Divadlo D21

Na smrt

Premiéra: 29.11.2024 | 2:55
Překlad románu: Jiří Popiolek. Dramaturgie: Anna Smrčková. Výprava: Karolína Srpková. Světelný design: Magdalena Klára Hůlová. Hudba: Martin Konvička, David Herzig. Režie: Adam Steinbauer.
Rozmáchlá adaptace strhujícího a brutálního románu současného slovenského autora. Nesmlouvavá reflexe minulosti, násilí a zhoubného fanatismu na pozadí příběhu o vině a trestu, o hříchu z mládí a zkoušce jednoho letitého přátelství. Nebo také obraz pomyslného zápasu na život a na smrt...
15!      
Divadlo D21
Hodnocení inscenace
Redakce
70 %
Uživatelé
80 %
8061000
Hodnocení redakce
Pavel Širmer 70 %
Chci vidět - přidat do seznamu
Termíny představení
12.3.St19:30D21vstupenky
26.3.St19:30D21vstupenky
15.4.Út19:30D21vstupenky
12.3.St19:30 vstupenky
D21
26.3.St19:30 vstupenky
D21
15.4.Út19:30 vstupenky
D21

Volby

Hodnocení (7)

HODNOCENÍ REDAKCE
Pavel Širmer  70 %
7.1.2025 | 2088 hodnocení
+ souhlasím
(+1)
65%. Román slovenského autora J. Kariky z období 2. světové války si zaslouží, aby vstoupil do širšího povědomí i u nás, čemuž dramatizace Divadla D21 může dopomoci. Spletitý děj je těžké srozumitelně na jevišti převyprávět, inscenační tým přiblížil složité souvislosti v rámci možností úspěšně. Zpracování zaujme invenční interpretací různých motivů a situací, mimořádně působivý je závěrečný střet dvou hlavních hrdinů. Přehnané zvýrazňování emocí a křik se však v některých obrazech míjí účinkem, v kontextu pak nedochází k potřebnému kontrastu. Přes diskutabilnost některých řešení jde však o počin, jež nelze přehlédnout.
HODNOCENÍ UŽIVATELŮ
Klára M.  60 %
26.2.2025 | 54 hodnocení
+ souhlasím
60-70% Velice náročné představení jak pro diváky, tak určitě i pro herce. Vlastně jsem ráda, že mě to tentokrát moc nevtáhlo. Kdyby ano, asi se z té deprese měsíc nevyhrabu. Možná, že jsem si držela odstup a nedovolila hře zalézt mi pod kůži z bezpečnostních důvodů. Co mě oslovilo nejvíc byly výkony Petra Pochopa a Natalie Golovchenko (hlavně ve scéně "Můj muž"). Scéna je podle mě dobře a originálně vymyšlená, i kostýmy zaujaly. Rozhodně doporučuju na to jít jen v dobrém mentálním rozpoložení, aby vás to nesemlelo, a pak taky jen pokud druhý den nemusíte brzo vstávat (je to fakt dlouhý).
Studený Čumáček  80 %
19.2.2025 | 453 hodnocení
+ souhlasím
Doba, co člověka popadne do pracek, požvýká, okouše a začněte se modlit, abyste jí nechutnali a vyplivla vás, abyste se mohli pomstít.
Viktor, Karel, Sára, spojení láskou/přátelstvím a vinou, těsně před maturitou, Rožumberok, 30. léta. Viktor vzal vinu na sebe a utekl, Karel se odstěhoval do Německa a zůstala jen Sára. A pak se zas všichni sešli, v Birkenau. Lidé s trhlinou v duši. Trhlina se může zacelit, jen když se smíříte se svými mrtvými, tam, kde to začalo.
Příběh bez kladných hrdinů, hodně emocionální, brutálně na blízko, s úspornými divadelními prostředky a výtečnými hereckými výkony (M. Kraus, V. Zavadil a další).
Heda  90 %
5.2.2025 | 38 hodnocení
+ souhlasím
Naprosto skvělá inscenace. Plná bolesti, která není ničím vyvážená. A tím je to intenzivní. Vtáhne diváka a vyplivne ho až na konci plného emocí. Celého bolavého.
Braddy  90 %
5.2.2025 | 287 hodnocení
+ souhlasím
Jsou představení, která trvají hodinu, ale máte pocit, že jsou nekonečná. A pak máte představení jako toto, které má téměř tři hodiny, ale na konci je vám líto, že už je konec a chcete si v tom "rochnit" ještě dál. I když se to ze začátku tváří jako nevinná komedie, postupem času jde do tuhého a hlavně v druhé půlce pak tuhne úsměv. Všichni herci bez výjimky jsou ve svých rolích perfektní a je vidět, že si je užívají. Postupná proměna Karla (V.Zavadil) a Viktora (M.Kraus) Vás dostane. Musím vypíchnout Petra Pochopa, který jich stihne hned několik a v americké pasáži nás totálně rozsekal.
J.anek  70 %
14.12.2024 | 531 hodnocení
+ souhlasím
(+1)
Dramatizace se často urputně snaží říct z předlohy co nejvíc a divák se ztrácí ve spleti vztahů. Jindy nabídne skvělou zkratku - jako v případě Karlovy manželky.
Dobrý je nápad se stínidly lamp, nešikovná se mi zdá být umělá tráva - nefunguje skoro nikde a zejména ve vyhlazovacím táboře je matoucí. Oválná plocha je pro mě také jen dekorací bez významu.
Nerozumím používání mikrofonů - jen výjimečně zkreslují hlas, většinou překážejí.
Kovbojské stylizaci rozumím a připadá mi funkční.
A když přemýšlím o poselství inscenace, jsem bezradný. Je o krutosti v nás? O síle přatelství?
Herecky jsou velmi dobří Michal Kraus a Kryštof Dvořáček.
Gimli35  90 %
1.12.2024 | 338 hodnocení
+ souhlasím
85 %.

Komentáře uživatelů nevyjadřují stanovisko redakce. Názory jednotlivých redaktorů nemusejí vždy vyjadřovat stanovisko celé redakce.