Národní divadlo Brno [Mahenovo divadlo]
<< Hotel Strindberg | Lhář >>
Edward Albee
Kdo se bojí Virginie Woolfové?
Premiéra: 18.6.2021 | 2:00x
Překlad: Luba Pellarová, Rudolf Pellar. Dramaturgie: Hana Hložková. Scéna: Antonín Šilar. Kostýmy: Alena Dziarnovich. Hudba: Jan Galia. Režie: Štěpán Pácl.
Poslední uvedení: leden 2025.
Poslední uvedení: leden 2025.
Proslulé americké drama, které není pouhou sondou do rodinných záležitostí a sexuálních vztahů mezi muži a ženami. Mnohem víc je výpovědí o intelektuální společnosti, která vytváří nesmyslné konvence, přitom se baví krutými hrami, staví kolem sebe neproniknutelné bariéry, zatímco trpí osamocením, sní o ideálech, jenž nedokáže realizovat, a trýzní se zklamáním ze sebe sama. Kdo by dokázal odolat pozvání na skleničku do domu Marthy a George? I když jsou už dvě hodiny ráno a návštěva se nezdá vhodná, mladý manželský pár podlehne pokušení získat cenné společenské kontakty. Na večírku se hodně pije, mluví a čtyři dospělí lidé rychle ztrácejí veškeré zábrany. Navenek úspěšný a šťastný vztah manželů, kteří patří k místní elitě, má po dvaceti letech značné trhliny...
14! Termíny představení
|
Volby
Hodnocení (27)
HODNOCENÍ UŽIVATELŮ
Víťa84 80 %
8.12.2024 | 94 hodnocení
+ souhlasím
Jsem rád, že jsem tuto inscenaci, která se blíží ke své derniéře, stihnul vidět.
Originální scéna, výborné výkony herců (zejména T.Groszmannová a M.Sláma).
Originální scéna, výborné výkony herců (zejména T.Groszmannová a M.Sláma).
Veronika 100 %
7.12.2024 | 32 hodnocení
+ souhlasím
Skvělé.
Výborné výkony, jedinečná a strhující scéna, perfektně budovaná a hlavně udržená tenze.
Jediné mínus: občas jsem hůř slyšela (6. řada!), ale to může být individuální.
Výborné výkony, jedinečná a strhující scéna, perfektně budovaná a hlavně udržená tenze.
Jediné mínus: občas jsem hůř slyšela (6. řada!), ale to může být individuální.
Kevinator 80 %
28.10.2024 | 201 hodnocení
+ souhlasím
Všichni čtyři herci prvotřídní.(viděno s A. Glässnerovou)
Cechoslovak 90 %
8.5.2024 | 102 hodnocení
+ souhlasím
Přepychový interiér Mahenova divadla, pro venkovského návštěvníka nečekaně vysoké vstupné, dámy v róbách, titul pro pravé intelektuály... Bylo tu zaděláno na snobský večer. Nakonec se tu rozvíjí strhující hluboce intimní drama a snobské jsou hlavně postavy. Pro herce hodně těžký úkol ovládnout při vší té intimitě obrovský prostor se plně zdařil (aspoň z pozice diváka sedícího vpředu). Divadelnímu zážitku dominuje naklánějící se pódium, další výzva pro herce: dát si pozor na padající předměty, najít je a ke konci se udržet na šikmé ploše. A díky divadlu za dramaturgický úvod.
Neo 90 %
21.4.2024 | 26 hodnocení
+ souhlasím
(+1)
Dalece to předčilo má očekávání. Pokud bych směl pro opis použít jen jedno jediné slovo, zvolil bych VYNIKAJÍCÍ. Můj spontánní potlesk patřil v pátek 19.4.2024 mimo jiné také osvětlovačům, zvukařům, pochopitelně režisérovi, hercům, panu Galiovi, ale v první řadě asi člověku, kterého napadlo podtrhnout všechen ten zmar zvolenou formou destrukce scény. To bylo extrémně působivé. Oceňuji také rozumnou délku představení. Zkrátka a jednoduše mi to sedlo. Děkuji za silný kulturní zážitek.
Klára Tesařová 70 %
23.11.2023 | 131 hodnocení
+ souhlasím
Unikátní postupné naklápění jeviště zachytí divákovu pozornost pevně jako vzteklý pes. Činohra Národního divadla Brno na kost obnažuje bolístky vztahů a manželství, které se bojíme komukoli ukázat. Že zdánlivě pevná skořápka snadno praskne. Ven se vyvalí zatuchlá traumata zanechávající na duši hluboké šrámy. Martin Sláma a Tereza Groszmannová navzdory ironii a vzájemnému sarkastickému popichování udržují hororovou tajemnost. Postupně zahlazují nerovnosti mezi pravdami a fabulacemi. Zasypávají svou návštěvu v podání Vojtěcha Blahuty a Elišky Zbrankové.
Janis 70 %
22.1.2023 | 297 hodnocení
+ souhlasím
75%
Velmi dobře napsaná hra, kterou herci na pódiu dokázali naplnit emocemi, jež postupně gradují tak, že se v klíčových pasážích dá atmosféra vážně skoro krájet. Velmi intenzivní zážitek, připojuji se ale k upozornění na horší srozumitelnost (herci často mluví otočeni k sobě a divákovi zády, na jevištní řeč také není vždy úplně dbáno, vyjma tedy M. Slámy).
Výborný hudební doprovod.
Velmi dobře napsaná hra, kterou herci na pódiu dokázali naplnit emocemi, jež postupně gradují tak, že se v klíčových pasážích dá atmosféra vážně skoro krájet. Velmi intenzivní zážitek, připojuji se ale k upozornění na horší srozumitelnost (herci často mluví otočeni k sobě a divákovi zády, na jevištní řeč také není vždy úplně dbáno, vyjma tedy M. Slámy).
Výborný hudební doprovod.
Monika Peroutková 70 %
11.10.2022 | 10 hodnocení
+ souhlasím
Kvalitní herecké výkony, velice nápaditě a neotřele řešená scéna. Je to hra pro náročnějšího diváka, který se nechce v divadle jen bavit,ale stojí o kapku přemýšlení, napětí a silných emocionálních scén.
VeronikaB 90 %
12.4.2022 | 24 hodnocení
+ souhlasím
(+1)
Výborné herecké výkony, velmi zajímavě řešená scéna, skvělá hra.
Krisglas 80 %
9.10.2021 | 78 hodnocení
+ souhlasím
výborná Groszmannová! Hra v čase graduje nejen samotným scénářem, ale i hereckými výkony a vizuálem
Petza 80 %
19.12.2021 | 1 hodnocení
+ souhlasím
Herci byli skvělí, scéna výborná a zajímavě řešená. Jen místy příliš hlasitý doprovod basy strhával pozornost od dialogu.
Rozhodně inscenaci doporučuji vidět.
Rozhodně inscenaci doporučuji vidět.
Kuba44 80 %
20.11.2021 | 3 hodnocení
+ souhlasím
(+2)
+ výborné herecké výkony, nápadité řešení scény
- bylo občas špatně rozumět hercům a to jsme byli v šesté řadě
+/- je to opravdu už klasika - v dobrém, i v tom méně dobrém :)
- bylo občas špatně rozumět hercům a to jsme byli v šesté řadě
+/- je to opravdu už klasika - v dobrém, i v tom méně dobrém :)
Komentáře uživatelů nevyjadřují stanovisko redakce. Názory jednotlivých redaktorů nemusejí vždy vyjadřovat stanovisko celé redakce.