Dejvické divadlo
<< Šťovík, pečené brambory | Teremin >>
Petr Zuska & kol.
Terapie
Premiéra: 14.10.2021 | 1:35x
Ve scénáři použity básně nebo úryvky básní Terezy Březinové, Jarmily Hannah Čermákové, Karly Krátké-Chudobové, Tanii Stránské, Karla Jaromíra Erbena, Vladimíra Holana, Václava Hraběte, Josefa Kainara, Jiřího Ortena, Jana Skácela, Pavla Šimčíka, Jana Škroba, Tomáše Tajchnera a Pavla Zajíce. Dramaturgie: Eva Suková. Scéna: Jan Dušek. Kostýmy: Kateřina Štefková. Hudební spolupráce: Marek Doubrava. Choreografie: Zuzana Susová. Režie: Petr Zuska.
Poslední uvedení: duben 2023.
Poslední uvedení: duben 2023.
Klára Melíšková, Pavel Šimčík, Jana Holcová, Veronika Khek Kubařová, Zdeňka Žádníková Volencová, Hynek Čermák, Martin Myšička, Vladimír Polívka
Inscenace v níž se potkává a váže poezie s činohrou, činohra s pohybem, pohyb s hudbou a zpěvem a všechno se vším, aby vznikl kompaktní, svébytný divadelní zážitek. „Kdo z nás je terapeut a kdo pacient...?“
inscenace již byla stažena z repertoáru
Hodnocení inscenace
Redakce
40 %
Uživatelé
66 %
kontroverzní inscenace (475.)
Hodnocení redakce
Pavel Širmer 40 %
Pavel Širmer 40 %
Volby
Hodnocení (19)
HODNOCENÍ REDAKCE
Pavel Širmer 40 %
24.10.2022 | 2052 hodnocení
+ souhlasím
Na první pohled obehraná zápletka se posléze posouvá do jiných rovin, překvapuje. Do scénáře je zakomponována poezie různých autorů, což někdy dodává další významy a hloubku, jindy verše znějí samoúčelněji a povrchněji. Některým z herců není přednes poezie vlastní, nenalézají vhodnou hlasovou polohu a s verši zápolí. Funkční je doplnění částečně živým hudebním doprovodem herců a interpretacemi dvou Krylových písní, naopak pohybová složka do tvaru příliš nezapadá a herci naráží na své limity. Působivé a dojemné okamžiky střídají méně povedené. Originální tvar má potenciál, ale schází mu zřetelný dramaturgický a režijní směr.
HODNOCENÍ UŽIVATELŮ
Horác Badman 80 %
7.3.2023 | 11 hodnocení
+ souhlasím
Po druhém shlédnutí si jsem zcela jist, že hra je tady brutálně podhodnocená.
---
Jednotlivé formy plynule přechází mezi sebou tak, jak "obrazy" na scénu přichází a zase ji opouští. Tato fluidnost, a stejně tak i symetrie, je příznačná, jak se později ukáže, i pro jednotlivé charaktery.
Neustálá proměnlivost tvaru vyžaduje od diváka vnímavost a ponoření se do vyprávění.
Fascinující inscenace!
---
Jednotlivé formy plynule přechází mezi sebou tak, jak "obrazy" na scénu přichází a zase ji opouští. Tato fluidnost, a stejně tak i symetrie, je příznačná, jak se později ukáže, i pro jednotlivé charaktery.
Neustálá proměnlivost tvaru vyžaduje od diváka vnímavost a ponoření se do vyprávění.
Fascinující inscenace!
Romansebl 80 %
10.12.2022 | 14 hodnocení
+ souhlasím
(+1)
Mimo jiné ukázka a oslava toho, co vše skutečně dobrý herec, je schopen v rámci jednoho představení absolvovat. Živá hudba, tanec, zpěv, pohyb, recitace.
LavinieCamui 40 %
22.2.2022 | 855 hodnocení
+ souhlasím
Oceňuji snahu zkusit něco nového, ale podobně jako Honey to moc nefungovalo.
Gimli35 40 %
22.10.2021 | 313 hodnocení
+ souhlasím
Několik silných momentů, komplikovaná choreografie ani opravdu pěkná živá hudba bohužel nezachrání až ohromující plytkost hry. Poezie jen jako výplň, a to ve značně přemrštěném množství. Ještě nikdy jsem nezažil některé špičkové dejvické herce a herečky tak strojeně deklamovat; naopak obstáli V. Khek Kubařová, V. Polívka a H. Čermák. Jinde bych dal možná i víc, ale v nadupaném dejvickém repertoáru se unylá Terapie naprosto ztrácí.
Frankovka 90 %
20.10.2021 | 288 hodnocení
+ souhlasím
(+1)
Nádherné, a zase něco absolutně nového.
Oslava poezie, pohybu a skvělého herectví.
Oslava poezie, pohybu a skvělého herectví.
Jaroslavz 10 %
15.10.2021 | 95 hodnocení
+ souhlasím
Už dlouho mi nebylo v hledišti tak stydno. Zoufalá snaha hrát si na vážné umění, i když obsah je duchaprostý. Chudáci zneužití básníci. V DD se zbláznili?
Doublefish 90 %
13.10.2021 | 58 hodnocení
+ souhlasím
Introvertní pohledy do života jednoho básníka s zejména nonverbálními geniálními kreacemi všech osmi představitelů. Palec nahoru za odvahu spojit famózní dejvický soubor s režií dlouholetého uměleckého šéfa Baletu ND. Výsledkem je vynikající představení, které by v DD málokdo čekal.
Komentáře uživatelů nevyjadřují stanovisko redakce. Názory jednotlivých redaktorů nemusejí vždy vyjadřovat stanovisko celé redakce.