Národní divadlo Brno [Divadlo Reduta]
<< Nikdo | Ohnivá země Václava Štecha >>
Henrik Ibsen
Nora
Premiéra: 1.11.2013 | 1:10x
Překlad: František Fröhlich. Scéna: Stefan Milkov.
Kostýmy: Katarina Kováčiková. Úprava a režie: Rastislav Ballek.
Poslední uvedení: listopad 2015.
Poslední uvedení: listopad 2015.
Slavné drama, v komorní úpravě pro dvě hlavní postavy, o fatálním nedorozumění mezi mužem a ženou, kteří tvoří společnou rodinu, projektují společnou budoucnost a obývají společnou domácnost, aniž by si všimli, že žijí ve vlastních rozdílných světech...
inscenace již byla stažena z repertoáru
Volby
Hodnocení (11)
HODNOCENÍ UŽIVATELŮ
Koeman2 60 %
10.5.2015 | 188 hodnocení
+ souhlasím
Krátké (60 min), lehce zmatené, málo úderné, leč klasickou Noru v tom poznáš. Okleštěno na 2 hlavní postavy (oba výkony Novotná i Halberstadt velmi dobré). Příběh o ženě, která vezme svůj život do vlastních rukou, což její muž nedokáže pochopit.
Candie254 30 %
30.10.2014 | 222 hodnocení
+ souhlasím
Toto drama mne nijak neoslovilo, měla jsem pocit, že půjde víceméně o rozchodový rozhovor manželů, jenže to se odehrálo jen v závěrečných 5 minutách. Taktéž jsem měla problém se zařazením hry po stránce časové. Šlo o minulost, ale jak vzdálenou? Za dob Ibsena by dialogy odpovídaly, dnes moc ne. Kostýmy a rekvizity nešly ani k jednomu. A co chtěl režisér říci scénou z plesu, kde se Eva Novotná plazila po zemi, a závěrem s obřími hlavami? Odcházela jsem zklamaná, čekala jsem daleko více. Navíc se mi ani výkon Petra Halberstadta moc nezamlouval, zato Eva Novotná podala stabilní kvalitní výkon.
Janis 60 %
16.12.2013 | 293 hodnocení
+ souhlasím
Komorní verze tohoto stále velmi aktuálního příběhu (o skutečné svobodě ženy a o vyrovnávání se s jejím obětováním na oltář rodiny, respektive o smyslu téhož) mě úplně nebavila. Snad proto, že zúžením na dvě postavy inscenace nabrala i pár hluchých míst. Současně mi toto podání Ibsena připadalo ochuzené v dějové výstavbě i v pregnantnějším vysvětlení mezilidských vztahů, tak jak to autor umí. Např. by se mi líbila méně plochá charakteristika Torvalda.
Ale za vidění stojí.
Ale za vidění stojí.
Komentáře uživatelů nevyjadřují stanovisko redakce. Názory jednotlivých redaktorů nemusejí vždy vyjadřovat stanovisko celé redakce.