Vzlet
<< Možnosti spříznění | Zabijačka >>
Daniela Špinar
Objal mě bůh a nic
Premiéra: 12.4.2023 | 1:25x
Podle deníků Petra Lébla. Dramaturgie: Marta Ljubková. Scéna: Lucia Škandíková. Kostýmy: Linda Boráros. Hudba: Matěj Kroupa a citace. Choreografie: Tereza Ondrová. Režie: Daniela Špinar.
Pohybově-obrazová inscenace vycházející z nezveřejněných deníků výjimečného režiséra Petra Lébla (1965-1999), který byl jednou z nejvýznamnějších uměleckých osobností českého divadla 90. let.
Termíny představení
Volby
Hodnocení (14)
HODNOCENÍ REDAKCE
Iva Bryndová 60 %
15.3.2024 | 605 hodnocení
+ souhlasím
55% - Obrazově pohybová inscenace vycházející z deníků Petra Lébla nabízí nejintenzivnější zážitky a nejlépe působí tam, kde se skutečně drží zmíněného - obrazu a pohybu. Scéna s výstupem odkazujícím k Léblově nastudování Cabaretu či scéna finálová patří k vrcholům. Zaměření na milostný trojúhelník mi ale nestačilo, to vnímám až jako degradaci námětu a nevyužitý potenciál. Pro zobrazení milostného trojúhelníku za mě nebyl nutný Petr Lébl. Když se zmiňuje on, čekala jsem víc.
Pavel Širmer 70 %
30.5.2023 | 2052 hodnocení
+ souhlasím
Petr Lébl patřil k nejvýznamnějším osobnostem českého divadla 90. let, jeho umělecký odkaz je stále živý, stejně jako povědomí o dobrovolném odchodu ze života. Zpracování nezveřejněných deníků z posledního roku života, kdy se souhrou okolností ocitl v milostném trojúhelníku a jeho duše v bludném kruhu, sice zobecňuje bolest pramenící z neopětované lásky, ale zhlédnutí bude větším přínosem pro zájemce o jeho osobnost. Mluvené slovo není v popředí, významné zastoupení mají pohyb a hudba. Některé nápady mohou oslnit, s jinými se divák ztotožnit nemusí, případně může tápat nad jejich smyslem. Specifičnost však činí počin nepřehlédnutelným!
Helena Grégrová 80 %
25.5.2023 | 1722 hodnocení
+ souhlasím
(+2)
Daniele Špinar se v působivé jevištní koláži podařilo neotřele zachytit atmosféru intimních deníkových zápisů Petra Lébla. Jde o zpověď nebývale křehké duše zkoušené v rámci neopětovaných citů, přes okraj přeplněných pouze jednostranně. Její (sebe)trýznivý a nerovný zápas promlouvá prostřednictvím propojení herecké akce, tanečního pohybu, hudby a projekce v sugestivní obrazy. "Čas je jak rozmazaný pták," zmínil Petr Lébl v jedné z poznámek, konturu konce vlastního života si vymezil předčasným sebevražedným odchodem. V závěru inscenace Objal mě bůh a nic symbolicky rozpíná jeho poraněná duše pestrobarevná křídla a osvobozená míří za světlem...
HODNOCENÍ UŽIVATELŮ
Janabana 90 %
7.11.2024 | 14 hodnocení
+ souhlasím
Nevěděla jsem předem nic o Petru Léblovi, kontext inscenace jsem se dozvěděla až v diskuzi s režisérkou po představení. Přesto to byl úžasný zážitek, herečkou i tanečnicí skvěle ztvárněno zoufalství, vnitřní pnutí, emoční zmítání člověka s city a vášní pro někoho, kdo o těchto citech neví a/nebo je neopětuje.
Valmez 80 %
30.5.2024 | 541 hodnocení
+ souhlasím
Zajímavý pohled na zajímavé téma. Mnoho otazníků a mnoho pocitů najít pravdu.
LavinieCamui 80 %
29.10.2023 | 855 hodnocení
+ souhlasím
Originální a silné představení. Zajímalo by mě však, jak působí na diváka bez znalosti života Petra Lébla.
Vladimír Rogalewicz 100 %
25.5.2023 | 822 hodnocení
+ souhlasím
Zvláštní představení. Křehké, niterné, emocionální, soustředěné. Velice citlivě sloužící Petru Léblovi. (Překvapení: Daniela Špinar tentokrát zcela odložila pitvání se ve vlastních bolístkách. Představení to nesmírně prospělo.)
Komentáře uživatelů nevyjadřují stanovisko redakce. Názory jednotlivých redaktorů nemusejí vždy vyjadřovat stanovisko celé redakce.