, Marek, Zonyga,Tomeš.Představení má čtyři hlavní složky.Tanec,zpěv,hudbu,herecké ztvárnění.Bohužel absolutorium si zaslouží jen taneční složka muzikálu, zpěv, hudba i herectví je vesměs na průměrné úrovni.To se týká všech hlavních protagonistů.Muzikál sleduje určité umělecké ambice, ale nejspíše bude zajímat jen určité diváky, svědčí o tom jen z poloviny zaplněný sál divadla, druhý týden po premieře.Hodnotim 50%
TomF  90 %
9.12.2023 | 68 hodnocení
Rejpalka  40 %
4.3.2023 | 218 hodnocení
Applejuice  70 %
8.1.2023 | 403 hodnocení
Madlenka  20 %
27.9.2013 | 5 hodnocení
Ackercz  40 %
6.3.2013 | 13 hodnocení
Nyvon  90 %
28.11.2012 | 55 hodnocení
Eninae  40 %
25.11.2012 | 29 hodnocení
Terez  80 %
12.11.2012 | 104 hodnocení
Lumca  60 %
21.10.2012 | 368 hodnocení
Franny_Glass  30 %
8.6.2012 | 30 hodnocení
Divadelnik  90 %
21.4.2012 | 158 hodnocení
Lautnia  100 %
31.3.2012 | 11 hodnocení
Dave  70 %
7.3.2012 | 114 hodnocení
Martin21  80 %
5.3.2012 | 467 hodnocení
Magdalena94  100 %
26.9.2020 | 4 hodnocení
Vercza  90 %
17.9.2013 | 2 hodnocení

Komentáře uživatelů nevyjadřují stanovisko redakce. Názory jednotlivých redaktorů nemusejí vždy vyjadřovat stanovisko celé redakce.