Divadlo Hybernia
libreto: Libor Vaculík
texty písní: Václav Kopta
hudba: Petr Malásek
Lucrezia Borgia
Premiéra: 10.3.2012 | 2:25
Scéna: Jan Dušek. Kostýmy: Jan Dušek, Roman Šolc. Choreografie a režie: Libor Vaculík.
Poslední uvedení: září 2013.
Poslední uvedení: září 2013.
Bára Basiková / Iva Marešová, Zuzana Susová / Kateřina Rejmanová-Benešová, Zbyněk Fric / Csongor Kassai, Zuzana Pokorná / Yvona Jeličová, Tomáš Beroun / Tomáš Savka, Štěpán Klouček / Roman Tomeš, Vladimír Marek / Ladislav Županič, Martin Šemík / Jiří Zonyga, Matěj Cichra / Jakub Šimůnek / Miloslav Šturc, Jan Čížek / Jiří Flekač / Daniel Bič, Přemysl Pálek / Roman Tomeš, Tomáš Hundža / Radim Pátek...; ze záznamu Michael Kocáb
Muzikálové drama inspirované osudy tajemného italského rodu Borgiů, podle skutečných historických událostí přelomu 15. a 16. století.
14! inscenace již byla stažena z repertoáru
Hodnocení inscenace
Redakce
72 %
Uživatelé
58 %
kontroverzní inscenace (151.)
Hodnocení redakce
Iva Bryndová 70 %
Jan Pařízek 80 %
Michal Novák 70 %
Jiří Landa 60 %
Helena Grégrová 60 %
Veronika Boušová 90 %
Iva Bryndová 70 %
Jan Pařízek 80 %
Michal Novák 70 %
Jiří Landa 60 %
Helena Grégrová 60 %
Veronika Boušová 90 %
Volby
Hodnocení (35)
HODNOCENÍ REDAKCE
Jan Pařízek 80 %
22.9.2012 | 928 hodnocení
+ souhlasím
Nejedná se o čistý muzikál, ale spíše o kombinaci zpěvu a tance. A právě tanec je ten co hraje prim. Za největší klad považuji výbornou choreografii a většinu tanečních vystoupení. K tomu povedené kostýmy, dobrou scénu a doprovodnou hudbu. Také provedení s 2 Lucreziemi, jednou tančící (K. Rejmanová) a druhou zpívající (B. Básiková) je hodně zdařilé. Obě jsou ve svých postech výborné. Pěvecky je to malinko slabší, přesto krom Basikové zaujal ještě Z. Fric a Š. Klouček. Ale jako celek to funguje výtečně, hlavně druhá půle se vydařila.
Michal Novák 70 %
20.4.2012 | 1170 hodnocení
+ souhlasím
Basiková, Fric, Beroun, Zonyga, Marek, Tomeš, Susová, Pokorná, Flekač... Přestože režisér se zamotává do řady svých rádoby efektních klišé, myslím si, že tento projekt si vysokou známku zaslouží. Za choreografii a taneční pasáže, za poutavou dramatickotvornou hudbu Petra Maláska (i hodně dobré nazvučení), za krásný pěvecký výkon Báry Basikové, ale i pěveckou suverenitu dalších interpretů.
Jiří Landa 60 %
21.3.2012 | 3036 hodnocení
+ souhlasím
Výborná hudba P. Maláska, jež spolu s dějem graduje především v druhé části. Solidní texty V. Kopty (i když rýmovačka jsem tu dnes, neštěkne po tobě ani pes, mě vysloveně zaujala...). Neinvenční režie L. Vaculíka: znovu uvedení krvinek a černého plátna, jímž se přikrývají zemřelí hrdinové, bylo přes čáru – jedná se o nápad v pražských muzikálech notoricky se opakující. A režisérovo pouťové svícení je známé již z dob Mony Lisy a Kata Mydláře. Představení ovšem zdobí Vaculíkova choreografie, jedna z nejlepších složek inscenace.
Helena Grégrová 60 %
18.3.2012 | 1722 hodnocení
+ souhlasím
Pro mě nejsilnější složkou je jednoznačně hudba. Pěvecky a tanečně solidní, texty průměrné, režijně ovšem absolutně bez invence - trošku to nasvítíme (barvy barvičky), velká vrata se nám budou otevírat a zavírat sem a tam (a občas se nám výmluvně přibouchnou), šoupneme tam postavu alá "Bednárikova Krvinka" (a aby jí nebylo málo, tak ji v průběhu děje rozmnožíme)... Dalo se z toho vykřesat víc, režie tomu ale vstříc nevyšla..:(
HODNOCENÍ UŽIVATELŮ
AliV 50 %
26.3.2017 | 122 hodnocení
+ souhlasím
Obsazení vévodila výborná Marešová, ovšem Tomáš Savka a Csongor Kassai v rolích jejích bratrů působili lehce bezradně, zvláště ve složitých pohybových číslech. Lehké zklamání.
