Divadlo DISK [katedra činoherního divadla]
<< Život je sen | „Some Voices“ >>
Adam Skala, Kamila Krbcová
Žranice
Premiéra: 16.11.2017 | 2:10
Podle textu Egona Bondyho „Ministryně výživy“ a filmu Marca Ferreriho „Velká žranice“. Dramaturgie: Kamila Krbcová. Scéna: Tereza Gsöllhoferová. Kostýmy: Eva Justichová. Hudba: Jan Šikl, Jiří Šlupka Svěrák. Choreografie: Sára Halušková, Vojtěch Rak. Režie: Adam Skala.
Poslední uvedení: listopad 2018.
Poslední uvedení: listopad 2018.
Jindřiška Dudziaková, Kryštof Bartoš, Magdalena Kuntová, Filip Březina, Anna Peřinová, Denisa Barešová, Vladimír Pokorný / Kryštof Dvořáček, David Kozák, Vojtěch Vodochodský / Adam Skala, Martin Satoranský
Autorská inscenace inspirovaná textem Egona Bondyho „Ministryně výživy“ a filmem Marca Ferreriho „Velká Žranice“. Apokalyptická sci-fi s komiksovými prvky. Je válka, je stále větší hlad, lidé umírají, lidé se množí víc a víc. Prezident zřídí ministerstvo výživy lidu a jmenuje jeho první Ministryni. A společně vyřeší problémy lidstva otevřením Masoráje jednou provždy. Jenže - je mír, lidi se množí, jídla je málo a jídla míň a lidi jen žerou a víc se množí...
14! inscenace již byla stažena z repertoáru
Hodnocení inscenace
Redakce
67 %
Uživatelé
75 %
Hodnocení redakce
Pavla Haflantová 70 %
Jiří Koula 70 %
Jan Pařízek 60 %
Pavel Širmer 60 %
Lukáš Holubec 70 %
Helena Grégrová 70 %
Pavla Haflantová 70 %
Jiří Koula 70 %
Jan Pařízek 60 %
Pavel Širmer 60 %
Lukáš Holubec 70 %
Helena Grégrová 70 %
Volby
Hodnocení (36)
HODNOCENÍ REDAKCE
Pavla Haflantová 70 %
17.11.2019 | 357 hodnocení
+ souhlasím
Groteskní inscenace o míru a blahobytu pro všechny. Dostatek jídla pro všechny, na věčné časy! Odkud? Ale, kdo by se ptal. A kdyby se někdo přeci jen ptal, čeká ho cesta do ráje - do Masoráje!
Velice nadějný činoherecký ročník předvedl vyrovnané výkony, stejně jako mnozí další i já musím vyzdvihnout Jindřišku Dudziakovou a Vojtu Vodochodského.
Velice nadějný činoherecký ročník předvedl vyrovnané výkony, stejně jako mnozí další i já musím vyzdvihnout Jindřišku Dudziakovou a Vojtu Vodochodského.
Jiří Koula 70 %
31.12.2018 | 1601 hodnocení
+ souhlasím
Inscenace balancující na hraně snesitelnosti, z níž však pro mě osobně nespadla. Bylo to crazy a přitom vypovídající, zdařilý studentský počin.
Jan Pařízek 60 %
23.4.2018 | 931 hodnocení
+ souhlasím
Povedený kus, zvláště celá první polovina, ve které se podařilo skvěle vybudovat atmosféru určité post-apokalyptické společnosti a i dějově to velmi dobře vtáhlo a upoutalo moji pozornost. Po přestávce to již více a více směřovalo do absurdna, což není nutně špatně a jiných cest ani moc nebylo, ale již se to začalo tak nějak samo bortit a postrádat jakýkoli koncept, závěr potom dobře šílený, nicméně z mého pohledu až příliš v křeči a bez nějakého zajímavého vyústění. Herecky zaujali hlavně K. Bartoš, J. Dudziaková a V. Vodochodský. 65%
Pavel Širmer 60 %
10.1.2018 | 2052 hodnocení
+ souhlasím
65%. Autorská dvojice naložila se zdroji tak, aby jim na jevišti posloužily k vyjádření toho, co měli potřebu sdělit. Učinili tak přímočaře, bez servítek, přesně. Zřetelně prezentované mechanismy jsou trefně zobrazené. Obsahově vlastně nelze mít k počinu přílišné výhrady. Z hlediska formy může někoho odrazovat až polopatické předkládání toho, co si máme myslet. Studenti herectví se ukázali v dobrém světle, v hlavní roli zaujala J. Dudziaková, K. Bartoš se k věkově vzdálené postavě dost nepřiblížil. Inscenace je něčím víc než školním počinem a návštěva by neměla znamenat ztrátu času.
Lukáš Holubec 70 %
4.1.2018 | 751 hodnocení
+ souhlasím
Pokud divák přistoupí na hravou formu, kterou Kamila Krbcová a Adam Skala zvolili, myslím, že by měl být spokojen. Závažné dystopické téma je zpracováno s neobvyklou nadsázkou přecházející až do absurdna. Zvednutý prst varující před odpornou vizí světa pomalu klesá, čím více si tvůrci hrají, ale to je naprosto v pořádku. Propracovaný humor totiž navíc působivě podtrhuje nápaditá scéna, světla, zvuk a v neposlední řadě se jedná o herecky vyrovnanou inscenaci, kde vyzdvihnu jedno jméno. Jindřiška Dudziaková. Její výkon byl naprosto suverénní a její postavě dodal potřebnou váhu. Tleskám ale všem.
