Divadlo D21
<< Kapesní povídky | Krvavá svatba >>
Alfred Jarry
Král Ubu
Premiéra: 26.3.2019 | malý sál | 1:15x
Překlad: Prokop Voskovec. Dramaturgie: Luděk Horký. Výprava: Petra Krčmářová. Hudba: Zdeněk Dočekal. Úprava a režie: Jakub Šmíd.
Petr Pochop, Hana Mathauserová, Vojtěch Hrabák, Libor Stach (alternoval také Jakub Šmíd), Lukáš Šolc (alternovala také Ivana Huspeková, Stela Chmelová)
Groteskní hra enfant terrible francouzské literatury a otce patafyziky.
Nezadržitelný společenský vzestup jednoho zbabělého negramotného primitiva. Kam až lze zajít v touze po moci a majetku...?
14! Termíny představení
|
Volby
Hodnocení (16)
HODNOCENÍ REDAKCE
Lukáš Dubský 70 %
3.2.2022 | 1193 hodnocení
+ souhlasím
65%. Svižná inscenace, která diváka nenechá na pochybách, že se tu hraje o realitě dnešních dní, kdy se na významné posty opakovaně dostávají bezskrupulózní lidé. P. Pochop a H. Mathauserová ztvárňují ústřední dvojici s přesně odměřenou porcí nechutnosti, směšnosti, ale i nebezpečnosti. Hodně energie do představení vnáší V. Hrabák jako kapitán Obruba. Jen je trochu škoda, že Jarryho hra už nemá moc šanci vzbuzovat nějakou kontroverzi (možná je na vině i sice skvělý, ale už dost archaicky znějící překlad). Je to zkrátka taková krotká satira, se kterou se divák může ztotožnit, ale těžko ho ještě něčím překvapí.
Jiří Koula 60 %
20.2.2020 | 1601 hodnocení
+ souhlasím
(+1)
55 % Sice pozdě, zato natvrdo. Více viz blog.
Lukáš Holubec 70 %
10.5.2019 | 745 hodnocení
+ souhlasím
--- Velkolepě povedená malost --- (více v článku na blogu)
HODNOCENÍ UŽIVATELŮ
Gimli35 70 %
4.11.2022 | 309 hodnocení
+ souhlasím
75 %. Divadlo D21 tak, jak ho mám rád, neboli dnes již klasický text v osvěžujícím a zároveň předlohu ctícím pojetí Jakuba Šmída. Kromě domácích zaujal především V. Hrabák, vykreslující svého Obrubu s až překvapivou nejednoznačností.
Psychoklara 80 %
23.5.2019 | 51 hodnocení
+ souhlasím
Nejen, že jsme se nachechtali, když nám došla paralela se současností, ale také jsme se trochu lekli a zamysleli nad tím, jak by to s námi mohlo dopadnout. Bavili jsme se ale po celou dobu, herci nás nenechali na vteřinku vydechnout (zejména překvapil Vojtěch Hrabák, snad ho v D21 ještě uvidíme), hra měla spád a scéna i rekvizity byly fantasticky promyšlené. Jen se asi zvýší spotřeba plechových van :). Strach vyjádřený chrastěním basy lahváčů považujeme za geniální nápad :). Víc už neprozradím. Někdo tvrdil, že Král Ubu bude divácky náročnej kousek. - Hovnajs!
J.anek 80 %
22.5.2019 | 512 hodnocení
+ souhlasím
Zatímco plzeňská inscenace byla mdlá, nudná, snažila se leda přežít a je dobře, že skončila v propadlišti divadelních dějin, tenhle Ubu stojí za pozornost. S minimem prostředků a maximem výborných nápadů inscenuje Jakub Šmíd Jarryho text sympaticky aktuálně, ale netlačí na pilu - chytře hledá paralely a pomrkává na diváka - kterého ostatně bere lehce do hry. Ubu i matka Ubu jsou skvěle stylizovaní a velmi přesní, inscenaci ale dává energii a tempo především Vojtěch Hrabák. Bavily mě rekvizity, světla, mlha, hudba, zvuky, všechno. Nebuďte hloupí a jděte se podívat!
Ba-jo 60 %
2.4.2019 | 242 hodnocení
+ souhlasím
Matka i Otec Ubu v podání Hany Mathauserové a Petra Pochopa jsou výborní a žánrově přesní. V mini prostoru malé scény D21 dokonce i věřím, že by utáhli celé představení jen ve dvou a bez většího množství rekvizit a přestaveb. Možná mé hodnocení nepříznivě ovlivnily technické problémy, které provázely první reprízu, ale i tak stojí Král Ubu v D21 za pozornost a je opět až děsivě aktuální.
Ivo Železný 70 %
30.3.2019 | 282 hodnocení
+ souhlasím
Smysluplně nehratelná, omšelá klasika hraná jen z povinnosti? Ale hovnajs! D 21 by uhrálo koukatelně snad i Büchnera! Velmi příjemné představení zahrané s obrovskou vervou. On ten příběh vidíme kolem sebe dnes a denně čím dál víc.
Kouře bylo na mnoho představení. Spíš to vypadalo, jako by bouchla kamna. Při vstupu do sálu téměř nebylo vidět, ale na sesli jsem dotápal.
Kouře bylo na mnoho představení. Spíš to vypadalo, jako by bouchla kamna. Při vstupu do sálu téměř nebylo vidět, ale na sesli jsem dotápal.
Nicolas N 80 %
24.1.2022 | 3 hodnocení
+ souhlasím
Velmi dobré pojetí takto absurdní grotesky. Začátek byl trošku pomalejší, pak se to ale rozjelo, jak má být. Dobré využití malého prostoru. A skvělý Petr Pochop!
Komentáře uživatelů nevyjadřují stanovisko redakce. Názory jednotlivých redaktorů nemusejí vždy vyjadřovat stanovisko celé redakce.