Činoherní studio Ústí nad Labem
Marie Nováková, Tomáš Loužný
Bílý karibu
Premiéra: 8.12.2023 | 1:35x
Dramaturgie: Marie Nováková. Výprava: Erika Majdišová. Hudba: Ivo Sedláček. Režie: Tomáš Loužný.
Poslední uvedení: květen 2025.
Poslední uvedení: květen 2025.
Současné komorní drama, ve kterém je samec na mušce, samice ve střehu. A kde jsou mláďata? Jaký je rozdíl mezi legálním a morálním? Máme odpovědnost jen za své blízké a zbytek světa nám může být ukradený? Jak si stojí hmotné bohatství proti posvátné síle přírody...? „Mysleli jste, že takové místo už nenajdete, ale naštěstí jste se zmýlili. Vůně panenské přírody se tu snoubí s luxusem, luxus s domáckou atmosférou a pohodlí s dobrodružstvím, vše umocněno masivním dřevem našeho srubu. Jezera, vířivky, les, vybraná kuchyně a diskrétní personál. Těšíme se na vás v loveckém resortu Bílý karibu. Životní pojištění podmínkou.“
Termíny představení
29.4. | Út | 19:00 | Před derniérou | vstupenky | |
30.4. | St | 10:00 | Zadáno pro školy | ||
29.5. | Čt | 19:00 | Derniéra; Dramaturgický úvod od 18.15 hod. ve foyer | vstupenky |
| ||||||||||||
| ||||||||||||
|
Volby
Hodnocení (12)
HODNOCENÍ REDAKCE
Iva Bryndová 60 %
6.3.2024 | 633 hodnocení
+ souhlasím
Bohužel s inscenací Tomáše Loužného jsem se opět nepotkala. Jakkoli působivě a obrazotvorně svou inscenaci buduje, opět jsem bojovala s temporytmem a ani v sebeabsurdnějších situacích, plných výsměchu lidstvu a jeho pochybnému pinožení jsem nedokázala udržet plnou pozornost. Výstup se vzpomínkou na někdejší utrpení mi bohužel nepomohl, z celkového kontextu spíš vytrhoval. Vzpomněla jsem si při sledování na předvánoční hostování Krajiny se sklady, jež na mě přes svou neuchopitelnost paradoxně působila mnohem intenzivněji a pochopitelněji.
Helena Grégrová 70 %
30.1.2024 | 1757 hodnocení
+ souhlasím
(+1)
65 %. Inscenace si svérázně poetickou optikou pohrává s archetypálním vzorcem lovců a obětí. Rozhodně není prvoplánová, její sdělení je místy poněkud náročněji čitelné. Do kontrastu k síle a magické moci přírody staví naši povrchní okázalost, nabubřelost, pozérství i skutečnost, jak umíme být bezohlední a krutí, nejen k samotné přírodě, ale i k sobě navzájem. Působivá je pasáž obnažující lidskou zbabělost ve chvíli, kdy náhle hlaveň zbraně míří přímo na nás. Jednoduchá, účelná scénografie umocňuje syrovost atmosféry a zdůrazňuje základní fakt, jak je člověk ve své podstatě malý (či přesněji: nízký), bezvýznamný, sobecký. A nekonečně pošetilý.
HODNOCENÍ UŽIVATELŮ
Čiko 50 %
29.3.2024 | 1118 hodnocení
+ souhlasím
Ani průšvih, ani skvost, ale celkově mě to dosti míjelo. Celkem zajímavé pasáže se střídají s nudnými místy. Hra sice otevírá závažná a aktuální témata, ale mě jako diváka nestihla během těch 95 minut zasáhnout...
KrauSoninka 40 %
15.3.2024 | 14 hodnocení
+ souhlasím
Těšila jsem se moc, horory mám ráda, ale wow efekt nepřišel. Pochopila jsem, co tím chtěl básník říct, že jsme v porovnání s přírodou nuly a že se k ní i k dalším lidem chováme zle a že machrujeme dokud nepřijde na lámání chleba atd. Ale nic nového mi to nepřineslo. Navíc mi vadila i ta chudá scéna. Asi nejsem ten typ diváka pro tyhle hry.
Karel Toman 40 %
30.1.2024 | 77 hodnocení
+ souhlasím
(+1)
Bohužel je to jedna ze slabších inscenací režiséra Tomáše Loužného. Především text mi nepřipadal ani vtipný, ani strašidelný, nebo snad apelativní. Spíš jsem se během představení nudil. Několik hezkých obrazů se ale v inscenaci našlo.
Franz.K 90 %
30.1.2024 | 59 hodnocení
+ souhlasím
(+1)
Zábava a ve správnou chvíli zvážní a zamrazí. Hororová komedie, jak píšou sedí. Byl jsem na tom v Praze i na lektorském úvodu a bylo to moc fajn. Super zážitek, krásná atmosféra. Možná jsem nechytl vše, ale i tak si to užil moc. A jinak ta dramaturgyně tam byla a je tady i u toho napsaná.
Gimli35 40 %
29.1.2024 | 349 hodnocení
+ souhlasím
Vzpomínám si, že když jsem před lety začínal chodit do divadla, stávalo se mi, že některé inscenace překračovaly úroveň mého intelektu, chápání a divácké zkušenosti. Právě díky praktickým pozorovatelským ostruhám už nyní dokážu jít většině děl o poznání více naproti.
Přesto zcela upřímně a poctivě přiznávám, že jsem absolutně nepochopil, co a proč se mi hra i inscenace Bílý karibu snažila říct ani z jakého důvodu k tomu tvůrčí tým zvolil právě takovou formu. Nesměle nadhazuji, že pro zpřístupnění nám nechápavým by možná dobře fungoval/a dramaturg/yně, který/á (zdůrazňuji pro Franz.K:) by nebyl/a zároveň podepsán/a pod inscenovaným textem.
Přesto zcela upřímně a poctivě přiznávám, že jsem absolutně nepochopil, co a proč se mi hra i inscenace Bílý karibu snažila říct ani z jakého důvodu k tomu tvůrčí tým zvolil právě takovou formu. Nesměle nadhazuji, že pro zpřístupnění nám nechápavým by možná dobře fungoval/a dramaturg/yně, který/á (zdůrazňuji pro Franz.K:) by nebyl/a zároveň podepsán/a pod inscenovaným textem.
Komentáře uživatelů nevyjadřují stanovisko redakce. Názory jednotlivých redaktorů nemusejí vždy vyjadřovat stanovisko celé redakce.