Helena Grégrová 70 %
8.12.2017 | 1727 hodnocení
+ souhlasím
75 %. Opravdu výživná inscenace, která kaloriemi diváckého zážitku a ingrediencemi žánrů (utopie, sci-fi, fekální drama, komiks...) doslova plýtvá (vyjádřeno terminologií poselství). ;) Apokalypticky hororová vize blízké budoucnosti pod stále rozpínavějšími chapaly diktátu konzumní, letargické a stádní společnosti. Nežinýrujme se o pauze okusit speciální edici M.A.S.A.! Herecky také delikatesní, brusinky emoční paštice nezbytné pak dodali především Jindřiška Dudziaková a Vojtěch Vodochodský bezchybně naporcovanou nadsázkou v rolích Ministryně a Dr. Barnarda.
HODNOCENÍ UŽIVATELŮ
Studený Čumáček 70 %
21.12.2020 | 437 hodnocení
+ souhlasím
záznam
Byl jednou jeden stát. A válka byla, lidi neměli co jíst. Ale prezident válku vyhrál a s ministryní výživy dali svému lidu MASORÁJ, plně automatizovanou výrobnu na M. A. S. O. Všichni měli plné žaloudečky, velebili svého prezidenta...nebyl náhodou Bondy budhista?
Jindřiška Dudziaková (zhulená jak tovární komín), Kryštof Bartoš, Magdalena Kuntová, Filip Březina (natlačil do sebe snad půl kila buřtů za studena), Denisa Barešová (bez ručiček a nožiček)...roztomile ujetá práce
Byl jednou jeden stát. A válka byla, lidi neměli co jíst. Ale prezident válku vyhrál a s ministryní výživy dali svému lidu MASORÁJ, plně automatizovanou výrobnu na M. A. S. O. Všichni měli plné žaloudečky, velebili svého prezidenta...nebyl náhodou Bondy budhista?
Jindřiška Dudziaková (zhulená jak tovární komín), Kryštof Bartoš, Magdalena Kuntová, Filip Březina (natlačil do sebe snad půl kila buřtů za studena), Denisa Barešová (bez ručiček a nožiček)...roztomile ujetá práce
Bernardblack 80 %
14.12.2019 | 329 hodnocení
+ souhlasím
Inscenace pro všechny co: "Jen nežerou a na všechno neserou":)
"Orwellovské postapo" s konečným řešením, jenž ocení nejen doktor Hannibal:)
Čerstvé MASO (Magdalénka s Jindřiškou atd) nám nachystalo šťavnatou a výživnou žranici:)Už se těším na jejich další chody...75%
"Orwellovské postapo" s konečným řešením, jenž ocení nejen doktor Hannibal:)
Čerstvé MASO (Magdalénka s Jindřiškou atd) nám nachystalo šťavnatou a výživnou žranici:)Už se těším na jejich další chody...75%
Patrik2709 90 %
2.12.2018 | 39 hodnocení
+ souhlasím
Ked tvorivy tim dokaze TAKTO povolit uzdu fantazii, vyuzit dany priestor, jeho technicke moznosti, zo zjavnych talentov dostat takmer maximum toho co v nich je, pekne to obliect, rozpohybovat, oprasit takmer zabudnute a invencne aplikovat nove napady, tak vie dielo fungovat ako roller coaster: od podlahy k nebesam a na vsetky svetove strany. Toto je svojou kvalitou hodne West End produkcie. Zasluzite si tie najrenomovanejsie sceny a ja sa uz teraz tesim na vase dalsie 'stucky'. Som stastny, ze som mal moznost vidiet s odstupom casu 2x vratane derniery s 'pridanou hodnotou'. Moje velke DAKUJEM!
Jana Quispe Siles 60 %
18.1.2018 | 76 hodnocení
+ souhlasím
všechno ze strany Disku bylo parádní. Líbily se mi kostýmy, to jak to herci zahráli to všechno ladilo a bylo moc dobrý
Problém pro mě byla hra samotná, prostě asi nezkousnu Egona Bondyho a nepřijde mi to chytrý... pardon
Problém pro mě byla hra samotná, prostě asi nezkousnu Egona Bondyho a nepřijde mi to chytrý... pardon
Oliverpiv 90 %
7.12.2017 | 74 hodnocení
+ souhlasím
Inscenace má výbornou syrovou atmosféru, místy odpornou. Cením si výkonu J. Dudzaikové, ale i celého hereckého týmu. Celkově pěkně zvládnuté.
J.anek 80 %
17.11.2017 | 519 hodnocení
+ souhlasím
Po bezradné inscenaci běsi_ a sterilním Törlessovi přichází mladí činoherci s peckou. Žranice Kamily Krbcové a Adama Skaly je nechutně (kdo viděl, chápe) aktuální. A formu grotesky zvládají herci s bravurou a chutí. Tu a tam padá tempo - ale jak ho udržet dvě a čtvrt hodiny!
Zvolená stylizace nepřestává bavit a závěr ve stylu deus ex machina neurazí.
A o čem se hraje? Hlavně o nás a naší sebedestruktivní nenažranosti. O lehkosti, s jakou přijímáme morální kompromisy. O lidech, kteří sice vědí, ale mlčí a nic nedělají. A o masách, které je tak snadné ovládat. Jak říkám - nechutně aktuální.
Zvolená stylizace nepřestává bavit a závěr ve stylu deus ex machina neurazí.
A o čem se hraje? Hlavně o nás a naší sebedestruktivní nenažranosti. O lehkosti, s jakou přijímáme morální kompromisy. O lidech, kteří sice vědí, ale mlčí a nic nedělají. A o masách, které je tak snadné ovládat. Jak říkám - nechutně aktuální.
Komentáře uživatelů nevyjadřují stanovisko redakce. Názory jednotlivých redaktorů nemusejí vždy vyjadřovat stanovisko celé redakce.