Studio Hrdinů
Roland Schimmelpfennig
Říše zvířat
Premiéra: 31.8.2014 | 1:25x
Dramaturgie: Jan Horák. Kostýmy: Zuzana Formánková, Kamila Polívková. Masky: Ondřej Cibulka. Projekce: Kamila Polívková, Pavel Havrda. Hudba: Ivan Acher. Scéna a režie: Kamila Polívková.
Poslední uvedení: rok 2015.
Poslední uvedení: rok 2015.
Hra tematizující vztah herce a postavy (v tomto případě divokého zvířete) a popisující odvrácenou stranu herecké profese. Maska, jako součást každodenní existence jejího nositele, postupně prorůstá do skutečnosti, přestože začíná být nesnesitelnou, už nejde odejmout. Atributy divadelní postavy se stávají neodmyslitelnou součástí osobnosti jejího představitele a naopak. Člověk jedná jako zvíře, zvíře myslí jako člověk a je potřeba si uhájit teritorium a udržet se při životě za každou cenu. Zvířata bojují o příležitost zahrát si v další show. Kdo tohle přežije...?!
inscenace již byla stažena z repertoáru
Hodnocení inscenace
Redakce
67 %
Uživatelé
60 %
Hodnocení redakce
Lukáš Holubec 80 %
Michal Novák 60 %
Jiří Koula 70 %
Jan Pařízek 60 %
Helena Grégrová 70 %
Pavel Širmer 60 %
Jiří Landa 70 %
Lukáš Holubec 80 %
Michal Novák 60 %
Jiří Koula 70 %
Jan Pařízek 60 %
Helena Grégrová 70 %
Pavel Širmer 60 %
Jiří Landa 70 %
Volby
Hodnocení (14)
HODNOCENÍ REDAKCE
Michal Novák 60 %
8.3.2015 | 1170 hodnocení
+ souhlasím
Od této sondy do „světa skrytého za hereckou maskou“ jsem očekával, přiznám se, o trochu víc. Ocenit lze masky ve stylu japonských origami nebo samozřejmě několik zdařilých sekvencí, které v mžiku odhalí fatalitu herecké řehole, ale co dál? Práce s prostorem téměř tragická a výstup Jiřího Černého (v roli režiséra) dokoná tušené, že dramaturgii ani moc nezajímá celek. Velké téma, kam až je člověk ochoten klesnout, bylo odhaleno ne zcela přesvědčivě.
Jiří Koula 70 %
27.12.2014 | 1601 hodnocení
+ souhlasím
74,99% Divadlo tematizující samo sebe se mi prostě neomrzí, klady této inscenace jsou navíc drsná syrovost pohledu na "věc" a půvabné origami masky Ondřeje Cibulky.
Jan Pařízek 60 %
30.11.2014 | 930 hodnocení
+ souhlasím
Dobře zachycené propojení herce a jeho postavy, též hezky znázorněná deformace rutinou a nechuť k jakýmkoli změnám. Přesto má i scény, jejichž smysl a význam mi buď lehce unikal nebo mi do celého kontextu nějak nezapadly a nic moc nového nepřinesly. Herecky velmi dobrá I. Uhlířová, která ze své role dokázala vytěžit maximum a její antilopa je prostě úžasná. Z ostatních mě pak nejvíce zaujali J. Štrébl a P. Vaněk. K tomu určitě i pochvala za moc pěkné zvířecí masky.
Helena Grégrová 70 %
26.9.2014 | 1725 hodnocení
+ souhlasím
65%. Inscenace našlapuje v teritoriu zvoleného tématu "herecké nesvobody" (a zdaleka nejen té) citlivými polštářky tlapek nadsázky, aby pak v příhodných okamžících sekla do živého ironickými drápky, jejichž atak bych ale přece jen uvítala v rámci večera častěji. Ivanka Uhlířová rulez!
Pavel Širmer 60 %
25.9.2014 | 2052 hodnocení
+ souhlasím
Výstižná hra o dnešní společnosti a o tom, kam až jsou lidé ochotni klesnout. Na inscenaci zaujalo výtvarné řešení, které podpořilo celkově nepolopatický výklad tématu. Hlavním problémem bylo, že se režisérce příliš nepodařilo zkoordinovat množství účinkujících, herci nepůsobili sehraně, řada situací vyznívala do prázdna. K vyznění charakteru režiséra (J. Černý) by bylo možno vznést výhrady, ale podání svou funkci mělo (a v mém případě ji obhájilo). Navíc počínaje jeho příchodem působil celek uspořádaněji a sdělněji. Věřím, že reprízováním se podaří některé nedostatky zmírnit.
HODNOCENÍ UŽIVATELŮ
Komentáře uživatelů nevyjadřují stanovisko redakce. Názory jednotlivých redaktorů nemusejí vždy vyjadřovat stanovisko celé redakce.