Henry 40 %
6.2.2015 | 51 hodnocení
+ souhlasím
Hutná, těžká, specifická podívaná a není pochyb o tom, že pro mnohé těžko stravitelná. S odstupem zůstává v mysli závan zlověstně působícího představení, přičemž hudba dojem umocňovala. Taneční složka dominovala, za povšimnutí stála disproporce mezi tančící a zpívající Lucrezií, nicméně Bára Basiková pěvecky na úrovni.
Anchy 30 %
9.11.2014 | 28 hodnocení
+ souhlasím
Docela vyhozené peníze za lístek na premiéru. Nicméně Basiková výborná.
Nick 90 %
31.10.2014 | 46 hodnocení
+ souhlasím
Moje srdcové představení. Nádherná temná hudba Maláska, skvělé texty Kopty a zajímavá a nápaditá režie a choreografie Vaculíka v kombinaci s vesměs skvělými výkony slibují dobrou show. Tenhle baletní muzikál je dle mě jedno z nejlepších děl, co se kdy na pražské hudebně dramatické scéně odehrálo. Děj má spád a nenudí, světelný design a scéna fungují výborně. Rozhodně stojí za vidění, i kdyby jen kvůli dokonalé Marešové a perfektním Fricovi. Dále zaujali Šemík, Savka, Benešová či Susová. Víc takových děl, prosím.
PavelK 70 %
20.5.2013 | 221 hodnocení
+ souhlasím
Jo, jo... kontroverzní inscenace, která ale rozhodně má na české scéně místo. Muzikálové balety jsou tak trochu Vaculíkova specialita a zde to dovedl k dokonalosti. Osobně oceňuji především neotřelou hudbu a texty, výkony jsou 50/50 (Bára Basiková je poněkud postraší na svou roli a Iva Marešová je zase bez emocí) a choreografie a režie... no ještě víc 50/50. Ale je to něco svým způsobem unikátního a neotřelého, ale že by mě to lákalo výrazně jít znovu, to ne. Každopádně komerční neúspěch je jasnou zprávou od diváků, že takto těžké kusy se u nás nechytnou... Bohužel.
Kytina 0 %
7.5.2013 | 181 hodnocení
+ souhlasím
Každý má jiný vkus, ale tohle teda ne.. Vyjímečně odcházim v půlce, ale musela jsem. Nemelodický, těžký..
Brouček 70 %
5.12.2012 | 81 hodnocení
+ souhlasím
Skvělá choreografie. Jedna Lucrezia dokonale tančí a druhá dokonale zpívá, jen to střídání byl vždycky trochu šok :-)
Radouz 0 %
26.9.2012 | 8 hodnocení
+ souhlasím
Z divadel,během představení, neodcházím, ale tohle jsem prostě nevydržel. Příšerné bylo všechno od ozvučení až po taneční choreografii. Muzikál opět ukázal, že je zábavou pro lidi s nižším IQ.
Guildenstern 60 %
19.4.2012 | 468 hodnocení
+ souhlasím
stojí za to vidět kvůli propracované choreografii, romantické a poměrně povedené hudbě a výkonům mladých umělců, kteří velmi dobře kombinují pohybovou, pěveckou a v rámci možností i hereckou složku. mezi nimi působí B. Basiková, která jediná potřebuje tan. alternaci, poněkud rušivě (ale chápu, že do Hybernie se chodí na jména). projekt bohužel doplácí na absenci režie, mlhavě načrtnuté libreto a průměrné texty. rád bych tento projekt viděl na jiném místě v rukou někoho, kdo by původní vizi L. Vaculíka dokázal ještě vypilovat, potenciál by tam byl. stále ale výrazný pražský nadprůměr, 65%
Verena 60 %
6.4.2012 | 66 hodnocení
+ souhlasím
Něco je na tomto muzikálu výjimečné a zajímavé (především hudba P.Maláska), něco průměrné (texty) a opakování mockrát viděného v předchozích pražských muzikálech už musí každého nudit.
honzy 50 %
17.3.2012 | 285 hodnocení
+ souhlasím
Lucrezia Borgia tanečně- muzikálové drama, nově upravené pro divadlo Hybernia.Viděl jsem alternaci Basiková, Kassai, Beroun, Marek, Zonyga,Tomeš.Představení má čtyři hlavní složky.Tanec,zpěv,hudbu,herecké ztvárnění.Bohužel absolutorium si zaslouží jen taneční složka muzikálu, zpěv, hudba i herectví je vesměs na průměrné úrovni.To se týká všech hlavních protagonistů.Muzikál sleduje určité umělecké ambice, ale nejspíše bude zajímat jen určité diváky, svědčí o tom jen z poloviny zaplněný sál divadla, druhý týden po premieře.Hodnotim 50%
Komentáře uživatelů nevyjadřují stanovisko redakce. Názory jednotlivých redaktorů nemusejí vždy vyjadřovat stanovisko celé redakce.